Blog >> 156

>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2011-07-13

Ma lecseréltem az olajat is. Kapott friss fincsi Selénia 20K-t. Nem is volt olyan veszélyes művelet. Igaz aknából csináltam. :) Az olajszűrő elég nehezen akart megindulni, de lejött az is. :)

Km:123587

>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2011-07-12

Délután nekiestem, és kicseréltem a pollen és a levegő szűrőt. Légszűrőnél volt 1 ki szopás, mert az egyik tető lefogató pont elhagyta magát, de egy kis keresgélés meg agyalás után elég jól meg sikerült oldani a hibát.

>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2011-07-08

Ma Erhard 242 (Dark Side) cartárs feladta a csomagom. Selénia20K AR + összes szűrő. Hétfőn ha igaz már itt is lesz. Költségem: 14000+1700 posta

>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2011-07-08

Az elmúlt napokban feltűnt, hogy lóg a gumi a vezető oldali ablaktörlőről. Ma vettem egy pár flexibilis gumi lapátot. Nem egy drága cucc, attól függetlenül talán kibírja valameddig. :D Kipróbálni nem tudtam, az autó tiszta nem vizezzük össze a szélvédőmosóval. :)

>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2011-07-06

Mikor cseréltettem a gumikat tavasszal, szólt a gumis srác, hogy már a végét járják az első betétek. Annyira nem volt vészes még most sem, de úgy gondoltam kicserélem. Minden flottul ment a legnagyobb nehézség a 7mm-es hatlapfejű kulcs beszerzése volt, de egy fél órás telefonos utánajárást követően találtam egyet. :)

>> Egyébadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2011-07-02

Kedden érkeztem vissza Alsóörsről. Sajnos az idő strandolást nem engedett, csak némi kirándulást, úgyhogy meglátogattam Balatonfüredet, Almádit, Tihanyt. Az első két helyen ingyen engedtek be a strandra, mert jegyet értelem szerűen senki nem vett volna. Azért olyan nagyon hideg nem volt, de ,mégsem volt strand idő. A szállodában tudtam wellnessezni, és a svédasztal ízeit is végig kóstoltam. Igazán elégedett voltam mindennel.

Az utazás most is mint mindig élvezetes volt, ez az öreg csotrogány beérte 7,5 L/100 km-el. Tankoláskor 508 km volt a napi számlálóban, amiből kb 150 km-t Budapesten tettem meg. 75%-ban a klímát is használtam.

>> Szervizadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2011-06-15

Tegnap ott hagytam a kocsit a szerelőmnél, aki kicserélte a felső lengőkarokat. Ez már az előző látogatásomkor is kívánatos lett volna, mert nem csak az alsókon voltak rosszak a gömbfejek, hanem a felsőkön is. Úgyhogy a múltkori futómű beállítás ára megy a levesbe:(. Abból tudtam hogy rosszak még a felső gömbfejek, hogy nagyon kopogtak, még amikor kuplung felengedés közben eljut a kerekekre az erő, akkor is bizonyos kormány állásnál tudott kopogni. Mivel a felsők nem lettek cserélve, azokra gyanakodtam egyből. Utána 2 másik szervizbe is elvittem megnézetni, ahol nem jeleztem előre nekik hogy gyanús lenne bármi, de szóltak, hogy azok a felsők szerintük lógnak. Szerelőm szerint nem is volt komoly bajuk nekik, de az viszont tény hogy most megszűnt minden zaj a futóműben a csere után, és elöl-hátul új lengéscsillapítók vannak, igazából szerintem a teljes futómű jelenlegi állapota bátran újszerűnek nevezhető.

A másik dolog ami miatt mentem, az a vezérlés és hosszbordás komplett csere mindennel együtt. Elég fájdalmas leírni, 80.000 Ft volt a vége nagyjából csak a szíjcseréknek (görgőkkel, vízpumpával). Ezt rendesen, időben a 60.000 km csere periódus szerint csináltattam meg.

Volt még motor olaj és fék olaj csere is. A fék olaj szerintem még gyári volt, már határ érték alatt volt a legutóbbi állapot felmérésen. Motor olajat 10E km-ként cserélek, de nem szoktam mindig beírni ide.

Viszont most megint hibátlan az autó igazából, és a vizsgára, ami pont egy év múlva esedékes, már nem kell komolyat költeni. Egyedül a kézifék kötelek cseréje lesz időszerű, de azok is már megvannak, vizsga előtt gondoltam beépíteni.

>> AutóápolásFrank156Rosso // Alfa 156 1.8 TS Spark 16V // 2011-06-05

"Fél munkát ne végezz, fiam!"- ahogy a mondás tarja, ami persze mindig igaz volt rám, ahogy ma is :)

A mai sufni tuning lépései:
1., izzó csere a műszerfalban: sikeres csere, de persze a nagy mozgatástól egy másik mutatóban viszont elhalt az élet - műszerfal ismételt szétszedése késöbbre halasztva.

2., Lökhárító és oldalszoknyák lefújása, sikeres előkészítés, Motip 41350 Acryl Spray 2 réteg felvitele a hátsó lökösre ill. jobb oldalszoknyára, amikor elfogyott a festék a flakonból. Persze időközben minden bezárt, a többi felület előkészítése (mert szerencsére azokat nem kezdtem el) ill lefújása késöbbre halasztva. (Kicsit érdekesen néz így ki a vas, mondhatnánk felemás:D

3., Féknyereg ill, féktárcsa festés:
Mivel lusta ember vagyok, a műveletet a kerekek levélete nélkül oldottam meg (tudom, ez borzasztó tett és sokaknál szentségtörés is!), amihez Hammerite készítményt használtam 2 rétegben, amiből a kerékcsavarok is kaptak. Ez a művelet legalább 100%-osan sikerült, mivel jó nagy lyukak találhatók a felnin, ezért egyszerű volt ecsettel dolgozni.

Költségek:

Motip spray: 14,5 EUR
Hammerite (2 doboz): 22 EUR
Ecset: 0,39 EUR
stb.

Az eredménnyel elégedett vagyok részben, a spray színe megegyezik a többi elem színével, már csak egy színtelen acryl spray-vel kell rajta átmennem és tökéletes lesz (ennyi pénzből). A profilos képeimen látható a lökhárítók régi énje, annak már-már inkább rózsaszínnek mondható "árnyalata".

>> Szervizadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2011-06-04

Sajnos fel kellett szerelnem a piros pótkereket, mert a jobb első gumim "kipukkadt". Úgy néz ki, sikerült is legyalogolni. Pont jól jött egy komplett futómű felújítás és egy szíjcsere között.

Az hogy meg kellett állni átszerelni, még a legkevesebb.

Azt hiszem, csőd eljárást fogok kezdeményezni magam ellen.

>> EgyébTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2011-05-31

Csak egy, hogy legyen. :-) Nem garázs előtt. Csak figyeltem...