hogy nekem mér nem jutnak ilyen dolgok az eszembe ? :))
sok palimadár fog ilyet venni, az tuti
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Liquid2013-02-10 14:04:29 // 42773
Hari2013-02-10 10:03:14 // 42772
Így ahogy mondod!!! :) ... de ne higgyétek, hogy ez valami új dolog! Anno '78-79ben találkoztam ehhez kísértetiesen hasonló teszt szalaggal. ( B.csabai AFIT szervizben ahol tanuló voltam.) Akkor az olajak elhasználódására használták - főleg garanciális reklamációknál!
... persze csak nagyrészt a szekrényben tartották! Konkrét hiba meghatározására nem volta alkalmas, max. "tájékoztató jellegű adatot szolgáltatott"!
Egy szóvak: parasztvakítás! :) ... érdekes, de sok mindenre nem jó!
... persze csak nagyrészt a szekrényben tartották! Konkrét hiba meghatározására nem volta alkalmas, max. "tájékoztató jellegű adatot szolgáltatott"!
Egy szóvak: parasztvakítás! :) ... érdekes, de sok mindenre nem jó!
_ÁRPÁD_2013-02-09 18:54:33 // 42771
Értem, persze lehet sok hibaforrás :(
_ÁRPÁD_2013-02-09 18:52:51 // 42770
Szia bocsi hogy csak most válaszolok, de nem voltam gépközelben. A GT-nél nem tudom hogy merre leledzik, de a 156-nál a vízhűtő bal-felsőrészén (szemből nézve) van egy elektromos szelep amire megy két darab gumicső. Azokra gondoltam :)
Alfa GT-Csaba2013-02-09 18:51:36 // 42769
szia.igen tudom mire gondolsz,nekem is tört már az el de olyankor egyáltalán nem nyomott a turbó semmilyen fordulaton se .Sajnos változó geos azért cimizunk vele ,mert lekormolódik aztán meg hirtelen taposásnál bedobja a hibát.
_ÁRPÁD_2013-02-09 18:46:03 // 42768
Szia a vgt-t szabályzó vakum-csőre gondoltam. Vagy a 1.9 GT mJTD-ben nem változó geometria van :) (ha nem jól tudom akkor bocsi, de nem szóltam) A kolléga említette hogy csak felső tartományban akar megindulni az autó. Nálam ezen probléma oka az elöregedett gumicső volt a hibás, ami a a vgt-"labdához ment. Mert ott van az a kicsit meleg kipufogó ami elősegíti az elöregedést.
Jelzem ez csak tipp... és a saját tapasztalat.
Jelzem ez csak tipp... és a saját tapasztalat.
Kareszka19842013-02-08 20:26:52 // 42767
cserelt mar valaki elso generacios 147-ben km oraegyseget? kiskijelzos helyere mehet nagykijelzos? akksit lekell kotni a csere alatt?
mreni2013-02-08 20:06:02 // 42766
Zé.,Ferke,Hari,Csöri, ők tudják is mit csinálnak,nem csak rádobják gépre.
Piritu - 1.000.0002013-02-08 20:01:22 // 42765
Nekem azért még egy mágikus mágnes hiányzik belőle, ami a teszt során megpolarizálja az olaj részecskéit, hogy a váltóra is lehessen következtetni :-D
Wickey2013-02-08 19:58:01 // 42764
Ez mekkora! Beszarás... mondjuk értelmesen állapították meg az árát, így tuti el fognak belőle adni egy raklappal, mielőtt cikk lenne belőle a totalcaron. :P
Sotime2013-02-08 19:22:11 // 42763
rendben, akkor hol találok hozzáértőt, aki csinál ilyet?:)
mert elviszem oda, ezen ne múljon!
mert elviszem oda, ezen ne múljon!
mreni2013-02-08 19:08:38 // 42762
pedig szinte mindig jelzi,csak a hozzá nem értés miatt nem derül ki az adatokból semmi...
Sotime2013-02-08 19:04:46 // 42761
nekem elég gyorsan elkormolódik az EGR... Szűrőket pár hónapja cseréltem, azokkal nem lehet baj. Hibaolvasást megpróbálhatom, bár kicsit kidobott pénznek érzem, eddig akkor se jelzett semmit mikor egyértelműen hibás volt valami...
Alfa GT-Csaba2013-02-08 18:38:45 // 42760
Én évente 1 szer szedem le az egr-t de nem sok korom van benne!!!Esetleg a map szenzort is nézd meg a szívósorba!!!!
Alfa GT-Csaba2013-02-08 18:34:55 // 42759
Az EGR sem tömődik el fél év alatt!!Szerintem olvastass hibát,és ott látják a turbó működését is!Gázolaj szűrőt mikor cseréltél ,levegő szűrőt?
Sotime2013-02-08 18:31:53 // 42758
Akkor ezek szerint marad az EGR?
Fairlane2013-02-08 18:23:20 // 42757
Érdekes....
Azt el tudom képzelni, hogy autóvásárláskor egy ilyet visz magával az ember, azt erre hivatkozva alkuszik az árból, mondván az "olaj nem hazudik". :)
Azt el tudom képzelni, hogy autóvásárláskor egy ilyet visz magával az ember, azt erre hivatkozva alkuszik az árból, mondván az "olaj nem hazudik". :)
DieselManiaco(NagyVad)2013-02-08 18:13:03 // 42756
sok mindent nem tudsz,méress kompressziót,de ha eszi az olajat füstölnie kell,csak esetleg te nem látod mert elkeveri maga mögött. az ilyen idióta adalékokat meg felejtsétek már el,az olajban minden benne van ami a motornak kell.
Piritu - 1.000.0002013-02-08 18:03:54 // 42755
Az hogy jó a marketing dumája :-P
Apró kérdés: Hogyan veszi figyelembe az eltérő olajokat?
Az eltérő üzemanyagokról és fémekről nem is beszélve.
(Viszont tuti sokat fognak eladni belőle és rögtön mindenki autószerelőnek érezheti magát.)
Apró kérdés: Hogyan veszi figyelembe az eltérő olajokat?
Az eltérő üzemanyagokról és fémekről nem is beszélve.
(Viszont tuti sokat fognak eladni belőle és rögtön mindenki autószerelőnek érezheti magát.)
Alfa GT-Csaba2013-02-08 17:48:44 // 42754
turbó cső,nem vákum cső!De ha turbócső lyukas akkor annak süvítő hangja van amikor tol a turbó és általában kivűlről olajos is!
Wickey2013-02-08 17:33:01 // 42752
like.:)
Alfa GT-Csaba2013-02-08 17:28:56 // 42751
Ha a geometriád tapad rögtön dobja a hibát és vészüzembe áll a gép!!Én sűrűn találkozok ezzel,főleg télen!
MikeTheDevil2013-02-08 17:06:15 // 42750
Hali!
Van egy olyan gondom,hogy nem alszik el a kód lámpa és a befecskendező lámpa amikor rá adom a gyújtást.Igaz nem is indul el csak ha manuálisan be viszem a kódot. Régebben is csinált ilyet de a kód bevitele után el indítottam és a következő indításnáll nem volt gondom.Most már minden indításhoz kódot kér.Már meg néztem a biztosítékokat reléket és nem találtam semmi gondot.Vajon mi lehet a gondja a vasnak? 145 1.6 TS
Van egy olyan gondom,hogy nem alszik el a kód lámpa és a befecskendező lámpa amikor rá adom a gyújtást.Igaz nem is indul el csak ha manuálisan be viszem a kódot. Régebben is csinált ilyet de a kód bevitele után el indítottam és a következő indításnáll nem volt gondom.Most már minden indításhoz kódot kér.Már meg néztem a biztosítékokat reléket és nem találtam semmi gondot.Vajon mi lehet a gondja a vasnak? 145 1.6 TS
Bambinoo2013-02-08 16:53:10 // 42749
Próbáltam, igazából nem dob kékes füstöt, csak a gőzt a hideg miatt. Abszolút nem füstöl a kocsi, de elég kormós a dob vége..10W-60 után nem várom meg a 40k-s "nagyszervízt" hanem kb 20.000km után lecserélem a vezérlést, és akkor megnézzük, hogy a szimeringek hogy vannak..nagyon remélem, hogy az lesz a ludas. Egyébként nem zavar, vagyis anyagilag nem ver a földhőz, hogy 4-5 hetente kell vennem 2 liter olajat, csak a tudat, hogy azért 2 lityó elmegy valahová és nem hiszem, hogy jót tesz a motornak az a sok lerakódás.
ELADNI?! SOHA! Inkább motort cserélek, de nagyon nem szeretném eladni..ezután 159 2.4 -re szeretnék menni, de oda még fel kell nőni :)
ELADNI?! SOHA! Inkább motort cserélek, de nagyon nem szeretném eladni..ezután 159 2.4 -re szeretnék menni, de oda még fel kell nőni :)
Sotime2013-02-08 15:04:36 // 42748
melyik az a vákuum cső? látszik, vagy hallatszik rajta hogy lyukas? Mert akkor megyek megnézem azt is...
Sotime2013-02-08 15:03:20 // 42747
Szia!
Nem, hibaüzenetet nem dob, a fogyasztás megnőtt, de nem tudom, hogy amiatt-e mert jobban kell nyomni, hogy menjen...
EGR fél éve lett utoljára tisztítva, mondjuk azt meg tudom nézni...
turbo geometria letapadást, hogy lehet orvosolni?
Mennyire komoly meló ellenőrizni, hogy az-e a baj?
Köszi
Nem, hibaüzenetet nem dob, a fogyasztás megnőtt, de nem tudom, hogy amiatt-e mert jobban kell nyomni, hogy menjen...
EGR fél éve lett utoljára tisztítva, mondjuk azt meg tudom nézni...
turbo geometria letapadást, hogy lehet orvosolni?
Mennyire komoly meló ellenőrizni, hogy az-e a baj?
Köszi
_ÁRPÁD_2013-02-08 15:01:47 // 42746
Erős a gyanúm, hogy a vakum csöved valahol lyukas. Nálam is volt már ilyen probléma :(
WarbiRunner (Gyuri)2013-02-08 14:59:52 // 42745
Az EGR szelepet megnézném, hogy zár e, illetve a turbo geometria állítóját venném szemügyre. Ha a lapátok beragadnak a koromtól, nem tudja átállítani a geometriát, nincs nyomásod alacsony fordulaton.
A fogyasztás változott? Ha a fentiek közül egyik sem, akkor még foghatja egy "összeomlott" kipufogódob is az autót, bár akkor olyan hangja van, mintha hegynek fölfelé mennél, tehát sima úton terheletlenül is úgy érzed, hogy nagyon dolgozik a motor. Ez csak olyan harmadsorban ötlet, a turbo geometria leragadás a leggyanúsabb.
Hibaüzenet van?
A fogyasztás változott? Ha a fentiek közül egyik sem, akkor még foghatja egy "összeomlott" kipufogódob is az autót, bár akkor olyan hangja van, mintha hegynek fölfelé mennél, tehát sima úton terheletlenül is úgy érzed, hogy nagyon dolgozik a motor. Ez csak olyan harmadsorban ötlet, a turbo geometria leragadás a leggyanúsabb.
Hibaüzenet van?
Sotime2013-02-08 14:49:15 // 42744
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem!
1.9 dízel GT-m olyat csinál az utóbbi időben, (hol jobban, hol kevésbé) hogy alacsony fordulaton nem akar menni... Mintha ólomból lenne a kaszni... Aztán a szokottnál magasabb fordulaton már elkezd húzni, de ez jóval magasabbat jelent a szokottnál.
Értsd: olyan 3000rpm felett. A motor hangján nem érzek változást, szóval fogalmam sincs mi lehet... Szerintetek? Minden ötletet szívesen fogadok!
Egy kis segítségre lenne szükségem!
1.9 dízel GT-m olyat csinál az utóbbi időben, (hol jobban, hol kevésbé) hogy alacsony fordulaton nem akar menni... Mintha ólomból lenne a kaszni... Aztán a szokottnál magasabb fordulaton már elkezd húzni, de ez jóval magasabbat jelent a szokottnál.
Értsd: olyan 3000rpm felett. A motor hangján nem érzek változást, szóval fogalmam sincs mi lehet... Szerintetek? Minden ötletet szívesen fogadok!
Fairlane2013-02-08 13:56:24 // 42743
Hogy deríted ki vételkor egy használt autóról, hogy eszi-e az olajat? :S
.......................2013-02-08 13:14:25 // 42742
Nekem is volt olyan japàn kocsim ami így ette az olajat,
Engem is nagyon zavart,
Kicserélték a gyűrűket ,szelepszàrszimmeringet,+ kapott 10-60w olajat,
A kezdeti 1,2 liter /1000 km erről így sikerült 3-4 deci / 1000 km re levinni az olajfogyasztàst, aztàn eladtam a kocsit...
..így utólag inkàbb ne keztem volna bele,semmi értelme nem volt ,akkor is ette ,hiàba a ràköltött sok pénz meg az utànajàrogatàs,
..ha nagyon zavar ez az oljajfogyi ,inkàbb add el az egész kocsit,és olyat vegyél ami nem eszi..
Engem is nagyon zavart,
Kicserélték a gyűrűket ,szelepszàrszimmeringet,+ kapott 10-60w olajat,
A kezdeti 1,2 liter /1000 km erről így sikerült 3-4 deci / 1000 km re levinni az olajfogyasztàst, aztàn eladtam a kocsit...
..így utólag inkàbb ne keztem volna bele,semmi értelme nem volt ,akkor is ette ,hiàba a ràköltött sok pénz meg az utànajàrogatàs,
..ha nagyon zavar ez az oljajfogyi ,inkàbb add el az egész kocsit,és olyat vegyél ami nem eszi..
dfg (Tanárúr)2013-02-08 12:20:03 // 42741
elsőnek is felejtsd el a 10W60at, és a seleniát. de nem fogja megoldani a problémát, csak csökkenteni. ilyen mérvű olajfogyás....
atis_166jtd2013-02-08 11:39:55 // 42740
Viszont azért mert jó a kompresszió nem biztos hogy nem kell gyűrűzni. Sajna van egy olyan ha összefordultak akkor is tudja enni az olajat és lehet hogy ezért jó a kompresszió. Sajna ezt igazából veszteség méréssel lehetni kiszürni.
Kimis1112013-02-08 11:39:46 // 42739
Járasd melegen a motort alapjáraton pár percig,utána pörgesd meg a motort és nézze valaki a kipufogót, ilyenkor ha szelepszáras, akkor frankó kékes füstöt csap ki. Illetve haladj az autóval, mondjuk gurult dombon lefelé úgy hogy az autó sebességben legyen de ne adj gázt, motorfékkel menj amilyen hosszan tudsz. Utána lépj kövér gázt és nézd a füstöt. Ha szimmetinges akkor beszívja az olajat és így hirtelen töményen kijön a szép kék füst
T.a.m.a.s.2013-02-08 11:25:26 // 42738
..hasonló a cipelőm!:) Annak ellenére, h van benne kraft, méress kompressziót! Ha az ok, szelepszárszimering? Én is várom a szakik kommentjeit!:)
Bambinoo2013-02-08 11:02:08 // 42737
Tudom, hogy már a könyökén jön ki mindenkinek az olaj téma, de nem hagy nyugodni, hogy 1500-2000km alatt megeszik az enyém 1,5-2 liter olajat.. k*rva sok. Alánéztünk, minden rendben csont száraz a motor hátolja, a szimeringek. Füstölni SE füstöl az autó, teljesítményéből SE veszített az autó, és nem is hangos. Az hangosságot azért írtam, mert egy bontos srác mondta, ha gáz lenne a gyűrűkkel, akkor azt hallani lehetne. Most van benne 97.534 km (végig vezetett szervízkönyves) tehát, TS motornál 100.000km alatt nagyon baj nem lehet, főleg ekkora. 98.000nél kicserélem az olajat, szűrőt minden sz*rt, 10W-60 Racinget rakok bele, (persze seleniat) és valami adalék anyagot ami kicsit átmossa a motort, hátha javít valamit.. Bárkinek bármilyen ötlete van meghallgatom, de megbontani a motort nem érdemes, csak ha gyűrűzni kell, amit NAGYON remélem, hogy nem kell :/
Imyx2013-02-07 21:38:02 // 42736
ON...
WarbiRunner (Gyuri)2013-02-07 21:27:34 // 42735
Amit ezügyben tehetünk az össz annyi, hogy levesszük a valós nevünket, telószámunkat, egyéb adatainkat és a képeket amin tisztán láthatóan szereplünk. Ha ez így rendben van a vezetőség részéről, akkor legalább telefonon/mailben elkerülnek minket a szociopaták. Ha nem, akkor meg végre közelebb jutunk ahhoz hogy rend és béke legyen itt.
Ha egyenesben nem megy, fordított logikával hátha :-)
Ha egyenesben nem megy, fordított logikával hátha :-)
Totti2013-02-07 20:21:48 // 42734
Értem csoda lenne ha ez meg történne! :-)
DieselManiaco(NagyVad)2013-02-07 20:16:41 // 42733
én nem feszülök ezen,nincs értelme,csak ha már a modi itt feszeng,gondoltam figyelmébe ajánlok egy-két dolgot,de tudod ha eléri a tag adatmódosítását,valamint magyar betűkkel,kifejezésekkel történő véleménynyilvánítását ,meg ha nem akkor sem változik számomra a világ,csak gondoltam megjegyzem:D
Totti2013-02-07 20:10:58 // 42732
Ez már egy le rágott csont ! Nem lesz ez szankcionálva ahogy eddig sem volt! Pedig azért látok annyi értelmet pb ben ha vezetésből valaki meg mondaná neki hogy mit és hogy az úgy lenne utána ! De hát nem teszi meg egyik sem igy kár is ezen feszülni a A Modi meg mondjon le!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
DieselManiaco(NagyVad)2013-02-07 20:04:44 // 42731
Off:
Nem saját nevével van regisztrálva
Fiktív adatokkal
A profilképe amit annyira megkövetelnek,csak egy autó látható tisztán az arca nem
Nem tud magyar nyelven írni
Hány pontban is sértjük a szabályzatot?:D
Vicc az oldal csak így tovább
ON
Nem saját nevével van regisztrálva
Fiktív adatokkal
A profilképe amit annyira megkövetelnek,csak egy autó látható tisztán az arca nem
Nem tud magyar nyelven írni
Hány pontban is sértjük a szabályzatot?:D
Vicc az oldal csak így tovább
ON
156er2013-02-07 19:41:28 // 42730
"ezen felül nekem nem hiányzik ide még ez az adok-kapok is..."
Kell ide egy új topic! ;)
Legyen a neve Adok-veszek kapok :)
Kell ide egy új topic! ;)
Legyen a neve Adok-
dfg (Tanárúr)2013-02-07 19:12:56 // 42729
off
Milyen kis következetes vagy. akkor légyszives elolvasni az Amore szabályzatát, és tiltani pl azt, aki nem a saját nevével van regisztrálva. utána figyeld meg, mennyivel gördülékenyebbek lesznek a topicok...
és gyanítom, hogy azért Mifi lett bannolva, mert csak 1-2 hozzászólást olvasott vissza a mod... bravo
on
Milyen kis következetes vagy. akkor légyszives elolvasni az Amore szabályzatát, és tiltani pl azt, aki nem a saját nevével van regisztrálva. utána figyeld meg, mennyivel gördülékenyebbek lesznek a topicok...
és gyanítom, hogy azért Mifi lett bannolva, mert csak 1-2 hozzászólást olvasott vissza a mod... bravo
on
Andy2013-02-07 15:07:37 // 42728
Na, pont erre gondoltam mikor azt írtam elkésett a moderátor (megint).
Nem csak itt offolják szét, off ez már mindenhol. ;)
Nem csak itt offolják szét, off ez már mindenhol. ;)
Ferke2013-02-07 13:51:12 // 42727
Már Te is pb-t bántod?:D Nah, viccet félretéve én azért nagyon nem bánnám, ha nem kéne 8 oldalt visszaolvasnom ahhoz, hogy ON témához érjek.
Menjenek egymásnak egymás falán, vagy menjenek ki a placcra, és intézzék el, csak ne itt. :))
Így is annyi hülyeség íródik le ebben a topicban, ami elvileg ON, de egyébként meg simán OFF....ezen felül nekem nem hiányzik ide még ez az adok-kapok is...
Menjenek egymásnak egymás falán, vagy menjenek ki a placcra, és intézzék el, csak ne itt. :))
Így is annyi hülyeség íródik le ebben a topicban, ami elvileg ON, de egyébként meg simán OFF....ezen felül nekem nem hiányzik ide még ez az adok-kapok is...
WarbiRunner (Gyuri)2013-02-07 13:33:53 // 42726
Én meg most vettem le az adataimat. Túl nagy "közösség" már ez, nem megbízható kontrollal.
DieselManiaco(NagyVad)2013-02-07 13:22:25 // 42724
fékfolyadékot 3 évente azért illik kicserélni,nem csak a tartályban mint ahogy a szervízben szokták... mikor benyomod félig felkeményedik,aztán ha ugyanolyan erővel nyomod tovább akkor szépen lassan süllyed be a pedál vagy ugyanott marad? te cserélted a betét vagy más?