Blog >> 156
Az autóm 1998-as évjáratú, első tulajdonos, 150e kilométer.
2011.02.25-én a következőket cseréltettem ki rajta: 2db kézifékkötél, két hátsó fékbetét, hosszbordás szíj.
Először is kifejezném szomorúságom, hogy még mindig ott tartok, hogy megbízható, lelkes szakembert még mindig nem találtam autómhoz, pedig azt hittem. Ezért is ment tönkre a hátsó fékem idő előtt.
Hosszbordás szíj, kézifék közél csere, hátsó fékbetét csere (35e Ft)
A kézifékkötelek berohadása a szerelőm és az én nem odafigyelésem következményeként sikeresen megégett a hátsó fékeket melyekből most (egyenlőre) a fékbetéteket cserélni kellett. A fékbetétek pár ezer kilométert mentek.
Hosszbordás szíj csere.
Mivel a szerelőm sem tudja megmondani mi a vinnyogó hang a feszítőszíjak és görgők felől elkezdtem kísérletezgetni, kezdve a hosszbordás szíj cserével. A hang mérsékeltebben, de megmaradt.
Vezérlés, motorolaj váltóolaj csere (55e Ft)
A következő ötlet, hogy Alfa (nem márka) szervizbe viszem autómat ott majd értenek hozzá kellőképp. Csalódtam. Vezérlés csere történt ahol vezérműszíjat görgőket cseréltek viszont a hang nagy mértékben erősödött! A szerelők tanácsa, sorba minden görgőt (amik egyébként kézzel forgatáskor kifogástalannak bizonyultak) cserélni kell. Na puff. Akkor ők is kísérleteznek? A vezérműszíj a cserélt görgőkön és vezérműtengelyen kívül a vízszivattyút hajtja sztem ez lesz a bűnös. Az motor- és váltóolaj csere meghozta eredményét a sokkal finomabb a hajtáslánc és csendesebb a motor.
Ropogott alászedéskor. Azt hittem, eljött a féltengely csere ideje. Aztán a szerelőm átadott egy listát a cserélendő alkatrészekről, de a féltengely nem volt köztük, csak a porvédői.
Volt küzdelem a berohadt csavarokkal és a megszakadt menetekkel, de végül elkészült. Sokat javult a komfort és a vezethetőség. A javításra 3 hetet vártam, mert soká kaptam időpontot. Tavaly júniusban még minden rendben volt, akkor vizsgázott, ezek az alkatrészek most döglöttek le hirtelen.
Cserélve lettek:
-2 alsó lengőkar
-Jobb kormány gumiharang
-Jobb kormány összekötő
-Jobb kormány gömbfej
-2 db stabilizátor szilent
-2 db első lengéscsillapító
-2 db torony szilent
-Jobb-bal belső féltengely gumiharang
Gondoltam csinálok egy listát magamnak, hogy szem előtt legyenek a dolgok, hogy mit is kell cserélni a jövőben:
- Alsó lengőkar pár (2x134 EUR)
- Felső jobb lengőkar (66 EUR)
- Hátsó fékbetét szett (77 EUR)
- Hátsó féktárcsák (2x56 EUR)
- Hátsó kerékcsapágy szett (156 EUR)
- Első és hátsó lökös fényezés (kb. 200 EUR - Mo.-on)
- Gyertya készlet (256 EUR)
összesen: 1135 EUR anyagár.
A légkondi valami miatt már tavaly megdöglött, azt fel sem írom a listára, mert itt max. 25 fok van nyáron ezért nem tartom nagyon szükségesnek egyenlőre.
Továbbá kiégett pár kis izzó a műszerfalban, gondolom az nem lesz számottevő összeg.
Eddig is sokat költöttem az autóra, elég sűrűn voltunk szervizben, a mostani állás 2220. A mostani anyagköltséggel együtt ez már 3355 +kb 1000 EUR munkadíj a fent felsoroltak beszerelése, szóval ez már 4350 EUR. Csodálatos....
Az autót 1850ért vettem, ami az itteni használt 156-os árakat nézve sem nem olcsó, de nem is drága vételnek számít.
Szerintem rossz vétel volt, be kell hogy lássam, bár amikor olvasom a fórumot, mindig újabb és újabb hibák jönnek elő nagyon sok autótulajdonosnál, én valahol szerencsésnek érzem magam, hogy csak a fentieket kell kicserélnem (egyenlőre).
Munkatársaim rendszerint kinevetnek, hogy ennyit akarok költeni egy "szarolasz"-ra, és miért nem veszek egy normális autót, mert hiába lesz a vége 6000 EUR felett (amiből már egy facelift-eset is lehetne venni, vagy egy vatta új Dacia Logan-t), eladáskor max. 3000 EUR üti majd a markom.
És kérem itt jön az egészbe az Alfa-vírus: ugyan is a szemem előtt az az egy cél lobog, hogy ha ezt mind megcsináltatom, akkor lesz egy csodálatos Alfám :)
Ma megjött a mélyláda is, így majdhogynem teljes a rendszer. Blaupunkt Gtb 1200 MKII lett a kiválasztott. Nagyon szépen szól, jó a formája is. És egész kulturáltan néz ki a csomitartó is. Most egyenlőre ennyi volt a Hifi project. Pár kép mutatóba:



Ma meghozta a postás az erölködőt. THX Abarth cartárs. Beszereltem, működik faszán. Már csak a láda hiányzik ami talán holnapután vagy csütörtökön ideér. Folyt köv.




8 év és több mint 110 ezer kilométer. Ezalatt ki tudja, hogy mennyi kátyú, úthiba és egyéb akadály, amit ki kellett bírnia a futóműnek. A gyári beépítésű alsó lengőkarokban látványosa kotyogtak a gömbfejek, a felső lengőkarok (az egyik még gyári, a másik 2006-os) szilentjei pedig érezhetően elengedték magukat, némi szabad játékot hagyva a kerekeknek.
Az autó vezethetősége most olyan lett, hogy ugyanúgy vezetek mint eddig, érzetre ugyanannyival megyek, a valóságban azonban 20%-al nagyobb tempót diktálok, pl 90 helyett 110 km/h. Egyszóval sokkal élvezetesebb így a vezetés. Olyan, mintha sínen húznák az autót. És mellette eltűntek a hangok is a fejemből. :-)
km 110370
Az üzemanyag szintjelzőm egy ideje nem működött megfelelően. Azt csinálta, hogy gyújtásráadás után alsó pontban maradt. Érdekesen általában csak a napi első induláskor. Miután elindultam az autóval, mentem pár száz métert, utána kezdett csak vánszorogni felfelé. Gondoltam szétszedem, befújkálom kontakt sprayvel az érintkezőket és amit lehet.
Ahhoz, hogy hozzáférjünk, ki kell szerelni a csomagtér kárpit alsó részét, ami a pótkerék felett van és ki kell venni a hátsó ülést. Ha ezek megvannak, akkor még ki kell pattintani a helyéről a síalagutat. Nem kell kivenni, elég ha csak félre van húzva az alsó része.
Van egy burkolat, amit 6 db csavar fog, ez alatt lakozik az üzemanyag szintjelző és az üzemanyag pumpa. Először le kell venni a steckert és az üzemanyagcsövet, majd a henger tetején levő kör alakú izét kell letekerni. Ehhez célszerű egy nagy csavarhúzó és egy kalapács, mert nehezen fog megindulni.
Ha ez lejött, akkor szépen ki lehet húzni az egész üzemanyag szintjelzőt a pumpával együtt.
Én befújtam a szintjelző csúszkáját (2. kép) és a steckert kontakt tisztítóval, majd összeraktam az egészet.
Költségem a kontakt tisztító volt, 700 Ft.


1. Első lépésként kivesszük az ülőlapot. Két darab imbuszcsavar fogja az ülőlap elejénél a lábtérben.
2. Az ülőlapot a lehető legjobban hátra kell nyomni a csomagtér felé, közben a hátuljánál próbálni emelni, össze van akasztva a háttámlával. (1-es kép)
3. Ki kell venni a fejtámlákat, mindegyiknek a szárán van egy-egy gomb, azokat megnyomni, a fejtámlákat pedig kihúzni felfelé. (2-es kép)
4. Kicsavarozzuk a háttámla aljánál levő két darab imbuszcsavart, ezek az én esetemben kicsit be voltak rohadva. Ajánlatos jó minőségű szerszámot használni hozzá, a gagyi eltörik és elcsavarodik rajta. Jó, ha van gömb végű imbuszkulcsunk, mert azzal könnyebben hozzáférünk. (3-as, 4-es kép)
5. A háttámla teteje be van akasztva a mögötte lévő lemezbe. Csak emelni kell a háttámlát és ki is jön. (5-ös, 6-os kép)
6. Összeszerelésnél a háttámla csavarjait megkentem egy kis rézpasztával, hogy legközelebb ne legyen gond a csavarok kiszerelése.






1. Először kivesszük a pótkerék felett található részt, amit 2 csavar fog a csomagtér elejénél. Majd ezt a részét visszahajtjuk, az egészet elfordítjuk keresztbe és így fog kiférni. (1-es, 2-es, 3-as kép)
2. Levesszük a csomagtér pereménél levő műanyagot, 4 db kupak alatt található 4 db csavar).
3. Kivesszük a hátfalnál levő két akasztót is az imbuszcsavarokkal. Így ki fog jönni ez a picike kárpit is. (4. kép)
4. Levesszük a lámpák hátuljánál lévő takarókat, mindegyiket két kis pici csavar fogja, elvileg kézzel meg lehet őket lazítani. (5-ös kép)
5. A kalaptartó alatt levő kárpitot macerás kivenni az elejénél levő két patent miatt, de a hátulján vannak csavar szerű patentok, amiket könnyű kivenni, elég csak ezeket kiszedni. (6-os kép)
6. Az oldalsó kárpitokat már nem fogja semmi, szépen ki lehet őket venni a helyükről.
7. Összeszerelésnél 2 dologra kell ügyelni. Az egyik, hogy a tankajtó zsinór nyitóját húzzuk át a kárpiton, máskülönben bosszúságot okozhat, ha valami miatt nem tudjuk a kúton nyitni a tankajtót. (7-es kép)
8. A másik, hogy a kárpitok szélét szépen a peremek és kéderek alá tegyük. (8-as kép)







