Blog >> 156

>> SzervizFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2008-09-25

Csak a felső lengőkarok nem voltak eddig cserélve. Most eljött az ideje...

>> SzervizFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2008-09-23

I. körben cseréljük:
- Felső lengőkarok (originale ricambi)
- Kormányösszekötő axiális csuklók
- Olaj (Sel WRD), olajszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő
- Szelepfedél tömítés
- Fagyálló (Tutela Paraflu 11)

A futómű már nagyon várta a beavatkozást. Lengőkarok kopogtak-nyüszögtek, axiális csuklók miatt "mászkált" az autó az úton + a gumik is rendellenesen kezdtek kopni.
A hűtőm megviccelt: elkezdett csöpögni. Kivettem. Nagy nehezen. Gondoltam megnézetem egy hűtőssel. Azt mondta, hibátlan a hűtő! Visszatettem. Most hibátlan, porszáraz az alja. Érdekes...

II. körben jön a vezérlés szett+vízpumpa, hosszbordás szett, generátor szíjtárcsa. Coming soon jövő hónapban.

Ezzel az autóval még valaki nagyon jól fog járni...már minden ki van cserélve rajta.:)))

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2008-06-25

Kékalfa 156 barátom segítségét kértem a fennálló kérdéses, a Motronictól az utastér felé futó kábelek miatt. Szerencsére ő jobban ért hozzá nálam, így együtt kibogarásztuk mire lehet nekem szükésegem. Adott a gyújtás, a fordulatszámmérő, viszont adódott még 1 vezeték, amely a 164nél a Motronicról a biztosítéktáblára ment. Nos nem tudtunk róla semmit, csak hogy nagy valószínüséggel táp, de hogy miért kapcsolt, meddig kapcsolt, és hozza vagy viszi-e a tápot, arról semmit. Úgyhogy megmaradt menekülö útvonalnak, ha nem indulna a kocsi, akkor ennek adok tápot..

>> Tuning és extraWickey // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2008-06-06

Lejárt az erősítő garanciája, és még ki se lett csomagolva. Lustaság fél egészség.... én meg rohadt egészséges vagyok. Nemérdekel, nem lesz panel építve, megy az ülés hátuljára csak úgy parasztosan.

A xenon fókuszpontját nem lehet beigazítani, szóval a H7-es kiköltözik a lancsába, érdekes, abban jól világít (1.2mm-el beljebb van a fókuszpontja mint kéne, beljebb kéne tolni még az égőt, de aztatat nem lehet). A H1-es meg megy a gtv-be. Abban elfér.

>> Egyébtipoatti // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2008-05-31

Kakukktojásként ellátogattunk ide is kicsiny családommal, nameg persze Béla barátom is tiszteletét tette szép SW-jével. Köszi ALFI 156 a talit!

>> AutóápolásSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2008-04-24

Ma volt időm és nekiálltam rendbetenni a kicsikémet.
Sajnos megint felfedeztem 1-2 új hajszálkarcot :-S
Lassan rászánom magam egy polírra is.

>> Tuning és extraSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2008-04-07

Ma végre megkapta a várva várt 16-os alufelniket a drááága, 205/55 Michelin Pilot Primacy (peremvédős) gumikkal. Köszönet érte VZalan CARtársnak! És köszönet a szakszerű közreműködésért is. Normális képek majd a mosás után. :-))

>> Tuning és extramesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2008-04-03

Sikerült meggyőznöm magam -azért annyira nem kellett-, hogy bekerüljön a kocsimba egy xenon szett. És lőn világosság! :)
Nem volt drága, és állítólag a kínaiak közül ez a legjobb cucc. Erről találtam is anyagot egy OFF Civic ON autós oldalon ...

Latsun makes some of the better kits out of all Chinese manufacturers. We have tested 8 different factories from China and chose one with the highest quality product. I believe these are the best quality kits you can get under $200 anywhere!

Ilyen a doboza, mint ez a fotón, csak nincs rajta ez a csúnya figyelmeztető matrica -hiába no, a tengerentúliaknak kell :)-, a trafó full króm és a feliratok lézer gravírozva vannak. Kár hogy elrejtettem a sárvédőben... :D

>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2008-03-08

Egy félre esett 100as miatt behalt a hamutartó mechanikája és nem lehetett bezárni. Pénteken Pityke és Kaibi jóvoltából hozzájutottam egy műkődőhöz.(THX) Ma neki is estem a cserének. Sokkal jobb az összhatás ha be van zárva! :-))))

>> SzervizCsaszi // Alfa 156 SportWagon 1,9 MJTD // 2008-02-18

Amióta kicserélték azt a bizonyos csövet, néha rángat az ótó! :( Nem is igazán rángat, mint inkább néha kihagy. Egy pillanatig olyan, mintha elvenném a gázt, aztán újra megy. Ezen felül feltűnt, hogy 2000 fpp alatt szinte semmi ereje sincs! Ezért Ferke jótanácsára elmentem kiolvastatni az agy hibaüzeneteit, hátha okosabbak leszünk. Ott a helyszínen nem lettünk, csak egy kódszámmal. Ellenben most este utánanéztem a mindenttudó google-ban, és láss csodát, van egy halom oldal, amelyik megmondta a tutit: "Fuel Pump Secondary circuit fault"

Jelenleg ez a helyzet. De volt már tipp légtömeg mérőre, légszűrőre, meg mittoménmégmire!
Ha tudok valamit, majd még jelentkezem!
Azt csak mellékesen jegyzem meg, hogy volt egy tag egy Audival a szervízben, aki nagyon empatikus volt, és kérdezgetett mi a helyzet. Miután elmondtam neki a tüneteket, gondolkozás nélkül közölte: "A Mercimnél és az Omegámnál ugyan ez volt a hiba. Légtömegmérő csere megoldotta huszonezer forintér. Állítólag 100e km-et bírnak, aztán kuka!"
Nesze neked XXI. század!