Inkább pont összemostad a melyik gyorsabbat a fun faktorral. Az összkerekesnek lesz legjobb a tapadása, ezen nincs mit vitatni. Akkor is így van, ha netán akad ellenpélda :-) A rally sportban is tudomásom szerint az Audi quattro hajtása hozta az áttörést, előtte bőven találhattál példát fwd és rwd autókra is, és a pilóták közt is ki az egyiket, ki a másikat preferálta. Szóval az, hogy egy Q4 159 gyorsabb a Bakonyban egy dízel fwd 156-nál, vagy gyorsulásnál, az nem különösebb csoda, de nem is sok köze van ahhoz, hogy jó e hóban csapatni vele, vagy nem.
Egy q4, ami hátra is hajt ha kell, nyilván alkalmas kell hogy legyen, legalább fánkot rajzolni. Viszont elsőkerék hajtásról volt szó. :-)
Ha a lényegét akarnám összefoglalni, az annyi, hogy hogyan vesszük el a tapadást kontrollált módon. Ha ezt egy autó jól csinálja, akkor jó móka. Ha bénán, akkor hajthat az bárhol :-) A tapadás elvesztése hátul egyértelműbb egy rwd-nél, de ez nem jelenti automatikusan azt, hogy az autót egyensúlyban is tudod tartani, és kiszámíthatóan tudsz "átterhelni". Könnyű Katit táncba vinni, de ez nem jelenti azt, hogy Kati biztosan jó táncos XD
A FWD szégyellősebb Kati, tudni kell hogy fűzd meg egy táncra, de ha jó Katit fogtál ki, akkor nagyon megtáncoltat XD
A kézifék egy dolog, ezt is szokás leszólni, mert milyen már.. Pedig ugyanaz történik, a hátsó tapadást szándékosan megszünteted. Na de innen hogy mi történik, az baromira nem mindegy. Hogy innentől folyamatos sodródásban csak gázpedállal játszol amíg kiadja, vagy egy béna szerencsétlenkedés után úgy döntesz, hogy hagyjuk a francba. Az autón múlik.
Ha Kati ügyes, te pedig jól vezetsz akkor, kézifék sem kell, mert az autót kizárólag a súlypont áthelyezéssel tudod mozgatni. Nem hiszem, hogy sosem csináltad :-) String theorynak is szokták hívni, egy némileg egyszerűbb "húrelmélet" mint a fizikában. Gondolatban a kormány alját összekötöd a gázpedállal, és így "egyensúlyozol". Csinálni könnyebb mint magyarázni XDD
A 159-cem már a kéziféknél elbukik, a Giulietta pedig gyönyörű sodrósat fordul havon, csak gázzal való finom inzultálásra. Elképesztően drasztikus különbség van a kettő között, hiába fwd mindkettő.
És még egy módszer, ezt nem mertem még kipróbálni a pirossal, mert tuti halál ha nincs elég hely begyakorolni. Balláb fék! Ha az elektronika nem hülyül bele, és hagyja, akkor nagyon ügyeset lehet így fordulni. De ezt tényleg nagyon gyakorolni kell, mert a bal láb nincs hozzászokva a pedálerőhöz.
És ezek tetejébe jön az elektronika és a sperr. Ha van sperr, akkor király, az megint tud segíteni, viszont, más, mint az elektronikus megoldás.
A sperr ugye összezár, vagyis mindkét kerék kihajt. Bizonyos esetekben (pl pont havon) elpöröghet mindkét első kerék, és már megy is orral a semmibe a gépjármű.
A fékezős viszont az elforgó kereket fékezi, tehát az elektronika végig segít elöl megtartani a tapadást és az irányt. Azon kívül, hogy egy pályanapon szénné égne az első fék, napi huligánkodáshoz egy nagyon ügyes megoldás.
A hotheccsesebb Fordokban hátul is ügyeskedik az elektronika, mintegy balláb féket szimulálva, azért fordítja a farát annyira.
+1 Ha láttál már Classic futamokat, azon belül is Minit, akkor láttál már jó példát arra, hogy egy elsőkerekest hogyan hangolnak játékosra. Amikor emelgeti az egyik hátsó kerekét, az pont ezért van :-)
Így röviden :-)
Aztán hogy mi a jobb? Nekem minden ami kezes és hagy játszani. Majd he lesz egyszer Giuliám, akkor leszek igazán zavarban, mert azt sem tudom majd, hogy melyik Kati legyen ELŐSZÖR XDDD