Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
- teletankolások száma: 140 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 79.502 km
- életkor: 979 nap
- össz. menetidő: 1.142,55 óra (47,61 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 5.906,41 liter, ebből 55,38 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,95 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 49,40 Ft/km
- átlagos napi futás: 81,21 km/nap
- mozgásban töltött idő: 4,86 %




Ma gurultunk volna egyet a Balcsira, de PHuBi másképp döntött.
Az akksi a sok állás miatt elhagyta magát, úgyhogy töltés lett a kirándulás helyett.
5 éves az akksi, ezt a szezont még ki kellene húznia.
update másnap
Nem fogja. Kipróbáltam az új Lidl töltőt. Az 5 óra 5 Amperes töltéssel 13,5Voltra feltöltött akku mára újra csak 8,2-t ad le.
Kell egy új...
Reggel leparkoltam a cég előtt, majd 8 órával később ez várt...kép
Egész nap nem hűlt ki a motor, egy pálcányi maradt a hőfokból...

A nyári túrára való felkészülés jegyében rendeltem két Continental PremiumContact 7 gumit előre. Hátra már tavaly felkerültek de elől hagytam még a régieket hogy kopjanak.
A túra majd 4e km-ét már nem akartam velük bevállalni.
Itt jön a csavar, mert a megrendelés estéjén született meg a döntés hogy a tervezett túra elmarad :-(
Ha már megrendeltem elhoztam a gumikat, de nem rakattam fel.
A garázsban várják a szebb napokat...




Ma tartottunk egy talit Kápolnásnyéken. A cél néhány szép kép készítése egy szép helyen.
A típus idén (is) 30 éves és az Alfissimo-ba is ír Zselé egy cikket a témában.
Ebéd után indultam így 7 óra előtt érkeztem, páran már voltak.
Sok-sok kép készült, hivatásos fotós is jött.
Zárásul átgurultunk pizzázni egyet. Tekintettel a várható sötétedésre talán elsőként indultam haza.
Jó nap volt, jó társasággal.
Köszönöm mindenkinek aki eljött!










Utoljára 2020.03.12-én cseréltem benne olajat. 5 éves csereciklust állítottam be, így mostanában volt esedékes. A csere a múltkor bevált szerint zajlott:
A szervizkönyv szerint Tutela GI/R kell bele, azt már korábban beszereztem. Petronas is beszált a "Ki tud kisebb betűkkel többet írni a dobozra?" versenybe. Nem hiszem hogy bárki elolvassa a cédulára írtakat, főleg szemüveg nélkül...
Mondjuk az új autók használati utasításai is olvashatatlanok a sok "Fontos figyelmeztetés" miatt...
A csere során a manualt követtem:
1. Először kibontottam a hidraulika környékét, mert nem nagyon lehet hozzáférni.
- Csomagtartó rekeszből a filc borítást ki kell venni.
- A 3. képen látható függőleges fémlemezről leszedtem a csatlakozókat, majd a lemezt tartó két csavar kitekerése után levettem. (4. kép) Így már hozzáférni a tartályhoz.
2. Tetőt kinyitni teljesen, ilyenkor van a legtöbb olaj a tartályban.
3. A tartály tetején lévő csavart ki kell tekerni.
4. Egy fecskendő végére kis csövet húztam, azzal ki lehet szippantani a tartály tartalmát.
5. A tetőt - kikapcsolt gyújtás mellett - kézzel zárni és nyitni kell. Ezalatt a rendszerből kb annyi olaj került a tartályba mint eredetileg volt. Ki kell azt is szippantani.
6. Az előző pontot addig ismételni amíg a tartályba olaj kerül. Nekem elég volt két kör, a harmadikra már nem jött több olaj.
7. Összese kb 3,5 deci jött ki. (5. kép jobb oldali flakon) A könyv szerin 6 deci kell bele. Érdekes. Mondjuk a múltkor is kb ennyi jött ki...
8. A friss olajjal fel kell tölteni a tartályt. Célszerű ezt fecskendővel végezni.
9. Elvileg a felső vonalig kell tölteni, de nyugodtan mehet bele több is, a következő lépésnél csökkenni fog a szint.
10. Elektromos üzemben zárni és nyitni, szintet utántölteni. Az ellenőrzést célszerű nyitott tetőnél végezni, mert akkor van több olaj a tartályban, egyszerűbb ilyenkor maxra tenni.
11. Az előző pontot annyiszor megismételni amíg csökken a szint. Nekem kettő itt is elég volt, a harmadikra már nem változott.
12. Most jön lényeg. A tető - általában amikor a legtöbben látják - többször megállt nyitás/zárás közben. Korábban random érzékelő hibaüzenetek voltak benne. Most minden csatlakozót széthúztam és befújtam kontakt spray-vel. Remélem segít.
13. Fémlemezt visszarak. Csatlakozókat visszaszerel.
14. Ha már arra jár az ember célszerű a kábeleket rögzíteni valamihez, mert menet közben zörögnek. Egy kicsit portalanítani sem árt.
15. A túrák során mindig velem van egy szerszámkészlet, Most is visszatettem az akku elé. (6-7. kép)
16. Borítást visszarak és kész.
17. Sört bont :-)










Májusban ott tartott a történet hogy Erhardnál jártam.
a menetrend a szokásos:
- kocsit felemel,
- jobb első kerék le, dobborítás ablaka ki,
- A duda projekt miatt a sárvédő borítása is lejött.
- hosszbordás le (forgásirányt megjelöl), feszítő és görgő ki,
- vezérműszíj borítás le,
- szelepfedél le, 1-es henger gyertya ki (Semmi lerakódás),
- főtengelyt felső holtpontra állít,
- vezérlésrögzítőt felrak,
- balanszszíj le, forgásirányt megjelöl,
- vezérműszíj le, feszítő és görgő ki,
- szívóoldali vezérműtengelyt kiszed,
- két gyanús hidrotőke most bezzeg kemény mint a beton, de kiugranak.
- Az új hidrotőkékből leeresztettem a gyári olajukat és motorolajjal feltöltöttem őket. A két új tőke kicsit már mint a gyáriak, de a mérete stimmel. A szoknyája kicsit hosszabb, talán jobban megvezeti. A belső mag is egy kicsit "vastagabb". (5-8.kép)
- Vezérműtengely visszakerül,
- Vezérműszíj feszítő és görgő bekerült a régiek helyére. Mindkettőben valami kosz van, olyan mintha a csapágyból kijött volna a zsír és az összeszedte volna a szöszöket. A feszítő ugyan olyan a görgő más. (3.kép - 9-10.kép)
- Szíj fel, feszítőt beállít, amit később az átforgatásokkor meg kell ismételni.
- Balanszszíj felkerül.
- Balanszszíj feszítőjét is többször kell beállítani.
- A motort átforgatva a feszítőket lehet korrigálni. (Mintha a szíjak megtalálták volna a helyüket a síkban, mindegyik lazul.) (11-12.kép)
- Gyertyák visszakerülnek.
- A szelepfedélbe új tömítést tettem (volt itthon), mert a bal első sarka kicsit nedves volt.
- Szelepfedél, gyertyák, stb. vissza.
- Hosszbordás görgő, feszítő, szíj visszakerült.
- Indításpróba - pár fordulatig hallani a tőkét, aztán elhallgat és mint a Doxa :-)
- Dobbetét és kerék vissza.
- Kocsit bakról le.
A duda projektből nem lett semmi mert az emag-on vett retro kürt hangját alig hallani a gyári duda mellett.












Májusban sikerült el- és visszagörbítenem az ablakemelőben található mikrokapcsoló szárát.
Az már korábban is egyértelmű volt hogy kell ilyen mert bármi megtörténhet szerelés közben.
Sok-sok keresés után sem találtam megfelelőt :-(
Azután szembe jött a szerencse Mike Furrier személyében a facén. Neki több száz katalógus átnézése után sikerült találnia megfelelő típust!
Kapható is néhány helyen...
Szóval gyorsan rendeltem kettőt és bekerültek az ablakemelő alkatrészcsomagba...


Vettem a szokásos Sonax bőrápolóból egy újabb flakonnal és bekentem a bőrt. Az üléseket kétszer is mert azonnal beitták a cuccot. Másodszorra már nem sajnáltam...
2
658
Fórum
Friss topicok
- Coffee - Minden ami kávé
- Forma-1
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Giulia
- Junior
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Zenebutik
- 155
- Spider
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV