Blog >> olaj

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2016-04-14

Pikk-pakk elment az utolsó 10 ezer kilométer. Meglátogattuk Csörit egy újabb adag Selénia Racingért. Az Alfa most is kért egy új izzót, csak most a hátsólámpába. Odafelé pálya, mert siettünk, vissza 811-es, hogy élvezzük egy kicsit a Pilot Sportokat.

Kilométeróra állása: 154 539

 
>> Szervizgelle // Alfa 156 SW // 2015-06-16

Turbó felújítva, olaj cserélve...

283000

>> Szervizgergo_155 // Alfa 155 1.8 T.S. Sport // 2016-03-21

Az olaj csere meg volt 267.000-nél Selénia 20K 10w40. Rá pár napra Jani kicserélte a fékrásegítőmet, ez legalább már nem sziszeg. A mai napon pedig TSigától kapott trafókat és gyújtás elektronikákat sikerült kicserélni még mindig a "torpángátas" hibáját keresve. Aréna - Újpest távon a torpanás nem jelentkezett úgyhogy még pár napig megy a teszt és bízom a lehetetlenbe.

Ádám kartársunk 145-ösöének a rendszámtábla világítását és a belső tekergetők világítását is sikerült meghekkelni.

>> SzervizRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2016-03-14

Szokásos olaj csere.
Xado SL/CI-4 10W-40 5L ---9 825ft
Mann olajszürő-----2437ft
Ufi légszürő----------2983ft
Support:3K

KM állás: 161444

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2016-03-15

Ezúttal közel 14 hónap és 11.940 km futás után sikerült rendeznem após aknáján a harmadik olajcserét mióta az enyém a gépezet, olajszűrővel és légszűrővel együtt.

Ugyan az előző olajjal maximálisan elégedett voltam (Fuchs Titan Supersyn 5W-40, amit a majd 12e km alatt sem kezdte el csipegetni, míg az előző olajjal ez 8e km után erőteljesen elindult, és még a színe sem volt durva), ezúttal mégis más olajat választottam.

A Xado SM/CF 5W-40-vel már az előző periódus előtt is kacérkodtam, és mivel néhány ezer km-rel ezelőtt kapott a motor revitalizálást Xado 1 Stage Gel formájában, a fémkerámiás Xado olaj egyfajta folytatásként nagyon adta magát.

A szűrők esetében a 'gyári minőség' mellett döntöttem, a légszűrőnél figyeltem arra, hogy az olasz ipar remeke mellett döntsek (Sofima), így utólag csak azt bánom, hogy az olajszűrő német (Mahle Knecht), pontosabban Made in India...

- olaj: Xado SM/CF 5W-40
- olajszűrő: Mahle Knecht
- légszűrő: Sofima

>> SzervizDante // Alfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2016-03-06

Mobil 1 10w60 + Mann W75/3 olajszűrő
Km óra állás: 159020

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2016-02-13

Itt volt az ideje az olajcserének. A légszűrő ugyan koszos volt, de nem volt annyira mocskos, mint vártam főleg úgy, hogy egy 100mm átmérőjű cső akadály nélkül vezeti rá a menetszelet közvetlenül a ködlámpa mellől. A légszűrő házban is csak két kis levél volt az összes szemét. A légszűrőház javított csavarjai is jól vizsgáztak, gond nélkül szét lehetett szedni és össze lehetett rakni.

>> SzervizRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2016-02-15

Ismét beleszaladt 12e km az autóba, így ideje volt egy olajcserének.

Selénia 5W40 WR diesel
UFI gázolajszűrő
Man olajszűrő
Champion levegőszűrő

Plusz kapott még Bosch albaktörlő lapátokat.

Óraállás: 160200 km

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2016-02-14

A szerelőnek ma sikerült ráérnie, így vittem hozzá reggel 8-ra a gépet.
Cserélve lett a gázolajszűrő, a légszűrő, és az olaj és olajszűrő.
A pollenszűrőt majd magam cserélem, egybe kötöm majd egy klímafertőtlenítéssel.
Km óra állás: 260417km

Ui.:
Észre kellett vennem, hogy lyukas a kiegyenlítő tartály két helyen is...
Miféle anyagból van ez, hogy 10év után csak úgy magától ki kell lyukadnia...

Persze tervezett ;)
DZ-ékhez ment az autó nagyszervizre, mert a telefonon megbeszéltek és az árajánlat is alátámasztotta a sok helyről hallott ajánlásokat. Ezt így utólag meg tudom erősíteni, minden rendben ment, aggódó hülyeügyfél-kezelésből is csillagos ötösre vizsgáztak :D
A következők cserélődtek: gyári vezérlésszett, vízpumpa, szűrők (olaj, levegő, pollen, gázolaj), Motul motorolaj, Tutela váltóolaj, Paraflu fagyálló, Bosch izzítógyertyák.
Emellett kértem egy megbontásos belenézést és ha szükséges, tisztítást, de szerencsére nagyon jó állapotban van a motor, így tisztítani nem is volt szükséges. Szép a hangja, halk is, nem inkontinens, szóval szerették és meghálálta.
Ugye az autót azzal a hibával vettem, hogy nem égett a gyári xenon jobboldalon. A probléma arra volt visszavezethető, hogy a fényszóró több helyen repedt volt, ezért megállt benne az eső- és mosóvíz, ami kiütötte a trafót. Az akváriumi állapotok megszüntetése érdekében a fényszóró elkerült a szervizhez közeli Hüllő Kft-hez, akik 5000Ft-ért befoltozták. A saját trafója menthetetlen volt, de szerencsére a vateráról vettem egy -amúgy szétgányolt- balos lámpatestet "több is veszett Mohácsnál" felkiáltással -dobpergés- 12500Ft-ért, postával együtt. Szerencsére ennek a trafóját felcsattintva a kipofozott fényszóróra egyből fény gyúlt a szemében, így a szívemről is leesett a nagy kő. Ha már ilyen sikeresen abszolváltam a lámpa újraélesztését, akkor legyünk urak alapon -meg ne szopassuk se magunkat, se a szerelőt- rögtön kicseréltük az összes izzót mindkét fényszóróban, hogy ne kelljen ezért leszedni a lökhárítót a közeljövőben.
DZ-éknél az összes alkatrészért (izzók is) és a munkadíjért 185ezret hagytam, így jön ki a végösszeg.