Piritu - 1.000.000 - főkép
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-11-04

A Giuliettával elgurultunk Paksra egy 159 találkozóra.
Hogy mindez hogy kerül a Spider blogba?
Nos, hoztam pár dolgot. Szerszámokat Shadintól (ha netán itthon állnék neki jól jönnek) és egy garnitúra 50 ezres gyertyát. Igaz ez nem a gyári szett, de csak ki kell segítenie a mostani készletet a csereperiódusának a végégig hátra lévő bő 30e km-en.

 

- tankolások száma: 168
- km óra állás: 135.606 km
- össz. menetidő: 1.849,20 óra (77,05 nap!)
- átlagsebesség: 73 km/ó
- tankolt üzemanyag: 8.072,38 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,91 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 22,07 Ft/km
- életkor: 1.065 nap
- átlagos napi futás: 127,33 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,23 %

 
>> EseményAlfa Giulietta 2.0 JTDm 175 LE TCT E6 // 2018-10-23

Miután 2016-ban megnéztük a partraszállás helyszínét, most elgurultunk az első nagy háború 1915-18-as csatáinak pár színhelyére.
Doberdó/Isonzó...
Első helyszín a Monte San Michele erőd és lövészárok rendszer. (Az első gáztámadás színhelye1915-ben.)
A második Redipugliában az osztrák-magyar katonai temető (14.550)
Végül a szintén Redipugliában az olasz temető. (100.187) Sajnos zárva volt, nem lehetett felmenni.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-10-14

A magassági pontokat tartalmazó táblázatomat újra kiértékeltem. Az eredmény:
- összesen 699 magassági pont
- reálisan bejárható: 677 (pl. a földút alapú pontok kiesnek)
- Autóval járható: 635 pont - megvolt: 149
- Autóval járható hágó: 589 - megvolt: 109
- Autóval járható magassági pont: 111 - megvolt:40
- Gyalogosan elérhető (pl. felvonóval): 62 pont - megvolt: 28

A levadászott pontok megoszlása autók szerint (volt ahol több autóval is jártam):

1. - Spider "Pók" : 60 db - legmagasabb: 2.829 m - összesen: 98.202 m
2. - Giulietta: 44 db - legmagasabb: 2.652 m - összesen: 61.420 m
3. - Spider "PHuBi" : 41 db - legmagasabb: 2.802 m - összesen: 57.997 m
4. - Autó nélkül: 28 db - legmagasabb: 3.275 m - összesen: 55.052 m
5. - Alfa 159: 11 db - legmagasabb: 1.793 m - összesen: 12.629 m
6. - OFF: 6 db - legmagasabb: 1.209 m - összesen: 4.631 m
7. - Alfa 156 SW: 5 db - legmagasabb: 1.121 m - összesen:4.084 m

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-10-13

A szezon végére sikerült egy 605 km-es körutat szervezni a sima aszfaltutak hazájába Ausztriába.
Autópályát kerülve és isten háta mögötti hágókra vezető utakat haladtunk. Több 100 km-en át még szaggatott se volt az út közepén. Kátyút és a "jó"-nál rosszabb minőségű utat nem találtunk. Ki lehetett használni a 225-ös gumik adta lehetőségeket a kanyarokban.

PHuBi végig remekül muzsikált. Hála az időjárásnak a délelőtti első órát kivéve végig nyitott tetővel lehetett menni.

Olaj:
Odafelé még érezni lehetett az égett olajszagot a kocsi körül, de hazafelé már feltűnő volt hogy nem.
Az olajfogyásra kíváncsi leszek, holnap reggel nézem meg. Útközben Kb. egy decit töltöttem rá.

update másnap:
Még egy deci kellett rá - bő 2 dl / 600 km

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-10-10

Hozzám került egy 11mm-es véggel rendelkező endoszkóp Miután kitekertem a gyertyákat kipróbáltam.
A felbontása csak VGA és a vége nem elég hajlékony hogy körbe lehessen nézni, de így is látni valamit. Főleg fekete felületet.
A felvett videót átnézve azért érdekes képeket tudtam rögzíteni.
1. kép: A bal oldali henger. Gyakorlatilag csak a kormos dugattyúfedelet látni.
2. kép: A második henger. Gondolom lejjebb lehet a dugattyú, mert a szélét is lehet látni. Mintha a gyűrű is kilátszana, de sokallom a hézagot a két vége közt.
3. kép: A harmadik henger. El se tudom képzelni hogy mi az a hupli a dugattyú szélén.
4. kép: A jobb szélső henger. Itt is csak a feketeség látható.
Egyre érdekesebbnek tűnik a motorbontás...
Van még a látókörömbe még egy endoszkóp, holnap megnézem hogy milyen vastag a szára. Hátha többet látni vele.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-10-10

Beszereztem egy jól szituált Elring tömítést és visszaraktam a fedelet.
A tömítés a kritikus helye 3 tömítő élből 7 élbe megy át, így bizalmat szavaztam neki és nem tettem alá semmiféle ragasztót. A kiszedetten ezek az élet ki voltak töltve tömítőanyaggal és ha jól láttam maga a paszta engedett át, mert elrepedt.
Szóval hamarosan kiderül, mert a jó időre való tekintettel mégse zártuk le a szezont.
A gyertyákat is megnéztem és nem tetszett amit láttam. Annak ellenére hogy még lenne bennük 30e km a télen kicserélem őket.
A kifolyt olajat féktisztítóval lemostam ezért csak holnap indítom be.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-10-09

Lekaptam a szelepfedelet, hátha látni valamit.
Lehetett. A kettes-hármas hengernél be volt gyűrődve a tömítés a gyertyák körül, de ott nem eresztett.
A saroknál viszont egyértelmű hogy szivárgott.
Kell egy új tömítés.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-10-07

Két olajszivárgást is találtam:
- a szelepfedél alól elöl szinte végig (1-2. kép)
- olajleeresztő? (3. kép)
Egyik se akkora ami indokolná az olajfogyasztást. A kocsi alatt nincs tócsa, csak egy cseppnek van nyoma, amiatt kezdtem keresni.
Hidegindításkor nincs kék füst.

 
>> AutóápolásAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-10-07

PHuBi ma reggelre megszáradt a tegnap esti fürdetés után, így jöhetett a viaszolás.
Szép lett.