+35 lóerő +100nm
Manky Dyno & Chpituning munkája, távírásban.
Én szedtem le és raktam fel, én diagoltam élő adatokat. Pár éve (kb. 10 :D) már így nyomjuk :)
Kihajítottam ezt a nem belevaló áruházi szutykot. Megérkezett a vastag, méretre gyártott szőnyeg. Semmi piros szegély meg hasonló. Csak visszafogottan :)
Örömteli , hogy állandóan átforgatja a képeket.
Következőnek a légzsák embléma fog a gumiszőnyeg után menni.
Az agyatlanok kifeszegették az eredetit, jól tönkre téve, így cserélek légzsákot. (Már megvettem)



Olaj, olajszűrő, gázolajszűrő, pollenszűrő ,olajleeresztő csavar,ablaktörlő lapátok cseréjét a mai napon megcsináltam.
Továbbá vettem rá egy magneti marelli motorvédő burkolatot, mert hiányzott.
278.206km






Önindítót levettük, mert indítás után fémes hangja volt valószínű lassan húzott vissza a bendix . Szétkaptam, kitakarítottam, megcsiszoltam a kommutátort, újra zsíroztam a fogaskereket, le homokszórtam és lefestettem (ezeket már sajnos nem fotóztam)
Kihúztuk a féltengelyeket, kerestük az erős gyorsításkor rázás okát. A belső csuklók be voltak már rágódva. Mindkét oldal csere, FAG szett került bele, zsírral, új porvédővel, bilincsel.
Külső csuklók jó állapotúak, így azt nem cseréltem. A gumiharangot is pár ezert km-el ezelőtt cseréltettem, újszerűek.
Haladunk tovább. Szívás van vele ezerrel, ha megoldódik , jön a post külön.






Mindenek előtt takarítással kezdünk. Mindig!
40perc ózonos fertőtlenítés az első.
Műszerfalról , összes kárpitról lecsutakolva az ocsmány fényes szilikon!
Bőr ülések, kárpit betétek tisztítva, ápolva.
Egykori beázás nyom eltávolítás az A oszlopról.
Biztonsági övek mosószeres forró vízbe áztak 1.5h/oldal, utána átkeféltem.
Még a belekövült rágót is ki tudtam szedni :)
Összes padlószőnyeg , csomagtér kárpit tisztítása vizes takarító géppel.
Az új, prémium plüss szőnyegek gyártás alatt vannak, így kirepülhet a nem belevaló gumi hulladék.
Illetve rendeltem pár bontott dolgot a beltérbe, hogy a nem tetsző átalakításokat elkezdjen vissza gyáriasítani.
Tisztításhoz Labocosmetica Ductile-t 1:10ben, Labocosmetica Glicot használtam.
Bőrhöz Labocosmetica Derma Cleaner 2.0
Nagyon tudom ajánlani ezt a Thomas gépet .Brutál mit ki lehet szívni a kárpitokból a megfelelő vegyszerekkel, kefével fellazítás után.
Nagyjából minden tizen éves autó után így néz ki a tartály, hát még a huszon éves nagyvad után. Nagy meglepetés nem volt :)







Belekerült az autóba a Motul RBF660.
A különbség jól látszik a régi és új között. 5éves 10.000km-t használt Textar fékfolyadék.
Felkerültek a semi slickek TW100-as.
Vezérműtengely jeladót cseréltük, a hiba nem szünt meg -hurrá-
Egy ezer éves bukót kicsit a kocsihoz szabtam, jó móka volt :)
Folyt. köv.
szerk. : cserélve lett 8db gyújtógyertya is.








Marketplace-en találtam egy halálraítélt 46-ost. A szárny miatt felhívtam. Megegyeztünk. Elmentem érte, leszereltem, végül megvettem az ajtókárpitokat és a géptetőt is. Az enyémen szarrá volt repedve a gitt. Meg tudtam volna csinálni, de ez egy sokkal jobb állapotú alap, így azt inkább ki lett hajítva.


Vissza került a kitakarított belső. Eredetvizsga, aztán a nevemre vettem. Aug. 1-ig kivonattam, addig talán lesz időm helyre rakni. A GTV mellett nem fér ez most bele.
Már letéptem a kb. 5éves “illatosítót” 😁



Vétel után irány friss benzinért, aztán egyenesen a műhelyhez.
Belseje fél óra alatt kipattant.
Volt cigaretta hamu, cigaretta szag, kicsi penész :D
Első-hátsó ülések, kalaptartó, és csomagtér kárpitot vizes kárpittisztítóval kitakarítottam. Hátsó lábtérnél valahol beázott, a padlószőnyeget felvettem, az alatta levő zajcsillapító lap is vizes volt. Eléggé aggasztó volt, hogy elrohasztotta-e a padló lemezt,illetve mióta lehet ilyen. Szerencsére hibátlan, kiszárítás után vissza került a helyére.
Januári 15fok szépen megszárította az üléseket.
A padlókárpit is ki lett tisztítva, a kívülről nem nyíló jobbos ajtó megjavítva.
A lista még borzasztó hosszú.
És még most sem tudom mire fogom használni ezt az autót. 😅






Jövőre vannak terveim az autóval.
Szerettem volna venni valami veretős autót, főként japán vonalon, de nem igazán találtam megfelelőt, így elővettem a garázsból, hogy ha már van, akkor használjuk :)
Első körben 4db semi-slick gumit vettem a HubDyno Budapest-től, nagyjából mindenki onnan veszi a verseny gumikat. Driftesek, szlalomosok, pálya autósok.
Utána jött az OMP Homológ kagyló ülés, OMP pedálok, üléshez konzol.
(mind vadi új, nem érte meg használtan venni, alig olcsóbb)
Padló szőnyeg ki kárpitozva ha már jöttek az ülések, az OMP pedálokon a logot meg kifestettem sárgára, szolidan.
Pedálok, ülés bent.
/2 nap szívás/
Még sok dolgot szeretnék megcsinálni az autón, de idő van még bőven.
Már rakom össze az alkatrész listát, verseny fékfolyadék (Motul RBF660 325celsius), gyertyák, féltengely csukló, 10w60 olaj stbstbstb...
A leggyorsabb biztosan nem, de nagyon szép és különleges autó lesz a pályán 😁







0
636
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Alfa reklám
- Giulia
- 159
- Adok-veszek
- Retrovízió - A '70-es, ...
- 4C
- Alfa történelem, híres ...
- Oldtimer, youngtimer
- Filmek
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10