Blog >> akkumulátor
Ma sikeres műszaki vizsgát tett a gép :)
És vettem egy új 74Ah akkumulátort, hátha könnyebben indul reggelente.



Egyik pillanatban még jó volt majd hirtelen megadta magát. Sajna még 3 évet sem birt ki
Ma végleg kikerült az autóból a vele együtt vásárolt Opel akkumulátor, és helyére bekerült egy igazi, minőségi aksi. Exide Premium, 64 Ah-s példány, ami a tökéletesen elég az autónak minden elektronikai plusz ellenére, hogy zavartalanul működjön. És, hogy remélhetőleg többet nem kell bikázni (ezúton is újabb köszönet zo.zo-nak a hétfői segítségért!).
Képek előtt kis infó, hogy mi is került a kocsiba. :)
Exide Premuim 64Ah akkumulátor
Az Exide Premium egyidejüleg biztosít nagy energiasürüséget, magas kapacitásértéket és nagy indítóáramot - mindezeket ugyanabban az akkumulátorban. A gyártási folyamatokban történt technológiai előretörésnek és a kiemelkedő anyagminőségnek köszönhetően megvalósíthatóvá vált az akkumulátoroknál:
1. Az élettartam jelentős növekedése összehasonlítva a hagyományos akkumulátorkéval:
- Csekélyebb ellenállás a töltésnél és kisütésnél a fémrácsba tömörített és javított aktív anyagnak köszönhetöen
- Nagyobb kapacitástartalék a vastagabb lemeztechnológiának köszönhetően
- Jobb korrózióval szembeni ellenállóképesség a rács expandált fémtechnológiájának (Exmet) és a javított fémötvözeteknek köszönhetően
2. Magas indítási teljesítmény és megbízhatóság létrehozása minden időjárási körülmények között, ezáltal nagyobb számú motorindítás elérése.
Alkalmazható:
- Nagyteljesítményű diesel és benzines motorok
- Luxus felszereltség (gyári + opcionális kiegészítők)
- Extrém forró vagy hideg hőmérsékletű üzemi környezet
- Mindennapi használat és intenzív városi forgalom
Előnyök:
- Eleget tesz az \\\\\"Original Part Matching Quality\\\\\" minősítésnek
- Extra indítási teljesítmény a hagyományos akkumulátorokkal összevetve
- Megnövelt élettartam magas üzemelési hőmérsékleten a hagyományos akkumulátorokhoz képest
- Magas hőmérsékleten hegesztett dupla fedél, nem nyitható ki, zárt rendszer a verhetetlen biztonságért
- Töltöttségjelző indikátor a gyors ellenőrzéshez
- EXIDE a márkához szabadalmaztatott labirint rendszer, mely megakadályozza a sav kilépését de engedi annak szabad áramlását az akkumulátorban
- Teljesen kezelésmentes


Ma délelőtt sikerült elérnem a forgalmazó céget. Elmondtam nekik, hogy hogyan jártam tegnap a Tescoban. Nem értették, szerintük a saját verziójuk a helyes, miszerint kötelesek kicserélni. Adtak egy telefonszámot, a területi képviselőét, aki kapcsolatban áll a Tescoval. Felhívtam, beszéltem vele. Értetlenül állt a történtek előtt. Azt mondta, hogy tavaly szeptemberben, azaz lassan egy éve megváltozott a törvény, már nincs szükség bevizsgálásra, ki kell cserélniük, és kész. Na, így legalább már tudok mire hivatkozni, irány a Tesco!
Bementem ismét akku nélkül, hogy mindenkit helyrepakolok. Viszont a mai vevőszolgálatos képben volt, mondta, hogy természetesen semmi probléma, cserélik. Egyből megnyugodtam. Kiderült, hogy készleten is van még egy, vihetem az akksit.
Németh Lajos és Willy a segítségemre voltak szerszám, illetve szállítás ügyben, úgyhogy délutánra már bent is volt az új akku. Bízom benne, hogy ezzel most már tényleg nem lesz gond, még ha ismerem is a csere menetét!
Azért az egy vicc, hogy eddig minden autómnál szivatott az akkumulátor...
Szóval az április elsején vásárolt Exide aksi lemerült. Tény, hogy nem használtam három hétig az autót, de azért ezt ki kellett volna bírnia. Ma reggel egy kollégám segítségével bebikáztuk az autót. Elmentem, autóztam egyet, hogy feltöltsön az akku, de mikor beértem a munkahelyemre egy kb 30 km-es kör után, továbbra sem volt se kép, se hang. Az ablakokat alig bírtam felhúzni. Rámértünk a töltésre, hibátlanul tölt. Egyértelműen az aksi a hibás. Felhívtam a forgalmazó céget, hogy mi a teendő? Érdeklődésemre elmondták, hogy menjek vissza a Tescoba, ahol vettem, szó nélkül ki fogják cserélni. Délután Willy segítségével ismét beröffentettem az autót. Elgurultunk a Tescohoz, de mielőtt kiszereltük, és besétáltunk az aksival, azért bementünk érdeklődni, hogy egyáltalán van-e még ebből a fajtából... Jó is, hogy nem szereltük ki előre, mert a vevőszolgálat elhajtott, mondván keressem meg a forgalmazó céget, mert bevizsgálás nélkül nem cserélik. És ugyebár a forgalmazó küldött a Tescoba. Nos, ennyit a mai napról. A cégnél már nem veszik fel a telefont, nyilván véget ért a munkaidő. Holnap szombat, remélem dolgoznak, mert kéne az autó hétvégén! Valakire rá fogom borítani az asztalt, ha továbbra is egymásra fognak mutogatni...
Folyt. köv.
nem egészen 3 év után a gyári Exide akku elhalálozott, tragikus hirtelenséggel. a 2 órával azelőtt még vígan futkározó autó már a gyújtás bekapcsolásakor is furcsa dolgokat kezdett el csinálni, indulni egyáltalán nem akart. bikázással annyit lehetett elérni, hogy nyugalmi állapotban működött minden, de indítózni már nem lehetett.
eredmény: kb. 1 óra alatt az assistance hozott egy ugyanakkora Varta akksit, és hajrá, mehetünk tovább.
Az autóm április elseje alkalmából sikeresen megtréfált. A sok munka miatt két hete arra sem volt időm, hogy beindítsam, és mivel már egy ideje szarakodott az aksi, várható volt, hogy hamarosan megadja magát. Nos, ez be is következett. Az ajtónyitás sem sikerült már távirányítóval, meg sem próbáltam beindítani. Rolibaba közel lakik, hívtam is egyből, hogy jöjjön menteni. Hozott bikakábelt, próbáltuk annak a segítségével beindítani, de nem jártunk sikerrel. Mi van még nyitva péntek este 8-kor? Tesco... Szerencsére volt akcióban Exide aksi, beruháztam egyre. Remélhetőleg ezzel jó pár évig nem lesz gondom.
Akku csere közben Willy is befutott, kis minitali lett a dologból, dumcsiztunk egyet. És hatalmas köszönettel tartozom a segítségért!



Kétszer vagy háromszor volt, hogy nagyon nehezen indult be, az egyik épp Zénél volt. Hibát is írt: izzítógyertya + üzemanyagszűrő.
Egyik reggel elvittem gyereket oviba és utána már nem indult, az indítózás (összesen kb 10 mp) leszívta az aksit. Ott ragadtam, cserbenhagyott, ezt nem fogom elfelejteni a ribijének!
Vicces volt viszont, hogy először Ignissel próbáltuk bebikázni: gondoltam, hogy nehezen fog menni, de azt nem, hogy kb ugyanolyan volt az indítózás, mintha ott se lett volna a suzuki... Hívtam egy nissan navaros ismerőst, azzal pöcre indult :)
Irány szerelő: cserénél kiderült, hogy a gyertyáknak semmi baja, így csak a szűrő lett cserélve, de szerelő már nem bírta hazahozni a kocsit, mert nála sem indult.
Meg lett a hiba: akkumulátor sz@ródott el. Erre nem is gondoltam, mert előző tulaj szerint nem fél-egy éve volt cserélve. Persze még a gyári volt benne, már meg sem lepődök.
Került bele egy Bosch 95Ah-s (gyárival megegyező) és 800 A (gyári 470A) indítóáramú. Most teker, mint degú a mókuskerékben!
Két cucc cseréje mindösszesen 40e (10+30), amiért óriási köszönet a szerelőmnek!
Sajna megpusztult a Bosch Silver akksim.
2002-es gyártmány, én már használtan vettem 2006ban kemény 3000 ftért, szóval megszolgálta az árát.
Ma vettem egy új Bosch S4est, remélem ez is jópár évet kihúz :)
Tán ez a dal passzol hozzá :))

Az akksi is megadta magát a mosó szivattyúval egy időben, csak ezt a szivattyúval ellentétben nem sikerült életre lehelni. :) Így most kapott egy új Exxide 74Ah-s akksit (56Ah lett volna még, de mivel 62Ah az ajánlás - ha jól emlékszem - inkább a nagyobban vettem).