Tagok >> berobbantam >> Blog
Mivel még hosszú távra tervezek az autóval ezért kapott egy megelőző jellegű alvázvédelmet.Hála az égieknek még jó állapotban van.A hossztartón vált meg a régi réteg és a küszôb illesztésénél alul.Le lett drotkorongozva és ujra fujva.A művelethez lekerültek a küszöbsponlerek,így folytatódott a karbonozás projekt is.Új matricák is felkerültek,csak most 2 sor lakk közé.Még a hátsó lökössel kellene kezdenem valamit,amin nagyon agyalok🤣
Megint elcsaptam egy rókát.Megtört a baloldali toldatom meg a lökös középen ahol volt már javítva.Mikor felkerültek a toldatok lefóliáztam őket.Kb fél évig volt szép.Utána a fólia megfakult.Lefényeztettem.Na ez még nagyobb hiba volt.Rettentően szaporodtak rajta a kavicsnyomok.Egy ideje már gondolkoztam rajta,hogy mit kezdjek vele.Ez a róka ügy megadta az ihletet.Rendeltem karbon szövetet gyantával és nekiláttam.A toldat volt a kisérleti nyúl.Nem mondom,hogy tökéletes,de nekem tetszik.A lakkozása nem lett az igazni.A festékboltban kapható lakkok nem igazán alkalmasak a feladatra.A lököshöz vettem kimondottan karbonszövetre való lakkot.Nem volt olcsó,cserébe eszméletlen jó.Nem lakkoztam ki teljesen simára.Nekem tetszik ahogy látszik a karbonszövet szövése.Szóval lesz folytatás😀


Tegnap reggel megviccelt a drága.Kulcs elfordítására el ment minden a műszerfalrol is.Na fasza.Rámértem az akkura 12.4 V.Még jobb.Kb 3 óra töltés után ismét rámértem.10.6 V.Egyre jobb.Elmentem a helyi járműboltba.A 75 Ah-ás 4max 27000.Most is az volt benne.Majd 4 évet kihúzott úgy,hogy tölteni sose kellett pedig sok a helyijárat is szegénynek.Tovâbbra is 2 év garit adnak rá.Gondoltam ha sok panasz lett volna ezt csak visszavették volna.Így beújítottam egyet.Alfi ujra rója az utakat.
Ma volt egy kis szabadidőm.Így kicseréltem a munkahengert ami már egy ideje az asztalon pihent
Ma nagyszervíz volt alfin.Motorolaj szűrővel,gázolajszűrő,levegő szűrő,pollenszűrő.Az alsó motorvédőm is elég gyalázatos állapotban volt már.Így azt is kapott újat.Van némi szivárgás a kuplung főhengernél.Nem vészes.Kb fél év alatt ment le az olaj maxrol minimumra.De azért cserélem majd.
285000 km.
Ma felkerültek a téli kerekek a kocsira.Mivel a felnik elég ramaty állapotban voltak így azokat lefényeztettem.Ha meg már így lett akkor a felni kupakok is kaptak új emblémát.
2019.12.11
273000 km
Motorolaj csere
Szervóolaj csere
Váltóolajcsere
275000 km.
Ismét el jött.Mióta alfi nálam van több mint 100k kilómétert tettünk meg együtt.Az alsó lengőkarok még azok voltak benne amikkel vettem.Nem kopogott még igazán,de felemelve már éreztem,hogy nem az igazi a gömbfej benne.Cseréltem mindkettőt.Kiszerelés után tünt fel,hogy az egyiknek a hátsó szilentje is szakadt volt már.Ha már benne voltam cseréltem a nagy mumust a hátsó hosszkitámasztót is.Ennek is lógott már a szilentje mindkét oldalon.Műszaki előtt még kapott egy gyors suvickolást és csont nélkül vette az akadályt.2 évre ez is letudva megint.A futómű érezhetően feszesebb lett.
273000 km.
Egy ideje el kezdett kopogni az autó bal eleje rossz úton.Sejtettem,hogy a felső lengőkar a ludas.Így is volt.A szilentje lógott már.Viszont amit érdemes megjegyezni.Starline volt benne.Sokan szidják.Én olyan 70k kilómétert mentem el vele.Beszereléskor nem tetszett,hogy hézagolni kellett a szilentnél.Viszont új korában jó alaposan megtömtem a gömbfejet zsírral.És még most is patent állapotban van.Mév azt se mondhatnám hogy mennyire könnyen jár már a kopástol.Igazábol elég lett volna megszilentezni.Csak sose érek rá arra hogy több napot álljon az autó.Így most a szokott beszállítótol jött két lemförder.Míváncsi leszek ez mennyit bir majd.Meft az árán két starlinet vehettem volna.
270000 km
100000 kilóméter.Leírni is sok.Ennyit töltöttünk együtt alfival bő 3 év alatt.Sose hagyott cserben.Kapott is egy kiadósabb gondozást.Meg volt a rendes szervíz.Olaj összes szűrővel.Sofőr oldali belső féltengely gumiharangom szakadt volt a kisebbik bilincs mellett.Cserélve.Volt egy idegesítő fémes csikorgás a reggeli első indításnál,ami max 1 perc alatt mindíg elhallgatott.Régóta küzdök evvel.Jártam szakszervízbe.Megcsapágyazták a klímakompresszorom szíjtárcsáját.A hang 2 napra tünt el.Nos Erhard mondta meg a tutit.Főtengej szílytárcsa.Érdekes mert a gumija nem volt repedezett elérett.Leszedéskor viszont rögtön feltünt,hogy 2-3 milit is tudom mozgatni a külső részt a belsőhöz képest.A lényeg kapott újat.Azóta nincs hang.És ha már bontottam a jobb oldalt a generátort is cseréltem.Nem volt még baja,de ennyi kilóméter után mâr aktuálisnak véltem.Ebböl is újat kapott Pár ezer forinttal került többe mint a felújított.A kiszereléssel akadt némi gondom.Alulrol fogtam neki.Ott viszont nem fér ki.Atis 166 kolléga adott telefonos segítséget.Felül jön ki.Csak le kell bontani a gázolajszűrőt mindenestöl,az izzító relét.Így ki tudtam erőszakolni a tűzfalon lévő klímacső és a nívópálca közt.Érdekes módón az új pár milivel kissebb lebet,mert ugyanezen az úton szinte beesett.A lényeg ez is kipipálva.A 3 éves facet termosztátom is úgy döntött el kezd folyatni.A hűtővizem nem fogyott láthatóan,viszont a termosztátot és alatta a váltón is jól látható fagyálló nyomok voltak.Ezt is cseréltem.Vernet került bele.És evvel együtt a kiegyenlítő tartály kupakját is.Sejtésem szerint ennek gyógyult be a szelepje és nem engedte el a nyomást 1.4 bar felett.Van még pár dolog amit cserélni akarok,de azt majd egy másik nekifutásra.Másfél napom ment rá.De mivel alfi munkásautó így nem sajnálom tölle.
265000 km.
3
497
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Junior
- Stelvio
- Spider
- 155
- Brera
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa reklám
- Filmek
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV