Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2.0 TS PHuBi >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2.0 TS PHuBi
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Fekete metál
Utoljára 2020.03.12-én cseréltem benne olajat. 5 éves csereciklust állítottam be, így mostanában volt esedékes. A csere a múltkor bevált szerint zajlott:
A szervizkönyv szerint Tutela GI/R kell bele, azt már korábban beszereztem. Petronas is beszált a "Ki tud kisebb betűkkel többet írni a dobozra?" versenybe. Nem hiszem hogy bárki elolvassa a cédulára írtakat, főleg szemüveg nélkül...
Mondjuk az új autók használati utasításai is olvashatatlanok a sok "Fontos figyelmeztetés" miatt...
A csere során a manualt követtem:
1. Először kibontottam a hidraulika környékét, mert nem nagyon lehet hozzáférni.
- Csomagtartó rekeszből a filc borítást ki kell venni.
- A 3. képen látható függőleges fémlemezről leszedtem a csatlakozókat, majd a lemezt tartó két csavar kitekerése után levettem. (4. kép) Így már hozzáférni a tartályhoz.
2. Tetőt kinyitni teljesen, ilyenkor van a legtöbb olaj a tartályban.
3. A tartály tetején lévő csavart ki kell tekerni.
4. Egy fecskendő végére kis csövet húztam, azzal ki lehet szippantani a tartály tartalmát.
5. A tetőt - kikapcsolt gyújtás mellett - kézzel zárni és nyitni kell. Ezalatt a rendszerből kb annyi olaj került a tartályba mint eredetileg volt. Ki kell azt is szippantani.
6. Az előző pontot addig ismételni amíg a tartályba olaj kerül. Nekem elég volt két kör, a harmadikra már nem jött több olaj.
7. Összese kb 3,5 deci jött ki. (5. kép jobb oldali flakon) A könyv szerin 6 deci kell bele. Érdekes. Mondjuk a múltkor is kb ennyi jött ki...
8. A friss olajjal fel kell tölteni a tartályt. Célszerű ezt fecskendővel végezni.
9. Elvileg a felső vonalig kell tölteni, de nyugodtan mehet bele több is, a következő lépésnél csökkenni fog a szint.
10. Elektromos üzemben zárni és nyitni, szintet utántölteni. Az ellenőrzést célszerű nyitott tetőnél végezni, mert akkor van több olaj a tartályban, egyszerűbb ilyenkor maxra tenni.
11. Az előző pontot annyiszor megismételni amíg csökken a szint. Nekem kettő itt is elég volt, a harmadikra már nem változott.
12. Most jön lényeg. A tető - általában amikor a legtöbben látják - többször megállt nyitás/zárás közben. Korábban random érzékelő hibaüzenetek voltak benne. Most minden csatlakozót széthúztam és befújtam kontakt spray-vel. Remélem segít.
13. Fémlemezt visszarak. Csatlakozókat visszaszerel.
14. Ha már arra jár az ember célszerű a kábeleket rögzíteni valamihez, mert menet közben zörögnek. Egy kicsit portalanítani sem árt.
15. A túrák során mindig velem van egy szerszámkészlet, Most is visszatettem az akku elé. (6-7. kép)
16. Borítást visszarak és kész.
17. Sört bont :-)









