Kristyon - főkép
>> SzervizAlfa 156 SW 1.9 JTDm // 2013-03-31

Ismét izzó csere, többet nem veszek Unix-os izzókat, bár most is sima izzókra esett a választásom, hátha tovább bírják mint az emelt fényűek...

>> SzervizAlfa 156 SW 1.9 JTDm // 2013-03-09

Ismét eltelt egy év, így hát itt az idő az újabb kötelező szerviznek.
olaj 5L: 13705Ft
olajszűrő: 515Ft
levegőszűrő: 1870Ft
üzemanyagszűrő: 5200Ft
és még vettem egy CRC gumiápoló szprayt: 1230Ft ez tényleg annyira jó mint írták a fórumban :)
Az üzemanyag szűrőről nem találtam adatot milyen időközönként kell cserélni, csak ismerős mondta, hogy 30e km az intervallum, hát most 32600km van benne, hát itt az ideje. Annyiból nem bántam meg, hogy előzőleg nem én cseréltem a szűrőt, és a gyári vízérzékelőt sikeresen szét csavarták, és ami a helyére került úgy tűnik mintha csak egy vak eszköz lenne. Az új szűrőben lévő érzékelő másképp is nézett ki, és a csere óta a műszerfalon is felvillan gyújtásra a visszajelző lámpa, gondolom csak diagnosztikailag.
A pollenszűrőt majd holnap cserélem, feltéve, hogy jó idő lesz..

>> SzervizAlfa 156 SW 1.9 JTDm // 2012-11-23

Sajna nem sokáig bírták a jó kis emelt fényű izzók, a balos elszált, így most sima unix-os izzót vettem, ennek is elég jó fénye van remélem ezek tovább fogják bírni.
Párba cseréltem.

>> AutóápolásAlfa 156 SW 1.9 JTDm // 2012-10-11

Kicseréltem az ablaktörlő lapátokat.

>> SzervizAlfa 156 SW 1.9 JTDm // 2012-10-10

Újra jött a morgó hang, ezúttal a bal hátsó kerékagy csapágy, mikor az első cserélve lett már akkor volt némi hangja, ami mostanra zavaróvá erősödött.
A féknyereg csavarjaihoz, hogy hozzá férjek, elég rendesen meg kellett bontani, egyébként elég egyszerű cserélni...

>> SzervizAlfa 156 SW 1.9 JTDm // 2012-08-23

Mikor cserélték a kuplungszettet leengedték a váltóból az olajat, ennek nem igazán tettszett a színe, de mivel ilyesmire nem voltam felkészülve ugyan az az olaj lett visszatöltve. Ezért a múlt héten vettem 2liter Tutela Car ZC 75 Synt hajtómű olajat. Vasárnap pedig ki is lett cserélve egy barátom garázsában. Egyszerűbb mint gondolná az ember.

>> SzervizAlfa 156 SW 1.9 JTDm // 2012-08-23

Múlt hét kedden voltam Erhard 242 (Dark Side) kollégánál, és vettem nála 4db stabilizátor pálcát. Hátulról hallottam a zajt, így ott kicseréltem mind a kettőt, lehet hogy még a gyáriak voltak, legalább is egy idősek voltak az autóval. Végül a rendszámtábla tartó keretet szedtem le hátul, hogy megszűnjön a zaj, kissé fel voltak lazulva a csavarjai.
Az első pálcák megmaradnak tartaléknak...

>> EseményAlfa 156 SW 1.9 JTDm // 2012-07-30

Ma elérte az autó a 200ezredik kilométerét.

>> SzervizAlfa 156 SW 1.9 JTDm // 2012-07-29

Ki sikerült deríteni, hogy hol fúj ki a kipufogó, le volt tépve az egyik tőcsavar vége a kipufogó csonknál. Már számítottam rá, hogy a sortömítést is cserélni kell, így azt egyből megvettem, de nem olyan rendszerű mint a régiek így bizakodtam benne, hogy nem fújta ki. A javítás menete egy anyát hegesztettem a tőcsavar végére, és ki tudtam hajtani. Az volt a szerencse, hogy a gyári anya nem végig menetes, így maradt egy pici csonk amire rá lehetett kapatni a hagyományos anyát, és így könnyen rá is lehetett hegeszteni. Kapott egy másik tőcsavart, erre kettő darab réz anyát húztam rá. Úgy tűnik megszűnt a kifújás, és a ciripelés is.
A sortömítést végül nem cseréltem ki.

>> SzervizAlfa 156 SW 1.9 JTDm // 2012-07-24

Aki idáig próbálta a gépet, mindenki panaszkodott, hogy kissé keményen jár a kuplung pedál. Ennek ma meg is lett az eredménye, egyszer csak járó motornál nem tudtam sebességbe rakni az autót, és nagyon ércesen viselkedett a kuplung pedál benyomására.
Gondolom már nem a gyári lehetett benne, mert a tárcsa és a szerkezet még nagyon jó állapotban van...
A szerelőknek innen is nagy köszönet érte, hogy ilyen rövid időn belül el tudták vállalni, és ki tudták cserélni...
Ahhoz képest amilyen volt számomra, most vaj puha lett a kuplung kezelése :)