Fórum >> Típusok >> Giulia

Zselé2023-03-23 15:58:37 // 29936
Az a baj, hogy legközelebb ha pályára megyek, tényleg tempót akarok menni - oda meg inkább a nyári való... Annak is szerintem vége lesz a szezon végére...

Nagy füst lesz itt :DD A gumisoktól meg várom az ajánlatokat, vihetnek üzleti ebédre... XDDD
RomeoOne2023-03-23 15:46:50 // 29935
Nevezz be az októberi Tempo Tréningre az öreg téliekkel és ott lenyalathatod azokat a pályán :D
Zselé2023-03-23 15:41:20 // 29934
Feltettük a nyári papucsokat... Soha, de soha nem volt még ilyen jó az időzítés! :D

Azt mondja a centírozó, hogy a jobb első és a jobb hátsó felnim kapott... 5-10 grammokat kért, meg picit lehetett látni, hogy belül ütnek.

Ez azért nagyon érdekes, mert egyetlen kerekem, ami 2 alkalommal kapott nagyobb kátyút az a bal első volt - az meg tökéletes...

Ki érti ezt?

Egyébként nem nagy dolog a görgőzés, valami 14 ezer/felni... De akkor is furcsa.

A télieknek viszont már nincs csak kb. 3mm mintájuk, úgyhogy ősszel új téli szett várható. Előtte lehet, hogy ezt még felteszem, és kipróbáljuk az ESP off módszert :D
SD2023-03-23 12:37:03 // 29933
igen egy áram fogyasztás mérőt raktam elé, ez ilyen "náci" módszerekkel mérem otthon bármilyen gép jön a háztartásba megmérem és ez alapján döntök hogy maradhat-e:D

de ebben a csepagtető töltés is benne volt, de majd megnézem ma is mennyire emelkedett, 78% nem kevés az?

most legutóbb 2.5W körül fogyasztott készenlétben, közben rá is töltöget persze amikor úgy érzi:)
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-23 09:40:59 // 29932
Ez a 250Wh a töltő fogyasztása volt?
A Giulia akksija ha jól emlékszem 80Ah-s. Vagyis egy órán át képes 80A-t leadni 12V-on, ami 960Wh.
Vegyük a töltés hatásfokát 85%-nak, tehát 250x0.85=212.5Wh hiányzott kb az akksidból.
Kb 78%-on volt az akksi töltés előtt. :-))
SD2023-03-22 18:53:21 // 29931
és azért döntöttem egyelőre a hátul bevezetésen, mert ez a zár szerintem üzemibb mint a mocitető azt nem akarom annyit nyitogatni, akrá heti 3-4x, ez meg simán rá fogom rakni ha nem megyek pár napot.

Már csak a derótot kell kiépíteni, most egy kerti hosszabbítót lógattam oda:)
SD2023-03-22 18:51:38 // 29930
és egy nap alatt kb. 0.25kW-ot evett meg szóval nem vész a fogyasztása.. persze ez nyilván függ mennyire kell tölteni

SD2023-03-22 18:49:06 // 29929
Jobban megnézve a 3 csavar a pozitívon egy vason van, csak a szélsőhöz kell tágítani.

Meg is van:) Köszönöm a segítséget! Hosszú szülés volt:))) Már tölti:)

A negatívon nincs sok menet, de még pont rá lehett szorítni:)


A műalkotás


Így gondoltam közlekedni, nem feszül és a vége sem kótog:))


Ennyire ér ki


One more thing:))))
Ha egy műanyag valamit pl: egy ablak lehúzot betűzök a rugó alá az nem engedi csutkára felnyitódni a csomagtartót:)))
A zárat visszapattintva meg a lámpa sem ég..
(pont akartam újságolni hogy leoltja pár perc mulve, erre tegnap nem volt hajlandó..)
(ha a computer elaludt akkor már nem oltja le:D valami bistabil relay lehet, vagy egy microvezérlő ami úgymarad, vagy az lehetett a gond hogy már bezártam az autót... minden esetre nem oltotta le szóval maradt a zár pöckölés... érdemes megjegyezni hogy így elég csúnya a hangja ha próbálod utána lezárni:D tehát érdemes feldobni egy törlőkendőt vagy valamit a csomitetőre amiből eszedbe jut hogy a zár be van zárva:P)

Hardy2023-03-21 19:43:33 // 29928
Szerintem mindegy hova rakod. En egy kicsit megtágítottam. Negatívon meg az érzékelő elé kell rakni. De holnapután vissza kapom az autót. Akkor lefényképezem ha gondolod.
SD2023-03-21 13:04:23 // 29927
Exactly that's what I want:)) Like, köszi:)
aranytl2023-03-20 19:36:48 // 29926
Én pont fordítva csináltam szombaton. Erőt vettem magamon és hagytam a kezdő versenyzőket elmenni.
Egy Audi 80-ból intett a srác amikor megelőztem, hogy nyomjam neki, akkor 2-t visszakapcsoltam, legyen egy kis hangja :D
Szentesen a benzinkúton egy koma megdícsérte és megcsodálta a kocsit.
Szegeden meg egy Camaros intett tetszését nyilvánítva.
Kellemes nap volt, még a fogyasztási rekordomat is beállítottam. Néha ilyen is belefér, nem csak a száguldás :)
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-20 19:28:19 // 29925
Ennyire nem, szerencsére, de hasonló jellegű volt a koszolódás, lightosabb kivitelben.
Sandree802023-03-20 19:21:46 // 29923
Sziasztok!

Sajnos kell nyestriasztó a Julisba, 2.0 200LE.
Tudja valaki, hogy hol találok olyan pozitív pontot, ami akkor ad tápot, ha leállítom az autót, leveszem a gyújtást?
B terv, hogy a jobb első biztosítéktáblán találtam állandó tápot.

Előre is köszi a segítséget:
Sanyi
SD2023-03-20 19:16:34 // 29922
vagy ez:)
így nem nézhet ki normáli olajcserével..
SD2023-03-20 19:12:34 // 29921
mondjuk így azért nem nézett ki nem?:)
leopop32023-03-20 19:05:34 // 29920
Esküszöm ilyen fogyatékos embert mint aki ezt csinálta nem láttam még 🤮😒🤦
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-20 16:31:16 // 29919
Az 1.4-nél 65e-nél a szűrő gyalázatosan nézett ki, olajsárnak viszont nem volt nyoma sehol ahova benéztünk. A sz.könyve szerint 15e-periódussal cserélték az olajat, tele volt égett olajlerakódással a mikroszűrő. Az autó semmilyen hibát ennek ellenére nem produkált.
Zselé2023-03-20 15:55:56 // 29918
Én benne vagyok!
SD2023-03-20 15:24:50 // 29917

aztazeget:D
SD2023-03-20 15:23:38 // 29916
figymá.. most nem emlékszem hogy megtaláltam-e a USB kamerát.. de megnézhetjük valamikor, csak úgy emlékszem az még nem USB-c .. de max laptoppal...
nem szabadna ott látható olajsárnak lenni...
más amikor 100+-os autó még nem látott olajcserét az megáll igen...
SD2023-03-20 15:22:23 // 29915
ha nem cserélték rendesen az olajat.., ha cserélve volt akkor meg nem hinném, majd a turbo mennyire pröcözi az olaja az is később derül ki..
SD2023-03-20 15:21:37 // 29914
Szerintem 100k-t a gyári olajjal is elmegy a motor és ott sem a szűrő fog megmakkanni..
200-300k-s autóknál jelent majd gondot a szűrő tömődés.. szerintem
Zselé2023-03-20 15:09:51 // 29913
Na ez az ami érdekes, ha nem ez a probléma forrása. Akkor megnyugodtam, hogy bármikor beszarhat, a csere után is... :DDDD
RomeoOne2023-03-20 08:59:11 // 29912
De, ez alapján akkor a 100k alatt halódó MA modulok a 2.0-nál valszeg nem a szűrő tömődése miatt vannak?
TtK2023-03-20 08:52:49 // 29911
A szűrő felülete sokszorosa a cső átmérőjének és kúpos. Szerintem úgy van méretezve, hogy az élettartam alatt felgyűlő trutyi szépen lassan feltöltse, de a cső átmérőjének megfelelő keresztmetszet még akkor is meglegyen, ha majdnem tele van. Ha rendesen cseréled a - megfelelő - olajat talán tényleg kitart addig, míg amúgyis le kell venni a hengerfejet. Az meg már bőven a gari után lesz, szóval nem nagyon érdekli a stellantist.
SD2023-03-20 08:50:03 // 29910
Akksi kérdés: vettem ezt e C-TEK ttőt van neki egy fixre köthető csati része, ha az akksi mellé kötném hátra, akkor mindegy hogy melyik kis tüskére rakom, oldalanként?

A pozitívnál van szabadon egy nagyobb, de ott fúrni kéne a csatlakozón, a többi az biztosítékokkal van, de azokra rámegy.

A negatív oldalon nincs sok választás:)

Másik kérdés hogy az eredeti, +biztosítékot tartó -elektronikát odafogó anyacsavarokat használhatom-e vagy kellene még egy-egy anyát szereznem?



Vagy mégis fúrni?
Amúgy azon nincs is anya és lötyögy is.
Kazes☻2023-03-19 22:02:22 // 29909
Érdekes egy lehajtó ez...😉 de jó kis sztori! 😀
RomeoOne2023-03-19 21:59:23 // 29908
Hmm, sejtettem, akkor az ülés hátrafelé billenő üléslapja lesz a ludas... Meg a rövid lábaim :D
Ha hosszabb lábszáram lenne, hátrébb lenne az ülés és több hely lenne a pedálig
RomeoOne2023-03-19 21:57:10 // 29907
De minek is tempomatoznék, amikor mindig van valami izgalom pályán is... :DDD
Tegnap este 150-es utazó az Autobahn-on már majdnem a Paksch-i lehajtónál, külső sáv. Érkezik rám egy Merci a külsőben, de nem nagy különbséggel valahol 155 környékén lehetett. Már majdnem ott volt a Giulia faránál, amikor a benzinkúttól kijövet bevág elém egy mazsola. Na jól van, miért fékeznék, ha gázpedállal is meg lehet oldani a dolgot... Beletapostam, gyors visszaváltások, meglódulás, sávváltás, mazsola átugrása, vissza külső. Néhány másodperc csak, de fel is ugrott gyorsan 190-re.

A külsőben elvettem, hagytam hogy lassuljon vissza. Közben látom ,hogy beletaposott a Merci, vérszemet kapott. Kb. 160-nál ért utol, elhúzott mellettem vagy 180-al (C vagy E volt, sztem 2 literes dízel lehetett vagy valami hasonló, 200 ló körüli kategória). Na jól van, legyen. Padlóztam egyet, meglódult a gép, pár másodperc alatt utolértem, majd el is hagytam gyorsan a fenébe. Szinte vörösödött a feje, úgy taposta a padlóba a pedált, de hát ennyire tellett... Az élet apró örömei... :DDD
Piritu - 1.000.0002023-03-19 21:54:07 // 29906
Nekem simán elfér a pedálok előtt a földön, még a Veloce üléssel is pedig majdnem teljesen előre van húzva az eleje.
RomeoOne2023-03-19 21:50:55 // 29905
Ha már tempomat... Ti hova teszitek a lábatokat, ha bekapcsoljátok? Nekem ilyen autóm még nem volt, hogy a jobb lábnak csak a pedálon van helye. Nem tudom, hogy ez az ülés miatt van csak, mert ennek ilyen a kialakítása vagy en bloc Giulia tulajdonság (biztos, hogy benne van az is, hogy itt rendes, padlóra szerelt gázpedál van), de én konkrétan csak a fékpedál alá tudom tenni a lábam, ha tempomatozok...

Mondjuk, nem sokat szoktam, magamtól nem nagyon jut eszembe. Akkor is csak autópályán, ha nem nagy a forgalom és kevésbé kockázatos, hogy ha hirtelen kéne fékezni, akkor nem tudnék. Csak érdekelne, hogy másé is ilyen-e vagy csak nálam álltak így össze a csillagok?
Piritu - 1.000.0002023-03-19 21:46:28 // 29904
Valakinek esetleg egy feleslegessé vált gombsora?
Piritu - 1.000.0002023-03-19 21:18:39 // 29903
A hétvégén nagyon tele lett a hócipőm a radaros tempomattal. Mennie kell...
Csinálta már valaki visszafelé?
Olyat hallottam hogy a "sima" esetében elég kicserélni a kapcsológombokat, proxit rendezni és megvan a radaros tempomat.
Visszafelé is így működhet? Oké hogy elveszik a sávtartó, de arra sincs semmi szükségem, magam szoktam tekergetni a kormányt...
RomeoOne2023-03-19 17:09:20 // 29902
AlfaOwner-en vagy Giuliaforums-on nincs ezzel kapcsolatban valami okosság vagy hasznosítható tapasztalat? Azért az első Giuliák idén már 6 évesek
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-19 12:59:03 // 29901
Nekem is pont ez a bajom.. Itt az időzített bomba:

Az 1.4-ben cserélhető, és 60e körül már nagyon ronda volt, égett olajmaradványokkal.
15e-renként cserélem is. A Giuliában passz mi lesz.
Zselé2023-03-19 09:00:54 // 29900
Az a bajom, hogyha beraktak egy szűrőt egy cserélhetetlen helyre, akkor az egyre rosszabb lesz. Lehet, hogy tönkrement az MA 40 ezer alatt, mert a szűrő tömítettség miatt nem kapott elég olajat. De ha emiatt ment tönkre, akkor a következő egység méghamarabb feladja, mivel a lerakódás mértéke csak nőni fog…

Legalább valami endoszkóp kamerával meg kéne skubizni egyszer vagy nem tudom :D
zümi1662023-03-19 08:55:36 // 29899
Köszi a felhomályosítást :-) Mindenképp ráfogok kérdezni olajcserekor, kíváncsi vagyok ott mit mondanak erre, s majd mindenki okulására itt jól meg is osztom .-)
G-MANN🍀2023-03-19 08:12:55 // 29898
Szervizben mintha mondtak volna olyat, hogy olajcsere előtt valamilyen tisztító adalékokat lehetne adni hozzá, abból is az xy... majd utána azzal leereszteni a régi olajat, és utána bele az új olajat mndig 10ekm után.
SD2023-03-19 02:47:31 // 29897
Tehát mit tanultunk ma?
Alfa motorba nem való csak megfelelő hering!
Akinek csalnak az olajcserénèl annak pörcös lesz az olaj, és nem porcosodik gázadásra:P :/ :D
SD2023-03-19 02:42:44 // 29896
Az 1.4 multiair-ban egy kereszt irányú szűrő van, amit ki lehet csavarni oldalról, erre volt jellemző hogy eltömődik az olajsártól, vagy ráegett csuszpájztól. Ebben az esetben a MA egység nem kap elegendő olajat.

A 2.0-án stílusosan egy ledobható bomba alakúra csinálták az egységet azonban nem cserélhető, komoly bontás nélkül. Jó hír hogy a szűrő felülete többszöröse a réginek, mivel hosszában tölcsér alakú. Rossz hír hogy csak a HF levételével orvosolható. Így a 10k km olajcsere selenia-val javasolt. Egyelőre nem teljesen tiszta, hogyan adja meg magát a MA egység mert nem javítják, csak csere. De potenciálisan két fő hibaforrás lehetséges: 1. Maga a szelep emelő dugattyú hullik szét, vagy 2. a selenoid ami az olajnyomást szabályozza fárad el, esetleg valamilyen lerakódás dugulás is ronthat a helyzeten, de addigra szét is kopik tehát úgy is csere:/ egy biztos darabosra égetett olajjal nem igazan jól működik, szóval érdemes nyomonkövetni, dédelgetni:D

Mérnöki nyelven ez azt jelenti előbb robbantod szét a hengerfejtömítést mint azt cserélni kellene:D én azt gyanítom hogy nem ez fogja megölni a motort, mivel eleve csak azért van hogy az MA “hidraulika nem tudom” részébe ne kerülhessen semmi gezemice:D
Ha ott már támcsapágy vagy egyeb dolog lering az rég rossz:D
Ha csal pörc, az meg szomorú:(





zümi1662023-03-18 23:13:33 // 29895
Remek😠 van esetleg valami más módszer amivel elodázható a csere?
Most akkor összezavarodtam, nem magában a MA egységben van a szűrő? Mert ha csere van, minek minek takarítgatni, kap új szűrőt is és helló. Vagy hogy van ez...?
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-18 22:01:32 // 29894
Mármint a hf tömítés alatt van ez elvileg, hf levétel nélkül szerintem egyáltalán nem hozzáférhető.
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-18 21:59:21 // 29893
Kizárt, a MA modul cseréhez nem kell levenni a hengerfejet.
Zselé2023-03-18 20:56:04 // 29892
Az a kérdés: ha cserélik a MA-t, akkor kitakarítják? :D Mert gondolom akkor is meg kell pluszban bontani…
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-18 20:21:39 // 29891
Igen, sajna a hengerfej alatt van..
RomeoOne2023-03-18 16:19:23 // 29890
Volt már itt róla szó. Csak sajnos, úgy néz ki, hogy a 2.0-nál a szűrő kiszedéséhez motort kell bontani...
zümi1662023-03-18 16:07:18 // 29889
Valahol olvastam hogy a multiair élettartama meghosszabbítható ha időnként a szűrőt vagy mifenét kitisztogatják. Majd kövi olajcserekor rákérdezek a szervizben hogy ezzel alapból foglalkoznak-e, vagy külön szólni kell, vagy egyáltalán mi a helyzet ezzel...
SD2023-03-18 12:29:02 // 29888
Igen calamelyik könyvecskében van egy ábra, akkor a 3+2 nekem megfordult:)
G-MANN🍀2023-03-18 07:41:21 // 29887
2+3 év, ami igazán 3+2 (mert azt mondták, hogy az érték miatt 3 év a jótállás) teljeskörű után a plusz gari a fő alkatrészekre (jelentsen is ez bármit 😆), én anno kaptam róla egy leírást, majd előtúrom, azért elég sok mindenre kiterjed, multiair egységre biztos😉
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.