WarbiRunner (Gyuri) - főkép
>> SzervizAlfa 159 2.4 Jtd Elegante 4x2 TI // 2016-12-02

Volt pár dolog ami zavart az autón, nyilván a márkaszervizek csak leszervizelik az autót, de apróságokkal nem foglalkoznak.

- a zárhídról a baloldalt le volt ütve a festék (vagy az alapozásával volt valami). Törésre utaló nyomot egyelőre továbbra sem találtunk. Nem tudom hogy egy 5 éves autón ez hogy és miért... Amit házi szinten meg lehet tenni az állagmegóvásért, azt megtettem, később majd alaposabban is foglalkozok vele.

-olajfolyást találtam a felső turbócső csatlakozásnál. Alapos tisztítás és O gyűrű csere.

- a baloldali xenon már rózsaszín volt mikor hazahoztam. Még egy hetet bírt, csere.

- a szélvédőn lévő, már javított(?) kavicsfelverődés is csak az első fagyokig bírta. A szélvédőjavítóhoz már nem jutottunk el, felrepedt. Jövőhéten ablak csere.

Az eredetileg utólagos xenon trafónak nézett dobozkáról is kiderült hogy mi. Nem remap van az autón, hanem egy Nerpel féle tuningbox van felcsatlakoztatva az injektorokra. A hozzáértők szerint (és szerintem is) ez különösebb gondot nem okozhat, ez egy injektornyitási időkkel operáló nem gagyi kategóriás box. Így benne is hagyom.
Aztán később meglátjuk. Ha igazán megszeretem a gépet, akkor írok neki is egy egyedi és megismételhetetlen remapot :-) Viszont ez nálam kb egy éves munka, szóval majd.. egyszer.

>> EseményAlfa 146 1.9 JTD // 2016-12-01

Vigyáztunk rád, vigyáztál ránk, viszlát kis autóm! :-(

>> AutóápolásAlfa 159 2.4 Jtd Elegante 4x2 TI // 2016-11-24

Több helyen olvastam, hogy a motor elejénél lévő vízcsőben a záró dugó (és szelep) típushibás. Ha fekete műanyag csavart találok benne, akkor azt mihamarabb fémre kell cserélni. Úgyhogy ma ellenőriztem, de szerencsémre fém csavar van benne.

>> SzervizAlfa 159 2.4 Jtd Elegante 4x2 TI // 2016-11-21

Kezdő szervizként ma lecseréltük az olajat.

- Selénia WR 5w30 Pure Energy
- Olajszűrő
- Levegőszűrő

Az autót alul, felül alaposan átnéztük. Az egr szelep környékén találtunk olaj ködölést, oda egy O gyűrű majd kell.
Egyéb rendellenességet nem találtunk. Alulról tökéletesen hibátlan az autó, ahogy illik is ennyi év és km után.

>> EgyébAlfa 159 2.4 Jtd Elegante 4x2 TI // 2016-11-18

Az eredeti rendszámot vissza kell adnom az előző tulajdonosnak, így új rendszámot is kapott az autó az átírással egy időben. A rendszám valószínűleg annak a képlete amiből azt a gyenge 160e Ft-ot kalkulálták amibe a komplett átírás került:

Átírás=NxN-746

>> SzervizAlfa 146 1.9 JTD // 2015-06-04

Volt itthon egy pollenszűrőm, gondoltam ha már van, belerakom. Nem volt vészes állapotban a bent lévő sem, de beleült már a por, apró levéldarabok, ilyesmik. Ez ellen viszont van egy módszer. Mármint hogy ne fészkelje magát oda a sok apró levéldarab, lim-lom. Ha már a levélfogónak nevezett műanyagon valahogy túljut.

Szóval vágtam egy darab geotextilt, kertes övezetben ez általában van raktáron .
Beraktam a pollenszűrőt, és a geotextil darab széleit egy pici imbuszkulccsal (mer' az volt kéznél) körben begyűrtem a szűrő mellé.

Ez a légáramláson nem fog lényegeset, ellenben a nagyobb darabok már ezen fennakadnak, nem a szűrő harmonikájában landol.

>> Tuning és extraAlfa 146 1.9 JTD // 2015-06-02

A Selénia Rallyról hazafelé ismét feltűnt, hogy a szélzaj egy része a fülem mellett keletkezik valahol. Egy Subaru fórumon korában láttam erre egy jó ötletet, gondoltam ezt egyszerű kipróbálni.

Az ajtó tömítést megvizsgálva egyből látszott, hogy igen, a sofőr oldali középtájon kicsit szakadozott már. Kívülről nem látszik, csak ha kifordítom egy kicsit a gumit.
Ez úgymond kapóra is jött, ugyanis a módszer nem más, minthogy egy szilikon/tygon vagy bármilyen csövet kell beletolni a gumiprofilba. Ezáltal kicsit merevebb lesz, jobban összezár az ajtóval. Nekem PUR hidraulika cső volt kéznél, ami épp nem a legpuhább anyag, ellenben átmérőre pont ez fért be a tömítésbe. A hasadékon szépen passzosan be lehetett tolni, remélem a fülem melletti sustorgás ezzel megszűnik.

Próbaképp mindkét oldalon elöl is raktam a szigetelés alá (tehát itt nem bele) ilyen csövet, ez így megemeli a szigetelést, hátha számít valamit.

UPDATE 06.11

Igen, van különbség. Nem tűnt el teljesen a szélzaj a kéderek felől, de lényegesen csökkent a sustorgás. Ha nem arra figyelek, nem tűnik ki az egyéb zajok közül. A tegnapi utam előtt a motortér tűzfal felőli gumitömítését is megtuningoltam, abba egy kicsit vastagabb szilikoncső került. Sok kicsi sokra megy.