Blog >> akkumulátor

>> SzervizPoló // Alfa 156 GTA // 2025-04-27

Hiába óvtam a télen egy Ctek töltővel az akkumulátort, tavasszal az első indítások után elhalálozott. Valószínűleg cellazárlatos lett. 2019 körül kerülhetett bele egy Bosch, szóval legalább 6 éves volt.
Korábban már bizonyított nálam az Exide, így ismét erre esett a választás. Egy Exide Prémiumot vettem bele 72 Ah-val.

>> SzervizLiquid // Alfa Stelvio 2.0 benzina 280Le // 2025-04-15

Eljött az ideje az akku-cserének. Gyári, tudtommal nem volt cserélve. Már mikor hozzánk került se volt túl acélos, de eddig életben tartotta a cspptöltő. Most viszont bő 1 hét állás után 9V-ra esett a feszültsége. Megrendeltem egy Exide EK960-at (AGM, 96AH, 850A). Győrben a Kicsi Kocsi Autósboltban 78000ft lett a vége. 80e-nél kezdődött a webshopokban + szállítás.
Ma érkezett meg, ki is cseréltem. A csere idejére a motortérben lébő "bika" pontokra kötöttem egy másik aksit. Látszólag minden rendben :)

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2024-02-21

Döglődött az akksi, ezért elmentem venni egy újat.
Jó fej volt az akksi boltos, rámért a generátor töltésre, és azt mondta előbb nézessem meg a generátort, mert alacsony a töltés.
És valóban: generátor felújítás lett belőle, az akksi meg azóta is szépen teszi a dolgát!

Egyúttal sor került a meghajtó szíjak cseréjére, illetve a jobb hátsó törött spirálrugó cseréjére.

Km óraállás: 178 255
- Generátor felújítás
- Meghajtó szíjak (Continental)
- Spirálrugó, jobb hátsó

>> SzervizBagacs // Alfa 159 SW 1.9 JTS Tourismo // 2024-07-12

Nálam is előjött, és este már nem is indult. Persze Balatonon!
Bebikáztuk és szépem ment megint, egy akkucsere után a jelzés is eltűnt!
Exide Premium 72Ah
139280Km

>> SzervizGabesz101 // Alfa Giulietta 1.4 TB MultiAir // 2023-12-07

Az akkumulátor már kezdett gyengélkedni és a télnek nem akartam nekimenni egy régi akksival, szóval cserélve lett egy új Exide Start-Stop AGM 62AH 680A (EK620)-ra.

>> SzervizBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2023-11-21

Már tavaly télen is éreztem hogy az akku a végét járja. Ma már csak nyögdécselt... Ne vegyetek no-name akkut, az enyém is csak 15 évet bírt! Felháborító!

Megadta magát az akkumulátor, kapott gyorsan egy másik Exide-ot.

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2023-06-22

A hosszabb út előtti átvizsgálás ellenére az akkumulátor Olaszországban megadta magát. Hétfőn kb 850 km megtétele után leparkoltam az autóval, amely ma reggel nem indult. Majdnem felrobbantam, de meg kellett oldani a problémát. A szálláson az egyik szomszéd tudott segíteni bikakábellel, úgyhogy az autót beindítottuk. Google segítségével gyorsan kerestem egy szervizt a közelben, ahol szerencsére tudtak segíteni, egy szó nélkül, azonnal a rendelkezésemre álltak. Olaszul nem beszélek, az angolt nem értették, kézzel, lábbal és a Google fordító segítségével kommunikálunk. Kiderült, hogy a Varta akku, melyet az ősszel vettem, kuka, megadta magát. Bosch aksi volt a szervizben kéznél, 150 Euroért adta, a szerelésért nem kért pénzt, nagyon rendes volt. Jó kaland volt, de kihagytam volna.

>> EgyébGreene // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2023-03-27

Tavaly már gyengélkedett az Energizer (60Ah, 540A) akku amivel vettem az autót, így idén úgy döntöttem kap egy újat. Exide Premium EA640 lett, 640A indítóárammal.
A téli állás után szépen beindult vele az autó.

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2022-10-30

Tegnap hazatért az autó, így több, mint 2 hónap után. Lekerült a felirat az oldaláról, meg az ablakokról is leszedtem pár matricát. Lehet, hogy lesz majd másik felirat, egyelőre nem döntöttem el. Csillivilli, nagyon tetszik az autó! Viszont hogy, hogy nem, de a hosszú állás alatt az akku megadta magát. Ami azért bosszantó, mert még nem volt 3 éves, és korábban 5 és fél évet is bírt az Exide Premium. Így ez most csalódás. Akciósan Varta Black Dynamic került bele, remélem, hogy ez tovább fogja bírni!