Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
1. A jól kitalált forma miatt bármilyen tempóval utazhatunk. Az autópályás tempó is tartható nyitott tetővel. A cartársak szerint 140-nél esőben sem jön be az eső, ellenben lassítva már igen.
2. A kis hasmagasság miatt a Spiderrel nagyon meg kell gondolni, hogy merre megy az ember. Szar úton (a magyar utak 90%-a ilyen), a kátyúkat kell lesni, ami meg nem kátyús, ott nyomvályú van és leér az alja középen. Gondtalan élményautózásról szó sem lehet! A 17-es kerekek sokat segítenek a helyzeten.
3. Szóval 17-es kerekek. A Pók alatt 16-osak voltak a komfortjuk egész jó volt. PHuBi 17-es kerekekkel került hozzám. A korábbi 147/156-os rossz tapasztalatok után kicsit tartottam tőle. Kár volt, nagyságrenddel jobb vele az autó. Szóval aki teheti váltson 225/45*17-re.
4. A gyári kipuffot nagyon értően hangolták. Haladáskor szinte hangtalan, a kiegyensúlyozó tengelyek miatt rezzenéstelen motornak is köszönhetően a madarak csicsergését is hallani. Kettőt visszaváltva viszont szépen szól.
5. A mai modern autókhoz képest felüdülés az euro 2-es motor! Itt még bowdent mozgat a gázpedál, érdemes kipróbálni dupla kuplunggal és gázfröccsel visszaváltani. Ugyan ezt tudja az euro3-as TS is de civilizáltabb formában.
6. A faceliftes autónak sokkal jobb a hangszigetelése, szinte mindenhol ki van tömve az autó. A szőnyeg alatt is.
7. A 150 LE elég. Ahhoz meg bőven elég a teljesítmény, hogy egy hegyi szerpentint ki lehessen vele élvezni.
8. Ha már szerpentin. A fékekre vigyázni kell, mert erősen melegednek lefelé. Bár ez szerintem más kocsinál is így van. Fékhatás csökkenést nem nagyon vettem észre, annyira sose hagytam elmelegedni. Inkább kis pihi, és nézelődés.
9. Többször is jártam pórul az első fék melletti légterelő lemez miatt. Gondolom kap a melegből rendesen, és mozog. Ha hozzáér a tárcsához iszonyú hangja tud lenni. Elég benyúlni a felnin keresztül és távolabb lehet nyomni a tárcsától.
10. A rendszeres karbantartás megtérül. 166.000 km-el a háta mögött kb. fél liter olajat fogyasztott a motor 15ezer km alatt. A másik véglet a korábbi tulajok által 5W30-al hajtott PHuBi, itt 70ezer km-nél motorfelújítás lett a vége.
Menet közben a gyár a tapasztalatok miatt változtatott az előírásokon. Fontos tudni, mert utólag nem javították át az autónkhoz adott papírokon.
Szóval:
- vezérműszíj csereperiódusa felezve lett, most 60.000 km (vízpumpát nem elfelejteni kicserélni!)
- 2.0TS-nél eredetileg 20k-volt és sportos esetre Racing, a gyár törölte a 20k-t, tehát 10W60 kell bele!
11. A hátsó ablak szokott bemattulni, ill. elrepedni. Gyári horror ár, célszerűbb egy jó ponyvással átlátszó ponyvát bevarratni. Nekem is így lett megcsinálva.
12. A sérült tető vagy varrható, vagy alternatívaként cserélhető. Összeszedtem a lehetséges forrásokat. A gyári tudtommal bőven félmilla feletti tétel.
13. Az automata tetőnél a hidraulikával, pontosabban az abban lévő műanyag fogaskerekekkel szokott gond lenni. Ilyenkor le szokták gyártani bronzból. Én az ebay-en vettem egy utánagyártott műanyagot.
14. A nyitott tető miatt a belteret jobban megviseli a nap, ha nem ápolták rendesen.
15. Elengedhetetlen a szélfogó háló az ülés mögött. Innen jó áron beszerezhető: Windschott.de
16. Az első Spiderből tanultam, így azt mondom hogy csak nyáron használt autót szabad venni. Ha télen használták a német sózás megöli. Nekem anno küszöböt is kellett cserélnem, mert a műanyag burkolat alatt összegyűlt a sós lé.
A téli autókon a küszöb belsején, az emelési pontokon és a segédalvázon találtam rozsdát. Ezen kívül ahová a sós lé felér bárhol lehet.
17. A hátsó futómű elég bonyolult, felújítása a sok lengőkar és szilent miatt nem kis feladat.. A hátsó lengőkarok 80-100e Ft között vannak és összesen 6(!) db van. Itt összeszedtem hogy mi kell a felújításhoz.
18. Az elektromos nyitószerkezet roppant bonyolult, ha jó, akkor királyság, ha nem, akkor sz@pás van. Másodikra már mertem automatát venni. Külön kérdés hogy volt-e benne valaha az olaj cserélve. Elvileg élettartamra van töltve, de nincs olyan vegyi anyag ami előbb-utóbb ne adná fel.Tutela GI/R kell bele. Az olajcsere menete itt található.
19. A beltérben minden cserélhető, van bontott cucc.
20. Általában a gumialkatrészek állapota fontos. Olyan gumi amiben belecsúszik ajtóba az ablak sehol sincs. Ha az szakadt pótolhatatlan. (60605059, 60605060)
Még valami. Klíma nélkülit NEM szabad venni. A tűző napsütésben nyitott tetővel napszúrást, felcsukva hőgutát lehet kapni. Ilyenkor csak a klíma segít.
• Kabriózni bárhol lehet, de autópályázni nem igazán nagy öröm. Célszerűbb a mellékutakon menni, és nézelődni.
• A délelőtti és az esti órák a legalkalmasabbak a kocsikázásra, amikor nincs nagyon meleg. A déli melegben célszerű valami más programot keresni.
• Kabriózásra a legalkalmasabb nyáron a hegyvidék. A nap süt, nincs meleg. A hegyi szakaszokon a napszúrásra fokozottan kell figyelni! (Júliusban 2.000 méter felett még hó is van.)
• Az erdei utak is kellemes élményt adhatnak. Csendben gurulva hallani a patak csobogását és a madarak énekét is.
• Hosszabb úton inni kell, célszerű több flaska ásványvizet vinni. A folyadékvesztés nem feltűnő, egyszer csak szédelegni kezd az ember.
• Másfél-két óránál többet nem érdemes egyben menni. Óránként javasolt egy kávészünet.
• Olaszországban sokszor előnyt jelent a Spider. pl. nyaraláskor egy AMG-t dobtak ki a garázsból, hogy bejárhassunk, vagy Gardalandon megnyitották nekünk a fő parkolót, hogy a bejárat elé állhassunk.
• Kimondottan előnyös a nyitott tető, ha az ember a lámpánál elöl áll. Simán látni a lámpát a fej felett.
• Egy rövid 10-20 km-es út a nehéz nap után helyre tudja billenteni az embert. Rászoktunk, hogy fagyizni a 18 km-re lévő városba járjunk. A fagyit nem is mindig eszünk. A lényeg, hogy van egy indok, ami miatt el lehet indulni.
•
• Szélfogó háló a legmelegebb 30+ fokos időt leszámítva kell, érdemes beruházni rá. Én először magam készítettem egyet, amihez kellett egy légzáróbb plexi is a hidegebb időkre. A "gyári" sokkal jobb, nem kell másik. Szóval érdemes beruházni egyre.
• Adott esetben a két ülés közé kifeszített Alfás törölköző is jó szolgálatot tehet.
• Baseball sapit célszerű a kocsiban tartani, ha lehet fehéret. A simléder jól jön napellenzőnek, a fehér szín meg visszaveri a napot.
• Napszemüveg. Célszerű viselet, DE készüljünk fel arra, hogy egy napos kocsikázás után az arcunkon marad a nyoma. Alatta ugyanis nem égünk/barnulunk le.
• Célszerű napolajat is tartani a kocsiban és rendszeresen használni. A nyakunk és a kezünk szára is rendesen le tud égni egy szép nyári napon.
• Olasz autóhoz olasz zene illik, abból is a „klasszikusok”: Ramazotti, Adriano Celentano, Al Bano, Ricchi E Poweri, Pavarotti, stb.
• A klíma kötelező a kocsiba. Hogy minek? Nos, melegben egy idő után elviselhetetlen a nyitott tető. Ilyenkor csukni kell. Egy darabig segít az árnyék és a nyitott ablak, de 35 fok felett erős napsütésben ehhez már aszkétának kell lenni. A fekete vászontető remekül beveszi a nap melegét. Ilyenkor ablak fel, klíma be, és „normál” kupéként kell használni.
• Szarvasbőr autós kesztyű nélkül lehet élni, erős napsütésben még meleg is. Mégis érdemes szerezni egyet, mert a hangulata van.
• Innivaló mindig legyen a kocsiban. A napon nagyon ki lehet száradni. Az ember észre se veszi aztán jön a szédülés.
