Fórum >> Típusok >> Giulia

WarbiRunner (Gyuri)2018-08-07 13:49:46 // 5424
Ez már elkanyarodott kicsit beszólós irányba, de mindegy, Tőled nem veszem sértésnek :-DD Nekem így kényelmes, nem tudom miért baj. Egy kattintás előre, vissza, a bonyolultságát sem érzem. Nincs retesz sem közben, tehát mondhatni erre találták ki. Ha a gyáriak azt akarták volna, hogy ne használja így a paraszt, akkor reteszelik az N-et is, rögtön eszembe nem jutna küzdeni vele. Hogy ki mit akar bizonyítani, azt nem tudom, én leírtam a véleményemet. Biztos autó függő is, hogy melyikben hogy kényelmesebb.
Lehet hogy felesleges volt az automata nekem, de ezt az autót nem én rendeltem a szalonból. Viszont automatástól, 2.4-estől, dpf-estől a lehető legjobb vétel volt, baromira nem bántam meg. Megyek is húzogtani :-D
Erhard 242 (Pure Energy)2018-08-07 13:47:16 // 5423
nem is Rád értettem csak úgy általánosságban írtam :)
Kazes☻2018-08-07 13:45:38 // 5422
Nem én írtam, hogy kényelmetlen... :P de mindegy. Nekem rendes váltóm van, meg kézifékem is. ;)
gecsa2018-08-07 13:44:32 // 5421
Szerintem tolatni is tempomattal tolat! :D
Erhard 242 (Pure Energy)2018-08-07 12:49:34 // 5420
Bírom amikor az emberek már minden idióta érvet felhoznak csak hogy a saját igazukat igazolják...
És autópályán mivel nyomod a gázt órákig farúddal az nem kényelmetlen???ahhhhhhhhhhh :DDDDDDDDDDDDD
Kazes☻2018-08-07 12:33:07 // 5419
"Márpedig perceket állni a féken nekem minden, csak nem kényelmes. " - nekem erre ott a kézifék! ;)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-08-07 12:12:01 // 5418
jah én is ezt mondom aki húzogatni akarja tegye sokaknak megmaradt kisfiús korukból ez a komplexus csak annak felesleges volt automatát vennie :DDD
Giuntini2018-08-07 12:08:15 // 5417
Minden modern automata váltó, álló helyzetben "N"- be teszi, csak mi ezt nem vesszük észre. Ha lelépünk a fékről "D"- be rakja. Ezt észre lehet venni egy alig észrevehető késlekedéssel. Tehát szeri tem teljesen felesleges a váltókarhoz nyúlni. Sorompónál, kapunyitásnál én is átteszem "N" -be.
Azt viszont én is hallottam, hogy a kézi váltás nem tesz jót a hagyományos automatának. Ezt kétlem, mert a QV-ben is ott vannak a fülek, és ott ezzel az igazi élmény váltani, nem tervezték volna így.
WarbiRunner (Gyuri)2018-08-07 11:47:28 // 5416
Ezek is inkább olyan ismeret terjesztő cikkek, magyarázat nélkül. Rákerestem, értelmes magyarázat sehol nincs, hogy miért terhelné a váltót az N fokozat. Valaki egyszer 30 éve ezt javasolta és már rég senki nem tudja, hogy miért :-)
Semmi bajt nem okoz, nem ettől fog tönkremenni. Nyilván dugóban nem tologatom ide-oda a váltót 10 másodpercenként, de tartom magam ahhoz, hogy az autó van értem, és úgy használom ahogy nekem kényelmes. Márpedig perceket állni a féken nekem minden, csak nem kényelmes.
Egy esetben jobb, ha lámpánál állva sem húzok N-t, ha előtte hajtva volt az autó. Az olajpumpa (az Aisin-ban) mechanikus meghajtású, tehát N-ben gondolom nem megy, az eleve meleg olajat nem küldi át a hőcserélőn. Kíváncsi lennék, hogy ha magát teszi üresbe, akkor forog e a pumpa. Ennyi különbséget tudok elképzelni.
Ésszel használva semmi baja nem lesz az N-től, szóval szerintem akinek egy is műszaki érzéke van, az használja úgy, ahogy neki kényelmes.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-08-07 10:27:35 // 5415
szóval számomra az N nem is létezik, sose használtam még, meg nem is fogom :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2018-08-07 10:26:14 // 5414
Amit a neten a szakik írnak...
"Az automata váltók vesztét a gondatlan vontatás is okozhatja: általában csak kis távolságra és lassan szabad elhúzni az autót, úgy, hogy a váltó szigorúan N, azaz üres fokozatban legyen. Ha az előválasztókar elektronikus működésű, akkor is mindig van valamilyen mechanikus lehetőség az N fokozat kiválasztására, arra az esetre, ha a fedélzeten nem lenne áram."
"Ne dobja ki üresbe (N) menet közben
"A sebesség alapjáratba, N-be vagy üresbe tételét a legtöbben üzemanyagspórolással indokolják. Valóban vannak szituációk, amikor előnyösebb alapjáraton hagyni a motort. És az is igaz, hogy az üresjárat önmagában nem árthat az autónak.
Problémát a váltás okozhat. A P (parkoló mód), R (hátramenet), N (neutrális) és D (direkt) módok közötti váltásnál ugyanis az autónak álló helyzetben kéne lennie. A D fokozat az összes előremeneti fokozatot irányítja, ha ebből váltunk üresbe, az fokozottan megterheli a váltót, idővel akár meghibásodást is okozhat."
"Ne váltson üresbe a szemafornál Manuális sebességváltó használata után az ember a régi szokások rabja maradhat. Ilyen, ha piroshoz közelítve üresbe váltunk. Ez az automata sebességváltók esetében teljesen feleslegesen, és sokkal nagyobb elhasználódást okoz, mintha D fokozatban hagynánk."
VV62018-08-07 09:37:33 // 5413
Az előbb elővettem az egyik Manualt, amit sosem olvastam el, és megnéztem az aut. váltóra vonatkozó részt. Sima aut. váltóról van szó. Tulajdonképpen csak annyit írnak korlátozásképp, hogy gurulás közben ne legyen N-ben, de azt is csak azért, mert akkor nincs motorfék. Sőt, D-ből N-be és fordítva még a váltókaron levő gombot se kell nyomni.
Na most aztán mindig N-be fogom tenni! :)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-08-07 08:44:55 // 5412
itt szerencsére ilyen sincs bármelyik fokozatban leállíthatod, kulcs a zsebben
Erhard 242 (Pure Energy)2018-08-07 06:59:38 // 5411
Látod nálunk ezt is megoldották, N-be a legnehezebb rakni a P csak egy gombnyomás :)))
WarbiRunner (Gyuri)2018-08-06 23:24:08 // 5410
Minek? N-ből egy mozdulat elindulni, nem kell a retesz gombot nyomogatni. Egyszerűen így kényelmes. P-t még akkor sem kapcsolok, ha kiszállok kaput nyitni. Minek terheljem a reteszt, és minek kapcsoljam át mindenen feleslegesen? P-t csak ha megérkeztem és leállítom. 100% biztos vagyok benne, hogy így használva kímélem legjobban, mellesleg így a kényelmes is. N-be kirakva a konverter áll, a mechanikán terhelés nincs.
Tajvanon figyeltem a múltkor, ott ugye USA majmolás van, automatás minden autó ezer éve. Kiteszik N-be, sőt a lámpára gurulás közben simán va aki N-be húzza.
Piritu - 1.000.0002018-08-06 22:23:45 // 5409
Gondolom a hagyományos automata is hisztizik emiatt.
Piritu - 1.000.0002018-08-06 22:22:40 // 5408
"Úgy általában szinte mindenféle user manualban megemlítik," - csak megemlítettem hogy ebben nem :-)
Cserébe tele van a t@k@m azzal hogy állandóan P-be kell rakni, mert nem adja ki a kulcsot.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-08-06 22:19:35 // 5407
Jah csak az dupla kuplungos nem hagyományos automata
Piritu - 1.000.0002018-08-06 22:10:21 // 5406
ehhez képest a Giuliettáé ezt írja a 167. oldalon:"Hosszabb állás esetén állítsuk be az N pozíciót."
Erhard 242 (Pure Energy)2018-08-06 22:02:55 // 5405
De ott le szoktam állítani mindig :))) Bírom ezt a sok vámpír akik kényesek a féklámpára ami 20w maximum nem is tudom mit láthatnak mikor a szembe jövőnek minimum 55w világít tompítottnál... eldobják a kormányt :)))
TtK2018-08-06 21:59:53 // 5404
https://www.zf.com/corporate/en_de/products/product_range/cars/cars_8_speed_automatic_transmission.shtml#tabs1-1

Ott a megoldás: Automatic idle shift system at vehicle standstill and engaged service break (stand-by control)

Üresbe teszi, ha áll az autó és nyomod a féket. Azaz ha N-be húzod, azzal valójában nem üresbe teszed, hanem azt mondod neki, hogy ne tegye D-be, ha felengeded a féket.

Ma hazafelé próbálgattam és tényleg: ha lassan engeded fel a féket (D-ben a váltó) és nagyon figyelsz, lehet érezni egy kis rezdülést, ahogy sebességbe rakja.
zgi5212018-08-06 21:56:50 // 5403
egy soromponal nem logikusabb a P?
WarbiRunner (Gyuri)2018-08-06 21:33:53 // 5402
Ezt nem értem, hogy miért. Nekem is mondták, azt is , hogy fülekkel se váltsak (az enyém Aisin), hanem hagyjam magától dolgozni. Viszont logikus magyarázatot egyikre sem kaptam még senkitől. Ha én teszem N-be az előválasztóval (ami egy elektromos kapcsoló, és a váltó ecu-nak ad jelt) az miben különbözik attól, ha az ecu magától, a programja által kiadott vezérlő jel által teszi N-be? Ugyanígy miben különbözik, ha én adom ki a váltás jelet az ecunak, vagy az ecu programja generálja ugyanazt? Még rosszul, rosszkor váltani sem lehet, mert úgysem hagyja, az általam kiadott impulzust a program "ellenőrzi", és ha kell felülbírálja.. Semmiféle működésbeli különbséget nem látok innentől.
Szóval részemről azért van ott, hogy kitegyem, ha nem óhajtok a féken állni percekig és kivilágítani a mögöttem álló szemét. Egy sorompónál, hosszú zöldnél biztos nem fogom a pedált taposni. És kanyargós úton, kiteszem mauálba és kézzel váltok, mert sajna gondolatot nem olvas (az ebből a szempontból butus Aisin pláne nem) én pedig szeretek már visszagangolva beesni a kanyarba. A féket és a kormány elfordulást figyeli ugyan, és próbál okos lenni, csak épp én még egyenesen megyek, mikor igényem van visszaváltani és rögtön fék se kell, csak gáz a kijárati íven :-D
VV62018-08-06 20:52:08 // 5401
Ja, most hogy így mondod, nekem is rémlik valami erről a vontatástól :)
Mindenesetre az "N" használatáról erőteljesen próbálnak lebeszélni.
RomeoOne2018-08-06 20:41:14 // 5400
Nem tudom, hogy mondanak-e olyat, hogy "sose tegyük N-be", de azon nagyon meglepődnék, hogy ha olyat mondanának, hogy "sose tegyük N-be, kivéve a vontatást", mert tudtommal automata váltósat tilos vontatni
VV62018-08-06 20:00:08 // 5399
Úgy általában szinte mindenféle user manualban megemlítik, hogy az aut. váltót sose tegyük "N" be, kivéve a vontatást.
R33Z2018-08-06 19:50:21 // 5398
5000km körül ledobni az első olajat jó ötlet.

Én kizárólag 100-as benzint használok. Na jó egyszer volt benne 95, mert éppen tankolnom kellett és nem volt prémium benya azon a kúton. Lehet csak beképzeltem, de azonnal éreztem, hogy gyengébb :) Érzékeny vagyok az ilyesmire :D

Elején kipakolgattam N-be, de egy ideje már nem... valóban megoszlanak a vélemények erről. Én változatlanul egészségesebbnek tartanám üresbe tenni, egy fél perctől hosszabb várakozásnál, de nagyobb tábor mondja azt, hogy ne piszkáld.
Kellene valami ZF tudor, aki rámondja az áment.
WebM2018-08-06 14:45:32 // 5397
Így van, csak úgy tudom, hogy eredetileg az volt a szerepe, hogy rosszabb kompressziótűrés esetén védje a motort, a névleges oktánszám fölött viszont már nem feltétlenül jár további előnnyel, csak ha erre is fel van készítve.
Jani72122018-08-06 14:30:39 // 5396
Erre a problèmàra règòta lètezik a megoldàs: kopogàsèrzèkelőnek hìvják :) ès biztos, hogy van is benne minimum 1db
WebM2018-08-06 13:51:30 // 5395
Elvileg a modern motorok között előfordul olyan, hogy magasabb kompressziótűrésű benzin esetén (is) tud módosítani valamennyit a gyújtáson, így nő a teljesítménye ill. hatékonysága. Nem tudom, hogy a Giuliában a 2.0 GME ilyen-e, egy próbát megér.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-08-06 13:45:52 // 5394
98-sal kevesebbet kért az 1.8TBi... csak hát annyival drágább is volt
gecsa2018-08-06 13:22:07 // 5393
Miért fogyasztana 100assal kevesebbet? A benzin kompressziótűrése nem hinném, hogy befolyásolná a fogyasztást.
'''''2018-08-06 12:59:18 // 5392
Nálam ha nem rakom üresbe csak a féken állok érzem,hogy sebességben van.Érezni,hogy fékkel fogom vissza.Ha tudom,hogy hosszabban állok lámpánál akkor berakom N-be a két válltófül egyszerre meghúzásával.
Én 100-ast tankolok de ez qv.
zgi5212018-08-06 12:37:37 // 5391
én már említettem, két ilyen típust tapasztalok;
ha utolér tolni akar :P, ha utolérem nem megy le..

Octavia, Ceed

meglepő,
hogy a szegmens kategória; bimmer, audi pl. mennyire nem akadékoskodik :)
zgi5212018-08-06 12:32:08 // 5390
5 milliárd, bocsánat :/
zgi5212018-08-06 12:29:39 // 5389
(jahh, meg persze P, érkezéskor megállás, motor stop előtt :))))
zgi5212018-08-06 12:28:18 // 5388
én nem rakom N -be :)
D előre
R hátra
lámpánál fékezek.
(egyébként , ha vki nagyon sasol látja a fordszám változást, esetleg lejtőn egy kis rángást D -ben is, mikor pár sec. óta állunk!)

sztem nem értems ezt túldimenzionálni. 2018-ban tán megoldja egy 5milió eurós fejlesztésből készült autó.. :)

én kizárólag maxxmotion dízelt tankolok,
benzinesnél maxxmotion 95
WebM2018-08-06 11:19:42 // 5387
Kösz!
pettinke2018-08-06 10:41:58 // 5386
Használati:
http://aftersales.fiat.com/elum/home.aspx
fent válassz magyar nyelvet, meg aztán az autód többi paramétereit, meg hogy a használatit akarod.
a használati útmutatók listájából az ONLINE RÉSZLETEK bővebb, mint amit a kocsihoz kaptál papíron.

szerintem a célzás ez:
Kizárólag ólommentes, legalább 95 (RON) oktánszámú benzint (EN 228 szabvány) használjunk.
WebM2018-08-06 10:30:24 // 5385
- Megoszlanak a vélemények, a leírásban nem láttam erről semmit. Úgy tervezem, hogy megcsináltatom majd.

- Eddig 95-öst tankoltam, mindenki ezt javasolta. Később kipróbálom majd 100-assal is, de szerintem csak akkor váltok arra, ha hoz annyit fogyasztásban, ami nagyjából kompenzálja árban. Egyébként hol van ez a célzás a leírásban? Valakinek esetleg megvan PDF-ben is? Én csak USA verziót találtam.

- Ki szoktam rakni N-be, de csak mert így kényelmes, nem találtam erről semmi érdemi infót. Nekem is az a gyanúm, hogy néha üresben van D állásban is, pl. indulásnál amikor berakom D-be, nem változik a fordulatszám addig, amíg a féken van a lábam, aztán amikor felengedem, és már csak a kézifék fogja az autót, akkor leesik egy kicsit, valószínűleg akkor kerül ténylegesen D-be. A rántást néha én is tapasztalom, nem tudom, hogy mi lehet, szerintem egy D-N váltást nem kellene, hogy érezzünk. Mintha akkor lenne gyakrabban, amikor megállás után azonnal kapcsolom az N-t, ha várok 1-2 másodpercet, akkor nem, de ebben nem vagyok biztos.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-08-06 09:48:11 // 5384
A Sokádos az új Suzukisok, mindegyik egy gyökér :))) Autópályán a belsőben cammog 110-zel ki nem menne, mellé megyek nyomja annak a fosnak, mint Tóth a Marikát átnézek mutatom neki na mi van balfasz, léptem egy kövéret aztán csak nézte a seggem :))))
Erhard 242 (Pure Energy)2018-08-06 09:25:44 // 5383
igaz Stelvio de ugyan az... én megyek 5000-es olajcserére, 95-öst tankolok és sosem teszem N-be lámpánál, magától megteszi D-ben is vagy pl sart-stoppnál is D-ben hagyva megoldja....
TtK2018-08-06 08:47:45 // 5382
Gyűlnek a kilométerek, úgyhogy egy pár kérdés, ami talán közérdeklődésre is számot tarthat:
-Érdemes az első 3/4/5ezer km után olajat cseréltetni?
-A használati utasításban van egy homályos célzás a 98-as benzinre (4 hengeres, nem QV), de az előírás a 95-ös. Ti mit használtok?
-Érdemes/szabad N-be kapcsolni a váltót ha várhatóan többet kell egyhelyben állni (pl. pirosnál)? Én azt gyanítom, hogy a váltó magától is N-be kapcsol (anélkül, hogy ezt jelezné) ha pár másodpercnél tovább áll az autó, mert ha N-be húzom a pirosnál néha ránt egyet, de az esetek nagy részében nem (azaz mintha már N-ben lenne). Vélemény?
'''''2018-08-05 18:00:20 // 5381
Pont jó! :-)
Jani72122018-08-05 16:09:35 // 5380
Van igen, kis filigràn :)
'''''2018-08-05 15:34:56 // 5379
Jó lett.Van valami felírat a küszöb végén vagy csak rosszul látom?
Jani72122018-08-05 14:24:56 // 5378
rossz képet raktam fel :)
Jani72122018-08-05 14:21:13 // 5377
megvan a kis spoiler is :)
Szabolcs 1592018-08-05 08:30:34 // 5376
Csatlakozom a giulia tábor hoz is 2,2 jtdm super 180 le stelvio 2,0tb 280 le szép napot kívánok
Chabbi2018-08-04 17:52:24 // 5375
Nem, nem újonnan vettem, 1 tank benzint autózhattam vele :( De az előélet ismeretes volt. Nulla pálya, nem volt keményen használva.
Olajcsere rendben, a tudomásom szerint és a szervíz szerint is. Na jó 15000 km-es talán megcsúszott 500 km-rel :)
A szakszervíztől nem kell rettegni, azért is van ott, ahol...
Csak nem gondoltam volna, ezt az egészet.
Remélem a KUL-ra kész lesz :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.