Mutasd

>> Szerviz2021-05-15

Sajnos a múltkori vezérműtengely jeladó cseréje nem oldotta meg a problémát. A hibajelenség ugyanaz. Amikor felmelegedett a motor leállt. És nem is indult el, csak ha visszahűlt. Kiolvastuk belőle a hibakódot és most a főtengely jeladóra panaszkodott. Ma ki lett cserélve. Szerencsére nem volt nagyon eldugott helyen. Pisti barátom 30perc alatt kicserélte. :-)
Remélem most már nyugodt lehetek.

 
>> Szerviz2021-04-22

Még a téli leállás alatt lettem figyelmes, hogy a kipufogó dob egyik összetételénél ki van lyukadva a cső, illetve hogy a flexibilis csövek is nagyon rossz állapotban vannak.
Tudtam hogy tavasszal kipufogóshoz kell vinni a gépet. Kicsit továbbgondoltam a dolgot, mert szerettem volna hogy időnként hangosabb legyen a kocsi. :-)
Beszereztem egy elektromos kipufogó szelepet, amit a szaki a javítás alkalmával beheggesztett a rendszerbe. Úgy lett betéve, hogy az utolsó keresztben lévő hangtompító dobot kerüli meg a gáz, ha ki van nyitva a szelep.
A választógombot a hamusban rejtettem el.

A végeredmény kicsit alul múlta a várakozásaimat. Nem lett annyira hangos, mint azt vártam, de azért hallani a különbséget.

 
>> Szerviz2021-03-31

Sajnos a bontott jeladó ne váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Néha gondolt egyet az autó és csak úgy leállt. Beindítani csak akkor tudtam, ha visszahűlt a motor. A hibakód egyértelmű volt az ECU-ban. Rendeltem egy új jeladót. Kicseréltem. Eddig minden OK. :-)

 
>> Esemény2021-03-27

Több fórumon is olvastam, hogy késői szériás Busso V6 computere tönkre tud menni a nagy melegtől, amit a hátsó hengersor kipufogója állít elő.
Korábbi V6-oknál ben volt az utastérbe az utasülés lábánál az ECU. Nem is értem miért nem volt ott jó helyen.
Szóval kipufogó hővédő lemezből gyártottam egy kis terelőt. Lehet hogy nem ér semmit, de a lelkemet megnyugtatja, hogy csináltam valamit :-)

 
>> Esemény2021-03-21

Már nem bírtam tovább. 😁 Igaz, hogy még csak 8-10fok volt kint, de szépen sütött a nap, nem volt vizes az aszfalt.
Ki kellett hogy hozzam a szörnyeteget a ketrecből.

 
>> Tuning és extra2020-12-25

Gyárilag a 3.0V6 PH3 GTV motorja kettőstömegű lendkerékkel van szerelve. A 3.2 GTV és a GTA-k egytömegűvel. :-)
Youtube videókat nézegetve a motor hangján egyértelműen hallatszik, hogy sokkal "könnyebben" felpörög az egytömegűvel. Utánaolvasgattam külföldi fórumokon a dolognak és egy az egyben csereszabatos a dolog. Meg kell hozzá venni még a GTA kuplungját és mehet is a csere.
A DMF 14kg-ot nyom, míg a SMF csak 8kg-ot. :-) :-) :-)
Az AlfaDepo ismét a segítségemre volt a lendkerék beszerzésében. (Köszi Dávid)
Még nem tudom mikor, de egyszer majd be lesz szerelve.

 
>> Esemény2020-11-03

Szép álmokat. Találkozunk tavasszal. :-)

km állás: 191.970km

 
>> Esemény2020-10-12

Kihasználva a szép időt a napokban egy kedves barátom készített néhány képet a kocsiról. Nagyon tetszik a végeredmény. :-)

 
>> Szerviz2020-10-07

Egy szép vasárnapi napnak indultunk neki. Ráértünk, jó az idő. Gondoltam csapjunk egy karikát a géppel. Fotózkodás, örülés, aztán az egyik megálló után nem tudtam beindítani a kocsit. Teker, teker, de semmi. Nagyon jól jött a kis bluetooth-os diag csatlakozó. Gyorsan kiolvastam belőle a hibát. Vezérműtengely jeladó hiba! :-( Na mondom ebből vontatás lesz. Azért csak megnézem a csatlakozót, hátha. És igen. :-) A kitudja hány éves műanyagnak nem tett jót a motortérben uralkodó 1000°C. Gyakorlatilag elporlik. Szerencsére volt nálam szigetelőszalag és ideiglenesen össze tudtam tekerni a csatlakozót. Be is indult a kocsi és haza tudtunk vele jönni.
Itthon keresgélés, mert úgy emlékeztem, hogy a bontott motoron meg volt a jeladó. És siker. Megtaláltam, kicseréltem és ismét működik!!!

 
>> Szerviz2020-09-27

Már az autó megvételekor észrevettem, hogy kicsit lassabban melegszik fel a hűtővíz és főúton pedig hamar visszahűl.
Már egy ideje megvolt az új termosztát, de most jutottam el odáig, hogy kicseréljem. Amint a régit kivettem, egyből látszott hogy kicsit nyitott állapotban meg van szorulva és nem zárt rendesen.
Nem volt egy nagy kaland kicserélni, elégé könnyen hozzáférhető helyen van. Csak a szívócsövet és a kis kábeltartó dobozkát kellett levenni.
A termosztátot 3db csavar tartja. az kicsavarod és lejön az egész felsőrész.
Egy kis tömítés, egy kis paszta és mehetett vissza a helyére az új.

Ha már szét lett szedve a motortér, könnyen hozzáfértem a fokozatváltóhoz. Még valamikor tavaly rendeltem a totallyalfa oldalról egy short shiftert. Szintén egyszerű volt a beszerelés. (még fényképes leírást is küldtek hozzá)
A váltókar sokkal kisebb úton jár. Egész más lett a váltásérzet. :-) Tetszik!