Buksi - főkép
>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2014-06-23

Azt hittem, hogy nincs gáz a rendszerben, mert nem akart elindulni a klímám. Kihívtam egy mobil klímatöltős fickót és asszongya, hogy van gáz a rendszerben, mert a nyomás megvan. De akkor miért nem indul? Konkrétan a kompresszor mágnese nem húzott be. Megcsináltam az ezzel kapcsolatos tesztet is, de így sem húzott be a kompresszor mágnese. Kezdtem elkeseredni, hogy a kompresszor lesz a ludas - az viszont zsebbenyúlós mutatvány -, de a klímás méregetett egy kicsit multiméterrel és azt mondta, hogy a reléig van áram és kattog is a relé. Ennyit tudtunk kiokoskodni a parkolóban, aztán megadta egy villanyász telefonszámát, aki állítólag nagyon nagy koponya. El is mentem hozzá a XVI. kerületbe és 5 perc alatt meglett a bibi. Az alacsony nyomású kör nyomásszabályzója halt meg. Természetesen Marklar-Land-ben találtam is ilyen nyomásszabályzót és most már újra jön a hideg. ;-)))

>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2012-06-06

A múltkori vákuumos próba óta semmit nem engedett a rendszer, így végre nagy nehézségek árán sikerült feltölteni gázzal (8000,-)! Mivel full üres volt, ezért a teljes feltöltési mennyiség ment bele, ami 700g! Először el sem akart indulni a klíma a kérdéses csatlakozók miatt (2 csatit több helyre is lehet csatlakoztatni)! Aztán hasra ütés szerűen próbálkoztunk a klímással ide-oda dugdozni a csatikat és egyszer csak elindult! Viszont csak a kompresszor, a venti nem! Ezért ki-be kapcsolt a kompresszor, mert alapjáraton nem volt ami hűtse a gázt és amikor megnőtt a nyomás a nyomásérzékelő lekapcsolta a kompresszort! Aztán amikor meg visszaesett a nyomás, akkor meg újra bekapcsolt! Sőt, addig járattuk alapjáraton, amíg a víz hőmérséklete 90 fok fölé emelkedett, ilyenkor ugye alapból bekapcsol a venti és amíg ment, addig a kompresszor sem kapcsolt ki! Aztán kipróbáltuk menet közben is és mivel a menetszél már hűtötte a gázt, így a kompresszor is ment végig kikapcsolás nélkül! Ezalatt teljesen tökéletesen működött és működik is, fújja a hideget rendesen! Egyedül erre a venti bibire kell még rájönni, hogy miért nem indulhat el a klíma bekapcsolásakor! Annyit azért már tudok, hogy nem a hűtőben lévő előtét ellenállás a ludas! Természetesen a szellőzőrendszer tisztítása és fertőtlenítése is megtörtént (2000,-)! :-) (A töltésről csak vacak telós képeket tudtam csinálni.)


2012.07.28.
Ma elvittem egy villanyász zsenihez (utólag kiderült tényleg az) a vasat, aki megoldotta a venti problémámat! Most már a klíma bekapcsolása után el is indul a venti! Azt mondta, hogy egyrészt nem jól voltak összedugva a csatik (ezt ugye sejtettem), másrészt meg kicserélt néhány érintkező sarut és megszüntette a kontakt hibákat! Így végre tökéletesen működik a klímám minden eleme! Viszont ahhoz képest, hogy mennyire csekély volt a probléma, elég borsos lett az ár (6000,-)! :-/

>> Tuning és extraAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2009-04-10

Amikor a 155-öt megvettem, még nem volt fontos, hogy legyen benne klíma! Most már az! :-)) Tehát az elgondolás már meg volt, hogy kell a légkondi! Aztán nem sokára valóság lett a dologból, mert százötvenötösösös-ös kollegának éppen volt egy eladó rendszere, amire én le is csaptam (40.000,-)! Most meg, hogy ennyire szét van kapva az autóm, "egyszerűen” be is lehet tenni a helyükre az elemeket! Először is a fűtésboxot kellett kicserélnem a klímás verzióra! De mindenek előtt a motortér felől lekötöttem a két vízcsövet, amik a boxra csatlakoznak és ezután nagy nehezen kiszereltem az utastérből! Hogy a másik bemenjen a helyére ki kellett cserélni a tűzfalon található "L” alakú tömítést, ahol a klímacsövek kijutnak a motortérbe! Ez nehéz volt, mert a kárpit alatt található és elég szűkös hozzáférni, de csak meglett ez is! Klímás fűtésbox be, kábelek csatlakoztatása és a box műxik! Következő művelet a feszítő csapágy és a klímakompresszor beszerelése! A csapágyhoz kellett vennem egy csavart (168,-), meg háromféle alátétet (75,-) (395,-) (822,-), mert ezek nem voltak! Az generátort tatró konzolt is át kellett cserélni a kompresszoroséra, mert ez tartja mindkét alkatrészt! Ezek helyére rakásával nem is volt gond, de amikor az előre típus szerint megvásárolt 1290 mm hosszűságú Gates szíjat a helyére raktam, akkor szomorúan konstatáltam, hogy jó 4-5 centivel hosszabb a szíj és még egy kicsit sem tudok rajta feszíteni! :-(( Még jó, hogy a helyi szervízben voltak olyan rendesek, hogy rendeltek nekem több méretben is szíjat és csak azt kellet kifizetnem és megvennem, amelyik jó! Így maradt az 1250 mm hosszúságú Continental szíj (4740,-), mert ez lett a jó! Nem is értem! Egyelőre itt tartok! :-) Folyt.köv.!