Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

DieselManiaco(NagyVad)2013-02-07 13:20:11 // 42723
nem lesz semmi baja az ABS-nek.
Andy2013-02-07 13:17:33 // 42722
Nem tudom melyik vagy, de azt látom hogy teljesen következetlen. Szokás szerint későn ébredsz, majd kitiltod a srácot ezért???
És aki hetek, hónapok óta lábbal tiporja a legutóbbi Amore regulát az meg itt bassza a rezet állandóan. Nem elsősorban pb_ re gondolok most.
Vagy tán Te vagy az, aki egyszavasokkal gyűjti topicszerte a hsz számát???

Én névvel vállalom a véleményem...

Ha sértőnek érzed, jöhet a kitiltásom!
DieselManiaco(NagyVad)2013-02-07 13:10:20 // 42721
persze te meg védd meg,tényleg egyre szarabb ez az oldal,lassan tényleg el lehet felejteni...
Piritu - 1.000.0002013-02-07 12:43:57 // 42720
Egy időben komoly téma volt itt az Amorén, hogy hogyan van visszanyomva a dugattyú betétcserekor. Anno többen is mondták, hogy az ABS nem szereti, ha visszanyomják rajta a fékolajat, ezért a légtelenítőn tanácsos kiengedni a felesleget.
Moderátor2013-02-07 12:32:05 // 42719
A figyelmeztetés ellenére történő folytatásért MIFI-nek 24 óra ban. Továbbra is kérünk mindenkit, hogy szíveskedjen befejezni a személyeskedést, ellenkező esetben -mivel a figyelmeztetés megtörtént - automatikusan jár a ban.
mesa2013-02-07 12:16:07 // 42718
Liquid, Bilux Köszi!
Akkor folyadék csere és légtelenítés lesz a következő.
Liquid2013-02-07 11:14:14 // 42716
szerintem is is légtelenítés, meg ha már rég volt cserélve, akkor egyúttal a fékfolyadékot is cserélném.
VaMpGeCO2013-02-07 11:13:14 // 42715
Inkább azt kéne megfedni, akire senki sem kíváncsi és agyf*szt kap mindenki az írásától...
MIFI2013-02-07 10:59:08 // 42714
Tudod mi a különbség NNYI és az ennyi között ?? Az agy.....
Egyszer már megtanulhatnál írni rendesen mert csak zsibbasztod itt a népet és nem csak nekem böki a szemem....
Bilux2013-02-07 10:50:45 // 42713
Légtelenítés ha régen volt olajcsere akkor azt is ejtsd meg!
mesa2013-02-07 10:30:00 // 42712
Olyan jelenséggel állok szemben, amivel még nem találkoztam, és ebben szeretném a tanácsotokat kérni!
Semmi problémám nem volt az autóm fékjével, de érett már egy első fékbetét csere, ami meg is történt. Bekerültek a betétek, a fékhengerek jól működnek, fékhatás is van, de a pedál majdnem féli benyomható, mielőtt hatni kezdene.
Fékcső nem lett szétbontva, ezért nehezen tudom elképzelni, hogy levegős lenne. Félút után rendesen dolgozik a fék, csak ez nagyon zavaró így!
Ha valaki találkozott ilyennel, örülnék ha elmondaná, mi legyen a következő?

Cseréljem a fékfolyadékot? Segíthet?
Köszönöm!
dfg (Tanárúr)2013-02-07 09:39:37 // 42711
1 év után a moderátor első dolga, hogy megfeddjen, miközben ez a vita itt a fórumon (és az egész amoren) sokkal régebben folyik. sőt, maga a moderátor státusz is emiatt lett létrehozva.... jó is, hogy van... :(
Kareszka19842013-02-07 07:40:48 // 42710
így van, senkit sem érdekel szerintem a vita, ennek az oldalnak nem arrol kéne szólnia :-/
ezért most ismételten felteszem a problémám:
"sziasztok!
egy olyan problémám adódott, hogy reggelre totál megadta magát az akksim. vettem újat, ki is cseréltem, de az össz megtett km helyett csak ez van: ----------
mit lehet tenni? számítógépre dugni és újra beírni? szerencsére tudom mennyin állt"
Tuningman2013-02-07 02:19:10 // 42709
Nem tünteti el.:) Már sokan vetettek fel hasonló dolgokat ami persze butaság.:)
Beépül magába az anyagba és egy jóval keményebb felületet hoz létre és persze simábbat. A problémás részeket, egyenetlenségeket kiegyenlíti, ez mikronban mérhető.
A hónolás szinte teljesen egyenletes, sima felületet hoz létre. Ott nincs mit kiegyenlíteni hacsak nem kopott a henger. De akkor ott már fúrni kell.
A Xadot, mérnökök, kémikusok fejlesztették ki a motor és más kopó, súrlódó alkatrészek lehető legtökéletesebb védelme érdekében.
Jó magam már régóta tesztelem mint revitalizálót és mint olajat is. Nagy igénybevételnek kitett járművekbe is kipróbáltam, köztük a Ducatomba 2,3 JTDm, napi több mint 400km-t megyek vele. 5W-40 SM-CF van benne. Nagyon szereti, csendesebb, lágyabb lett a motor hangja még hidegben sincs meg a szokásos dízeles kopogás.
Csak akkor tudod meg igazán, hogy mit tud ha kipróbálod.:))
Moderátor2013-02-06 22:42:40 // 42708
Az érintetteket pedig kérjük, hogy a vitás ügyeiket személyesen rendezzék, ezzel ne a topicot offolják. Köszönjük.
Moderátor2013-02-06 22:40:19 // 42707
Most lehet befejezni a személyeskedést! Ez az első figyelmeztetés.
dfg (Tanárúr)2013-02-06 18:37:52 // 42706
Lassan egy éve hanyagolom az amore-t, gondoltam feljövök körülnézni, hogy változott-e valami, de nem, továbbra is osztja az észt a gyökér, aki miatt a csapat fele átszokott máshová....
Ferke2013-02-06 17:04:01 // 42705
Csak az ecu, immo meg a kulcs van együtt. Más semmi...
Ferke2013-02-06 16:59:41 // 42704
Nem tudod másképp sajna:D (Bocs, hogy nem vettem fel, 8 után tudlak visszahívni:) )
pb_2013-02-06 16:57:49 // 42703
Sőt még le is dobtalak, és + is tapostalak, mert nem voltál hajlandó a hívásvárakoztatásra.))) + volt rá a lehetőség nem élzél vele, NNYi.) Ahpgy érzed, 1ezünk.) Csak ha már a magas lovat Mlegeted.)
alfa156geri2013-02-06 13:58:40 // 42702
Sziasztok! 3 hónapja vettem meg alfaboy volt 156sw alfáját! Tudna nekem vki abban segíteni hogy miért van az az autónál hogy a fordulatszámérő-sebességmérő akadozva megy valamint indításnál gondol egyet és felkapcsolja a ködlámpát, és még egyéb elektromos jelenségek :S Valamint a váltóba lecseréltem az olajat de még mindig hidegen nehezen megy és a 2-3 ropogva veszi de ha üresből kapcsolom 2-be akkor nem ropog, miután be áll üzemi hőfokra már szépen megy a váltó :) Sőt alapjáraton vmi meg kerregő hangot ad a váltótól néha :S Most lett komplett kuplung csere is az autón de ahogy melegszik be ugy indulásnál ahogy engedem a kuplungot beráz:S Ha találkoztatok már ilyen jelenséggel meg köszönném előre is a jó tanácsokat.
WIK_1462013-02-06 13:26:51 // 42701
Hello Emberek!

Olyan kérdésem lenne, hogy 146 1.6 Boxernél a fűtőradiátort cserélni mi módon lehet? Valaki nyugtasson meg, hogy nem kell az egész műszerfalat kicserélni, hanem ki lehet húzni a pedálok felé és ki is fér :D Ebben reménykedem, de ha nem, akkor várom a lehetőségeket.
beco2013-02-06 12:51:41 // 42700
Sziasztok!

Ha a kocsiból a motorvezérlőt és az ECU-t kicserélem, az ABS, VDC elektronikákat is cserélni kell vele, vagy az csatlakoztatható a másikhoz is?

Illetve a kulcsban csak az immobilizer jeladót kell cserélni, ugyebár?

Előre is kösz a segítséget!

Üdv:
Kareszka19842013-02-06 10:20:56 // 42699
sziasztok!
egy olyan problémám adódott, hogy reggelre totál megadta magát az akksim. vettem újat, ki is cseréltem, de az össz megtett km helyett csak ez van: ----------
mit lehet tenni? számítógépre dugni és újra beírni? szerencsére tudom mennyin állt
WarbiRunner (Gyuri)2013-02-06 10:17:22 // 42698
Aha, mert mi vagyok én a telefonod, hogy tartásba raksz amíg valami fontosabbat elintézel? Nagyon megtisztelőnek éreztem tényleg...Tudos mi lett volna a megtisztelő? Ha a mikor bemutatkozok neked, nem annyit löksz oda hogy "pébé", hanem te is bemutatkozol. Igazából OTT kellett volna abbahagynunk. Egyezzünk meg abban, hogy mindenki marad a saját emlékei szerinti verziónál. Ezen a beszélgetésen túl vagyunk, ismételten mondom, ha másról, más hangnemben van indíttatásod beszélni, állok elébe.
Bilux2013-02-06 08:38:14 // 42697
A hónolással mi a helyzet? Ha azt is eltünteti nem épp egészséges a gyűrűnek dugyattyúnak.
pb_2013-02-06 08:23:00 // 42696
Ha nem boldogulx a hszaimmal, akkor légxíves ignoráld őket. Én már rég lezártam a dolgot, ezügyben a kolléga úrnak kéne xólni.
VaMpGeCO2013-02-06 08:10:42 // 42695
Én csak arra kérlek, tanulj meg ÉRTELMESEN, MAGYARUL ÍRNI, mert falra mászom és ahogy olvastam nem csak én, az írásaidtól, főleg, ha teljesen fölöslegesek és nem a fórumhoz tartozik. A civakodást meg máshol folytassátok, ne itt.
Köszi
pb_2013-02-06 07:51:43 // 42694
Perxe, hogy az vagy.DDD OK.))) Amúgy + legközelebbre már normálisan öxxe lex rakva.))
Tuningman2013-02-06 02:15:28 // 42693
Olajlehúzó gyűrű lesz ott a ludas. Hengerfejet mindenképp le kell szedni, nem nagy ügy egy szerelőnek.
A Xado ilyenkor már nem segít. Ahogy Ferke is írta, nem építi újra a hengerfalat és egyéb csoda dolgokat sem csinál. Nem erre való. A Xado főként a kopások megelőzésére és kisebb kopások feljavítására szolgál. A lényege, hogy maga a fémkerámia, amit az olaj juttat el a motor egyes részeibe, beépül a fémbe és egy jóval keményebb, kopásállóbb felületet hoz létre. Ez által a súrlódás is csökken és jóval kisebb mértékű lesz a kopás, így az élettartama is nő.
Egyébként nagyon ajánlott a Xadot, mint olajat is használni, kiváló a minősége és az ára is kibírható.
kesa2013-02-06 00:17:20 // 42692
Mehehe, még a végén én leszek a hibás, hogy nem tudtátok rendezni a dolgokat :)!
Éreztem én, hogy nem kéne leállni gyorsulni, akkó' semmi baj se' lett vóna!
Amúgy még egyszer köszi neked is, legközelebbi tervezett találkozásunkkor learathatod ennek a gyümölcsét (vagy gyümölcspárlatát :D?).
pb_2013-02-05 23:52:59 // 42691
Nem haragxom, de nem volt konkrét bexólás. Nem volt magas ló sem, és a barátaiddal sem én hozakotam Lő. 1etlen 1et Mlítettem közülük. Én nem Loldalogtam, hanem udvariasan Lénzést kérve(+tisztelve ezzel téged!) váltottam néhány xót a kollégákkal, mert +kértek, hogy segítsek a lerobbant 45ös ügyében. Saynos, ahogy látom nagyon roxxul Mléxel a réxletekre. Úgyhogy nemtom mennyi értelme van folytatni ezt a cseveyt, de ezt rád bízom.)
WarbiRunner (Gyuri)2013-02-05 23:00:53 // 42690
Nem , ne haragudj, egy konkrét beszólás után nem gondolnám hogy győzködnünk kéne egymást bármiről. Te a saját társaságodhoz "oldalogtál", és a családomhoz, és jobb is ez így. Kicsit "magas lóról" próbálod lekezelni az embertársaidat, csak épp észre sem veszed. Nem éreztem késztetést hogy véget nem érően hallgassam az érveidet, hogy miért hülyék a barátaim. Ez nem beszélgetés. Ha másról, más hangnemben is szándékozol szólni, továbbra is nyitott vagyok, állok elébe.
Liquid2013-02-05 23:00:13 // 42689
köszi, ez megtaláltuk mi is. Valami ilyen dolog lehet, de hamarosan kiderül
Csaba2013-02-05 22:25:50 // 42688
http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/02/23/rejtett_hiba_gyere_elo/
pb_2013-02-05 21:32:41 // 42687
Igen? Nekem azért 1 kicsit más rémlik.) Valaki Vgig sem hallgatva a másikat xépen Loldalgott. Ill látom azt néhány mondatot sem sikerült értelmezni ami Lhangzott. Saynos ezzel így én sem tok mit kezdeni... Dehát ez van, ezt kell xeretni.)
WarbiRunner (Gyuri)2013-02-05 18:51:46 // 42686
A szép napsütéses őszi napon is az történt, hogy te szóltál be, innentől mihez kezdjek veled? Akkor még tényleg érdekelt ki vagy, tudom hogy vannak közös ismerőseink barátaink. De neked akkor ott is erről a kicsinyes fórumháborúról szólt a beszélgetés, a második mondatodban olyan betámadással, amire az ember jobb ha semmit nem szól. Én őszintén reméltem, hogy AZ a beszélgetés nem erről a színvonaltalan "fotelfikázásról" fog szólni.
Eleget tudtam meg, szerintem te is. Mostmár biztosan tudhatod hogy a barátaimért a hátuk mögött is kiállok, és nem... ahogy fogalmaztál, nem beállok mögéjük a sorba. Nekem saját véleményem van, nem kell meggyőzni mások dolgairól. Semmi rosszat nem mondtam neked/rád ott, szerintem nem bántottalak meg, ha mégis, az nem állt szándékomban. Én kikapcsolódni mentem oda, a családommal kirándulni,nem láttam értelmét a virtuálisan is felesleges csatározások átvitelét a "valóságba".
pb_2013-02-05 17:02:19 // 42685
Ahogy érzed.
pb_2013-02-05 17:01:54 // 42684
Ngem aztán nem izgat, arra válaxolx, amire kedved tartja.) Az Mberit axxem én sem ecsetelem, fény derült rá 1 xép, napsütéses őxi napon. Bár lehetne, de xtem inkább hagyjuk.) Én nem feltételezek, nem vagyok sem matematikus, sem fizikus.) Biztos ismered azokat a yópofa vicceket a matematikusról, a fizikusról és a mérnökről.)) Amúgy az egéx Lméleted alapyaiban dől +, ha vexed a fáradtságot, és vixxaolvasod a hszokat(tudom nem Rősséged))
Ferke2013-02-05 15:00:01 // 42683
Értem én, de az a baj, ahogy írtam is, félre lehet menni. A hf leszedés csak a laikusnak drasztikus. Szerintem jófelé megy a szerelőbácsi....
Ferke2013-02-05 14:58:40 // 42682
Nem hiszem, hogy érdemes ilyeneket borogatni. Meg kell oldani a problémát. Semmilyen csodaszer nem épít vissza hengerfalat, gyűrűt és szimmeringeket. Ez max arra jó, ha minden rendben van, és pl le akarom tisztítani a szelepszárakat, mert maximalista vagyok.:)
Imyx2013-02-05 12:47:40 // 42681
Én a fickó helyébe beleborítanám a Xado-t, (olajfogyasztás miatt) mielőtt levenném a hengerfejet. A 159-es topikba írt Erhard egy ilyen Opeles esetről, és ott bevált.
Próba cseresznye :)
Liquid2013-02-05 12:42:10 // 42680
a te írásaidat ignoráltam utólagos engedelmeddel, mert olvashatatlanok, meg a kötözködésen kívül sok mást nem tartalmaznak, de azért köszönöm a lelkesedést
Liquid2013-02-05 12:38:40 // 42679
Köszi mindenkinek, le lesz véve a hengerfej és ki fog derülni, remélhetőleg...

Ferke:
Megbízik a szerelőben, mert nem tud mást tenni, azért dobtam be ide mert nekem fura volt hogy ilyen drasztikus beavatkozást javasolt, de én nem vagyok hozzáértő, viszont van itt pár ember aki látott már szétkapott motort.
"Nagyon gáz, ha a webszerelők mondják meg, hogy merre tovább" - ennyire ne sarkítsd ki a dolgot, tudni kell helyén kezelni a dolgokat, elolvasni a kommenteket és lehet hogy lesz bennük valami ami a helyes irányba terel, szerintem erről szól ez a topic. Nyilván van benne webszerelés meg fotelfizika, de ki kell kimazsolázni oszt jóvan.
Ferke2013-02-05 12:22:52 // 42678
Lehet, hogy újat mondok, de ha a szszszimmering engedi be az olajat, akkor már eleve nem tudsz valós kompressziót mérni.
A kollega erre célozhatott, tök jogosan.
Ferke2013-02-05 12:15:16 // 42677
Nah, milyen sok konstruktív javaslat hangzott el:D
Szerintem totál felesleges ilyen tünetek mellett fotelfizikázni, csak félre lesz vezetve a kollega, pláne igaz ez abban az esetben, ha teljesen átverni való típus.....és oda a bizalma a szerelő felé, aki elkezdi lebontani a hf-et, ami - hozzáteszem - esélyes, hogy teljesen jogos.
De lehet, hogy nem, és rossz az irány....ez a szerelő feladata, úgy oldja meg, ahogy akarja, csak legyen jó, és jöjjön rá...ehhez egy olyan szerelő kell, akiben megbízunk. nem órabérbe dolgozik, és nem vetet meg mindent előre....elég sok van ilyen szerencsére mostanra már...miért nem megy olyan szerelőhöz, akiben megbízik?????
Nagyon gáz, ha a webszerelők mondják meg, hogy merre tovább, és senki ne bántódjon meg itt, de tapasztalat, hogy saját autóval kapcsolatban is olyan blődségek íródnak itt le az amore-n, és olyan határozottságot sugallva, mintha legalább 20 év műhelytapasztalata beszélne az illetőből, miközben jó esetben a saját, 1x megtörtént tapasztalatát írja le, rosszabb esetben meg csak olvasott róla...itt....
Imyx2013-02-05 12:09:44 // 42676
:DD
DieselManiaco(NagyVad)2013-02-05 11:55:51 // 42675
melóztam opel szervízben,ilyennel nem találkoztam lehet felhordott olaj miatt is, egy valami biztos hogy az ecotec gyári tűrése 2-3l/1000km,nem tudom melyik pontosan de ez rémlik.
WarbiRunner (Gyuri)2013-02-05 11:02:18 // 42674
Baj hogy válaszoltam? Nálad a korrektség az ami hiányos. Az emberi és a műszaki is. Az emberit asszem nem kell kifejtenem.
A műszaki: az adott esetben NEM tudjuk az autó olajfogyasztását. Jelzőket olvastunk, MENNYISÉGET nem. Ez alapján mennyire korrekt rámondani hogy motorgenerál?

Feltételezzünk. MI az első amit feltételezel? Az illető szerelője hülye és 2 liter olaj/km fogyasztás mellett is trafót cserélget. Persze előfordulhat, de legyünk optimisták és korrektek.

Tehát fogyaszt olajat az autó, de a szerelő valamiért még nem bontana motort, próbálkozik mással, mert nem biztos hogy motor szerkezeti hiba.
Ezesetben pedig hamár többek által ismert típushiba a rángatás, miért is szentségtörés egy-két egyszerű beavatkozást javasolni ami lehet szerinted kézrátétel, de legalább felelősséggel tudom javasolni, 2 általam ismert esetben segített.

Szóval mielőtt hadonászol gondolkozz, és ne a rosszindulat fikahalmaz jöjjön belőled, hanem inkább maradj csendben. A többiek is tudják, hogy ha más nem segít, bontani kell, lehet ez lesz a vége az alábbi esetben is, plusz információt nem adtál.

Úgyhogy javasolnám hogy lazíts, magad ásod még mélyebbre.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak