Fórum >> Típusok >> Giulia

WarbiRunner (Gyuri)2025-11-11 21:56:16 // 40578
Ilyen sejtésem van nekem is 😆
WarbiRunner (Gyuri)2025-11-11 21:54:25 // 40577
Na végre jó hír 😀
Liquid2025-11-11 19:22:54 // 40576
áldassék az Úr neve :)
Szóval kardáncsukló...
SD2025-11-11 19:00:23 // 40575
Vagy a Stelvio is "csak" hátsókerekes?
SD2025-11-11 18:58:23 // 40574
Hogy lehet hogy még senki nem épített egy Q4 QV-t:) elvileg stelvio-ból pikk-pakk össze lehetne rakni Giuliába nem?:)
SD2025-11-11 18:57:33 // 40573
Én azt a jelleget próbálom leírni hogy az egyszélessel sokkal inkább előre fele indul meg.
Kétszéelesel meg kifordítja magát.

Nagy sebességnél már kijön a különbség mert ott a virsligumi bizonytalanságot ad.
A széles hátsó meg támasz még a puha futómű ellenére is.

De egy normális gumi is segíthet:D
SD2025-11-11 18:55:34 // 40572
NA ez egy hír, emlékszem mennyit szenvedtél vele meg mondtad hogy ránt. Gratula!
Esetleg felakadhatott valahol és megütötte a hajtást? Mi okozhatja?
Shadin2025-11-11 17:12:39 // 40571
Egyszerűbb volt a kardán felől megközelítenem a hibát, itt volt nagyobb esély gibára ill. a lógás is onnan jött a csukló felől, ha nem jön össze, akkor mentem volna a féltengelyek felé, de a srác Érden azt mondta, hogy az is csak cserével lett volna ellenőrizhető, kézzel nem sokat tudnak nézni rajta.
Shadin2025-11-11 17:09:44 // 40570
Nem tudom hogy lehet elbaxni egy ennyire hülyebiztos autóban :-(
És ez az issue azóta konstans amióta 47e km-re megvettem az autót.
szana82025-11-11 17:07:04 // 40569
Én hétfőn rakom le a szerelőnél. Remélem kiderül nálam is mi a gond. A féltengelyeket hogyan ellenőrízték hogy jó vagy nem?
Kazes☻2025-11-11 17:06:34 // 40568
Az előző tulaj biztos sokat racingolt, burningolt... ;)
:D
Shadin2025-11-11 16:35:16 // 40567
Ott van azért 6.-ban 1300-nál N-ben (köszi Luigi!) a rántási probléma, csak most sokkal gumisabban oldja meg, szemben a korábbi eskü fémes csattanás helyett. Egyébként kézzel hibátlannak tűnik a csukló, dehát nem tudok sok Nm-rel tekerni rajta :-)
Shadin2025-11-11 16:32:50 // 40566
Komplett kardán, ill a hardy a sajátom ment vissza rá mert nem bíztam az új am. MAXGEAR 49-1045 hardy-ban. Csukló kb úgy néz ki mint egy GT belső féltengelycsukló, de nem pattintottam szét.
Kazes☻2025-11-11 16:01:08 // 40565
Az még mindig hihetetlen mázli... de jó! :D
Látod, kimaradtak a régi rendes Alfák... ;)
szana82025-11-11 15:54:18 // 40564
Na az jo hir. Csak a kardan csuklót vagy az egész kardant kellett cserélni? Lehet azt javitani egyáltalán ?
Shadin2025-11-11 15:17:04 // 40563
Update!

Rossz volt a kardán csuklóm.
Cseréltem egy használtra amit az Allegro-ról 20e Ft-ért vettem.
Megszűnt a vibráció és megszűnt a csattogás is, ez utóbbit lehetett hallani/érezni gyors váltásnál ill. alacsony fordulaton 6-osban N módban.
RomeoOne2025-11-11 15:04:08 // 40562
Nyilván, szélesebb kerék több tapadást jelent. Hátsó kerék hajtáshoz ajánlott a hátul szélesebb, főleg, ha nagy a teljesítmény. Lehet kéne egyszer rendes gumikat venned a kétszélesre és máris világos lenne :DDD
SD2025-11-11 15:01:14 // 40561
Ha lenne szép 18" felni ami gyári én lehet azt tennék:D
Tudom van szép nekem egyik sem tetszik:D
SD2025-11-11 14:59:42 // 40560
JÓ a nagy hátsó kerék nagy sebességnél ad plusz stabilitás talán.
SD2025-11-11 14:59:10 // 40559
Igen figyeli a kormányszöget és a gázt, a kerék fordulatot ha ügyes vagy nem is pofázik bele. De sajnos gyorsabb mint te:D

Viszont nekem az a tapasztalatom hogy egy széles kerékkel sokkal kiszámíthatóbb, úgy viselkedik mint a villamos. Ha eléred a határt 4 kerékkel csúszik le az ívről, ha nagyon barom vagy meg lehet csúsztatni, de pálya autózásra az egyszéles a jó..

A két széles egy régi mítosz szerintem egyelőre optikán túl nem tudom mi az igazi előnye:D
Ha ugyan azt az erőt nagyobb felületen osztom el.. elkapar, keresztbeáll, baromkodni jó, de ha gyorsan akarsz menni akkor 4 egyenlő gumi kell:D

Nem nagy amúgy a különbség, és meg is tanulható, de pont ez a szép ebben az autóban hogy mások már brown kódot kapnak de meg válogatsz a lehetőségek közül, kicsit ússzon, vagy hagyjam csak sodródni, keresztben vagy hoszában?:D Kanyarba belefékezni, simán:D Amit ez az autó tud:D:D:D
WarbiRunner (Gyuri)2025-11-11 14:50:50 // 40558
Nálam ez a határ vizes aszfalton a nullához konvergál. Egy pici pöcc a gázon, és megy keresztbe. Csak D-módban ismerem, lehet hogy N-ben kultúráltan viselkedik vizes úton is. Nem alattomos megúszásnak hívják, hanem szerintem eLSD-nek. Erről beszélek mióta. Bármikor, bárhol összefékez. Aztán megment, és te hálálkodsz az elektronikának. Miközben eleve az elektronika tette keresztbe alattad XD És ezt megcsinálja úgy, hogy 100-zal mész az íven, picit megléped, és már megy el a fara. Hűvös vizes időben egy lámpától nagy íven balra kanyarodós gyorsítás hideg gumival kb lehetetlen kategória. Nulla fok, téli gumi, ugyanez. Kanyarban ne érj a gázhoz. De semennyire. Nem tudom más hogy nem tapasztalja ezeket.
Az alattomos megúszás és a tockos közti szűk tartomány az amit egész ki lehet tolni különböző módokon. Pl váltó kézi mód, gáz pumpálás (így kijátszod a nyomaték elvételt), és nagyon nagyon gyors ellenkormányzás.
SD2025-11-11 12:30:21 // 40557
néztem:D csak nem kell:D meg nincs méret:D szerencsére:D de akkor barumot is vehetnék na azért:D
SD2025-11-11 12:29:27 // 40556
Igen az íven gyorsításnál van egy olyan határ amikor még nem veszi el a tüzet a gép és az elektronika ad tockost, ez többször engem is megilyesztett.. ez valami alattomos megúszás lehet.. De ilyenkor mindig hálát adok az elektronikának:D Hogy nem seggel az árólból húznak ki:D
WarbiRunner (Gyuri)2025-11-11 10:11:41 // 40555
Akkor lehet az én vezetési stílusommal van baj XD Amíg hideg a gumi, vagy ha vizes az út, akkor szerintem nagyon odafigyelős. Tipikusan ez a 15 fok körüli hőmérséklet, pláne nedves körülmények, amikor hajmeresztő dolgokat tud művelni ha nincs rendesen bemelegítve. De lehet ez a rwd sajátossága is részben. Beveszi a kanyart, csak gázt ne nyomj közben semennyit se. :-) Ha üzemmeleg, akkor viszont nagyon nagyon jó, és úgy nagyjából lehet neki nyomni már kanyar kijáraton.
Shadin2025-11-11 09:43:56 // 40554
Giulia-n még nincs tapasztalat mert arra PS5 ment, de egyéb autóimon volt GY és nagyon jó guminak tartom.
WarbiRunner (Gyuri)2025-11-11 09:21:40 // 40553
Mi a tapasztalatod vele? Nekem Assy. 5 van, szerintem kicsit szélsőséges gumi, de ha üzemi hőfokon van, akkor nagyon bír tapadni.
WarbiRunner (Gyuri)2025-11-11 09:13:20 // 40552
Ugye? Ezen a gondolatmeneten végigmész, és máris a négyévszakosokat nézed XD
Shadin2025-11-11 08:29:15 // 40551
GoodYear Eagle Assymetric 6!
SD2025-11-10 21:30:53 // 40550
Ma elgondolkoztam megér-e 30% plusz-t a Pirelli gumi amit úgy is 3-4év alatt ledobok tuti..
Akkorát mentem ma a Hankook-kal:D volt vagy 10 fok se és olyan szépen betapadt… kellett is neki:D hmm
SD2025-11-08 11:39:11 // 40549
Nekem, a conti eco contact amit kapott ahhoz képest még mindig jó.. de ugye nagy elvárás nem volt vele, de mégis..

A pirelli minden formájával eddig elégedett vagyok, régi és újabb állapotában is kiszámítható. Pirelli P-Zero Zselé edition teljesen jó, eleje még fog is:D

Pirelli Sotto Zero elég régi téli, és még mindig puha a tésztán, most lesz cserélve.

Pirelli P-Zreo Corsa, 3-4 évesen már kicsit ki van keményedve, de mégis kiszámíthatóan viselkedik.

Hakook Ventus Tészta nyári normálisan tart hidegebb időbe meg meg csúszik néha nagy terhelésre el-el bizonytalanodik egyensfutás és kanyarterhelésnél is de ez lehet az autó futómű geometriája is.

Bridgestone téli 3 évesen 20k km után már olyan mint a radirgumi.. nyálasidőben össze vissza mászkál, kanyarstabilitás csak dísznek van, haladásra alkalmas, de nem 3 éves gumihoz méltó..

Bridgestone Potenza még a 155-ön ezzel el is estem, egy dilatáció megdobott és nem bírtam összeszedni az autót:P Jó hülye is voltam meg 7 éves gumival...

Barum, Kleber ha nincs elvárás, jobb mint a semmi:) utazni jó.
WarbiRunner (Gyuri)2025-11-07 21:26:56 // 40548
Én maradok a Goodyear Eagle -nél 😄 Amit tud, azt szétnyúzva kb 35e km-rel is tudja. Szóval ha végképp elpusztítom, szerintem megy fel az Assymetric 6.
A téli Vredestein kiesett a pixisből, már tavaly télen is csúszott nagyon fagypont körül. És a Giuliettán sem vagyok vele elégedett. 3 év és kuka, mintamélységtől függetlenül.
Zselé2025-11-07 18:49:26 // 40547
Ezzel szemben a szintén 20k-t futott Dunlop Wintersport meg zseniális… :)
SD2025-11-07 18:27:55 // 40546
A bridgestone nekem is azt mutatja hogy egyre jobban csúszkál, morzsolódik, nekem téli. Idénre már nem is nagyon akarom nyúvasztani bár minta még van rajta..
Már tavaly is az egyenesfutás sem volt totál stabil..
olyan 20k lehet benne?
Zselé2025-11-07 17:51:15 // 40545
Kb 30000 km

Bridgestone Potenza volt
SD2025-11-07 16:57:07 // 40544
Hirtelen felcsillant a szemem, de annyi szar gumim van hogy most már kénytelen leszek vennei jót:D

Mennyit mentél ezzel a szettel, akkor két év alatt nullázod a gumit?:)
Zselé2025-11-07 11:18:36 // 40543
Ma felrakattam a téli gumikat. A nyári megint megy a lecsóba, már éreztem SD körforgalmaiban, hogy nagyon nyúlik-csúszik az autó. Leszerelve látszik is, hogy bár barázdamélység még van, a felülete nagyon dörzsi :D A gumis megjegyezte, hogy "látszik rajta az autó képességeinek megfelelő használat!" :) Ráadásul egy szög is van az egyik hátsóba, igaz pont a közepén, tehát ezt még javítani is lehetne..

Viszont most szembesültem vele, hogy 4db Falken/Fulda/Firestone vagy Bridgestone, nem emlékszem 18-as (egyszéles) téligumit fogalmam sincs milyen DOT számmal, kopásjelző + 1mm állapotban itt kerülgetjük a raktárba..

El kéne vinnem most már hulladék telepre - tényleg nem kell senkinek ingyér'? Tartaléknak, vagy bohóckodni? Bp. IX. kerület, Nemzeti Színháznál vannak..

Még 1-2 hét mire ráveszem magam, hogy elvigyem. Szóljatok, ha kell valakinek!
SD2025-11-06 20:39:13 // 40542
Úgy értettem hogy az enyim dobta a farát mert kigyorsítottam előle a kanyar végén, erre lemaradt nagy ilyedten:D most már nem érzem a logikai láncot:D
SD2025-11-06 19:08:41 // 40541
Nem tom én nagyon szeretem, nem is kell más:D
WarbiRunner (Gyuri)2025-11-06 17:25:03 // 40539
Érdekes volna látni, hogy kívülről mennyire látványosak ezek az elfordulgatások. Ugye bentről mindíg sokkal jobban racse a feeling, mint kintről nézve :-) És még bentről is megszokás kérdése, Csabi fiamnak kb fel sem tűnik amikor sodrósan indulunk, vagy kicsit fishatail-ezünk. Elrontottam az ingerküszöbét.
Viszont SD is már 3 éve szokja a vasat, kb ennyi idő kell kitapasztalni az elektronika határait. Szóval amit ki lehet gyötörni belőle, gondolom kigyötri XD
Emlékszem eleinte iszonyatosan kocka volt az autó az elektronika beavatkozása miatt. Aztán kicsit szoktam, és úgy az első év elteltével már rendesen féltem tőle néha. Olyan helyeken dobálta el magát, hogy görcsbe rándult a gyomrom... hogy apicsába..
Két három évnél jött el, hogy full magabiztosan rúgtam rá már a gázra, #úgyismegfog. Néha kocka, néha jó, de engedhetne többet feeling. Ez az a szakasz, amikor senkinek eszébe ne jusson az ESC off. :-)
Négy éven túl vagyunk, rohadjon meg az elektronika, de nem kapcsolom ki. CSakis D mód, kézi beleváltás, nagyon gyors rákormányzás, szintén gyors gázelvétel és visszapumpálás, kicsit lehet vele mókázni, és legalább közút kompatibilis a dolog, ez így senkit nem fog megölni, vagy árokba borítani.
Egyedül Kakucson zavart nagyon a nyomaték elvétel, de sajna azzal meg nincs mit csinálni. Ha Race módot aktiválok, akkor oda az eLSD D-módbeli agressziója.
RomeoOne2025-11-06 15:37:50 // 40538
Nem azt mondom ,hogy te nem nyomod neki, hanem hogy vajon mások is tudják-e, hogy részt vesznek a veled a versenyben? Pl. hogy a "mögötted lévő májer" tényleg beszart-e vagy csak éppen megmozdult a szemöldöke, hogy "tényleg megcsuszott egy kicsit ott annak az autónak a fara?" :DDD
SD2025-11-06 15:32:47 // 40537
Ott voltam mögötted 2 seccel kakucson, az csak megvan:D Ecocontact gumival:D
Nemazért nem megyek én gyorsan, nem is merek:D
SD2025-11-06 15:31:46 // 40536
Szerintem lehet ladaszamarám is van, és azt képzelem giuliának:D
RomeoOne2025-11-06 14:14:46 // 40535
Azért kíváncsi lennék, hogy ezek kívülről is így látszanak-e vagy csak a fejedben játszódnak le ezek a történetek :P :DDD
SD2025-11-04 15:30:14 // 40534
Jaa csak a szokásos kanyarkombinációb körforgalmis iskolakörömön, megint akadt egy okostojás:D Megelőztem még kanyar előtt beledobtam a kanyarba a gépet, majd azér' mégis na milyen gumi ez nem adtam teligázt, csak a kanyarkijáraton, erre megdobta az autó a seggét a mögöttem lévő májer beszart:D:D:D hogy mi lesz:D Mondom semmi.. játszani akartál nem?:D Aztán bő gáz és még a másik irányban is efordultam neki gázon a körforgalon:D:D:D Lássa csak félig volt véletlen:D:D:D
WarbiRunner (Gyuri)2025-11-04 14:49:57 // 40533
Eleve hűvös lett, csak a könyvelésig és haza egy rakat kanyar gázpumpálásba torkollott. Ma valahogy pont jó idő volt a kontrollált tapadásvesztéshez vagy hogy mondjam :-)) Mind kiadta, nem kockult be. Jókor vettem el és léptem vissza, időben sikerült az ellenkormány, még egy távolsági busz hátulja körül is sikerült elfordítani miközben az 45-tel haladt XD
A fogyasztás 14-en, azt hagyjuk is...

Meg kéne nézni milyen relé kattog szerencsétlenben, szerintem az érintkezői már beégtek XD
SD2025-11-04 13:00:50 // 40532
+1

mióta fent van a SuperSprint az autón anyós rendszeresen megkérdezi hogy dízel-e az autó :D És szerinem meg van róla győződve hogy rosszul tudom, mert oly brummogós az hangja.. dezele?:D:D:D
SD2025-11-04 12:58:12 // 40531
Megfutottam a Bp-Miskolc-Bp utat QV méretű keréken:)
Első benyomásaim, ha az elhasználódott gumi miatti parát leveszük, ami még mindig elég volt hogy megtanítsak pár majmot:D

1. parkolóban az autó nagyon suta, kitekert kerékkel nagyon kemény ahogy masszírozza az aszfaltot, előrefele darál hátrafele kattog, semmi nem ér hozzá sehol..
Ugye van 0.5-0.5cm nyomtáv most alatta ez is módosíthat a kormány szögön.

2. komfort terén semmi visszalépést nem érzek jól rugózik jól kanyarodik tökéletesen irányítható, seggét könnyebben dobja éles kanyar és gáz kombinációra mint egy széles kerekekkel, indulásnál nagyon szeret elkaparni:D:D:D (kéne rá minta:D)

3. fogyasztás, ez nem lett reprezentatív eredmény mert odafele belekeröltünk egy órás dugóba és ezért inkább városi vegyes falhasználásnak felelt meg a út:D így lett 8.8L/100

visszafele többször reszeteltem, kiváncsiságból..
a. 140-160 utazóban áll be az optimum, ekkor már 8. ban a gép, a kerék mérete miatt érzésre ez olyan 120-nak érződik elég jól tartja az autót:)
a fogyasztás ekkor olyan 8.5-9 körül van..
b. M0 ás már nyugodt szakaszon tempomat 110-el olyan 6.3-6-9 körül fogyasztott, de itthon csak a kútra mentem még el mostni és már 7elett volt szóval ez nem reális ha a gázpedált is használja az ember:D

Összességében a kanyar fekvés nagyon jó, az oldaltartás kevésbé határozott mint a kifeszített 255-ös gumokkal, de kellően stabil.

Hátsókerék tapadás problémáim vannak:D:D:D
Azt hittem QV méreten unalmassá fog válni az autó.

I. ez nem igaz mert annyival gyorsabban megyek hogy pont ne legyen az:D:D:D
II. vérfarkassá változott az autó, mindenki megnézi, mindenkinek van véleménye róla, és mindenki be is kaphatja:D:D:D
Nem találtam olyan ellenfelet aki magtanított volna:D
Ez maradjon is így:D

Összesen úgy 1 literrel ehet többet a közlekedési stílust is beleszámolva ezzel a kerékkel:D


target='_blank'>https://youtube.com/shorts/3Ha1aRuWzMw

A kerék rohadt veszélyes mert meg meg csúszik:D Leginkább a hátsó, de az elektronika hősiesen küzd:D
SD2025-11-04 11:54:48 // 40530

Nekem ez a változat van. Egészen puja műanyag, 3 éves kb.
A mintázat kicsit nehezebben tisztítható, de nem problémás, viszont nagyon strapabíró.
Kivágom a gyepre és slag:D

Rezaw-plast
B3WiN2025-11-04 09:11:46 // 40529
@WarbiRunner (Gyuri) @Lev

Köszi a megerősítést, meg is rendeltem :D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.