Erhard 242 (Pure Energy)2021-07-27 18:30:51 // 20970
Na akkor Te láss kicsit tovább, ez a nagyszerű technológia már 1920as években is adott volt, volt olyan év mikor több elektromos autó volt New Yorkban, mint bemyás... a Tesla nem csinál semmit max nagyobb akkupakkot pakol a fosiba ez kb olyan, mint ha a Stelviomba 100l-es tankot raknának és verném a mellem tudja az 1000km-et...10 éve mondják jobb lesz és olcsóbb, 10 év után ugyan olyan fos és drágább...van még kérdés?🤣🤣🤣🤣🤣
tdemeter2021-07-27 18:26:30 // 20969
Én is ezt hittem, de a Giuliát annyian megnézték mikor beleültem, hogy szabályosan zavart már. Szerintem ez jobban vonzza ...
tdemeter2021-07-27 18:24:22 // 20968
Na, mesélj, mi a baj?
RomeoOne2021-07-27 18:18:00 // 20967
Hát, aki olyan szerencsés, hogy egy működő, kész autót adnak át neki a digók, annak lehet, hogy ez a tapasztalata. De nem mindenkinek jár ez a kivàltság 🤣🤣🤣
Kócosw2021-07-27 17:22:04 // 20966
nekem a 159 minden volt csak nem Zen... 🤪
Kócosw2021-07-27 17:21:23 // 20965
abba ne menjünk bele hogy ki döntött,bár nem tudom kit értesz világ alatt.Mert itt az van amit pontosan leírtal egy lobbizas kovetkezteben a politikusok altal felhypeolt történet.Hogy ez hova vezet és a celja mi el se kezdjük mert messze vezet.Egy biztos a Giulia Stelvio kettős az első autó ahol elgondolkodom azon hogy uj autot vegyek.Utolso lehetőség gyanánt igazi alfát venni.
WarbiRunner (Gyuri)2021-07-27 17:16:38 // 20964
Jó lesz4 XDD
WarbiRunner (Gyuri)2021-07-27 17:07:49 // 20963
Nemá.. a Zen az egy dolog. Nagyon tudta a 159. De a Giulia ezerszer jobban kézre áll. A 159 tele volt béna megoldásokkal, a klímapaneltől az esőszenzorig. Érdekes, ha a 159-et érzed gondtalanabb autónak :-O A Zenről csak annyit, hogy elmentünk tegnap Csengerbe, majd haza. 117 országúti km, jó forgalmas, helyenként kanyargós, tükörsima út és vacak út is van, minden is van a traktortól az ejtőernyősig azon az útszakaszon :-) A Zen 159-el is szépen haladtunk mindig, na de ez. Ezerszer kényelmesebb, ezerszer könnyebb vele előzni, és úgy mentünk 10 perccel gyorsabbat a szokásosnál, hogy nem értem, hogy hol jött az össze? Annyira nem is siettem. A 159-cel kellemetlenebb szűk úton kamiont előzni, rossz úton pláne. A Giuliával nem érzem szűknek az utat. Simán van még két centi a padkáig XDD A különbség szerintem elképesztően nagy a két autó között. Lényegesen értelmesebben van a Giuliában minden megoldva, és olyan vezetési visszajelzéseket ad, amilyet a 159 soha nem tudott és ettől sokkal könnyebb vezetni. Tényleg a szemem sarkában észrevett papírzacskót már ki is kerültük. És csak gondolkozok, hogy én voltam, vagy az autó XD Nagyon ösztönös az egész szerintem.
WarbiRunner (Gyuri)2021-07-27 16:52:09 // 20962
A 159 szerintem nagyon Giugaro. Az én olaszautós világomban az olasz verda vagány, különleges, de sosem agresszív. Ezért nem tetszett már a 156 facelift sem igazán. Pont azt a szelíd bájt vette le Giulgaro, és tett helyére egy egyértelműen agresszív megjelenést. Ezt a koncepciót aztán a Brera/159-nél fullosan kibontotta. Gyönyörű szép lett, de nekem egy olasz autóhoz túl sok. Túl sok izom, túl sok agresszív vonal, túl egyértelmű. Egy statikus szobor, ami mozgásban agresszív. A Giulia, vagy akár a Giulietta számomra ennél sokkal kifinomultabb mű :-)
Az olasz autó nő. A nő szép gömbölyű idomokkal rendelkezik XD És sosem egyértelműen agresszív, inkább fondorlatosan.
Az olasz autó nő. A nő szép gömbölyű idomokkal rendelkezik XD És sosem egyértelműen agresszív, inkább fondorlatosan.
RomeoOne2021-07-27 16:41:31 // 20961
Az érzésre gondoltam ezzel a dologgal, nem a kinézetre. A 159 egy gondtalan autóm volt, beültem és mentem, minden praktikus, kényelmes, nyugatató... "Zen", ahogy Gyuri mondaná :DDD
Hát, ez nem ilyen... :DDD
Hát, ez nem ilyen... :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2021-07-27 16:33:31 // 20960
Visszatérve a topichoz.. igen, 35 fokban elkeni a farát. :-) Nagyon eröltetni sem kell, semmit nem akartam, csak tempósan kikanyarodni, mert jöttek keresztben. Na én is mentem keresztben XD Ahogy a VDC megfogja az nem kellemes..
denil12021-07-27 16:24:02 // 20959
"A 159 külső megjelenésében, részleteiben olaszosabb mint a Giulia. Műszerfala pedig a régi Alfa Romeo iskolát követi. A Giulia pont sokkal elfogadhatóbb azok számára, akik nem érzik annyira sajátjuknak az olasz formatervezői világot. "
Pont ezt írtam le az előbb mielőtt olvastalak volna téged :)
Pont ezt írtam le az előbb mielőtt olvastalak volna téged :)
denil12021-07-27 16:20:04 // 20958
Láltod ezért érdekes a szubjektivitás és ezért szép a változatosság a világban :)
Én pl. pont fordítva látom.
A 159 volt a megtestesült olaszosság, a maszkulin puncimágnes ( főleg Rosso berlina Ti-ként ) ahol az olaszok szartak a világra.
A Giuban már azt látom,h ott van az olaszosság de már némi Európaiság is a kerekded formáival, vagyis itt már nemcsak maguknak akartak autót gyártani, hanem illeszkedni akartak a világba is. Ezt hívhatjuk kompromisszumnak.
Ez szigorúan a külsejére vonatkozik és csak az én véleményem.
A vezetési élmény és a belseje az echte olasz.
Én pl. pont fordítva látom.
A 159 volt a megtestesült olaszosság, a maszkulin puncimágnes ( főleg Rosso berlina Ti-ként ) ahol az olaszok szartak a világra.
A Giuban már azt látom,h ott van az olaszosság de már némi Európaiság is a kerekded formáival, vagyis itt már nemcsak maguknak akartak autót gyártani, hanem illeszkedni akartak a világba is. Ezt hívhatjuk kompromisszumnak.
Ez szigorúan a külsejére vonatkozik és csak az én véleményem.
A vezetési élmény és a belseje az echte olasz.
denil12021-07-27 16:15:29 // 20957
nem mintha nem várnám a Szeptembert,h átvehessem az autót, de azért ez most olaj volt a tűzre :D
denil12021-07-27 16:14:02 // 20956
Kicsit azért lássunk tovább az orrunknál.
Ez egy olyan technológia ami bár régóta létezik, valójában csak a Tesla miatt lett alig 10 éve ennyire közkedvelt és elfogadott. Ők voltak azok akik megmutatták a világnak,h lehet élni elektromos autóval.
Egy több mint 10 éves iparágról beszélünk, ehhez képest az elmúlt 10 évben gyökerestül fordult fel a világ ebből a szempontból és az EUs direktívák plusz az állami intervenciók ezt még fel is gyorsították.
Ha ezt mind figyelembe veszed, akkor nem nehéz belátni, hogy 10 éven belül ez a technológia pont annyira lesz elérhető és hétköznapos mint mondjuk ma egy Duster v Swift. Vagyis nem fog 10M-ba kerülni, nem lesz nehéz tölteni, nem lesz kompromisszumos ( legalábbis nem olyan értelemben mint mos ) és teljes szokványossá fog válni.
Én nem azt mondom,h ennek éljenzek. Csupán annyit állítok,h ez már itt van és a világ már döntött. Ez a jövő. Tetszik vagy sem nekünk, ez van és kész.
Ez egy olyan technológia ami bár régóta létezik, valójában csak a Tesla miatt lett alig 10 éve ennyire közkedvelt és elfogadott. Ők voltak azok akik megmutatták a világnak,h lehet élni elektromos autóval.
Egy több mint 10 éves iparágról beszélünk, ehhez képest az elmúlt 10 évben gyökerestül fordult fel a világ ebből a szempontból és az EUs direktívák plusz az állami intervenciók ezt még fel is gyorsították.
Ha ezt mind figyelembe veszed, akkor nem nehéz belátni, hogy 10 éven belül ez a technológia pont annyira lesz elérhető és hétköznapos mint mondjuk ma egy Duster v Swift. Vagyis nem fog 10M-ba kerülni, nem lesz nehéz tölteni, nem lesz kompromisszumos ( legalábbis nem olyan értelemben mint mos ) és teljes szokványossá fog válni.
Én nem azt mondom,h ennek éljenzek. Csupán annyit állítok,h ez már itt van és a világ már döntött. Ez a jövő. Tetszik vagy sem nekünk, ez van és kész.
tdemeter2021-07-27 14:49:24 // 20955
Ha ilyen minőségben érdekel a téma, akkor ez neked való oldal lesz :)
Kócosw2021-07-27 14:49:05 // 20954
😂😂😂mar minden világos...
tdemeter2021-07-27 14:35:03 // 20953
Gaggiát néztem már, ilyen full-autó cuccot, bár ahogy nézem ezek kb csavarra saeco/Philips gépek, de minimum megvette már ezeket is...
WarbiRunner (Gyuri)2021-07-27 14:32:54 // 20952
Ott csak ülnek a srácok, isszák a kávét, se mobil, se laptop XDD
Kócosw2021-07-27 14:21:51 // 20951
es mar is a kaves topicban erzem magam :D
WarbiRunner (Gyuri)2021-07-27 14:18:37 // 20950
Egy Alfás asztalán egy Bezzera mutat legjobban :-)
Amúgy meg valami régebbi, de felújított Gaggiával (Classic), Lelittel kezdeném, plusz egy jó őrlő. Sajna az új főzők belül le vannak olcsósítva. Nyilván a Bezzera árszintjén azért már jót kapsz :-)
Amúgy meg valami régebbi, de felújított Gaggiával (Classic), Lelittel kezdeném, plusz egy jó őrlő. Sajna az új főzők belül le vannak olcsósítva. Nyilván a Bezzera árszintjén azért már jót kapsz :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2021-07-27 14:08:24 // 20949
kávéfőzőt? tág fogalom a kotyogósból a Bialetti jó, olasz nincs benne semmi mozgó alkatrész :DDD Darálós kávégépből a legjobb a Jura az meg svájci :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2021-07-27 14:06:16 // 20948
Egyébként ittam már Saeco-ból finomat, de valójában minden ilyen automata gép belül teljesen műanyag. Egy műanyag csőben tömöríti a kávét, és azon nyomja át a vizet. A QuicMill teljesen fém szekezet, nekem volt egy pár hónapig egy ilyen. Felújítottban vettem meg, úgy sem volt olcsó. Nem főz rosszat...mégis eladtam, mert a karossal jobb is főzni, és finomabb is.
Nekem egy régebbi darab volt, és volt vele macera is, maradtam a kézműves kávé főzésnél :-)
Nekem egy régebbi darab volt, és volt vele macera is, maradtam a kézműves kávé főzésnél :-)
tdemeter2021-07-27 14:02:35 // 20947
Automatát kéne ja, de már hajlok rá, hogy valami kézi cucc legyen.
G-MANN🍀2021-07-27 13:51:15 // 20946
Egyes kutaknál, nem volt elég, ha jól betöltő, nálam is volt 1x 2x ilyen, picit elforgattam és ok lett
WarbiRunner (Gyuri)2021-07-27 13:49:16 // 20945
Egyszer utazz egy Peking Sanghajt. Jórészt 300 fölött megy, az 1300km megvan neki picit több, mint 4 óra alatt. ;-)
Kávé főzőt, vagy automatát keresel? Ha automatát, az nehéz ügy, én a QuickMill-ről tudok kb mint egyetlen valódi espresso-ra képes automata gép. De lehet változtak a dolgok azóta.
Kávé főzőt, vagy automatát keresel? Ha automatát, az nehéz ügy, én a QuickMill-ről tudok kb mint egyetlen valódi espresso-ra képes automata gép. De lehet változtak a dolgok azóta.
Giuntini2021-07-27 13:46:45 // 20944
Igen, ugyanez a vonat jár Milano-Roma vonalon, a Freccia Rossa. Olasz vonat!
A De Longhi vagy a Saeco prémium kategóriás kávégépeiben nem lehet csalódni. Hozzá használj Kimbo Espresso Napoletano kávét, és a Mennyországban érzed magad!
A De Longhi vagy a Saeco prémium kategóriás kávégépeiben nem lehet csalódni. Hozzá használj Kimbo Espresso Napoletano kávét, és a Mennyországban érzed magad!
tdemeter2021-07-27 13:28:40 // 20943
Off:
Nemrég volt szerencsém egy ETR600-as szuper-vonaton utazni Zürichből Münchenbe.
Kicsit érdemes utánaolvasni, hogy mi is ez pontosan. 250-el megy, a kanyarban pedig 8%-al megdönti a vagont, hogy kevésbé zavarjon a fizika és gyorsabban tudja bevenni.
Nagyon jó volt, kb repülés kategória.
A neten utánaolvasva kiderült, hogy olasz vonatról van szó, a kocsit bedöntő szabvány pedig a Fiaté. Baromira nem tűnt gagyinak, nehezen lehetett volna szarolaszozni.
Tud valaki ajánlani finom kávét főző igazi olasz kávégépet?:)

ON
Nemrég volt szerencsém egy ETR600-as szuper-vonaton utazni Zürichből Münchenbe.
Kicsit érdemes utánaolvasni, hogy mi is ez pontosan. 250-el megy, a kanyarban pedig 8%-al megdönti a vagont, hogy kevésbé zavarjon a fizika és gyorsabban tudja bevenni.
Nagyon jó volt, kb repülés kategória.
A neten utánaolvasva kiderült, hogy olasz vonatról van szó, a kocsit bedöntő szabvány pedig a Fiaté. Baromira nem tűnt gagyinak, nehezen lehetett volna szarolaszozni.
Tud valaki ajánlani finom kávét főző igazi olasz kávégépet?:)



ON
Kócosw2021-07-27 12:37:11 // 20942
Talan meg kene nezni ki szallitja be az uzemanyagrendszert az autóhoz.Mert ha jol tudom (bár nem ertek hozzá... 😐) vannak a tankolási tesztek is (átáramlás etc ...).
Erhard 242 (Pure Energy)2021-07-27 10:33:12 // 20941
azért van némi alapja az olaszozásnak mind negatív, mind pozitív értelemben pl ha egy pizza olaszos akkor az csak a legjobb lehet vagy akár a ruha, cipő, bútor stb minősége is ha olasz akkor az a legjobb... viszont műszaki dolgokban meg pont az ellentettjét jelenti (nem is ismerek még egy olyan szinonima szót ami egyben a legjobb és a legrosszabbat is jelentheti :) ), pl gyári alkatrész ellátottság vicc ugye, az iso szabvány náluk szerintem ismeretlen fogalom, stb....
tdemeter2021-07-27 10:07:20 // 20940
Nekem eddig a julissal 2x volt olyan a 35000 alatt, hogy nem lehetett tankolni mert állandóan kikattant.
Szerény meggyőződésem, hogy az a kút hibája és nem az autóé. Persze egyből jött a kutas és közölte, hogy "az alfákkal szokott lenni ilyen". Bullshit, nekem sosem volt még ilyen, sehol.
Szerény meggyőződésem, hogy az a kút hibája és nem az autóé. Persze egyből jött a kutas és közölte, hogy "az alfákkal szokott lenni ilyen". Bullshit, nekem sosem volt még ilyen, sehol.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-07-27 09:47:14 // 20939
tankoltam már jó sok helyen mindegyiknél ugyan az a metódus és nincs probléma
RomeoOne2021-07-27 09:03:27 // 20938
Azt már csináltam, nyilván ha csak ennyi lenne a gond, akkor nem lenne gond :)
Amúgy lehet a pisztolytól is függ, mert nem mindenhol csinálja ezt, meg van, ahol tényleg megoldja ez a problémát. Majd kitapsztalom még.
Amúgy lehet a pisztolytól is függ, mert nem mindenhol csinálja ezt, meg van, ahol tényleg megoldja ez a problémát. Majd kitapsztalom még.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-07-27 08:37:32 // 20937
nem kell azt forgatni csak berakni amíg beér a töltőpisztoly aztán ennyi...
Giuntini2021-07-27 01:05:21 // 20936
Olaszosság az izlésesség, a művészetek szeretete és értése, a praktikum felaldozása a szépség oltárán, előremutató, mások által sohasem használt megoldások.
Sok olasz autóm volt, és volt olyan ahol a praktikum, a gazdaságosság volt az elsőrendű szempont olaszos részletmegoldásokkal leöntve: Fiat Marea Weekend...
Sok olasz autóm volt, és volt olyan ahol a praktikum, a gazdaságosság volt az elsőrendű szempont olaszos részletmegoldásokkal leöntve: Fiat Marea Weekend...
Giuntini2021-07-27 00:56:20 // 20935
Csak ezt ne kérlek, hogy digó. Ez nagyon negatív értelmű szóhasználat, és lekezelő! Én ismerem őket, dolgozom velük, mi az hogy digó? Valahol a digót a trógersággal azonosítják és az olaszok viselkedésben pedig inkább a kedvesség és az elfogadás jellemző.
A Giulia QV pedig pont nem a kikönyöklős karkilógatós "digó" autó. Míg ez a 75-nek mondjuk jól állt, ugyanabban az időben a 164-nek egyáltalán nem. Mas volt a célközönség. Az előbbi annak idején egy arculcsapó igazi "Dolce Vita" autó volt, az utóbbi egy konszolidált jólétet és pozíciót megmutató autó volt.
Az hogy a 159 mennyire volt olasz, az nézőpont kérdése. A 159 külső megjelenésében, részleteiben olaszosabb mint a Giulia. Műszerfala pedig a régi Alfa Romeo iskolát követi. A Giulia pont sokkal elfogadhatóbb azok számára, akik nem érzik annyira sajátjuknak az olasz formatervezői világot. Viszont viselkedésben, könnyedségben, irányíthatóságban a Giulia sokkal olaszosabb, a régi Alfa Romeo építés ujjászületése.
A Giulia QV pedig pont nem a kikönyöklős karkilógatós "digó" autó. Míg ez a 75-nek mondjuk jól állt, ugyanabban az időben a 164-nek egyáltalán nem. Mas volt a célközönség. Az előbbi annak idején egy arculcsapó igazi "Dolce Vita" autó volt, az utóbbi egy konszolidált jólétet és pozíciót megmutató autó volt.
Az hogy a 159 mennyire volt olasz, az nézőpont kérdése. A 159 külső megjelenésében, részleteiben olaszosabb mint a Giulia. Műszerfala pedig a régi Alfa Romeo iskolát követi. A Giulia pont sokkal elfogadhatóbb azok számára, akik nem érzik annyira sajátjuknak az olasz formatervezői világot. Viszont viselkedésben, könnyedségben, irányíthatóságban a Giulia sokkal olaszosabb, a régi Alfa Romeo építés ujjászületése.
RomeoOne2021-07-26 23:49:55 // 20934
Nem is negatívumként mondtam, inkább csak ahogy a programozók szokták mondani: nem bug az, hanem feature :D
Mondjuk a tankolós dolog azért idegesítő tud lenni, de majd forgatom a töltőpisztolyt, hátha megtalálom a jó pozíciót.
Mondjuk a tankolós dolog azért idegesítő tud lenni, de majd forgatom a töltőpisztolyt, hátha megtalálom a jó pozíciót.
RomeoOne2021-07-26 23:48:23 // 20933
Az a jó üléspozíció, ahol az aszfalt már kihorzsolja a farmert a hátsómon :D Jó az a Sparco, max kicsit többet nyújtogatom a nyakamat :D
leopop32021-07-26 23:46:04 // 20932
Tényleg az külföldi fórumokon is azt olvasom.
leopop32021-07-26 23:44:08 // 20931
Na most én így csináltam csak Giuiába veszélyes ez mert bármit megadnék érte XD
leopop32021-07-26 23:40:41 // 20930
Ezt esküszöm kurvajó volt olvasni 😁
Ha lesznek még ilyen élmények mindenképp írd le 🍀
Ha lesznek még ilyen élmények mindenképp írd le 🍀
R33Z2021-07-26 22:29:58 // 20929
Ja es a tankolasnal sosem volt gondom, sem a ket Giunal, sem a Stelvional.
R33Z2021-07-26 22:28:37 // 20928
Az az etel melegentarto funkcio 🙂 tekintsuk extranak, en nagyon birom. Bedobsz a kis tartoba 2-3 Zing burgert 1 ora mulva is ugyanaz az elmeny 😁.
En egyre inkabb a fekkel nem vagyok megelegedve. Egyszeruen kevesnek erzem, hetvegen is kisse elmelegitettem... Lehet a betet jarja mar a veget, pedig van meg rajta anyag, most fordult at a 21000km-en. 4C ebben sokkal jobb, persze a tomeg miatt is, de ott balanszban van az autoval.
En egyre inkabb a fekkel nem vagyok megelegedve. Egyszeruen kevesnek erzem, hetvegen is kisse elmelegitettem... Lehet a betet jarja mar a veget, pedig van meg rajta anyag, most fordult at a 21000km-en. 4C ebben sokkal jobb, persze a tomeg miatt is, de ott balanszban van az autoval.
TnS2021-07-26 22:10:04 // 20927
Valaki tarthatna egy bemutatót, hogy hogy kell egy Alfába szakszerűen tankolni, mert nekem is pont az a problémám, mint RomeoOne-nak. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2021-07-26 21:12:22 // 20926
Mikor az Alfacityn beültem full készen este a Pappasos Stelvioba a bemutató után akkor éreztem nekem ez kell 🤣
Piritu - 1.000.0002021-07-26 21:04:56 // 20925
Amikor beültem a szalonban hogy kijárjak vele, akkor jött a "megérkeztem" érzés, azóta megvan. Örülök hogy másnak is hasonló élmény a "kis benzines" :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2021-07-26 20:11:37 // 20924
van ... 1 nap
leopop32021-07-26 20:10:07 // 20923
Erhard 242 (Pure Energy)2021-07-26 20:04:03 // 20922
Figyi tudok adni kispárnát, az asszony is úgy vezet, hogy kilásson 🤣🤣🤣
Egyébként meg mindig be kell dugni rendesen akkor kattanás nélkül lehet tankolni, az a baj hogy a szuszogón a kifelé áramló levegő miatt akad el
Egyébként meg mindig be kell dugni rendesen akkor kattanás nélkül lehet tankolni, az a baj hogy a szuszogón a kifelé áramló levegő miatt akad el
G-MANN🍀2021-07-26 19:09:36 // 20921
Tankolásnál nem igazán a mélyre a megoldás , hanem a jobbra-balra állítani rajta, és nem engedni, hogy évfordulón, nekem így simán működik.
Ülésnek a sima Q ülést javaslom, az álom, sőt még picit magas is, a Sparco nekem való (186 cm) 😁😁
Kipufogótól valóban meleg a csomi borítás alatt (fölötte nem igazán) nálam ennél a MY21-nél már ez is kevésbé érződik.😉
Ülésnek a sima Q ülést javaslom, az álom, sőt még picit magas is, a Sparco nekem való (186 cm) 😁😁
Kipufogótól valóban meleg a csomi borítás alatt (fölötte nem igazán) nálam ennél a MY21-nél már ez is kevésbé érződik.😉
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.
Online tag
2
Vendég2
490
Fórum
Friss topicok
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa reklám
- Virtuális Romeo
- Alfa történelem, híres ...
- Spider
- Coffee - Minden ami kávé
- 4C
- Zenebutik
- Giulia
Tagok
Új tagjaink
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki