Ma befejeződött a motorgenerál, volt gyűrű törés, és dugó törés a 3. hengernél. Majd később kiderült ugyanitt egy hidrotőke elnyalódás, ami a veztengelyt is megette. Cserélve lett az összes gyűrű, hajtókarcsapágyak, hidrotőkék, a jobbos veztengely, a 3-as dugó, tömítések olaj olajszűrő, be lettek csiszolva a szelepek szelepfészkek. Ha már szét volt szedve fagyálló folyadékot is lecseréltem alubarátra. A veztengely Ferke kollégának köszenhető, hengerfejjel együtt adta, párban a balossal, jól is jött mert összerakás után az 1 hengernél kompresszió 0 lett, vagy legalább is nagyon minimális, újra szétszedés után a szívószelep szára el volt görbülve nagyon minimálisan de épp elég volt, hogy ne feküdjön fel rendesen a tányér, ezek is ki lettek cserélve...




Ismerő rábeszélt, hogy cseréljünk kerekeket, mert úgy gondolta nekem az Alfán biztosan jobban állnak majd a gyári Alfa felnik mint neki a Fiaton... Igaza lehet :)))

Ma elvittem a gépet futóműbeállításra, meg is csinálták volt némi összetartása....
+ vettem még a nívópálcára új gumit, meg valeó ablaktörlőgumikat.
Ma megejtettem az AC pumpa cseréjét, nem volt probléma, előtét szűrőt amit adtak annak nem sok köze volt a gyáriéhoz, így az maradt a régi.
Cseréltem még a jobb külső kormányösszekötő gömbfejet is, ebből úgy fest elég gyalázatos minőségűt sikerült vennem, remélem nem mostanában kell hozzányúlni, az állító részén a menet eléggé passzos volt...



Csak mert már nem emlékszem mikor cseréltem utoljára, mintha valamivel tisztább lenne az új....
Km. állás: 191480


Majd elfelejtetem bejegyezni, még a múlt héten cseréltem gyertyákat, nem vettem észre változást. Mondjuk még csak 10e Km volt az előzőekben. Tegnap pedig raktam bilincseket a vákum csövekre, először csak arra amelyik az üzemanyag nyomás szabályzójára megy majd az összesre ami a torokra csatlakozik, na itt azért már lehetett tapasztalni némi változást...



Ma leellenőriztem a az AC pumpát és kitakarítottam az előtétszűrőt és a környékét. Volt ugyan rajta némi piszok, de biztos, hogy nem befolyásolta a helyes működésben.



Ma kicseréltem a benzinszűrőt, elég tiszta lé folyott ki a régiből, de majd kiderül, hogy segített-e...
Már egy ideje próbálgattam az autót felesben Etanol+benzinnel, nem volt probléma, majd vettem egy elektronikát, hogy tiszta etanollal mehessek. Beszerelés után nem nagyon ment a beállítása, és pár tesztel később kiderült, hogy nem jó a lambdajelem (nagyon lassú), ez egy darabig úgy lett orvosolva, hogy Fix dúsításra lett állítva az elektronika, a motor hőmérséklete alapján, így nem is volt vele semmi gond a kissé megnőtt fogyasztáson kívül. Lambda csere után már vissza állíthattam automata üzemre, megyeget is szépen, még egy kis finomhangolás biztosan szükséges. 4. képen a progi, de még rossz lambdával.



