Blog >> akkumulátor

>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2017-08-16

Kormányszög helyzet... Vásárlás óta jelenlevő apró bosszantó problémának próbáltunk a napokban pontot tenni a végére. Élesebb, 90° környéki fordulók esetén előfordult, hogy heves csipogás kíséretében kigyulladt a műszerfalon a kipörgésgátló visszajelzője, miközben az infocenteren a "VDC system failure - go to dealer" volt olvasható.
Ez egy gyújtás le, majd vissza után eltűnt, de az utóbbi időben egyre gyakoribbá vált. Az ABS a C1505 hibakódot tárolta el, mely az interneten található információk alapján vagy a kormányszöghelyzet érzékelő, vagy az ABS bal hátsó kerékhez tartozó szelepjének hibáját jelenti. Mivel egyszerűen kanyarodás közben jött mindig elő - a fékhez még csak hozzá sem kellett érni - az első volt a gyanúsabb, de próba gyanánt (s már amúgy is ráfért) cseréltünk fékfolyadékot az autón.
A gondolatmenet az volt, ha netán mégis valami oxidáció, vagy maszat van a tömbben az ominózus szelepnél, azt ez talán ki fogja mosni. Sajnos nem jött be, így a költséghatékonyság és a logika magára a szöghelyzet érzékelőre terelte a figyelmem. Szerencsére lehet külön cserélni, így elég bagatell összegért rendeltem is egy bontottat. A cserét követően még a hibamemóriából is eltűnt az addig folyton jelenlevő hiba, de korai volt az öröm - két nap múlva ismét visszatért. Az viszont feltűnt - hisz a csere után szintén rákapcsoltam a töltőt - hogy az amúgy már gyengélkedő akkumulátor töltését követően van mindig pár hibamentes nap. Hála Istennek rengeteg Alfás fórum van, s találtam is olyan bejegyzéseket, melyek szintén alátámasztják, hogy a gyengélkedő akkumulátor bizony előidéz ilyesfajta "random hibaüzeneteket". Mivel a jelenleginek már inkább csak múltja van, mint jövője - a cserét így maximum a tél beálltáig tudnám elodázni - hétfőn veszek bele egy újat, aztán meglátjuk...
Aztán csak mert megérdemli, a napokban felpolíroztam a matt fényszórókat, s kapott fehér oldalindexeket a sárgák helyett.

Update 2017.08.16.: Akkumulátor csere a hét elején megtörtént. Mit mondjak ráfért - ég és föld, ahogy azóta teker az önindító, s indul az autó - nem mellékesen a hibaüzenet sem tért vissza...

>> SzervizB.bika // Alfa 156 2.0 JTS // 2017-08-05

Már 3 hete, hogy az autót elhoztam Sopronból, az első héten semmi említésre méltó nem történt, utaztunk együtt 1000km-t.
A vásárlás után 2 héttel már érezhető volt, hogy az eddig kátyút alig látott futómű nem szereti a miskolci utakat. A vásárlás utáni nagy átvizsgálás során kiderült, hogy elől lógnak a talpasok, hátul pedig szilenteket kell cserélni. Ezek a jövő hét folyamán lesznek szervizelve (erről majd külön poszt lesz).
Ezen kívül a tegnapi nap folyamán az akksi testzárlatos lett. Bikázás, hazamenetel, azóta is mindig pöccre indult, de természetesen ma tettem bele új akksit.
Költségek:
Az átvizsgálásért nem kellett fizetnem
Exide Premium 61AH: 25.000 HUF

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2017-06-26

Minden előzmény nélkül szombatról vasárnapra jelentkező elektromos parajelenségek, nyögvenyelős indítózás, és az intelligens CTEK akkutöltő furcsa viselkedése jelezte az autóval együtt vásárolt, 4 éves Magnetti Marelli haláltusáját.

Bízva abban, hogy a probléma kizárólag az akksi végének tudható be, ZAP Silver Premium 80Ah 760A és Exide Premium EA770 70Ah 760A között vaciláltam vasárnap este, de ezeket csak rendelni tudtam volna normális áron (26e) kiszállítással.

Mivel az autó kedd reggelre már elengedhetetlenül kellett, és az Alfás Szerelőm szerint felesleges egy benzines autónál tizenezrekkel többet fizetni a márkanévért, ő a helyemben a lengyel 4MAX Ecoline 75Ah 700A akksit tenné bele (a ZAP is lengyel), amire van 2 év gari, a másik kettő 12 hónapjával szemben, ráadásul helyben van raktáron (tehát ebből még hétfőn autó lehet), és 10e Ft-val olcsóbb, így elengedtem a ZAP és Exide körüli gondolatokat.

Az akksi 18 ezer volt, munkadíjat a Szerelőm nem kért és nem is akart elfogadni, és hétfőn ebéd után már volt autóm! Mivel később fizettem, 20 ezret küldtem neki!

Km óraállás: 102 315

>> Eseményptom // Alfa 159 Progression 1.9 JTDM 16V SW // 2017-03-28

209.355km-nél új akkumulátort kapott az autó. Exide premium J+ 77AH - 760A.

>> SzervizThompson1233 // Alfa 156 1.9 JTD 110LE // 2016-10-01

Egyik reggel ért a meglepetés, hogy az addig tökéletesen működő, "pöccre" induló autóm aznapra szabadságot akart kivenni. Minden jel arra utalt, hogy akkumulátor lesz a ludas. Felpattintva a motorházat látom, hogy az okosak (valószínűleg spórolás miatt) 62-es akkumulátor elhelyezése mellett döntöttek egy 1,9 es dízelmotornál. Tehát csere... A legjobb ajánlat a felső kategóriából a Bosch-tól érkezett, szerencsére féláron hozzá tudtam jutni, így lett a végösszeg 23000FT. 2 éves garancia mellett beépítés után azonnal érezhető különbséget produkált. Legalább ezen is túl vagyunk a tél előtt.

>> EseményATE TR // Alfa 156 1.6 // 2016-09-14

A sok kínlódás, akkumerülés és riasztó betegségekre végül meglett a megoldás :D
Hát mi más, mint az aksi. Júniusban kapott egy 72est megint. Azóta minden király. Riasztónak nincs baja, mint ahogy először gondoltam....

>> SzervizRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2016-08-17

A korábbi akkum cellazárlatos lett, élt 3 évet és 8 hónapot, egy ZAP Silver 80ah 700A volt. Mivel jó áron kaptam megint ZAP-ot ezért megpróbálom újra, Silver Premium 80ah 760A.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2016-07-25

Exide Premium EA 770, 77AH - 760A lett a kiválasztott, egyrészt az adatai miatt, másrészt mert ez volt raktáron itt Győrben a Béli és Béli Kft-nél.
Az előd ZAP Silver 4 évet élt.

>> SzervizGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2016-05-25

Akku cserével kellett kezdeni a szervizt, amivel vettem a kocsit, az 2 hétig bírta.
Vartát vettem, mert az elmúlt 15-20 évben ez volt a kocsimban és mind legalább 5 évig bírta, sosem volt velük gond, nem merült le télen nagy hidegben sem.

Varta Silver Dynamic akkumulátor 12v 74ah
itt: AkkuBox

Akksi (Banner Start&Stop 70Ah) még a kereskedésben cserélve
69 000 km