Fórum >> Típusok >> Giulia

SD2023-03-12 10:49:43 // 29832
Mivel írtátok hogy ez téli jelenség így nagy valószínűséggel a hőtágulás miatt vetemedik.
Magyarul van az autóban egy kis hőmérő, ha feláll neki akkor hidegvan legyen ez bár míly fura egy Júliánál… és hidegben?:D mediterrán boygirl;D
SD2023-03-12 10:46:45 // 29831
Na mosmá mennyié tea:D
Nekem is kurblis van ezért nem is gondoltam rá:D
Hogy más is izommemóriából oldja meg::D
RomeoOne2023-03-12 09:57:21 // 29830
Azt felesleges cserélni, jó esély van rá, hogy a következő is olyan lesz, és plusz kockázat, ha nem sikerül jól lefújni az új tanksapka takarót, akkor még a színe is el fog ütni.
RomeoOne2023-03-12 09:54:12 // 29829
Köszi a tippet. Az ülésfűtésem sem megy, ahhoz is van ötleted?

Várom, mikor esik le 😂🤣😂🤣😂🤣
G-MANN🍀2023-03-12 08:11:00 // 29828
Viszont síelés alatt egy hét hidegben a tanksapka ajtó kb kiegyenesedett, mint ami összement és behúzta a széleket. Mire gariban cserélték volna itthon, a garázsból garázsba utak alatt a melegben szép lassan vissza nyerte a régi formáját....vicces, biztos fázott.🙈
G-MANN🍀2023-03-12 08:06:26 // 29827
Nekem eddig mindkét Veloce megjegyezte és nem felejtette el a beállított ülés-tükör pozikat (remélem így is marad és nem lesz szenilis 🙂)
SD2023-03-11 23:56:05 // 29826
Háttigen mert láthatóan se a Brera sem az 159 nem volt törött mégis szétvágták:D
Jó hátha neki egy 5 ajtós Brera kell hát az kell:D
Kombi Giulia?:D
SD2023-03-11 23:53:24 // 29825
Erről is van némi technikai tapasztalatom:D

Ha nem léptető motor vezérli akkor gyakorlatilag két végállás közt tudja a rendszer hogy mennyi idő áttekerni kb. És a beállításból számolva próbálja oda tekerészni, de ugye az ülést már nem viheti végállásba, arról meg egyre kevesebb fingja van merre mennyit tévedett:D így előbb utóbb felteszi a kezét... hogy jó akkor most inkább kérek inputot.

Ha léptetőmotorral van vezérelve (ez kizárt mer nem tudom:D) akkor annyival vagyunk beljebb hogy a rendszer pontosan tudja mennyi lépés kell megtenni (léptetőmotor egy asszinkron motor tehát tudja mennyit fordul egyilk vagy másik irányba) a két végállás közt, és így ha nem tévesz lépést, mert ugye van az az erő mikor átrugrik:))) akkor elvileg vissza tud állni ugyan oda.

De ha egyéb optikai vagy poti brámilyen jeladó nincs ami a tényleges pozícióról jelet adna akkor az ülés nem tudja hol tart max a végállást.

Romeo-one, próbáld meg hogy tekerd végig minden irányba az ülést utána lehet meg fogja jegyezni:) egy ideig:)))
Liquid2023-03-11 23:52:15 // 29824
csak egy kérdésem van: mééér?
SD2023-03-11 23:48:16 // 29823
Fel és csak nézem és ámulok, hogy ilyennek nekifognak:D
Ha nem mondod nem is veszem észre:D
Lehet a 159-et is megette a macsek:D
RomeoOne2023-03-11 22:53:53 // 29822
Az enyém nem, hogy elfelejti, meg sem jegyez semmit 😅
tdemeter2023-03-11 22:33:44 // 29821
Végre egy Brera, aminek be lehet majd ülni a hátsó ülésére 😀😀😀
Piritu - 1.000.0002023-03-11 22:14:34 // 29820
Neked is feldobta a face? :-)
A bal oldali képen épp az antennát eszegeti a macsek :-)
(Nekem anno 3-at is megevett a szomszédé.)
SD2023-03-11 21:58:24 // 29819
Mutatnék egy fb projektet, eéőször nem hittem el mit csinál a csóka, de tényleg:D
Ez egy Brera seggű 159 lesz:P
Piritu - 1.000.0002023-03-11 21:47:16 // 29817
"Ez nem bug, hanem feature."

Nekem ellenben a Super is tette és a Veloce is idővel elfelejti az elektromos ülés beállítását.
Nálatok is?
Melyik kategóriába soroljuk?
SD2023-03-11 21:36:08 // 29816
Nem a géptetőt is be lehet állítan rendesen, én is túl precízre állítottam és ki is pattant a vezetéstechnikai tréningen mikor daráltattam a kereket és az egész autó remegett... nekem is úgy szóltak, még fotó is van róla szegény autó mintha erőből vicsorítva kanyarodna:D

Szóval a géptető beállítás szentr grálja a következő:
(legyen nálda valami lehetőleg műanyag, vagy fa bigyó amivel ki tudöd pöccinteni ha nem jön föl beállítás közben:)

először is megnézed hogy mostani beállítás mellett (nem erőssen mert behorpad és alu!!!) tudod valamelyik oldalt le-föl mozgatni, a géptető szintben van-e, zárt állapotban.

Ha tudod le-föl lötyögteni akkor a szél is fogja tudni:) tehát ott valamennyit lehet visszavenni a géptetőn lévő U vas magasságából hogy pontsoabb legyen, de ugye ezzel együtt lentebb fogja húzni a géptetőt szóval ésszel:) itt fél mm-ekről beszélünk max:)

Aztán a másik állítási lehetőséged a gumi babák tekergetése itt is tized mm-ek adják a végén a megoldás, hogy még ne feszítsen annyit hogy már nem kap rá rendesen a karom mikor lecsapod, és még feszítsen annyit hogy ne lötyögjön...
SD2023-03-11 21:30:16 // 29815
nekem sem kell csapkodni, tök normális erővel kell lecsapni és marad, egyszer sem éreztem hogy túl erős lenne..

mondjuk lehet a Passat-on edződtem meg:D azt le kellett csapni:D
SD2023-03-11 21:29:09 // 29814
Képes szoftveresen is visszanyitogatni az ajtót:)

Én egyszer tényleg varthburgosan küzdöttem vele vagy 5x.. erre kiderült benn ült asszony a másik kulccsal és magára zárta az autót, de ekkor már a csomagtartót nem engedi.

Tehát érthetően ha az utastérben érzékeli a kulcsot és lezárod a kp zárat, akár bentről, akkor a csomagtartót felnyitja mint egy utolsó esélyt hogy bemássz érte:D

De legutóbb egyszer visszanyitotta már rutionosan mentem előre nyitni a kp zárat, mert még zárt autónál akartam betenni valamit de úgy vélte hogy bent van a kulcs...

Egyépként ez nem olyan egyszerű mint gondoljátok, jelerősség vagy jel út/idő -ből számolja ki hogy melyik antennához van közel a kulcs és ebből mi lehet a helyzete.

És ugy itt jönnek a safety feature-k:
- ne maradjon bent a kulcs
- ne tudja valaki odaugorva kinyitni
- autót ne lehessen indítani csak ha bent ülsz
stb..

plusz az interferenciák amik bármilyen más elektromos rendszer miatt bezavarnak..
Peti16V2023-03-11 16:40:43 // 29813
Ja, ma meg úgy szólt egy másik autós, hogy jobb oldalt nyitva van a géptető. Nem vettem észre, mert mindig hátulról közelítek (😂)
Utoljára a szervizben volt felnyitva, ezek szerint nem csak én vagyok ilyen béna, hogy az sem csukódik le mindig elsőre. A bal oldal mindig könnyen bezáródik, azt viszont nyitásnál kell többször megpróbálni, mert általában nem adja magát. Na most ha beállítom a másik oldalt, hogy könnyen lezáródjon, akkor meg itt sem fog nyílni?? 😮😀
Ááh, inkább marad így és jobban figyelek..
Peti16V2023-03-11 16:35:36 // 29812
Na, majd erre ránézek. Arrébb kell csak állítani, vagy kell alá alátét?
Egyébként nálam ehhez annak is lehet köze, hogy gyárilag QV (replika) hátsó szárnnyal kértem, de azt csak itthon szerelték fel átadás előtt, és ezzel együtt (gondolom a szárny plusz súlya miatt) a fedél rugóit is kicserélték. Ezt csak abból tudom, hogy odaadták a kiszerelt rugókat.
Egyáltalán nem nehéz lecsukni és érezhetően nagyon könnyű a fedél, a baj az, hogy elsőre általában mindig visszapattan. És ha másodszor úgy marad, akkor sem azért, mert máshogy vagy erősebben csukom le.
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-11 15:19:24 // 29811
Gyárilag nekem is rosszul volt beállítva. Egy kicsit feljebb kell tenni a vasat amibe a zár beakad. 5p munka. Van egy optimum ahol a vonala is fut, de már normálisabban csukható. Ha nagyon szépen csukódik, akkor a hézag lesz csúnya..😅
Piritu - 1.000.0002023-03-11 15:14:06 // 29810
Nem marad lent mert a rugó dolga hogy felnyissa és teszi a dolgát. Szerintem csak az ellen meg a kéderek ellen kell "dolgozni".
Inkább azt mondanám hogy szokatlanul könnyű a fedél emiatt nem csukódik le magától. Meg itt hiányzik a teleszkópok húzó ereje is mint a Giuliettánál volt.
RomeoOne2023-03-11 14:44:28 // 29809
Miért, te lehajtod és lent marad? Elég határozottam kell azért lecsapni, én mindenki mástól is ezt hallottam. Köze nincs ahhoz a finom csukódáshoz, amit mondjuk az ajtó tud.
Piritu - 1.000.0002023-03-11 14:23:16 // 29808
Meg kéne nézni azt az ajtót. A Super és a Veloce csomagtartóját se kellett csapkodni.
Peti16V2023-03-11 13:20:22 // 29807
Akkor jobban visszapattan, erősen wartburgos hanggal 😂😂😂
RomeoOne2023-03-11 12:29:06 // 29806
Elsőre is erősen kell csapni és akkor lent marad.
"Ez nem bug, hanem feature."

:DDDD
quash2023-03-11 11:22:35 // 29805
Semmilyen hibát nem generál ...
Nekem 1+ éve van bent, kb. nem is tudok róla hogy ott van.

De pl. SGW bypass is bent van folyamatosan, eredetileg úgy akartam hogy csak akkor lesz bent, ha kell.
De bent maradt, teljesen feleslegesen vettem hozzá hosszabbító kábeleket, a csereberéhez.
Más kérdés, hogy kb. csak akkor kell, ha olajcsere van.
Peti16V2023-03-11 11:17:26 // 29804
Nálam a csomagtérnyitással ritkán van gond, leginkább akkor, amikor messze a kulcs, vagy nagyon le van árnyékolva (pl. vastag kabát zsebe mélyén), viszont a fedél lecsukásával küzdök, mert általában nem záródik elsőre. Kicsit szociautó feelingje van, hogy szinte mindig még egyszer jól le kell csapni 😀

Viszont ami egy még furább parajelenség, hogy ha először a csomagteret nyitom, majd utána szállnék be a kocsiba, akkor sokszor nem kapcsolja fel a belső világítást. Már rájöttem, hogy ha ilyenkor bezárom az ajtót és rázárok a kilincsen lévő gombbal, majd újra nyitom a kilinccsel, akkor felgyullad a világítás. Fura jelenség, mert nem tudom mihez kötni, teljesen esetleges.
Másnál is van ilyen hülyeség?
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-11 10:05:20 // 29803
Tudtommal a fl előtti gombban különböző ellenállások vannak, ezzel különbözteti meg a módokat a hozzá tartozó ecu. A fl utáni monostabil megoldásnál szerencsére a történet még egyszerűbb, de ezt a részt egyelőre nem piszkálom, nagy igényem nincs rá. A tréning óta pláne, nullaszor zavart be az esp.
A S/S gomb pedig valószínűleg tényleg egy gomb és egy led :-)
SD2023-03-11 06:12:58 // 29802
Arra is rájöttem asszem, hogy miért nem nyit néha a csomifedél.
Első rövid nyomásra nem éled az auto, de a második harmadikra már le is tilt, ha nincs a range-be kulcs, és utána már nem engedi csak ha a kp zár nyitva.

Ezzel valószínűleg a fals nytásokat szűri a rendszer, hogy nehogy kinyiljon magától, víz, lopó, stb.

Azt is tapasztaltam hogy van amikor egyáltalán nem hajlandó nyitni, deha alvásból hosszu nyomással ébreszti az ember és ott van a kulcs és még nem tiltotta le valami miatt akkor nyit:D

Ha nem, akkor előbb kp. zár, azzal újra indul aprogram és akkor nem kell kulcs authentikáció:)
SD2023-03-11 05:52:17 // 29801
Haátúgy:)

Hogy a gom mögött van egy micro controller ami, ki be is tudja magát kapcsolgatni a közponi zagy parancsára, de ennek előfeltétele hogy be kell jelentkeznie hogy itt vagyok és ezt csinálom épp.

A kis egység pont ugyan ezt csinálja, és közben a másik irányban pedig szintén gondolom továbbít, csak automatán beküldi a jelet valahány másodperc után, hogy kinyomtad.

De ha bármi miatt nem fut le a program mert hamarabb vetted le a gyújtást vagy épp volt valami esemény ami miatt a zagy nem figyel, szóval érted, mivel nem gyári megoldás bele randíthat a kommunikációba:/

Kényelemből 5 csillag:)
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-10 21:48:25 // 29800
Majd kiolvasom, de hátha nem. Egy gomb hogy tud timeoutolni? 😅 Sokkal kényelmesebb nekem így... A race mód még távolabbi dolog, sgw-t gari idő alatt nem akarok használni, és amúgy sem teljesen kerek a dolog. Az N mód váltó beállítását és gázpedál térképét használja, úgy meg nem sokra jó..
SD2023-03-10 19:24:55 // 29799
Létezik, ez de mint az utólagos race-gom, ez is tud beszórni hibát, gondolom timeoutok miatt… óvatosan..

Nekem az eddigi 6k km alatt kb 10-15 véletlen start-atop csúszott be, amúgy mindig kinyomom:)

Legkésőbb első fèkezésnél:D
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-10 17:39:24 // 29798
Akit idegel a stop/start, javaslom én is a kütyüt. Quash cartárs linkelte, jó cuccot talált.
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-10 17:37:35 // 29797
Így hogy nincs konnektor, viszonylag feleslegesen tűnik XD
Giuntini2023-03-10 15:21:32 // 29796
Gondoltam hogy veszek csepptöltőt, de felesleges. A garázsban nincs konnektor, tavasztól meg minden hétvégén megy 300 km-t autópályán.
SD2023-03-10 14:27:01 // 29795
zárójelben nem az enyém dobálja, hanem látom világszerte a hibák 80% az akku merülés miatt van..
SD2023-03-10 12:17:16 // 29794

Na este megetette:))) Gyorstöltéssel kezdte, rövid ellenőrzés után, aztán átment szintentrartásba, és esete ott hagytam, nem robbant fel:D
Elintézte a többit is.

Előtte 12.1V az OBD-n keresztül a fesz amit a Torque mutat
Utána 12.5V :)) persze lehet hogy ez valami regulált fesz...
Mert motorral sem megy fölé...

Lehet hogy az olaszok jobbat akartak a jobbnál.. és túlszíbályozták a computerek miatt a feszültségi szinteket és ezért dobálja a hibakódokat, mert minden nagyon a 12.1-12.6V-ra van belőlve.. pedig elvileg az autóban 9-16 voltig bármi lehetene...


Ez meg legyött :P :/
SD2023-03-10 12:13:16 // 29793
Ez nagyon lájk!
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-10 10:05:39 // 29792
Persze hogy azok :-) A 159 volt az első ilyen tekintetben modern autóm, az is pusztította az akksit rendesen. Sok számítógép, elektromos fűtések, a motor rengeteg elektromos kütyüje, a som pici elektromos motor ami ezt azt állít, légkeringető ventilátor és a jó és tudja még mi.
Giuntini2023-03-10 09:33:28 // 29791
Folyamatosan az elektromos fogyasztók merítik az akksit. Én most nagyon keveset használom a 159-et, el kellene menni hosszabb távra, ma akartam lemenni vele a Balatonra, de közbe jjött valami.... Több mint két hete be sem indítottam, de pöccre indult, igaz garázsban áll. Egy éves Exide akksi van benne. Most a hétvégén menni fogok vele, mert a MiTo kuplungja, a kinyomócsapágy a végét járja, két hét múlva viszem Csörihez.
Piritu - 1.000.0002023-03-10 09:32:45 // 29790
Kimentem, befényképeztem. Tényleg nem túl szerencsés helyen van a felirat, attól a piros izétől csak a lényeget nem lehet elolvasni :-(
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-10 09:06:07 // 29789
Attól hogy az autó nem jelez, az akksi állandóan a kelleténél alacsonyabb feszültségen van. Nekem sem jelez, jön megy, minden normális. A kis gyorscsatlakozó amit rátettem viszont szokott pirosan villogni, ami nem a hosszú élettartam jele. Legtöbbször a narancssárga villog, vagyis elég ritkán van teljesen feltöltött állapotban. Én telinyomom néha, így a generátornak is kevesebb a dolga, az akksi tovább bírja.
Giuntini2023-03-09 23:41:41 // 29788
Még nem adták a Rai Unón!
Kíváncsi leszek...
Peti16V2023-03-09 22:24:49 // 29787
Lehet, ettől függetlenül EFB van bennük.
Csabi2023-03-09 20:22:40 // 29786
Pedig van fékenergia visszatáplálás, ha az alatt azt értjük, hogy motorfék üzemben magasabb feszültséggel tölt a generátor( 15,2-15,5V)
AGM a legelőnyösebb, a tartósság síkján pedig főleg, függetlenül attól, hogy start-stop-os vagy nem.
Fornitore2023-03-09 16:14:44 // 29785
Én itt csináltattam http://kesztyu.hupont.hu/ , Stadler Józsefnéni igazi aranyos kesztyű készítő .Spider mellé nekem is kell a feeling miatt.
SD2023-03-09 16:06:34 // 29784
igen nekem is az állag megóvás miatt került a látóterembe, meg hát feeling is, már most olyan tisztelettel vezetni mint egy veteránt:)
Nem vagyok meggyőződve róla hogy nem műbőr a kormány, és eléggé izzasztja a tenyerem, ami meg szét fogja marni:D
Vagy nem kéne állat módjára közlekednem és nem izzadnék:D
zgi5212023-03-09 16:01:24 // 29783
ez egy újjatlan bőr autós kesztyű. (magyar egyébként)
mindig használom, télen-nyáron.
nem igazán érdekel ki mit szól, ha látja.
nekem kényelmes a kormány meg gyönyörű. nulla fényesedés, kopás.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.