Tagok >> berobbantam >> Blog
Úgy vettem az autót,hogy elég retkes volt belülröl.Nagyjábol kiganajoztam,de a szürke műanyag elemekkel nem nagyon tudtam mit kezdeni.Semmi nem vitte ki a foltokat.Aztán itt kaptam a tippet Andrea cartársnőtöl,hogy probálkozzak a dm-es mosószódával.Ma megvolt az első próba.Biztosíték tábla fedél,kesztyűtartó ajtó b oszlop takaró felső fele.Az a oszlopé is elég koszos volt,de az meg szövettel borított.Egy darabig szemeztem vele,majd annak is nekiálltam.Nem a legszebb a szövet sem már rajta,így minden mindegy alapon azt is kisúroltam.Még az ázott vizfolt is kijött belőle.Következő projekt az ajtókárpitok lesznek,De ahhoz kell még vennem pár tartalék patentot.
Legelőször is szolnék pár dolgot a zenéhez fűződő viszonyomrol.Nem vagyok egy vájt fülű zenebolond.nem szeretem ha az utcán utánam néznek a zene miatt.Sose venném ki a gyári fejet.Van jobb,nagyobb tudással,de nekem nem ér annyit hogy megbontsam vele a középkonzol egységét.Igazábol zenét is csak nagyritkán hallgatok a kocsiban,akkor is csak szolídan.Viszont nagyon zavar ha kevés a mély.Kutakodtam a lehetőségek után.Igazábol arra jutottam,hogy a leg tutibb megoldás egy láda lenne a csomiba.Na az viszont nagyon kell nekem,minden egyes literével együtt.Így jutottam el az ülés alá szerelhető aktív ládákhoz.Ujabb piackutatás történt,és tök véletlen rábukkantam egy használt egyedre igen baráti áron.Egyeztetés és délután már mentem is érte.Hát meghallgattam és meggyőzött.Ezt nekem találták ki.Szombaton kezdődött a beszerelés kálváriája.Fő szempont volt,hogy minél kevesebbet kelljen bontani az autón.Kiderült,ez a láda nem fér el sehol az utastérben.Az ülés alá nem megy be,a kalaptartón meg nincs egy egyenes darab ahova lecsavarozhatnám.Nincs más megy a csomiba.De ott hova tegyem?Használok alkalom szerűen csomagtér tálcát,tehát föl kell furnom valahova.Így kötött ki az ülés támla mögötti lemezen.Kicsit ekkor már kezdtem aggódni,hogy nem e kevés lesz a hangja így.Jött a kábelezés.Jelet a hátsó hangszórókrol gondoltam levenni,mivel a gyári fejen nincs rca kimenetLebontottam a b oszlopot,és kikutattam a hangszóróhoz menő két vezetéket.Megblankoltam őket,és hát mit ne mondjak lukra szaladtam.A rákötött próba hangszóró meg sem nyikkant.gondolkoztam keressek tovább a kötegben,vagy célozzam meg a fejet.Utóbbi melett döntöttem,mivel ettöl már csak egy küszöb takaró választott el.Csináltam egy kulturált köteget.4 szál a jelnek,plusz a táp.Szépen betettem a gyári köteg mellé.A bizti táblánál kivettem belőle a tápot.Ezt majd átlököm az akkuhoz gondoltam,essünk túl a nehezén.A maradék 4 szálat megint összekötegeltem.Bónuszként kapott egy szivacsos bandázst is.Útálom mikor egy ilyen utólagos kábel önálló koncertet ad hozzáérve a műanyagokhoz.Be is értem így a fejhez.A gyári kábeleket nem vágtam el csak felblankoltam,egymástol eltolva.Rátekertem az én vezetékem,leforrasztottam majd szigeteltem.Utána vissza bandázsoltam.Ha már ki volt véve a fej,gyorsan betettem az előző posztban említett iso csatit is.Ez kész is.A fejet is sikerült visszataposni a helyére.Vissza a táphoz.Hol a gumi dugó,ami átvezet a tűzfalon.Hát jól eldugták.Ablaktörlő le,a szélvédő alatti műanyag is,valamint a műszerfal oldala is.Még jó,hogy nem nagyon akartam szétkapni a vasat.Na mindegy.Ezt az akadályt is sikerült leküzdeni pár horzsolással,és némi anyázással.És jött a kardinális probléma.Nincs biztosíték foglalatom,és vasárnap dél van.Nálunk ez azt jelenti,hogy megállt a föld,az idő mint olyan nem is létezik a város csak élettelen tárgyak halmaza.Na gyorsan két csuszósaru,páka ismét felmelegít,no meg némi zsugorcső.Az erősítőn 10 amperes van,ide az akku mellé tettem egy 15 amperest.Na akkor próba.Hangerő mindenütt leteker és indul a rendszer.Eddig minden oké.A srác akitöl vettem,mondta hogy ne hajtsam túl.A hangerőt csak addig tekerjem fel az erősítőn,hogy a státusz led ne nagyon villogjon bele a pirosba.A fejet a Petőfin feltekerte 40-ig.Ennyit tudnak az ajtó hangszóróim,ezt már kitapasztaltam.Utána rettentő csunya hangja lesz.Megcéloztam a csomit egy kis csvarhúzóval,és szép lassan elkezdtem adni a kakaót.Hát nem nagyon akartam hinni a szememnek.Kb 1/3-ad hangerőn szó szerint szét rázza a kocsit.Nekem nagyon bejött ez a dolog.Végre van mélyem kis hangerőn is.Nem hallani,hogy lenne láda hátul.Csak van mély.Gyors összeszerelés jött.Volt még egy kis idő sötétedésig,így befért még egy alapos utastér porszívózás.Bónuszként betettem az új szőnyegeket,amik már egy hete várnak erre.Ha jobb idő lesz valamit kezdek még az ajtókban lévő hangszóró rácsokkal.Az egyik fő zajforrás ez.A másik az ajtóhangszórók befogatása.A hátsóban 160 mm-es pajó van,2 csavarral befogatva.Hát ennél fogva tuti nem lehetne letépni az ajtót.Ezt is orvosolni fogom.Újabb projekt kipipálva.A hifi elérte az én elvárásaimat.Újabb Happy :)
Már 2 éve porosodik a szekrényben a kütyü.Annó még a bravába szántam.Hirtelen felindulásbol rendeltem az e-bayon.Ismerve a kis kínaiakat mindjárt kettőt.Jól tettem.Bár a hirdetésben 12 voltosnak hirdették,valójában ennek speciel 5 voltos táp kell.Ez a próbán derült ki,amikor is megküldtem az 1-es számút eme fesszel,ami halk sistergés kiséretében örök álomba szenderült.nagyítóval megnéztem a panelt,és akkor láttam meg az 5 V feliratot.Hajdanán itt rekedt meg a projekt,és került 2-es a szekrény mélyébe.Az idők során lakótársa is került.Egy szivargyujtós telefon töltő társaságát élvezhette,mely a mostani telómat a kapacitása miatt képtelen volt kiszolgálni.Befejeződött a garázs projekt,gondoltam a szekrényböl is kiválogatom a lomot.Hát így kerültek elő ők ketten.Jött a szikra,mennek az alfába.Nem vagyok nagy zenehallgató.Tulajdonképpen akkor kapcsolók rádiót,ha az unoka külön igényli.Akkor viszont jó lenne a saját zenéimet hallgatni a királyi csatornák helyett.Ígyhát magnó ki,irány a meleg nappali.Első körben felturtam a netet.Csatlakozó kiosztás.Kiderült a fejegységen van kapcsolt 12 volt,ami 400 mA-t bir.Királyság.Meg van oldva a táp is,nem kell külön kapcsolgatni.A kütyü helye is adta magát.Úgy vettem a kocsit,hogy nem volt csikktartó az első hamutálban.Dohányos ember lévén sem éreztem ennek hiányát.A kocsiba csak az elektromost szívtam.Mégis motoszkált bennem,ha egyszer bontóba járok veszek egyet.Csak hogy nem legyen hiányos az autó.Na ez a gond is letudva.Ide megy a kütyü.Próba,Némi faragással belevarázsolható.Remek.Gyors kábelkészítés.3 szál a jelnek,kettő a tápnak és 2 a kapcsolónak.A rádió bus ki és bemenetét össze kell kötni.Csak így érzékeli cd tárnak a kütyüt.Szóval csináltam egy klasz kis köteget.A szivargyujtós töltöt szétkaptam.Panelja szintén a hamutálban kapott helyet,a ledje kivezetve.Tiszta mázli,hogy piros,megy a műszerfal világításhoz.Kis forrasztgatás.A köteg másik végére megfelelő méretű csúszósaruk kerültek,zsugorcsővel szigetelve.Alkalom adtán veszek majd egy kék mini iso csatlakozót.De most nem volt időm erre várni.A szabim letelik,a kocsi meg kibelezve.Kész, összedug,próba.Minden jó a fejegység viszont az istennek nem vált cd tár módba.Ujjabb guglizás.Föleg német és szlovák nyelven.Még jó,hogy isten a 8.napon megteremtette a google fordítót is.Így leküzdvén a nyelvi akadályokat,jött a megvilágosodás.Az idő is fontos tényező a projektben.Bekapcsolás után rögtön(1-2 másodperc)meg kell nyomni a rádió srcgombját.És már át is vált.Előtte azonban legalább 1 adót el kell menteni.Másképp csatornát keres a szemét.Alig egy órám ment rá,mire kitapasztaltam.Most viszont öröm és boldogság.A kütyü király.Tudja a rádió minőségét és hangerejét.Többet nem is vérok tölle.Vehettem volna egy másik fejet is.Bagóért árulnak már mechanika nélkülieket.Hangzásban tudják az én igényeimet,viszont a kinézet.Nekem nem jön be egyik sem,A fej legyen gyári.Ne törjük meg a beltér vizuális összhangját.Ez így pont praktikus nekem.Ha nem kell hamutál becsuk.Ha kell hamutál nyit.Van usb,mikro sd és line bemenet.Kellhet ennél több?Nekem nem.A kütyühöz kapott távirányító már csak hab a tortán.



Mióta meg van a vas párásodott a bal oldali ködfényszóróm.Egyszer már nekiugrottam a dolognak.Csak az üveget kelett ujra ragasztani.Az fbs csodákra képes.Viszont szétszedve a lámpát látszott,hogy a froncsor is sokat vesztett már hajdani fényéből.Így hát durtam szorgosan a netet,és sikerült is vennem egy pár bontott carellót a vaterán.Az egyikbe bele volt szakadva egy rögzítő csavar amit sikerült kibányásznom.Át raktam rá a beépítő keretet és már ment is vissza a helyére mindkettő.Ujabb dolog kipipálva ami szúrta a szemem.
Kormány gömbfej csere után ma kaptam időpontot futómű beállításra.Kormány végre egyenes,és mintha könyebben is járna.A szaki szerint sport rugók vannak a vas alatt és cefet mód feszes.Nekem tetszik :)
A bal oldali külső gumiharangon volt egy kb 1.5 centis vágás.Ma kaptam időpontot a szerelőmhöz,úgyhogy ez is kipipálva.Közben kiderült,hogy a kormánygömbfej csavarja el van hajolva.Gyári TRW ment a helyére.Lassan műszakilag olyan állapotban lesz az autó,hogy nyugodt szívvel merek nekivágni vele a világ végének:)
Mióta megvan idegesít,hogy a check panel folyton figyelmeztet a szervízre.DPF nincs benne,de ne írkáljon.Ma pont került erre a dologra is.A menetét el is mentem ide,mert legközelebb mikor kell megint nem fogom tudni
Független a DPF-től. Otthon is tudod nullázni:
Nyomd meg az info gombot, aztán tartsd nyomva a + gombot, amíg meg nem jelenik a szerviz menü, végül a szerviz menübe lépve tartsd nyomva egyszerre a + és - gombot kb. 10 másodpercig.
Utána 20 ezer kilométerig nem zaklat újra.
Ma gyönyörű napsütés volt,rá is értem így megejtettem az őszi nagytakarítást.Az autó lassan kezd úgy kinézni ahogy nekem is tetszik.Az ajtókárpitokkal kéne még kezdenem valamit.Az alsó műanyag rész nekem szürke,és az előző digó tulaj elég jól összerugdalta.Na azt nem tudtam levakarni.Lehet elviszem egy profihoz:)Az anyós oldali biztonsági övet úgy kelett visszatuszkolni a helyére.Ez is orvoslásra lelt ma.A szappanos víz tényleg csodákra képes.
Ma ismét volt egy órám kocsit bütykölni,így nekiláttam annak ami vétel óta szurja a szemem.A hamutálat nem lehetett becsukni.Vagyis be lehetett,csak nem maradt úgy.Ma kikaptam a helyéröl.A kis pöcök volt letörve,ami a rögzítést volt hivatott ellátni.Mégy jó hogy modellezek.Gyorsan furtam egy 1-es lukat a kis műanyagra,és kapott egy 1.5-ös lemezcsavart némi pillanat ragasztóval.A felye pont passzol a nútba.Még némi szilikon zsír,amit megköszönek a műanyagok és két rizsszem izzó.Ha már jó,világítson is :)Nem lepődtem meg a főproba közben sem.Természetesen az egyik új izzó megint rossz.Még jó,hogy nem az amit a szivargyujtóba tettem.A hamusban nem zavar a hiánya,mivel a csikktartó amúgy is hiányzik.Alkalom adtán majd pótolom.Megint egy dolog kipipálva.Lassan úgy néz ki a beltér ahogy Én szeretem.
Mióta meg van a kocsi zavar,hogy a kilóméter óra alja sötét naplemente után.Némi utána olvasás és kérdezősködés után nekiláttam a hiba orvoslásának.2 W-os izzót kaptam a helyi járműboltban,kemény 80 Ft/db áron.Felbuzdulva eme akciós áron,fel is vásároltam a teljes raktárkészletet(4 db) :)A csere 10 perc lett volna.Persze az első izzó rossz volt.Így még másfél percet elrabolt a kicsike az életemből.Az eredmény viszont megnyugtató számomra :)
2
360
Fórum
Friss topicok
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- 164-166
- Filmek
- Építkezés
- Giulia
- Alfás cuccok, kiegészít...
- Zenebutik
- Stelvio
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV