Mutasd

>> Tuning és extra2020-02-15

Nem tudok nyugodni tavaszig. :-)
Volt egy napom, amin nem terveztem semmit. Aztán reggel megvilágosodtam és első utam a festékboltba vitt. Vettem piros színt, lakkot, csiszolópapírt és nekiestem.
Szerintem egész jó lett.
Jövő héten nekiesek a hátsóknak is.

 
>> Tuning és extra2020-01-30

A másik GTV-be is vettem annak idején kínai elektromágneses tolatóradart és nagyon jól működött. Így hát ebbe is rendeltem. Nem kell hozzá szétfúrkálni a lökhárítót. Egy fémes anyagból készült öntapadós csíkot kell beleragasztani a lökös belső oldalára. Adnak hozzá egy kis csipogót. A feszültséget a tolatólámpáról kapja, így ha beteszem rükvercbe sípol.

ui.: Már alig várom a tavaszt és a jó időt, hogy papírozhassam a kocsit és ki sem szállok belőle egy hétig :-)

>> Autóápolás2020-01-19

Volt egy kis szabadidőm, gondoltam kezelésbe veszem a fényezést. Nem lett 100%-os, de nem is ez volt a cél. Mindenesetre fényévekkel jobb, mint mikor hazahoztam.
1. lépésként alapos autómosás
2. lépés: lakktisztító gyurmával átdörgöltem az egész autót
3. lépés: Autoglym fényezésfelújító paszta
4. lépés: Sonax polírpaszta és wax
5. lépés: gyönyörködés, majd elrakni tavaszra :-)

>> Tuning és extra2019-12-21

Nagyon fontos dolog, hogy az ember jó előre beszerezze a hozzávalókat a tavaszi ültetéshez. :-) :-)

 
>> Esemény2019-12-14

- Tetőkárpit kicserélve
- Utastér összerakva
- Motortér összerakva
- Zender szárny is átkerült rá

Következő lépésként a külsejével fogok foglalkozni. Kap egy teljes polírt. Meglátjuk mennyire menthető a fényezés.
Alakul :-)

 
>> Esemény2019-11-25

- Küszöbök lekezelve kívül-belül
- Motortér kitakarítva és az összes rozsdás elem megcsiszolva, lefestve
- Ülések kitakarítva
- Szőnyeg kitakarítva (egy kicsit szomorú vagyok, hogy nem fekete, na mindegy majd csináltatunk bele fekete betétet)

 
>> Esemény2019-11-19

Elkezdtem az ismerkedést. Előttem a tél, apró darabokra szedés, konzerválás, szépítés, összerakás.
A szélvédő előtti levélrács alól legalább egy fél vödörnyi zsuvát szedtem ki. :-(


Hibái:
✓ - Bal első ablakemelő nem húzza le az ablakot, amikor kinyitom az ajtót. (update: csak annyi baja volt, hogy a fém el volt mozdulva, ami megnyomja a gombot amikor az ablak a felső holtponton van)

✓ - Bal oldali ajtóhatároló kattog (update: kicseréltem egy jó állapotú bontottra)

✓ - Jobb küszöbön volt egy folt rozsdakezdemény (update: szerencsére, csak felületi rozsda volt. Lecsiszoltam, kezeltem, lefestettem, lealvázvédőztem)

✓ - Hűtő alatti tartószelvény rozsdás (update: lecsiszoltam amennyire lehetett, rozsdaátalakítóval kezeltem és Hammerite-al lefestettem. Meglátjuk hogy viselkedik, ha ismét kijön rajta a rozsda, kell kerítenem egy cseredarabot.
update2: Megtaláltam a bontásra vett GTV alól ezt az elemet :-) egész jó állapotban van)

✓- Bal hátsó sárvédőt fényezni kell, mert van rajta egy meghúzásnyom

✓- Az egész autót fel kell polírozni, mert elégé elhanyagolt a fényezés rajta (update: Megtörtént. Sokat sikerült javítani rajta. Így már egész kultúráltan néz ki)

✓ - Az indexkapcsolót nem húzza vissza a kormány (update 2019.11.30: ki van kopva a kis pöcök, ami visszahúzza. A bontott kocsi ismét jó szolgálatot tett. Kicseréltem kompletten a bajusz kapcsolót)

✓ - A jobb sárvédőről hiányzik a pininfarina logo (update 2019.11.30: megrendeltem a fiat-ba a gyári logo-t. Majdnem el kellett adnom a vesémet, hogy megvehessem :-) :-) :-) )

✓ - A hátsó biztonsági öveket teljesen kiszívta a nap. (még jó hogy van polcon cseredarab. update 2019.11.30: kicserélve, most már szép fekete)

✓ - Nem fekete a tetőkárpit :-) (úgy döntöttem, hogy a tavaly átkárpitoztatott tetőt átteszem a TS-ből, az meg visszakapja a gyári szürkét) (update: kicseréltem 🙂)

ui.: Olyan szépek így ketten egy udvaron. Ha tudnék egyszerre két autót vezetni, tuti megtartanám mindkettőt :-)

 
>> Esemény2019-11-13

Ez a nap is eljött. Első szerviz letudva. Amik cserélve lettek:
- Vezérműszíj (összes görgő+vízpumpa)
- Hosszbordásszíj (összes görgő)
- Olaj (Selenia Racing)
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
- Szelepdekli tömítések
- Szívósor tömítések
- Üzemanyag hidak (sajnos elég rozsdás volt)
- Jobb első-külső féltengely gumiharang

Ezenkívül le lettek festve a motoralkatrészek. Egész kultúráltan néz ki. :-)
Saját lábán hoztam haza a dokibácsitól. Most volt először, hogy "hosszabb" utat mentünk együtt. Azt kell mondanom, hogy nem egy TS motor. Brutálisan megy, iszonyatosan jól veszi a fordulatot és meglepően nyomatékos a motor.
Futómű teszi a dolgát ahogy kell. Nem kopog, nem lötyög.

És ezután jön a pepecselős meló. Szétszed, kitakarít, összerak :-)

Km állás: 190.739km

 
>> Szerviz2019-11-10

Kezd összeállni, csak előtte még jobban szét kell szedni :-)
Vezérlés kicserélve, szelepfedelek lefestve, ha megszárad lehet összerakni és indulhat a BUSSO.

 
>> Szerviz2019-10-28

Lassan összeáll az első szerviz.
Amik cserélve lesznek:
- Vezérműszíj (összes görgő+vízpumpa)
- Hosszbordásszíj (összes görgő)
- Olaj (Selenia Racing)
- Olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő
Illetve ha már meg kell bontani a motorteret, akkor egy kis rendrakás és csinosítás.
Festegetés, tisztogatás. :-)