Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

mreni2012-12-12 17:14:48 // 41773
jaja,ha pl úgy van rajta a gyújtás hogy nincs bedugva a lufi akkor dobja majd egy darabig,egy idő után kitörli magától ha megszűnik a hiba
gecsa2012-12-12 17:04:38 // 41772
azért, mert ha lehúzom, akkor dob, vagy folymatosan dobálni fogja?
mreni2012-12-12 16:33:15 // 41771
nem kell tanítani semmit,max hibakódot törölni
mreni2012-12-12 16:32:48 // 41770
szerintem nem,ha jól emlékszem a csatija is más.
gecsa2012-12-12 15:07:43 // 41769
szerintem nem plugandplay..biztos össze lehet hozni a cuccot, de akkor megint az a kérdés, mint a legelején, hogy megéri-e belenyúlni a rendszerbe..
WarbiRunner (Gyuri)2012-12-12 11:51:43 // 41768
Ok, de az 56 vezérlője kompatibilis a 46 légzsákjával?
gecsa2012-12-12 11:10:12 // 41767
légzsák vezérlő, és a légzsákok össze vannak tanítva? tehát, ha légzsákot cserélek, akkor csak rádugom az újat, és csá, vagy kell tanítani is?
gecsa2012-12-11 12:44:18 // 41766
megelőztél..:)
mreni2012-12-11 12:41:33 // 41765
45/46 ban nem volt,ha jól tudom 56ban pedig majdnem mind az :)
WarbiRunner (Gyuri)2012-12-11 12:38:34 // 41764
Ok, kösz a felvilágosítást :-)
Akkor még két kérdés van ha vezérlőcserében gondolkodok:
- volt e 145/146 kikapcsolható 2 légzsákos verzióban?
- 156 légzsákvezérlője jó e a 146 légzsákjához, gondolom 56-ot könnyebb kikapcsolható 2 légzsákosat találni.
Nándi2012-12-11 11:31:22 // 41763
Sziasztok!
Olyan problémával találkoztam amivel ezelőtt soha! Az autóm be indítása után pár másodpercig villog az izzítás diagram! Már az izzító gyertyákat kicseréltem! Mi lehet a gond??? Előre is köszi!
gecsa2012-12-11 08:04:06 // 41762
én sem tudok, csak szeretek..:)

ha tudnék is, már rég sportember lennék..:D
GTPeti2012-12-10 23:20:17 // 41761
"A világon max. 1 millió ember fog tudni autót vezetni." - Henry Ford
...igaza lett.
pb_2012-12-10 22:14:35 // 41760
Más baja volt, nem ez.
gecsa2012-12-10 19:56:35 // 41759
a lényeg, hogy szemezgetek egy külföldi papírossal, ami jó árban van, és a bőrbelső+ülésfűtés mellé átugrana a 4 légzsák is..elméletileg teljes szett van benne...tehát akkor simán megoldható a dolog..lényegében ez volt a kérdésem.. ;)

köszi az infókat..:)
[k i z z o]2012-12-10 19:27:44 // 41758
Az ecu - ha itt motorvezérlőre gondolsz - itt nem játszik, nem beszélget az légzsákvezérlővel, csak légzsákvezérlőt kell választanod megfelelőt a rendszerbe.
gecsa2012-12-10 19:14:17 // 41757
tehát elméletileg az ecu tudja, csak kontroller kell, meg a lufi, rádugom azt csókolom? :)
[k i z z o]2012-12-10 19:08:52 // 41756
A vezérlő mindig azt a konfigurációt diagnosztizálja, amire fel volt kalibrálva. Ennek megfelelő HW kiépítés kell mellé, és akkor plug and play:)

Azaz, ha bontasz egy utasoldali légzsákot és berakod utasoldalra akkor a kontrollert is bontsd hozzá, és az úgy együtt működik. (Az utasoldali légzsák szoftveresen nincs támogatva a mostani vezérlődben, csak az övfeszítő.)
gecsa2012-12-10 18:46:18 // 41755
és, ha mondjuk van egy sima vezetőoldali légzsákos autóm, mint most, és bontok hozzá utasoldalist , akkor az elméletileg plug and play, ha nem akarok ilyen kapcsolhatós mizériát?
[k i z z o]2012-12-10 18:39:52 // 41754
A lámpa világítani fog. Ha volt konfigurálva a kör - ez volt, mert van légzsák - akkor van diagnosztizálva és gyújt is lámpát, és nincs egyetlen körön sem légzsáknyitás. (Ez külső hibakód lesz és te is tudod törölni ha esetleg széthúztad felindulva.)

Olyan nincs, hogy rádugod és működik, ez passive safety funkció, otthon nem telepítünk ilyet, ha a hardver környezet konfigurálható akkor azt megcsinálják a gyártósoron, és a konfigurációs terület le van zárva. (persze feltörhető, mint minden, de nem user terület alapból.)

Hivatalosan, ha nem tiltható a légzsák, akkor sajnos nem tehetsz gyermekülést az utasoldali ülésre.
Ricoe1562012-12-10 18:24:50 // 41753
Hali.Felteszem ide a kérdést, mert a másik topicban nem volt tanács...

A képen a kuplungpedálom (AR 156) látható. A piros nyíllal megjelölt csapnál lötyög a pedál. Kikopott a persely amiben van a csap vagy van valami távtartó és az kopott el vagy mi lehet? Cserélhető a pedál vagy csak az egész szerkezet?


Amikor felengedem a pedált utána még kicsit később van egy halk kattanás,gondolom akkor áll be a normális állapotába.
gecsa2012-12-10 18:08:26 // 41752
megnéztem a kezelésit, csak a szükségindítás van benne..de valahonnan ez rémlett, lehet itt volt róla szó, vagy talán valamelyik szervízleírásban olvastam, már nem tudom..

a lényeg a siker..:D
Ruuk2012-12-10 16:53:43 // 41751
Siker. 1 órát levettem a sarut, visszatettem és eltűnt. Köszi a tippeket!!
gecsa2012-12-10 16:24:52 // 41750
lehet igazad van, nekem úgy rémlik, hogy valami ilyesmit mintha írt volna a könyv...
pb_2012-12-10 15:59:01 // 41749
Teljesen mind1 hány órára/percre/mpre húzza le a kolléga, attól +yavulni nem fog.
Imyx2012-12-10 15:45:34 // 41748
Szerintem nyári gumi volt rajta.. :DD
gecsa2012-12-10 15:42:12 // 41747
ezek a szomorú tények a hazai utakon..:(
WarbiRunner (Gyuri)2012-12-10 15:36:44 // 41746
Az emberek nagy részének halovány fogalma nincs az autójáról, szimplán egymást befolyásolják. Valaki megadja az alaptempót, a többi gondolkodás nélkül megy utánna. És még erre jön az aki még meg is akarja mutatni hogy ő "a gyors". Ez a típus is megvolt az első hóval. Jöttem haza, havas csúszós út, 2x2 sáv városban. Kiszlalomoztam a nagyonbénákat és ráálltam egy 60-as tempóra. Egy Fiestás kihívásnak vette, elkezdett dúródni és minden áron gyorsabb akart lenni. Nem versenyeztem, nem is gyorsítottam, ő kiforgó kerékkel tolta el mellettem. A kanyar előtt kicsit megilletődött, mert rájött hogy sok, de épp vissza tudott lassítani.
Beálltunk a lámpához, nem gurultam mellé direkt, inkább mögé , ilyenkor nem kell a verseny. Sárga, zöld, én indulnék, ennek az ökörnek meg csak forgott a kereke, alig bírt elindulni. Kérdem én valyon mennyire volt tudatában az autója tapadásának? Biztos hogy reális volt 70-80-nal megelőzni engem, amikor konkrétan elindulni nem tudott a lámpától?
Ruuk2012-12-10 15:00:12 // 41745
KÖszi szépen! Azt még megpróbálom...
Kareszka19842012-12-10 14:59:18 // 41744
nekem tavaly télen egy elakadásbol kiszabadulás után dobott abs hibát. biztos parkolót kerestem, leállítottam amotort, majd pár perc elteltével ujragyujtottam és eltünt. azóta (kop-kop-kop) nem jött elő...
atis_166jtd2012-12-10 14:48:48 // 41743
Ha más gond nincs vele pár méter után elalszik a lámpa. Nekem ezt olyan mondta aki javítja őket.
gecsa2012-12-10 14:43:13 // 41742
akkor az biza szívás...
próbáld meg lehúzni az akksit háromnegyed órára..más tippem nincs..
Ruuk2012-12-10 14:19:45 // 41741
Köszi! Szimpla aksicsere után reagált így. A gázpedálos trükkre gondolsz? Sajna nincs meg a kód hozzá...
gecsa2012-12-10 14:10:38 // 41740
lehet kontakthiba az immodoboz, és a gyújtáskapcsoló között, vagy a kulcs már variálva volt, vagy elég sokminden..
vészindítással megy a dolog? vagy azt nem próbáltad? kézikönyvben le van írva..viszont nem praktikus, mert hosszadalmas..
Ruuk2012-12-10 13:55:09 // 41739
és hogy lehetne megszelidíteni?
gecsa2012-12-10 13:47:12 // 41738
az immo nem akarja az igazságot...
Ruuk2012-12-10 13:32:20 // 41737
Sziasztok, akkut cseréltem ,és utána nem akar indulni az autó, és a KEY CODE világít...hogy lehet ezt kiiktatni vagy mit lehet ilyenkor csinálni? KÖSZI!
gecsa2012-12-10 12:28:20 // 41736
vannak ilyen esetek sajnos..:(
eddig pl száraz volt az út pécs és szentlőrinc között, mindenki 60-70el döcögött. most, hogy reggel egybefüggő jég volt az egész, én mentem 60-70el, erre mindenki le akart tolni az útról..nem értem benne a logikát...
WarbiRunner (Gyuri)2012-12-10 12:13:51 // 41735
Vagy kihosszabbítom a csomitartóba a légzsák csatit, és beépítem az e.ü. dobozba. Ott pukkanhat...bár inkább ne pukkanjon sehol, nem szeretném kipróbálni. Kicsit OFF..elég izgalom voltnekem az első csúszós napon. Nyugis bemelegítős tempóban gurultam, előttem fékezett egy DévóTíkó. Balra akart menni. Arra számoltam, hogy simán elkanyarodik, szembe kilóméterekre volt egy autó. Hát megvárta. Lefékeztem, motyogtam magamban, vártam. Közben belenéztem a tükörbe...hátulról is így számolt egy kisteherautós, valószínű nyári gumival. Fura surrogó hang kíséretében stabilan csúszott felém. Húzta lefele az árokpartra, de csak jött, jött. Én már 1-esben, gondoltam ha gáz van eltolom a kis pöcsautót inkább, minthogy egy teherautó bejöjjön hátulról. Aztán mikor már épp mozdítottam volna az autót előre, a kereke letapadt az árokparton és megállt. Kicsit megizzadtam asszem...
gecsa2012-12-10 10:55:02 // 41734
pikk-pakk írunk rá egy kódkiütő algoritmust...:D
WarbiRunner (Gyuri)2012-12-10 10:34:57 // 41733
Aha, értve, ha van ilyen bemenet az enyémen, ez tűnik egy egyszerű megoldásnak, illetve ha lehúzva tényleg nem világít a hibajelző.
Amúgy igen, gyerekűlést tennék előre. Tegyem hátra...lesz ott is, ne aggódj :-)... Majd meglátjuk hogy oldom meg, nem hiszem hogy nagy távokat mennénk egyelőre így, csak gondoltam ha van egyszerű megoldás, akkor megcsinálom. Ha nincs, akkor lehet lehúzom, és ha virít a kód, majd mindíg kiütöm :-)
gecsa2012-12-10 09:27:43 // 41732
offon csináltam..ha a gumiharangok is már kezdenek repedezni, azokat sem ártana egy úttal cserélni, bár az egy kissé nagyobb macera..

jóféle bilincset nem árt beszerezni, meg hozzá való fogót..

elmosogatni felesleges szerintem, hacsak nem darálódott bele már egy kevés csapágy, de akkor azt már jelezte volna némi kattogással..:D

egyébként a háztartási hideg zsíroldó elég sokoldalúan használható cucc...:D
pb_2012-12-10 09:23:47 // 41731
Nem hinném, de azt sem, hogy fotelfizikuskodás lenne.))
süsnye2012-12-10 09:10:05 // 41730
tegnap nem volt kattogás mikor hidegen beindítottam, de amikor meg letámasztottam elfelejtettem meghallgatni..:)
Tegnapelőtt meg egy kis autópályás megtekerés után csinálta..
No, majd figyelem.. köszi az infót! :)
G-Burt2012-12-09 22:12:13 // 41729
Szerintem nem feltétlenül világít a hibalámpa ha lehúzod, azokban sem világít, amikben gyárilag nincs, viszont ha utólag teszed bele, akkor csak rá kell dugni és működik.
Alfa GT-Csaba2012-12-09 21:56:23 // 41727
Mosd ki gázolajban,én anno a váltóról mostam le az olajsárt és szépen leszedte,de féltengely csuklót is mostam tisztára benne.
falcokc2012-12-09 21:55:47 // 41726
én nem játszanék vele az biztos
Piritu - 1.000.0002012-12-09 21:52:08 // 41725
Cserélt-e már valaki zsírt a féltengely csuklókban?
Azon agyalok, hogy a Spiderében már 15 éves a cucc, lehet hogy lejárt az élettartama.
Mivel és hogyan lehet kimosni? Van-e valami trükkje az újrazsírozásnak?
[k i z z o]2012-12-09 21:42:13 // 41724
Tegye hátra.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak