Buksi - főkép
>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2021-07-07

A legnagyobb melegben nem indult el a klíma. Frankó. Gondoltam megint elhalálozott a nyomástartó szelep és emiatt nem indul, legalább is legutóbb ez volt a baj. Fel is hívtam a villamosságis kontaktomat és ma el is gurultam hozzá, hogy nézzen rá mi lehet a probléma. Szerencsémre ot volt nála a mobil klímás haverja és még mielőtt bármit is mérhetett volna, a klímás srác rákötötte a mérőóráját... kevés volt a rendszerben a gáz, ezért nem indult. Meg is örültem, hogy "csak" ennyi a baj. Feltöltötte a rendszert, járattuk egy kicsit, de a de a srácnak nem volt őszinte a mosolya, ugyanis 20-25 bar volt a rendszerben a nyomás a 10-15 bar helyett. Mondta, hogy magasnyomású mosóval ki kellene mosni a hűtőt, mert valószínű, hogy tele van a lamellák és a két hűtő közt szutyokkal. Nagyon rendes volt, mert segített leszedni a lökhárítót meg a sallangokat és elmentünk egy kézi mosóba és jó alaposan kimostuk a hűtőt és a két hűtő közti részt. Jött is ki dzsuva rendesen, az ember nem is gondolná, hogy ennyire eltömődhetnek a hűtők lamellái. Szóval ezt is érdemes évenként elvégezni, mert emiatt is romolhat a klíma hatásfoka. Visszamentünk a műhelybe rákötötte a mérőórát, járattuk megint egy kicsit és láss csodát, a megfelelő nyomásértéket mutatta a műszer. Az utastérben érezhetően hidegebb levegőt fújt, mint az első próbálkozásnál. :-)

 
>> SzervizAlfa 156 1,9 JTDm Q4 Crosswagon // 2021-05-29

Kicseréltem az első és hátsó féktárcsákat és fékbetéteket is. A fő ok, amiért cseréltem, hogy fékezéskor, már egy pici pedál mozdulatnál is eszméletlenül elkezdett visítani a fék. Első körben megpróbáltam tisztítással és zsírozással orvosolni a problémát, de nem jártam sikerrel. Szóval jöhetett a csere. Közben még lefestettem a nyergeket és a hátsó tárcsák mögött lévő védőlemezeket is. :-)
Alfa Romeo matricákért köszönet GT kollégának! :-)


Költségeim:
- első féktárcsák: 14397,-/db
- hátsó féktárcsák: 5782,-/db
- EBC fékbetétek: 19930,-



Km óra állása: 242024km

>> SzervizAlfa 156 1,9 JTDm Q4 Crosswagon // 2021-04-29

Eléggé kopottak voltak már a gombok ezért rendeltem eBay-ről újakat. Törökországból jött és nagyon gyorsan, egy hét alatt ideért. Azonnal ki is cseréltem őket. Sokkal szebb így. :-)

 
>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2021-04-14

Meghalt az akksim. Ez most nem bírta valami sokáig, pontosan három év 4 hónapig. Nem sokat variáltam vásárláskor, a legolcsóbbat vettem, amit hirtelen találtam. Magyar :-) Arra jó lesz, hogy a sok állásban tönkremenjen, mert hát sajnos nem sokat megyek az autóval. Azt hiszem be kellene szereznem egy jóféle akksi töltőt is. Na majd karácsonyra kérek a Jézuskától. :-D
Az akksi 18500ft-ba került, de 1600-ért beszámították a régit. Kíváncsi leszek meddig bírja.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 1,9 JTDm Q4 Crosswagon // 2021-03-23

Az autóban gyárilag nem volt BOSE rendszer, de még csak bekábelezve sem volt. Az ajtókban a gyári hangszórókat az előző tulaj lecserélte, így azok maradtak. Nem prémium minőségűek (nem is BOSE), de nekem megfelelnek. Viszont kellett egy mélyláda is, hogy teljes legyen a kép. Olyat szerettem volna, ami nincs útban, nem kell állandóan ki-, betenni, ha kiakarom használni az egész csomagtartót. Szóval elkezdtem nézegetni a gyári BOSE mélyládákat. Csongi kollégának volt egy elfekvőben és lecsaptam rá. A neheze csak ezután jött, működésre kellett bírni az erősítőt. Nem volt egyszerű, de a külföldi oldalak hosszas böngészése után sikerült. :-) Rengeteg kábel jön ki, megy be az erősítőbe: 2 db 12V, 2 db GND, 1 db remote, 8 db hangszóró bemenet és 8 db hangszóró kimenet. Sem időm, sem kedvem nem volt az egész autót bekábelezni az erősítőtől a 4 hangszóróig, meg vissza. A hangszóróknak bőven elég az a teljesítmény, amit a fejegység ad nekik. Meg én csak a mélyládát akartam működésre bírni. Így csak a 2 tápot, a 2 földet és a remote szálat kötöttem be, meg a bal hátsó hangszórótól hoztam el a kábelt az erősítőre és kötöttem a jobb első hangszóró bemenetére. Így volt hajlandó működni az erősítő és így szól a mélyláda. :-)
Viszont a mélyláda rögzítéséhez kellett vennem még egy tartókonzolt, ezt bontóból szereztem be. A gyári kárpitot ki kellett vágnom kicsit, hogy a tartókonzol elférjen és rögzíteni tudjam a mélyládát. Már csak 4db kis patentet kell szereznem, hogy a mélyláda kárpitját is tudjam rögzíteni.

 
>> SzervizAlfa 156 1,9 JTDm Q4 Crosswagon // 2021-02-13

Leengedtem a bal hátsó ablakot, de csak kb. félig ment le. Aztán vissza akartam húzni, de már meg sem moccant. Szétszedtem és a bowden "szőrösödött" ki és amiatt akadt meg. Érdi bontóból szereztem bontott emelőt motor nélkül. Most jó. :-)

 
>> SzervizAlfa 156 1,9 JTDm Q4 Crosswagon // 2021-01-21

Cserélve a következő alkatrészek:

- Vezérlés szett Gates (35000,-)
- Hosszbordás szíj készlet Gates (13380,-)
- Vízpumpa Dolz (8050,-)
- Termosztát (9404,-) - vízhőfok nem ment fel, csak 70 fokig
- Fagyálló
- Szűrőkészlet (levegő-, olaj-, gázolaj-, pollenszűrő) (7430,-) - ahogy a képen is látszik, még jó hogy ki lett cserélve a pollenszűrő is. Egyrészt elég koszos volt már, másrészt meg nem is a belevaló volt benne és szerintem csak begyűrték a helyére.
- 5L Selenia WR 5W40 (12990,-)
- Tutela ZC 75 Synt (6100,-/2L)
- Első ablaktörlő lapátok (3235,-/2db)
- EGR szelepet és hőcserélőt összekötő bontott cső (3000,-)

Munkadíj: 45000,-

A cuccokat az AutoDoc-ról rendeltem.


Kilométer óra állása: 236000 km

 
>> Tuning és extraAlfa 156 1,9 JTDm Q4 Crosswagon // 2021-01-13

Ahogy a 155-ömben is, így a 156-ban is lecseréltem a szivargyújtót egy usb-s töltőre. Itt sem volt semmi extra a beszerelésnél. Az egész lenyitható hamutálca ki, szivargyújtó ki, usb-s töltő be, csati rá és már kész is. Az egészben annyi a szépséghiba, hogy itt is csak akkor tölt, ha legalább a helyzetjelző be van kapcsolva. De ez így teljesen megfelel nekem. Piros színűt vettem, mert az 56-ban minden pirosan világít. :-)

 
>> EseményAlfa 156 1,9 JTDm Q4 Crosswagon // 2020-11-30

Kicsit furán kezdődött a kapcsolatunk, majdhogynem nem is kezdődött el. De aztán mégis... nagy örömömre. :-) Az autót elcseréltem az én OFF-osomra így csak a különbözetet kellett fizetnem. Az előző tulaj eladás előtt kicseréltetett pár alkatrészt:
- generátor
- lyukas szervócső
- jobb első axiális csukló + külső kormányösszekötő gömbfej
- kardántengely csapágy
- első lengéscsillapítók
- hátsó lengéscsillapítók felújítva

Amiket én cseréltem ki még melegében:
- Champion hátsó ablaktörlő lapát (8395,-)
- 2 db hátsódob tartó Bosal gumi (785,-/db)
- 2 db csomiajtó teleszkóp (6645,-/db)

Összességében nagyon tetszik az autó, bár egy kicsit fél(ek)tem a négykerék hajtástól a ritkább és nehezebben hozzájutható alkatrészek miatt, de remélem nem lesznek álmatlan éjszakáim emiatt. :-DD



Km óra állása: 233183km

 
>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2020-09-08

Amik cserélve lettek:

olaj + szűrő - Motul 8100 X-Power 10W60 (16 750 HUF)
felújított kormánymű (65 000 HUF) + olaj (Itt újíttattam fel)
2 db fém vízcső
kipuff. tömítések (650 HUF/db)
olajdekni + leeresztő csavar
hűtőtartó konzol
munkadíj: 40 000 HUF




Km óra állása: 150482 Miles
Régi óra szerinti állás: 283610 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 132736 Km (82478 Miles)