Fórum >> Típusok >> Giulia

SD2024-03-30 06:50:24 // 35048
mondjuk a röhögő fejet nem tudom miért tettem bele.. talán mert ennyire felzaklatott hogy már ilyen kezekbe kerülnek ezek a gépek.. és ezekből lesznek azok a sosem jó, utált vasak amit egyszer krumplira törtek, majd valaki megtaknyolta, és végül meg jön a "szaraaalfa" beszólás... közben meg itt a bizonyíték :P Jó amerikában ezt valszeg elbontják.. de akkor is.. ehh..
SD2024-03-29 18:29:08 // 35047
a facebook mit mutat azonnal:) hátcsakésszel:D

És ez csak egy padka :/
SD2024-03-29 18:14:12 // 35046
Nekem kb. ugyan ez az érzésem volt a havon, annyi segítséggel hogy ott minden lassabban történt.
Szerintem ilyenkor elereszti teljesen a difit, ezért nem igazán kontrolláltan teszi keresztbe magát hanem elveszti a tapadást.
Kanyarban sem az lesz hogy megcsúszik mindkét kerék hanem hogy az egyik elpörög a másik meg emiatt elveszti a tapadást.

Amúgy nyilván ezt is tanulni kell, és ehhez jön hozzá hogy az autó hátulja pujára van hangolva hogy jól tudjon kanyarogni és jól lehessen kezelni, erre van ráhergelve az elektronika, és ezek együt dolgoznak jól.

Ha manuálban akarsz igazán marhulni, akkor igazából már tempó kell hogy a kerekek és a hajtás tehetetlenségéből ne rögtön egy kerekes elfordulás legyen de onnan meg már esni is lehet:P

És hát megeszi az autót, azért valljuk be, de pont erre jó hogy kipróbálja az ember és elmenjen tőle a kedve hogy ez így jó ahogy csinálták:))))

De még én is kekeckedem a gondlattal hogy majd lehúzni betonon is.. de erre még gyűjtöm a bátorságot:D

Mondom mivel az autó nem erre van kitalálva, N váltó, stb..
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-29 17:23:42 // 35045
Írtam a Squadra-nak, aztán hosszabb levélváltás lett belőle, tényleg lelkiismeretesen válaszoltak, segítettek. Ebbe a TTC dologba belekérdeztem, erre az egyre semmilyen választ nem kaptam, lehet hogy ők sem pontosan tudják, hogy mikor hogy és mit csinál.
A SW verzióim alapján azt a javaslatot kaptam, hogy tegyem Type 3-ra a DNA selectort, az a legjobb megoldás.
Ami Shadin blogjában van táblázat, a Default DNA Behaviour, ott TTC nyilván nincs Race módban, mert R mód csak a Q-nál van. Ami pedig nem open diff semiképp sem. Tehát az hogy R módban a TTC not present van beírva semmit nem mond el arról, hogy egy 2.0-n engedélyezett Race módnál mi fog történni.
Itt egy videó, sima 2l-es rwd open diff, race móddal. Nyitott difivel tudna ilyet elektronikai okoskodás nélkül? Gyanús azért.
A Race módot mindenképp ki fogom próbálni, mert azt látom, hogy elméletben találgatunk, de senki semmit nem tud. SGW bypassom van, már kitapogattam, a kormány alatt benyúlok, kihúzom, rádugom, és mehet a MES. Nyáron kipróbálom.
RomeoOne2024-03-29 15:13:34 // 35044
Ezzel kapcsolatban nem nagyon olvasgattam, de ha jól értem, akkor ESC off-nál nincs fékes LSD sem. Akkor csak a "buta" nyitott diffit lehet érezni, ami, mikor elveszti a tapadást, onnantól vége a mókának. Itt lehet jelentősége, hogy ha Q2-es az autó...
Nem is nagyon olvastam/hallottam még senkitől, hogy az saru levétel, vagy az ilyen mókolással előhozott R mód az szörakoztató lenne a 2.0-nál.

A Squadra ír mindenféle okosságokat a kocsihoz, rendesen használható R módot nem árulnak hozzá, ahol a fékes diffi működik és a váltó, gázpedál, stb programok karakterisztikája is hozzá van igazítva az egészhez, hogy tényleg élmény legyen a menetstab. kikapcsolása?
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-29 14:33:39 // 35043
Igazából többre számítottam. Simán dynamicban ennél valahogy szebben indul meg. Akár egy normál elindulást, kikanyarodást lehet finom csúszássá alakítani, olyan kis elegánsan. ESC offban ezt az eleganciát nem éreztem. Inkább erőszakos lett az autó. Valami másképp működik ez tuti. Lehet hogy pont ez a Torque Transfer cucc, vagy ki tudja mi. Vagy tényleg nem a rosszkor feltett nyári kerékkel kéne az esti hűvösben szórakozni XD
Szerintem annyira átmenet nélkül és könnyen dobja el magát, hogy emiatt sincs arra tér, hogy a hirtelen korrigáláson kívül bármi élményszerű történhessen. A végső élmény ami leülepedett az, hogy
1. közveszélyes,
2. kb ugyanannyi idő alatt megfogtam mint az elektronika, és igazából nem történt semmi érdemleges
3. kivéve hogy engem bámultak, és szerintem ciki volt XD Én nem éreztem jól magam a helyzetben.
RomeoOne2024-03-29 13:59:53 // 35042
Sztem csak úgy jártál, mint Cartman a South Park-ból, amikor olyan vicceset látott, hogy kiégett a vicc reléje. Túl sok volt az inger és már nem tudtad befogadni. Kicsit ülepszik majd, aztán fél év múlva már a kékfényben látjuk, hogy Debrecenben egy őrült Alfás BMW-seket aláz kilinccsel előre :DDD
SD2024-03-29 13:08:33 // 35041
Én a kontrollált öntisztulás híve vagyok:)))
- csak érintés mentes kézimosó, és ott sem törekszem a tökélyre csak szedje le a retket
- nem törölgetek max ablakot meg falcot

Ha marad egy vízkő pötty majd lejön legközelebb..
Ha marad valamennyi kosz az is..

A lényeg hogy a szélvédő, kaszni le legyen kosz bevonattal mert bármi ami hozzá dörzsölődik onnan karcolja. Ha nincs rajta kosz akkor nem.

Aztán néha meg le lehet ápolni, meg polír bevonat bármi.

De a lényeg ha mindig tisza nem karcolódik.
És nem kell babrálni akkor sem:))))
SanyiJTD2024-03-29 12:49:09 // 35040
Megértelek, sötét autót halál csinálni. :)
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-29 11:10:13 // 35039
Óóó, rengeteg mindent kipróbáltam, drágát, olcsót, márkásat de vackot, etc.. A Meguiars Gold-ot is megvettem amit még te javasoltál. Én feladtam. Nekem erre se időm, se energiám. :-)
Wax még soha nem volt szép az autómon. A piroson gyönyörű, a zöldön egy undormány maszat. Soha az életben mégegyszer nem szánok erre órahosszákat. Sajnos az autót eleve hajszálkarcosan kaptam meg, viszont egész biztos nem lett csúnyább, karcosabb a közel három év alatt. Két dologra figyelek, csak tiszta mikroszálassal érek hozzá és szárazon soha sehogy. Engem nagyon nem hat meg, hogy profi, nem profi törlő, nem tudok különbséget tenni, de nem is szeretnék ezzel foglalkozni. Az ablak tisztítók pedig simán felületaktív anyagok, amiket én veszek, nincs bennük alkohol. . Abszolút értem, hogy hozzáértőként ez szörnyű, de az autósok ahhoz a kb a fél ezrelékéhez tartozol aki ezt nagyon komolyan veszi. Maximálisan tisztelem a türelmedet és a hozzáértésedet :-)
SanyiJTD2024-03-29 10:16:06 // 35038
Probald ki Te is, hatha :D
zümi1662024-03-29 09:37:35 // 35037
Én se törölgetek mosás után, félek hogy karcos lesz. Miután végeztem, gurulok vele egy karikát, hogy megszáradjon. Viszont amit utálok, hogy a diffúzor ráveri a port a még vizes hátuljára, s picit sáros lesz.
SD2024-03-29 09:26:01 // 35036
De tudod mekkorát villan a xeonon mikor begyújtod, az nem olyan mint a refin mikor felmegy a szemöldök, azzal lőtted tartók szerencsétlen mixötöst:D
Zselé2024-03-29 07:48:01 // 35034
Tegnap akkora kalapos voltam, mint a ház :D Külső/belsőn volt a kocsi, a srácok persze ilyenkor véletlenül ki-be nyomnak gombokat tisztítás közbe…

Először párásodni kezdtem egy kicsit, mondom van ilyen, esős idő van, vizesen szálltam be. Ja, hogy ki van kapcsolva a klíma.. :D

Este jövök haza a kondiból, sötétbe. Beérek egy MX-5 mögé. Felnyomja a hátsó ködlámpát. Rávillantok. Nyomogatja nekem… villogok (jé de nagy a fénye a reflektornak, biztos szép tiszta lett a lámpa!), elmegy. Mondom vegyél rendes autót, ne ilyen porbafingót aztán nem vakítalak majd… és akkor jöttem rá, már itthon: nem vakítottam, hanem helyzetjelzővel megyek, mert lekapcsolták xDD nem tűnt fel, hogy rosszul látnék..
SanyiJTD2024-03-29 07:16:53 // 35033
Szárazolásra autótörölközőt használj es minden használat utan ki kell mosni.
Ezek a “szarvasbőrök” gyönyörűen karcolnak, es ha vizkőfoltos stb marad használj rendes erre való quick deatelert. Jó minőségű mikroszálassal. Egy jó kendő 1000ft körül van, a többi netto környezetszennyezés, max falcot törölni ok. Az ablaktisztító ablakra való. Az alkolholtartalma károsítja a bevonatokat, wax, sealent, kerámia stb… Ha van, persze. Ha meg nincs, akkor főleg nem használnám.
Peti16V2024-03-28 23:31:28 // 35032
A tükör nem is annyira, de a rendszám tényleg problémás rész. Erre tényleg jó lehet a módszered, de erre is inkább tiszta vizet használnék.
Én mostanában a gyors mosást úgy intézem (amikor nincs időm/kedvem szárazra törölni), hogy a viszonylag alapos mosás után először viaszossal, majd cseppmentessel öblítek, majd irány az M0-ás, megyek egy rövid szakaszt jóval a megengedett sebesség felett, és így még a tükör meg a rendszám alatt is megszárad 😉 A rendszám alá azért gyűlik egy kis por és rá is szárad, de nekem ez belefér, másnap reggelre kis eséllyel marad patika az autó.
A polír nálam is tervben van, meg egy alapos bőrápolás is. Utóbbihoz szereztem egy komplett Sonax szettet, uh ha bejön a jó idő, megcsinálom és majd beszámolok az eredményről.
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-28 22:14:08 // 35031
Régen eleve mosás után hazajöttem és üveg tisztítóval töröltem foltmentesre. Egy ideje ott helyben áttörlöm, de bizonyára észrevetted, hogy pl a tükör és a rendszám alól mennyi víz kijön még. Na az nyomot hagy, és valami nedvesítés kell a törléshez. Az üveg tisztító tökéletes erre is. Nálam alap, hogy gyors mosásokat csinálok, nem töltik időt fölöslegesen ezzel. Ugyanakkor szeretem ha az autó szép tiszta. Sok variációt próbáltam az évek alatt, nekem ez bevált, mikor hogy a leggyorsabb. A hajszál karcokat sajna én is megkaptam még átadás előtt új korában:-( Majd egyszer kap egy polírt és kerámiát.
Peti16V2024-03-28 21:30:21 // 35030
Szerintem ettől a módszertől egy nem profi is szörnyet hal 😂 Én legalábbis biztos nem vagyok az, de sosem mosnék így autót.
Ha a szarvasbőrös szárazra törlés után nem foltmentes a fényezés, és még vmi plusz szerrel át kell törölni, akkor rossz a módszer.
De mindenki úgy mos autót, ahogy jól esik neki. Én a múltkori márkaszervizes “átcsiszolás” után már nyugodtan járhatnék az Imo-ba is… 😢
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-28 19:10:16 // 35029
Na jó, hogy ne elméleti legyen a diskurzus, levettem az akksi sarut mielőtt elindultam dolgomra. Sajna N-ben ragad az autó, vagyis csak kéziben használható. A gázpedál nem rossz egyébként N-ben, ezzel nem lenne bajom. A kereszteződésekben próbáltam tapogatni mit csinál. Az első megcsúszás ilyen risza jellegű lett, kellett korrigálni oda-vissza. Aztán egy elhagyottabb helyen nagy gázzal kifordultam. Igazából nyilván, keresztbe rakja magát, kicsit izgalmasabb mint elektronikával, és talán kellemesebb abból a szempontból, hogy nem olyan kocka érzés, ellenben így elsőre csak annyit éreztem, hogy ez így tök fölösleges. Totálisan sok. Tehát ez egy Ladával mondjuk biztos oké... Elég erőszakosan mozdul. Megfogtam könnyen, nem kellett nagy mozdulat sem hozzá, de hogy úgy fogalmazzak, valahogy most ez nem jött át. :-) Úgy éreztem magam, mint az egyszeri hülye béjemvés, de nem igazán érzem azt, hogy de jó volt. Majd lehet játszok még vele egyszer.
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-28 17:26:21 // 35028
Nem vagyok szakértő, én azzal szoktam. Kínából rendelem azokat is, van már egy csomó, így mindig van tiszta is. Nyilván aki profi az szörnyet hal ennek a módszernek a hallatán XD
zgi5212024-03-28 17:25:01 // 35027
Ertem koszi, akkor batrabban probalom..
Ehhez is microszalas javasolt?
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-28 17:23:16 // 35026
Valami van hátul, igen, egy ilyen szett, de ki se szedtem még, hogy mi az pontosan. XD
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-28 17:22:36 // 35025
De, igen, szoktam így, az utolsó szépítő törlést azzal szoktam. Eddig nem ártott egyik autón sem a fényezésnek. A mosási rutin sok év alatt az alábbira állt össze:
1- Magasnyomásúval mosószeres és öblítő mosás, semmi habos csillivilli extra.
2-Még ott a mosóban előszedem az autó hátuljában hordott K2 szintetikus bőr törlőt és egy tiszta mikroszálas törlőt. Nagyon gyorsan át lehet törölni, szerintem kb 5 perc. A szintetikus izével a vizes kasznit áttörlöm, és leviszi a maradék koszt is. Megyek egyből utána a mikroszálassal, és nagyjából kész is.
3- Ha még szebb eredményt szeretnék, akkor hazamegyek, és üvegtisztítós áttörlést is csinálok.
Illetve ha bármit látok a kasznin, madár bombát, rászáradt koszt, azt is bő üvegtisztító fújással szedem le.

Aldis, Lidlist már használtam, illetve most a repi Petronasost használom. Ez valami ammónia tartalmú a szaga alapján, és zseniális, szerintem nagyon jól tisztít.
zgi5212024-03-28 17:18:21 // 35024
akkor Te kaptal e.pumpat?

mert nekem arra hivatkozott Pappas , h runflat -hez nem jar
(utolag vettem egy set -et)
zgi5212024-03-28 17:16:42 // 35023
😀👍
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-28 17:15:27 // 35022
Nekem a gyári nem az. A konfigurátorban is így szerepelt XL és Runflat felirat nélkül, és az oldalfalán sincs jelölés.
zgi5212024-03-28 17:15:07 // 35021
ok. majd referalok!
runflat jo pedig 😀, hidegen ropog is🤪

figyu, nem Te mondtad, hogy ablaktisztito pumpas spray -el szoktad olykor
utokezelni a karosszeriat?

a vizko es ragacsok miatt kerdezem..
nem art az a fenyezesnek? rendszeresen hasznalod?
Shadin2024-03-28 17:12:05 // 35020
XL nélkülit nem nagyon kapsz már ebben a méretben.
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-28 17:04:33 // 35019
Ja mondjuk run flat.. az nem érdekel. Csak hagyományos, semmilyen gumi érdekel (se XL, se run flat), szretem a rizikót XD
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-28 17:03:11 // 35018
A hosszabb távú tapasztalataid is érdekelnek a négyévszakossal, de még lehet majd a sas gumik is. :-P
SD2024-03-28 16:21:29 // 35017
Na ez így megnyugtató:) Még ne fékezz nagyot pár óráig, azt hiszem 1 nap mire rendesen kiköt:D
Addig (45p) sem esik ki, de azért jobb a béke:D
zgi5212024-03-28 16:08:04 // 35016
Kész a szélvédőcsere kb. 2és fél óra.. Pilkington, X.ker. Szállás u.
Jó szívvel ajánlom, szimpi csapat, profi műhely. Helyben kalibrálnak stb..
271e a vége, cascoval 21e. (Allianz)
zgi5212024-03-28 16:03:44 // 35015
Én nem tolom határon. Keveset megyek, ideális. Eddig Midhelin CC 4S és Hankook 4S gumikkal van tapasztalatom. Most a Giu-n a Conti 4S talán az egyik legjobb a tezstek szerint is.
Van egy eladó kétszéles sas F1 garnitúrám, gumis szerint 90% -os, olyan 10e lehet benne. Ha érdekel :P

Run flat gyár AR.
zgi5212024-03-28 15:56:33 // 35014
Ez az! :)
Shadin2024-03-28 14:56:10 // 35013
Na jó, de akkor melyik felnit kell eladnom? :-(
SD2024-03-28 14:39:01 // 35012
Fel-e rakjam hétvégére megint a PSS-t, nagykereket:D
Milyen idő lesz:D:D:D

Az a vicc hogy hétközben ki sem jött a garázsból, mert a céges kisbusszal parádéztam a börzén:D

ha tényleg 25 fok lesz?:))
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-28 14:06:37 // 35011
Lehet, de most a csere óta visszavettem az arcból, most úgy.. nem annyira kapcsolnám ki az elektronikát XDDD
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-28 14:05:37 // 35010
Hát ja, csak ilyen "erős" autóhoz senki nem javasolta, én meg nem mertem. Volt a 146 TD-n négyévszakos, ott jó volt, de azzal mondjuk nem mentem 170-es utazót XD. És a négyévszakosnak 3-4 szezon az élettartama. Azután után pláne a vizes/téli teljesítménye romlik, én ezt tapasztaltam, és mástól is hallottam ugyanezt már. Mindenhogy kompromisszumot kell kötni, tökéletes megoldás nincs. A négyévszakosnál nekem azért nagy kérdés kánikulában az 50+ fokos aszfalton tempósan autópályázni. Szerintem nem szeretné. A sas f1 meg imádja XD
A Giulietta kerekei itthon vannak 20 perc átdobni.. de 8 keréknek nincs helyem, a Giuliának tárolás, szerelés, időpont, macera. De ha már van, akkor valószínűleg a legokosabb kihasználni az élettartamukat. A téli szerintem hamarabb lesz 10 éves mint kopott, és a nyárikban is van még 2 szezon így ránézésre. Azt a két szezont már minimum érdemes lejárni róla.
G-MANN🍀2024-03-28 13:00:14 // 35009
Megszoktad és már élvezed is a vackot 😅
G-MANN🍀2024-03-28 12:59:09 // 35008
Bridgestone Turanza 200LE hoz sztm bőven elég
G-MANN🍀2024-03-28 12:58:22 // 35007
Akkor mégiscsak gázvaz a gumi, nehogy már csak 30 fokban tapadjon, vicc, nem egy Pirelli Corsa
SD2024-03-28 12:05:16 // 35006
hát ez nem D mód:D
zgi5212024-03-28 11:52:25 // 35005
Én megléptem, előbb -utóbb Te is megfogod. Komolyan felszabadító, hogy megszabadul az ember az évi 2 cserebere mizériától.
A családi flottában én voltam az utolsó aki meglépte, mert sajnos ki kellett várni, hogy legyen 18" kétszéles méret a Continál.
Komfortos, kényelmes, halk. Én kifejezetten jobbnak tartom pl. az esős időszakban, mint a nyárit.
RomeoOne2024-03-28 11:07:40 // 35003
Preferencia kérdése. Frusztráló tud lenni az is, amikor fél évig nem lehet autózni egy jót, mert nincsenek meg a környezeti körülmények hozzá. Én már csak tudom :D
De engem aztán meg az frusztrálna, hogy minden adott, a gumi miatt még sem tudom kihozni az autóból, amire képes lenne. Inkább maradok a Corsa-knál és lenyelem, hogy nem mindig fog lehetőséget adni a vadulásra, viszont amikor igen, akkor.... aztak.rva! :DDD
SD2024-03-28 11:04:49 // 35002
Hát jó kérdés ez mert a nyári télen nem igazán jó, de a magyar telek mellett a téli meg olyan szinten amortizálódik hogy csak nézem:D

A négyévszak meg hát mikor kell egyáltalán annál több??

Kérdés hogy a nyári fogyasztás hogy alakul?
Cserébe hogy a télen is megkapaszkodik.

Illetve mit tesz vele az autó:D
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-28 10:46:49 // 35000
Nem Ultrac, Wintrac miatököm. A téli Vredestein minta.
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-28 10:45:52 // 34999
Mármint Eagle F1 Assymetric 5? Pontosan arról beszélek, nekem az a gyári. XD
Most is autóztam 13 fokban, már felszáradt aszfalton. A Vredestein Ultrac ilyen körülmények közt drasztikusan jobb.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.