Tagok >> WarbiRunner (Gyuri) >> Blog
A TD kapta a fedett beállót a házunk előtt, mégiscsak ő az öregebb. Illetve egy apró jelzést a kapura (öcséméktől kaptuk :-)) csak miheztartás végett.

Régóta vágytam egy "szerencsét hozó" fehér háromszögre négylevelű lóherével. Amolyan Alfásan sutára, ami igazából nem sok autón mutat jól, de mégis kell az oda.
Aztán úgy lett, hogy lazításként terveztem egyet. Majd le is gyártottam ha már volt alkalmam gyakorolni egy kis CNC gépen.
Igyekeztem olyan bénán ám következetesen a vonalakat követve feltenni, mint ahogyan a Giulietta QV-ken gyárilag látható. Asszem sikerült :-)





Egy ideje nem ment a baloldali féklámpa (balfék lámpa). Már idegesített, mert ebben a szériában még nem volt pótféklámpa sem, így veszélyes volt a dolog.
A reggeli napsütésben nekiálltam szétszedni. Érdekes volt, mert 11.6V feszültséget mértem az izzó érintkezőin, de haloványan sem világított....ergo kontakt hiba. A csatlakozót széthúztam, csiszolóvászonnal ahogy hozzáfértem megtisztítottam, plusz kapott egy löket WD-40-et. MAjd ezt megismételtem a többi lámpa csatlakozóval is, bár azok működtek. de így korrekt. Egy rendszámtábla megvilágító izzót is kicseréltem, így most minden rendben működik.
Ma meguntam a rohadó sárvédő látványát, nekiálltam kicserélni. A múltkor Tatáról hoztam egy színhelyes hibátlan gyári darabot, apró felületi karcok, horzsolások vannak csak rajta, azon remélem egy polír segít majd.
Ráment a délutánom, de kicseréltem :-) A 2 évvel ezelőtti kasztnis munka összes hibáját "feltártam" és javítottam...közben kissé szidtam, mert 5 perces melókat spórolt el, nomeg néhány csavart... és a sárvédő alapozását, merthogy 2 év alatt nem kéne lerohadnia egy normálisan alapozott fényezett új elemnek akkor se ha u.gy.
Szépen megcsiszoltam a lökös tartó "létrákat" és lefújtam cink spray-vel. Ha már le volt bontva a balolodal, kicseréltem a légszűrőházat egy hibátlanra (szintén Tatáról hoztam), plusz kicseréltem egy-két csavart.
És vééégre! A gyári sárvédőt be tudtam úgy állítani, hogy az illesztési hézagok szép gyáriak, nem fér be az ujjam az elemek közé. Az első ajtó - sárvédő hézagot beállítottam, és minden a helyére került. A lökhárító is szépen követi a sárvédő ívét, és minden csavar betalált a helyére. Fele hiányzott, alul egyetlen 8-as csavar se fogta..
A ködlámpa is rosszul volt beépítve, azért volt 1 centis hézag előtte. Új csavarokkal ez is a helyére került. Még a dobbetétek is tök jól bementek a helyükre. MIvel rámsötétedett, a jobboldali dobbetét holnap kerül be. De most öröm van, nagyon masszívan egyben van most az eleje :-)))




Jorjie-tól kaptam egy eredeti gyári rádiót. Az autóban eleve ilyen lehetett, mert a beépítő keret benne van, alulra pedig látványosan utólag került bele egy törött fülű pakolódoboz.
Reggel 2 perc alatt bepattintottam a helyére a szerkezetet. Be kellett dugni, majd betolni a helyére.
Bekapcsoláskor kiírja, hogy ALFA :-) És RDS-t is tud. De a legfontosabb, hogy eredeti, gyári.

A múltkor gázolajszagra és az autó alatt egy apró tócsára lettem figyelmes. Hamar megtaláltam a hibát, a résolajcsövek némelyike gázolajtól volt nedves, egy pedig látványosan engedte az anyagot. Vettem 1m új résolajcsövet (Gates) és reggel levagdostam a régit, feltettem az újakat. Most minden OK.
Eddig az égvilágon semmit nem kellett az autóval mókolni. Indul, megy, fékez, kanyarodik. Mondjuk nincs agyonhasználva, de ez így bíztató. Csak hogy lesz ebből így blog?
Ma gondoltam lesz egy bejegyzés. -13 fokban indítás reggel, ez jó sztori lesz. Végülis jó. Izzítás végigvár, kulcs elfordít, pici koromfelhő, motor jár. 1 perc állóhelyben melegítés a dúsító hiánya miatt, és ennyi. Holnap direkt felkelek hamarabb, megpróbálom -18 ban, azt mondják annyi lesz...mert ez így nem sztori
Jóideje hallatszik egy zavaró zörgés morgás a vezérlés felől. Hidegen inkább morgás, mint amikor egy műanyag lemez rezeg. melegen pedig mintha a húzócsapágy szólna a kuplungban....csak persze nem hallgat el kupplung kinyomásra, és a túloldalról jön. Bizony a generátor csapágy volt. Kicserélték mindkettőt, a belét esztergán "megigazították". Plusz cserés volt a szíjtárcsa is, a szabadonfutója be volt állva de teljesen. Ennyit a generátorról, meg 42e Ft-ról :-S
Egy biztos, szép tiszta hangja lett megint az autónak, egy csomó mellékzörej megszűnt.
A jobbelső lengőkar egészen pontosan 33e km alatt megadta magát. Unixos "erősített" lom volt, soha többet ilyet. Vettem egy nagy levegőt, bementem a szalonba és rendeltem egy igazi gyári csomagolásos gyárit. A szerelőm Sanyi berakta, beállíttatta a futóművet, én meg reménykedek, hogy ezzel egy darabig nem kell kínlódnom.
Mellesleg megoldódott a bizonytalan kormányzás probléma is a futómű állítással. Egyre jobban hajlok afelé, hogy csak gyári alkatrésszel szabad egy autót szervízelni, kerül amibe kerül. Vicces, hogy hátsó lengőkarcsapágyak is voltak cserélve nem olyan irtózatosan régen, de határon van a hátsó futómű összetartása is. Úgy, hogy főleg pályán használom az autót.
A zöld TD a Kinga autója lett, előre láthatólag városban fog teljesíteni, évente kb. 5000km-t. Ezért is választottuk. Városban kis fogyasztás, egyszerű, olcsón fenntartható szerkezet. Eddig jó választásnak tűnik, szinte hibátlan a 15 éves járgány. Mégiscsak autó méretű autó, ennyi vas még városban is kell. Szép. Ez vitathatatlan, és a kellő komfortot is megadja. Jó..sajnos klíma nincs benne, ami viszont ennyi idősen inkább csak egy hibalehetőséggel kevesebb.
Ma azért átesett egy kezdő szervízen:
-új termosztátot kapott (BEHR-Italy)
-a hűtővizet is beállítottuk -36 fokosra, kapott frisset
-kapott egy szelep beállítást a megfelelő méretű lapkák berakásával
Egyben átnéztük az autót alulról is, teljesen korrekt. A katalizátorról a külső burok már lerohadt, de van még egy burkolat, ez még évekig jó lehet. Máshol lényeges rozsda nincs.
Volt alvázvédve, így teljesen egyben van alulról is. A kezdet nagyon bíztató.
Ami még első körben hátra van az az adagoló átnézése, illetve a dúsító funkció beállítása, ugyanis hidegen 900 az alapjárat, melegen meg 1100...
0
595
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Zenebutik
- Alfa történelem, híres ...
- Filmek
- Spider
- Adok-veszek
- Junior
- Stelvio
- 155
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV