Nekiláttunk a GL szem cserének. Amit előző blogbejegyzésben írtam, a 19-es kerékkel borzasztó instabil lett az autó hátsó része, ezt megfejelte ,hogy elkezedett nyikogni ,mint valami lovaskocsi.
Berendeltem a GL szemeket (tedgum), hátsó hidat kihúztuk az autó alól. A GL szem kipréselése még hagyján ,de a bepréselése nem könnyű feladat, tekintve ,hogy nincs külső fém része ahol lehetne nyomni modnjuk crova fejjel... De megoldottuk. További bontást követően konstatáltuk ,hogy a stabilizátor pálcák nagyon szar állapotban vannak, abból is rendeltem újakat. Kerékcsapágy lehúzásakor a tengelyen fent maradt a csapágy egy része, a bal oldalt 2perc alatt összeraktam, a jobb oldalt 3óra alatt sem sikerült.
Présnek aláraktam, valószínű itt én hibáztam, elrepedt a csapágygolyó háza. Lett volna donor amivel összerakható ,de jobbnak láttam venni egy új csapágyat, annak ellenére ,hogy borzasztó drága.
A hosszú hétvége miatt, jó pár napot aknán töltött alkatrész hiányában, így kicseréltem a pár hónapja megvett kézifék köteleket, mert ami fent volt szintén elég trágya állapotban volt, gyorkötözőkkel felkötve, megtörve, szétnyílva, illetve észrevettem ,hogy indulás után kiengedett kéziféknél még fogja az egyik kereket pár másodpercig.
Nagyon tudok gratulálni valamelyik előző tulajnak aki a kézifékkötél cseréhez nem vette ki a hátsó ülést ,hogy felhajtsa a szőnyeget, egyszerűbb volt megvágni a padlószőnyeget a konzol mögött, ezzel visszafordíthatatlan károkat okozva...Barom.
Mivel az autó még mindig aknán volt, én meg nem tudok ülni a seggemen lemostam az autó alját, és lefújtam 2K Cobra ,kvázi plató festékkel. Brutálisan jó bevonat. Tekintve ,hogy az autó alja fantasztikus állapotban van a korához képest, ezt szerettem volna megőrizni. Nagyjából 3helyen kellett 2cm-en drótkorongoznom, epoxyznom, és mehett rá a cobra.
Megjött a csapágy (GSP), összeraktam, végre mehetet alá a fék, kerekek.
Próbakörön az autó hátulja már nem táncol erőteljes kormánymozdulatra, a nyikogás megszünt. A kézifék jól teszi a dolgát. A munkát sikeresnek tekintem.
u.i. a hátsó híd leszerelésénél minden hozzáférhető fém alkatrészt drótkorongoztam, lefestettem. (stabrúd, csonkállvány, tanktartó pánt, féktárcsa porvédők stbstb )
Minden csavart zsíroztam, féknyergeket kitakarítottam, csúszkákat újra zsíroztam.
A bal oldali kilépőfény nem működött. Utánanéztem. Nem lepett meg a dolog, az aliexpresses hulladék (amúgy Alfa logót vetítő hányinger :D) volt rossz. Jobb oldalon -sajnos- működött. Gyárira szerettem volna vissz alakítani ,de ledpanelt egyszerűbb volt szerezni így kicseréltem, a hátsókba pedig kicseréltem az izzókat ledre, hogy egységes legyen.
Köszönet a futómű szerelésért Apósomnak!
Folyamatosan a 30+ fokokba dolgoztunk, kemény munka volt.
A munkafolyamat zárásaként lemostam, Koch Chemie PH semleges samponnal.
Sorry az idiótán össze-vissza forduló képekért, sajnos nincs megoldás rá az oldalon jelenleg…








Mai nappal történt meg a Giulia műszaki vizsgája. Volt hosszabbítás, mert a lejáró covid műszakik káoszt okoztak a vizsgaállomásokon. Csak annyit mondott a vizsgabiztos : Patika a verda.
211.000km.
Innentől fogva eladósorba kerül az autó.


Ahogy nézem nincs blogolva ,hogy a 6db relét kicseréltem a gyár által módosított darabokra. Még júniusban.
Különös oka nem volt ,illetve egyszer azt tapasztaltam ,hogy valaki haját nem tudtam ledudálni. Duda relé is ott van. Azóta sem volt ilyen.
Elcseszett helyen van, viszont a cseréje nem bonyolult. Kerék le, dobbetét ki, néhány M6-os anya fogja ,és jön is ki.
Eredeti MOPAR relék mentek be, 1/3-d áron, ugyanis sok, olcsóbb relé dobozban gyári termék van.


Megejtettem először a diffiben az olajcserét, majd 2napra rá megérkezett a váltóolaj is.
Diffi FIAT 9.55550-DA9 specifikációt kér, ezt a Ravenol, és a gyári tudja. Ennek már Shadin is utána járt a blogjában olvasható.
A váltó FIAT 9.55550-MZ7 csak a gyári Tutela, más alternatívát nem találtam.
Felkerestem a Ravenolt: "Unfortunately, we are currently unable to offer you a suitable product."
2 Liter Ravenolt vettem ,mert nem tudtam melyik differenciálművel lett szerelve a kocsi, aláfeküdtem, lefotóztam ,de se a QR kódra, se a cikkszámokra nem találtam érdemi infót.
0.9liter kellet bele, így maradt egy bontatlan.
A váltóolaj 1,4liter, így következőre elég lesz 1litert venni hozzá.
Úgy terveztem ,hogy 30ezer múlva lecseréltem mindkettőt megint.
Feltéve ha még meglesz :)
211.100km , a hardy tárcsa is kitűnő, teljesen repedésmentes állapotban van.
A váltó szerintem finomabb lett, lehet placebo, nem tudom :D
A cserék meglepően egyszerűek, a mai napra beiktattam a feleségem 159ti-jén is a váltóolaj cserét ,ráment a fél délután. Az olajleeresztő csavar írtó béna helyen van, úgy kell kikönyörögni belőle a váltóolajat... Ez a Giulián 2perc alatt kifolyik...







Elkészült a lakatolás, egy cimborámmal csináltuk.
Volt a padlólemez 1-2 helyen foltozva. Még bírja magát, jó lesz egyelőre.
Kellett rá még 2 folt, illetve egy hátsó emelési pont lett javítva!
Legalább lett haladás vele :)
Első fém fékcsövek cserélve lettek.
Gumi fékcsövek
Fékfolyadék
Stabilizátor
Kormánymű gumiharang
Augusztusba jönne vissza forgalomba, én erre reális esélyt nem látok, hogy elkészül, szóval ezen valószínű fogok tolni.


Ez a típusú gyári felni tetszik a legjobban, legalábbis a 17-es méretben.
19-es Ti-nek ugye pápá-t intettünk.
Mivel nem találtam a 166 csoportba kiírtam, hogy vennék. Többen írtak, egy sráccal hamar megegyeztem. Elhozta Veszprémig. Mire odaért valahogy nem egészen olyan volt , mint amit megbeszéltünk. /Borzasztó állapotúak voltak a gumik/ Ezt a matek részének csökkentésével kompenzáltuk. Jó, hogy személyesen vettem át…
A felnik egyébként karc és padkamentesek, aránylag friss porfestés van rajta.
Ez szerintem elég ronda,(nagyszemcsés ezüst túlságosan csillog) Meg a porfestés minősége nem versenyezhet egy lakkozott felülettel. Legalábbis esztétikában :) így ha időmilliomos leszek, átfényezem normálisan.
Egyébként egy vadi ujan vásárolt, gyári 166 facelift felni volt rajta, téli gumikkal, azt meghagyom télinek, mert amúgy nem különösebben tetszik.
Súlyát és árát kis túlzással aranyból is kaphattam volna.
Mióta megvettem az autót volt egy bosszantó tulajdonsága, hogy ha nem jól lett becsukva az ajtó (felhúzott ablakos gtv-nél nem nehéz) akkor belülről nem nyílt. Ilyenkor ablak lehúz, kinyúlsz a gombhoz, majd bevágod, mint az ólajtót.
Nem túl szofisztikált megoldás.
Rákadtam, hogy kilincs rugót kell cserélni.
Megrendeltem, egy borítékban volt a képen látható semmiség 4000+2000postáért…
Nyilván darabokra kellett szedni az egész kárpitot, nem lehet csak úgy pikk-pakk kicserélni. Öreg autó lévén arra számítottam. Én kis naív :D
Mivel a másik már darabokban volt, ki is kellett sakkozni,hogy passzol .
Azért egy jó 1.5 órát el lehetett vele sakkozni. Képeket nem is készítettem eléggé belemerültem.
A sokkoló árán túllendülve baromi fasza lett az ajtó. Szóval nehezen mondom ki, de megérte. 😆

Végre visszakaptam a 2.5 hónapja elküldött kormányomat bőrözésről.
Legalább 5 autóm kormányát csináltattam ,és vagy 10embert küldtem oda. Utoljára.
Ez a munkamorál az én értékrendemmel nem összeegyeztető, főleg,hogy időpontra küldtem. A munka egyébként kifogástalan.
A kormányt én szereltem ki, csiszoltam le, és fényeztem újra.
2x3 réteg lakkot kapott ,első 3réteg száradása után bemattít, megint 3réteg.
Az ezüst csíkot is rekonstruáltam, mert 1-2 helyen picit megkopott.
Ezt már februárban megcsináltam. Most végre valahára bekerült, a szintén általam felújított fa váltógombal egyetemben.
Olyan brutál nehéz volt levenni a kormányt, hogy én 4, faterom 2 vízhólyagot szerzett a kezére, de lejött. A CSAVART KAPASSÁTOK VISSZA LEVÉTELNÉL. Drága az új fogsor. :)
Nekem nagyon tetszik, iszonyú szép.






Veterán találkozó Ajka-Padragkúton.
3 , azaz három szavazattal sikerült lecsúszni a kupáról. Csak a szokásos 😆 Megérdemelten nyert a BMW 850i tulaja, akivel sikerült elég jól összebarátkozni rövid idő alatt.
Meglepő volt számomra mindenesetre, hogy ennyi közönségszavazat jött a GTV-re, mert nem az a tipikus Old-Timer 🙂 Jópár gyerkőcöt és felnőttet remélem boldoggá tett, hogy behuppant az OMP kagylóba 🙂
Más:
Először úgy gondoltam ,hogy az autó márciusra készen fog állni pályanapokra.
Ezt főként a sokszor felmerülő ilyen-olyan megoldandó dolgok meghiúsitották.
Aztán a házon voltak mindenféle projectek, na meg minden más project is van. -mindig- :D
Kicsit bele is fáradtam ,hogy őszinte legyek.
Arra jutottam ,hogy amennyire görcsösen akartam, kicsit visszább veszek, és elkészül ,amikor elkészül. Ez tőlem eléggé nem megszokott. Biztos öregszem. :)
Ha az év vége felé, akkor sem probléma.
Próbálok precízen, a lehető legtöbb hibaforrásra gondolni, azokat megelőzni.
Jelenleg stabilan működik az autó 👌




Eddig csak helyben mozogtam az autóval, akkor is éreztem, hogy nem oké, kicsit hosszabb távon egyenesen katasztrófa, G-szem hiba azonnal kijött, ami 17essel nem érződik. Brutálisan más volt az autó viselkedése, mikor felkerült írtam a postba, hogy nem tetszik, így attól függetlenül, hogy a G-szem cserélve lesz, nem kerülnek vissza.
Oly’ annyira, hogy rögtön el is adtam. Egy laza 350 km-t utaztak érte :)
Visszakerült a 17-es, hiába nézett ki jól a Ti vel, nem ér annyit.
Így már értem az előző tulaj is miért vette le és adta el (főleg eladás előtt) a szintén 19-es Ti-t.
Csak ő azt mondta, hogy azzal “kényelmetlen” volt, nehéz lett volna megmondani az igazat :)))



2
546
Fórum
Friss topicok
- Brera
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa reklám
- Filmek
- Spider
- Zenebutik
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Giulia
- Forma-1
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV