De pontosan erről szól a prémium.
Általában aki vesz egy kocsit ennyi pénzért, az nem magával az autózással akar foglalkozni, hanem hogy az legyen a legkisebb gondja. Beüljön, kényelmes legyen, levegye a stresszt a válláról. Nem hajolgatni, meg tükröt fordítgatni, hogy lehúzza a felnit a padkán, hanem csak megnézi a 3D kamerán és stressz nélkül, könnyedén beáll. Nem azon aggódni, hogy ráállhat e a padkára orral vagy túl magas és lehorzsolja a kocsi orrát alulról, hanem a kamerával rápillant és látja premier plánban. Nem kell egy fél gondolatot se annak szentelni, hogy óvatosan kell e nyitnia az ajtót vagy lendülettel szállhat-e ki, hanem látja egyből. Nem kell a kapcsolót keresnie, ha hangerőt akar változtatni, csak köröz egyet a kezével a középkonzol előtt és már megy is. Meg egy rakás ilyen apróság.
Ezek nélkül elvagy te is, elvagyok én is, valószínűleg aki hajlandó ezen az őskori fórummotoron működő weboldalon pötyögni, mindenki el van nélkülük. De azért nem hiszem, hogy bárki bánná, ha ennyivel is többet tudna a kocsija. És ha már egyszer megtapasztalta a kényelmét, utána már, megkockáztatom, a hiányát is érezné.
És ha arról beszélünk, hogy mi az elvárás ebben az árkategóriában és miért nem fogy a Giulia, akkor az csak a fejek homokba dugása, ha ezt a részét a dolognak elintézzük annyival, hogy hát "kinek kellenek ilyen funkciók?".
Az élvezetes autózás maga már nem cél, hanem egy extra. A Giulia akkor lenne igazán jó autó - vagy inkább úgy fogalmazok, hogy versenyképes, mert nekünk így is elég jó -, ha fel tudna mutatni olyan prémium funkciókat, amit keresnek/elvárnak a vevők ebben az árkategóriában. Könyörgöm, még anyámék 2014-es Nissan Note-jában (!) is van 360 fokos kamera :)
Ezen az új BMW M3-mon azt látom (hagyjuk most az orrát), hogy nem arra mentek rá, hogy a legjobb legyen vezetni, hogy az összes század mp-et megfogják az NRing-en (bár még hátra van, hogy milyet fog futni, lehet okoz majd meglepetést), hanem, hogy tudja azt, amitől a vásárló elégedett lesz. Ki az, aki ki tud autózni egy ilyen brutál kocsit? Kinek fog számítani, hogy mondjuk a Giulia Q gyorsabb kicsit (ha gyorsabb), ha ez kényelmesebb/luxusabb/prémiumabb/élhetőbb? (vagy amelyik jelző jobban kifejezi, amit mondani akarok). Valószínűleg elenyésző töredéknek.
A világ vicce pl. az XC60-ban a motorháztetőt felnyitva kézzel tekergethető Öhlins gátló. Hátul is van, ott meg ráadásul le is kell bontani a kárpitot, hogy hozzáférj. Biztos sokan vannak, akik erre felizgulnának, csak az a baj, hogy az ő halmazuk, meg az XC60 vevők halmazának a metszete 0. :D