Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Kka2013-02-13 18:17:01 // 42823
a venti kapcsolója hogy jön szét? azt az elforgatható rész csak le kell előre húzni? vagy konzollal együtt jön le?
mreni2013-02-13 18:14:44 // 42822
kicsit sokat számoltál anyagra,egyébként a bölcső levétele nélkül is megoldható a dolog.
mreni2013-02-13 18:12:02 // 42821
érdemesebb a kapcsolóval kezdeni,a középkonzol lebontása után elérhetővé válik,ott semmi nem pattintós csavar fog mindent,van benne pár :)
andrej0312013-02-13 18:11:31 // 42820
pedig kimélni szoktam a kuplungot stoptábla előtt,pirosnál vagy a célnál üresbe dobom és hagyom gurulni max a fékket finoman nyomomm tudom rosz szokás de nem nyomomm a kuplungot fölöslegesen az idióta oktatóm az mindíg bíztatott minket nyugodtan csusztassuk a kuplungott ,persze aztán rendszeresen léégethetjük üvöltött ha lasitottun az uton átkelő gyalogost láttun azt felelte adjunk gázt semmi kersesnivalója gyalogososnak ahol nincs zebra,voltak ilyen huzásai
Kka2013-02-13 18:10:39 // 42819
és ezeket hol találom? remélem szét kell kapni a fél autót hozzá.
puntoban is többször elszállt az ellenállás, de ott akkor volt legmagasabb fokozat.
kesa2013-02-13 18:09:13 // 42818
Valószínűleg jobban jársz anyagilag, ha a hibalista összegyűjtése után keresel egy JÓ ÁLLAPOTÚ külföldi papíros donorautót (olyat, amit ki is lehet próbálni, természetesen lezárt magánterületen, stb.). Leharcoltat fölösleges, még ha olcsóbb is.
mreni2013-02-13 18:05:48 // 42817
ki kéne mérni a kapcsolót,illetve,hogy kap-e feszkót a motor,ellenállás is lehet a ludas.
Kka2013-02-13 18:04:22 // 42816
Segítség!

Egy hete sincs nálam az autó, de elkezdődött az olaszos életérzés, azaz elromlott valami...
Utastér ventilátor, egyik pillanatról a másikra úgy döntött nem pörög tovább.
Megnéztem a könyv szerinti szóba jöhető biztosítékokat, de elvileg jók. (hacsak nem valahol máshol kell nézni).
Ötletek? tapasztalatok?
jó lenne megoldani mert nincs épp meleg odakint, s nem ártana ha lenne az utastérben meleg...
andrej0312013-02-13 18:04:19 // 42815
nem is veszek addig . ilyen időben nemtom mikor tudom szétkapni? mivel az udvaron fogom és sokmindent lekel kapnom róla pl a bölcsőt .
gondolom öntvény a villa és akkor nemhegeszthető,vehetek bontott váltót ami minimum 20 ezer meg az utiköltség de ugyebár ha lekapjuk a váltót illik kuplungszettet cserélni az minimum 35 rugó illik váltó és féltengely szimeringet cserélni az min 5 rugó és az olaj 2 liter durván 12 rugó
tele a faszom ezzel a szarral álandóan elromlik valamie aztán lengcsillapitók minimum 50 ezer és a hátsó fékek min 14 ezer ebbőkl már vehetek egy másik alfát
mreni2013-02-13 17:13:47 // 42814
majd ha lekerül a váltó akkor kiderül,addig ne vegyél semmit szerintem
mreni2013-02-13 17:12:59 // 42813
vagy a villa tört le,ma ép ilyet szedtem szét :)
andrej0312013-02-13 15:03:41 // 42812
jobban járnék ha tudnék a közelben egy olcsó rommátört 98 as alfát mivel kikel cserélnem a két fényszorót a kormányrudatt és egyéb apróságott a gyujtás szerkezetett és zárakat a mivel bele tört a kulcs és a töröttet ráragasztottam a vevőegységre és gombnyomással inditok amit felsoroltam minimum 100 rugó és ha tudnék 60 és 100 között egy lepusztitott papirnélkülit jobban járnék
andrej0312013-02-13 14:56:30 // 42811
akkor ugyebár valószinü hogy egy csapágycsere megoldja a gondom mert én is csapágyra vagy a kinyomó szerkezett törésére gyanakszom
Ferke2013-02-13 14:43:28 // 42810
Szétugrott a szerkezet és a csapágy, vagy a csapágy füle tört le, és lejött a villa róla....más verzió nincs.
Kareszka19842013-02-13 13:02:41 // 42809
Hali!
Tud nekem valaki segíteni kapcsolási razjzal? Konkrétan 147-es kormánykapcsolójának lábkiosztása érdekelne, hogy melyik micsoda. Még konkrétabban, hogy melyik(ek) a "set" gomb lábai.
Ehhez kapcsolódóan: ajánlottak törötten komplett kapcsoló egységet (irányjelző kar van letörve, de a másik ép). Átlehet szerelni, vagy hadjam a fenébe?
Üdv
andrej0312013-02-13 12:59:04 // 42808
Egy kis segitséfg kéne mi törhetett el a váltóba ha a képnen látható kart melyet pirossal jelöltem amit az alsó munkahenger mozgat egy újjal tudom mozgatni és a kuplung is be esik
andrej0312013-02-13 11:19:55 // 42807
hát az bizti hogy ezt jól csinálták de félek hogy nagyobb gond is van a géppel mivel az alsó munkahengernél a fémkart simán egy ujjal tudom mozgatni.
nemtom neme az mozgatja a kinyomó csapágyat ? mert ha igen valószinü hogy a körmök is elszáltak aminek a kinyomó csapágyat nyomjuk
Fairlane2013-02-13 10:58:36 // 42806
Nem szerencse.
Nem véletlenül van így kitalálva, hogy előbb haljon meg a kuplungod, mint a féked... :)
Fairlane2013-02-13 10:56:49 // 42805
Ha csak kis erőhatásnak lesz kitéve, és két méretes felületet ragasztanál össze, akkor akár a palmafix is jó lehet.
Inkább hegesztik, ha egy mód van rá.

Loctite-nak vannak spéci ragasztói jópénzért...
.......................2013-02-13 10:46:41 // 42804
Ragasztott valaki it már PoliPropilén müanyagot?
ha igen mivel?
andrej0312013-02-13 08:25:43 // 42803
hali én eddig még nemjártam így soha szerencsére nemtört el semmi viszont ahogy elnéztem mindkét munkahenger ramaty
aztán majd a féket kel megnéznem mert kétéve elvittem műszakira és azóta megvan halva ott aztmondták kicserélték az első fékpofákat és a tányérokat meg a lengcsilapitóim és fizettem 100 rugót a műszakival eggyüt
aztán visszamentem hogy mióta megbabrálták a fékem azóta feleanyira se fog erre aztfelelték összekelkopni a féktárcsával a fékpofáknak.na azóta 8 ezer kilómétert mentem de ugyan olyan szarul fog és egy évután az általuk cserélt lengéscsilapitók is megadták magukatt.
párhete műszakin aztnyomta ki a gép hogy késik a fék és ha nyomok egy satu féket elindulé a hátija jobra így hamarosan nekiálok és kicserélem az összes tömitőelemett fékkeket és meglátjuk
andrej0312013-02-13 07:45:56 // 42802
Hali ma kora reggel átnéztem ismét kiszedtem az alsó m..hengert is azon sokkal job álapotban vannak a gumik mint a fentin de egy kis hibát találtam a külső gumin a képen látható.
de tuti hogy eresztett mivel ugyebár egytartályba megy a fék és kuplung olaj is? de a tartály közepén van egy elválasztó és azt nemfigyeltem ,elválassza egymástól a fék és kuplunghoz jutó olajat.
Én amikor megnéztem és háromnegyedig volt az a féké volt a kuplungé a hátsó celle .na az tök üres lett,ezért nemfojt az olaj és mivel a szőnyegen egy csepse volt így maradt az alsó munkahenger.
Még szerencse hogy ott az elválasztó cella és így a fék megmaradt .
hg6idn2013-02-12 21:08:43 // 42800
Szia!
Én Punto II-vel jártam hasonló módon, kuplung pedál munkahengerben törött el a rugó. Kb 1/3 pedál utam maradt, nem emelt ki normálisan. Ami vicc 3 év alatt 2x volt ilyen hibám...A második munkahenger szerencsére jól tartja magát már évek óta. kpp kpp
andrej0312013-02-12 18:59:59 // 42799
köszi a segitséget holnap kiderül minden
G-Burt2013-02-12 18:55:32 // 42798
Elvileg van hozzá javító szett, de nem szokott hosszú életű lenni. Ahogy előttem is mondták, sajnos az a baj, hogy nem a tömítések mennek tönkre, hanem elkopik a munkahenger.
andrej0312013-02-12 18:48:04 // 42797
igen értem de ha jól vettem ki akkor az olajtartályból megy a felső tartályba és a pedál lenyomásával továbitjuk az alsóba.ép ezért ha a felsőbe nincs akkor egyértelmü hogy az alsóba se mivel nincs honnét oda jutni de attól valószinü igazad van és az alsó is kifurcant
andrej0312013-02-12 18:45:28 // 42796
ot annyi olaj nyomott találtam hogy töbliter olaj lehetett kiömölve de az tuti nem mind a munkahengerből van mivel feljeb a vezetékek és a csövek is olajosak voltak viszont a porvédő gumia száraz volt és szakadt .
A mocit már kétszer is átmostam de mivel a hengerfelett volt az aksi így ugylátszik oda nem ment a tisztitó szer
és arra lennék kiváncsi van e az alsóhoz is javitó készlet vagy csak egybe vehető?
G-Burt2013-02-12 18:44:55 // 42795
Arra megy az olaj, ahol utat talál magának:) Ha a felső munkahenger a szar, akkor ott, ha az alsó akkor ott:)
andrej0312013-02-12 18:12:49 // 42794
ígyvan az alsó munkahengernél minden tiszta olaj volt. de de ha a fizikát vesszük akkor nem felüről megy lefele az olaj ?
G-Burt2013-02-12 17:18:16 // 42793
tartály->cső->felső munkahenger->cső->alsó munkahenger
Ha belül nem volt nedves a szőnyeged, akkor valszeg az alsó munkahenger szar, mivel egyértelműen levegősödésre utaló tüneteket írtál le. A váltón vagy az alsó munkahenger porvédőjén szerintem találni fogsz folyásnyomot
andrej0312013-02-12 17:00:33 // 42792
ja megvan a pedálról az alsóra magy egy cső amikor a csövet levettem és megnyomkodtam a hengert az lövelt egy kevés olajatt de ahogy láttam a tartályból a pedálnál lévő munkahengerre megy egy gumi cső amikor a kompresszort rádugtam a pedálnál lévő gumicsőre akkor olyxan volt mintha forna az olaj a tartályba de mégse fojt vissza az olaj holnap kiengedem az olajat a tartályból mert szerintem otvan valami gebasz
G-Burt2013-02-12 16:13:05 // 42791
az alsó munkahenger mozgatja magát a kuplungot, fölülről lehet hozzáférni
andrej0312013-02-12 15:20:25 // 42790
az is elképzelhető mivel szerintem is fojni kéne az olajnak ,olajcserém mióta nálam van most lesz először két és félévóta van a tulajomban a gép.
arról nem is tudtam hogy van alsó munkahenger is rohadtul esik az esső nembujtam alá muszájleszek akkor jobban átnézni és kompresszorral átfujni a csöveket utánna olajcsere és légtelenités
G-Burt2013-02-12 15:03:59 // 42789
és ha az alsó munkahenger a szar?
Attika012013-02-12 14:09:24 // 42788
Én pont így tettem anno Off-os "mitsubishivel" Tegnap vitték el a kibelezett kasztnit :) Gondolkozom hogy a helyére elférne egy 156-donor :D
WarbiRunner (Gyuri)2013-02-12 14:05:13 // 42787
Én pont arra lennék kíváncsi, hogy van e olyan aki cserélt már kettőstömegűt, és azóta hosszútávon jó is maradt neki ? Ha van ilyen, árulja el milyet tett bele, hol vette, vagy hol újíttatta. Már azon is gondolkoztam, hogy lehet megérné egy (enyémhez képest) kis futású törött komplett donorautót behozni, és letámasztani itt a kert végében, ami kell átpakolom, egy jódarabig lenne minden a géphez.
Attika012013-02-12 13:43:31 // 42786
Az gáz. Tapasztalatom, a saját javításom után merem nyilatkozni. Nálam folyt az olaj, és szerintem folyni is kell. Pillanatszorítóval szorítottam el a csövet hogy ne follyon a javítás időtartama alatt. Nincs dugulásod? Volt már fékolaj cseréd?
andrej0312013-02-12 12:51:49 // 42785
még az tünt fel nekem hogy sehonnan nem jött olaj .nemkelletvolna fojni az olajnak amikor szétszedtem? és ugye ugyan az az olaj tartálya a kuplungnak és a féknek is , mivel háromnegyedig v olt a tartály
andrej0312013-02-12 11:21:08 // 42784
az a baj hogy kéthónapja munkanélküli vok és most csak erre futotta
Bilux2013-02-12 11:10:10 // 42783
Kár volt megrendelni a felújítókészletet ideig óráig jó csak.
Ha hoszabb távra gondolkozol akkor venni kellett volna egy komplett munkahengert 10.000.
Mert maga a henger is meg van kopva nem csak a gumialkatrészek.
andrej0312013-02-12 10:48:19 // 42782
Szevasztok
Ma kurvára felnyomott a gép. Reggel mikor elindultam valimiért szinte telyesen bekellet nyomni a kuplung pedált hogy fogjon a cuc majd pont 4 kilóméterre megáltam kirakni a srácaim a bölcsibe és mikor elakartam indulni nemreagált a kuplungra hiába nyomkodtam .így hátra toltam beraktam 2 be és úgy inditottam nagy nehezen haza értem.
volt párszor azelőtt hogy menetközben mikor váltottam bentmaratt a pedál akkor a lábbammal kihuztam és mentem továb.
hazaérve szétkaptam a munka hengert és a két gumi egyvonalba volt a hengerrel valamint a hátsó lötyögött rajta.
Bízom benne csak ezt a kettőt kel cserélni meghozattam 1450 ért,holnapra ér ide
Ferke2013-02-12 00:01:07 // 42781
Igen! De ezek szerint a kettőstömegűd már nem az igazi...
Gaga2013-02-11 23:17:53 // 42780
Udv.
Segítség kellene nekem egy korrekt szerelő személyében (Futómű,Motor) Tiszakécske közelében.(Szolnok,Kecskemét).
Ha tudtok valakit nagyon hálás lennék, mert a "kontárokból" már elegem van........
Jó utat!
alfa156geri2013-02-11 21:41:38 // 42779
sziasztok! Nem rég kuplungoztattam meg az autot de kettőstömegű nem lett cserélve most lehet hülyeséget kérdezek tőletek de indulásnál rángatott alacsony fordulaton azt mentem vele pár száz km-et és már szinte semmi rángatás az lehetséges hogy azért javul a helyzet mert a tárcsa összekopik benne a tapadó felülettel??
Kareszka19842013-02-11 10:32:06 // 42778
147-nél csak az ablaktörlő bajúsz cserélhető, vagy egyben van az egész cucc?
gecsa2013-02-10 19:38:41 // 42777
".......Az emberek nagy része meg az sem tudja, mi az a viszkozitás, meg az olajszint....."

sajnos ez így van... :(
Ferke2013-02-10 19:20:01 // 42776
Szerintem nem. Aki tényleg ipari mennyiségben használná, az tudja, hogy hülyeség:) Az emberek nagy része meg az sem tudja, mi az a viszkozitás, meg az olajszint, nemhogy még ilyenekre költsön.
Régebben is volt hallani lehetett már erről, ahogy Hari is mondja, én legalább 3x belefutottam már cca 20 év alatt, ehhez képest sehol nem látni forgalomban.
GTPeti2013-02-10 15:12:35 // 42775
Engem az érdekelne, hogy milyen esetekben lenne ez használva? Valaki ez alapján tenné át korábbra v. későbbre az olajcserét? Tudja fene... :)
Liquid2013-02-10 14:07:15 // 42774
azt el tudnám képzelni, hogy az olajhoz tartozik egy speciális tesztpapír...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak