Peti16V - főkép
>> SzervizAlfa Giulietta 1.4 Multiar QV-Line // 2025-04-09

Közepesen szar a kocsit vezetni, érezhetően lehetne jobb, úthibák után balra elhúz, nagyobbakon eldobálja a hátulját és ehhez még csak gyorsan sem kell menni, így vártam már a tavaszt, hogy eltűnjenek a kátyúk az utakról (persze nem tűntek el…), és végre legyen értelme hozzányúlni a futóműgeometriához. Az új gumik felszerelése előtt mindenképp be akartam állíttatni a futóművet, hogy ne kopjanak félre a vadiúj gumik, végre ennek is eljött az ideje. Már korábban utánaolvastam az ajánlott futóműveseknek és szerencsére az egyik jó hírű műhely itt volt nem messze tőlem, így bejelentkeztem. Ők a Gumisch nevű műhely, vagy más néven a Schirger Gumi.
Minden a megbeszéltek szerint zajlott, kicsit hamarabb érkeztem, de nem várattak, hanem egyből nekikezdtek a műveletnek. A műhelyen magán is látszik az igényesség, amit a munkájukba is beletesznek: patyolat tisztaság van, minden újszerű és kultúrált, mindenki előre köszön, kényelmes váró áll rendelkezésre, ahol autósújság és szűrt víz van bekészítve. 10/10.
Komoly melót tett bele a kisöreg az állításba, kb. 45 percig dolgozott az autón. Azt mondta, káosz volt az egész, semmi nem volt a helyén, de végül mindent sikerült a tűrésen belüli értékre hoznia, ráadásul mindenhol középen volt a helyén az érték, tehát nincs a futómű elmászva, aminek nagyon örülök, mert a vezetési élmény alapján rosszabb visszajelzésre is fel voltam készülve.
A lényeg, hogy a precíz munkának köszönhetően a kocsi szuper lett, teljesen más volt hazafelé vezetni, szépen egyenesen fut, úgy mozog, ahogy az ember azt egy Alfától elvárná 👌
Nagyon meg vagyok elégedve a műhellyel, biztos jövök még hozzájuk, legközelebb a nyári gumik felrakását fogom rájuk bízni.
Elérhetőség: Gumisch

>> SzervizAlfa 156 1.6TS SW // 2007-10-02

2007. október 1. 102900km
Végre sikerült rájönnöm, hogy mi kopogott az első futóműben.
Alacsony sebességnél jött a hang leginkább, egész pici úthibákon, sőt huplikon átgurulva is apró, de gyakran ismétlédő koppanásokat hallottam.
Kicseréltem a stabilizátor pálcát és a hang végre eltűnt. :)
Az alkatrész 2900 Ft volt, szerelési költséget meg nem számoltam fel magamnak. Nem érdemes ezzel szerelőhöz menni, mert nem egy bonyolult feladat és alig volt több, mint 1 óra.

>> SzervizAlfa 156 1.6TS SW // 2007-09-28

2007. szeptember 26. 102xxxkm
Kicseréltettem a jobb felső lengőkart, mert gyanús volt, hogy ez kopogott elöl.
Felesleges volt, mert nem ennek a hangját hallottam. Mondjuk volt egy kis lógása a szilenteknél, úgyhogy nem tragédia, hogy ki lett cserélve. Csak az a baj, hogy vmi még mindig kopog, de nem jövök rá, hogy mi.
Gyári eredeti lengőkar került bele (ami TRW gyártmány, Boge szilentekkel), mert ezt tudtam a legolcsóbban megszerezni. A cserét egy ismerős szerelő végezte 3000 Ft-ért.