Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
mreni2013-01-28 11:14:08 // 42373
ennyi :D :D
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-28 10:41:56 // 42372
nem kell felezni inkább cseréljék 40e-ként vagy soha :)))
.......................2013-01-28 10:33:42 // 42371
"Európában 30 ezrenként, Európán kívül 20 ezrenként kéri az olaját. Amúgy igen erős, csendes és nem zabál"
ezt a TC olvastam itt
ez furcsa,ugyanaz a motor ,eltérö intervallum?
mégis érdemes a 35ezer Km eres olajcseréket lerövídíteni,vagy felezni
ezt a TC olvastam itt
ez furcsa,ugyanaz a motor ,eltérö intervallum?
mégis érdemes a 35ezer Km eres olajcseréket lerövídíteni,vagy felezni
G-Burt2013-01-28 10:05:18 // 42370
ebben még szintet se nagyon kell nézni:D


Liquid2013-01-28 09:15:16 // 42369
nem felhangosodik, hanem attól megy hamarabb tönkre hogy kevesebb benne az olaj.
Tocsa2013-01-28 08:43:08 // 42368
Jah szilikonzsír a menő !! Örök életű lesz tőle e porvédő gumi szinte ! :)
Nem szabad kihagyni !
Nem szabad kihagyni !
Tocsa2013-01-28 08:40:14 // 42367
Ott a pont ! :)
Boxit csak hallomásból mondtam mert valaki írta .
A TS tapasztalat . Nekem már van benne 100 ezer amit mi raktunk bele csere után és még nem volt gond .
A ketyegést tavaly nyáron kezdte . Az olajat nem eszi a kis méregzsák talán 2 decit olajcserétől olajcseréig . Mondjuk én 8000, és 10000 km között cserélgetem benne .
Ami miatt fogyott az a szelepfedél tömítés szivárgása okozta . De ezt cseréltem elég gyorsan .
Na persze tévedhetek !
Szerelőknek meg érdeke minél több olajat eladni + alkatrészt ... stb :D
Én nem fizetek nekik abban bízok amit tapasztalok és megcsinálok magamnak .
Utána olvasok mindennek ezért van internet . :)
Na jó OFF nem okoskodom !!! :D
Boxit csak hallomásból mondtam mert valaki írta .
A TS tapasztalat . Nekem már van benne 100 ezer amit mi raktunk bele csere után és még nem volt gond .
A ketyegést tavaly nyáron kezdte . Az olajat nem eszi a kis méregzsák talán 2 decit olajcserétől olajcseréig . Mondjuk én 8000, és 10000 km között cserélgetem benne .
Ami miatt fogyott az a szelepfedél tömítés szivárgása okozta . De ezt cseréltem elég gyorsan .
Na persze tévedhetek !
Szerelőknek meg érdeke minél több olajat eladni + alkatrészt ... stb :D
Én nem fizetek nekik abban bízok amit tapasztalok és megcsinálok magamnak .
Utána olvasok mindennek ezért van internet . :)
Na jó OFF nem okoskodom !!! :D
[k i z z o]2013-01-27 20:35:49 // 42366
A dugattyút a karmantyú előtt ha kell, szilikonzsírral kend meg. De először a dugattyú megy be karmantyúval. Utána a porvédő. A porvédő ajkaira is mehet szilikonzsír.
mreni2013-01-27 20:32:18 // 42365
"A módosító működését ismerve, szerintem irreális, hogy akár 1L olajjal kevesebbtől felhangosodna." pedig sajnos ez a tapasztalat és nem csak nálam,de pl a lent említett bravo hgt vez.mod-nál nincs ilyen gond.
pb_2013-01-27 20:30:16 // 42364
Nem feltétlenül, ha tudx bizonyos dolgokat a telesport motorról.)
[k i z z o]2013-01-27 20:29:58 // 42363
Az igaz, hogy a TS érzékeny az olajra, és azért illik nívón tartani, mert akkor mindig nézve van, és nem fogyhat el belőle az olaj: nem lesz csapágyas...Ez egy jó tanács főleg azoknak, akiknek kis olajfalójuk van, mert a végét járó TS egy komolyabb hajkurászás alatt is kikapja a kartert, főleg ha a gazdi nem feltételezi / tudja, hogy eszi az olajat.
Ugyanakkor vezérlés módosítónak nincsen semmi köze az olajszinthez. Amikor nem nyit rá, akkor nincs is benne olaj:) És ugye ilyenkor zörög, mert a kamra nincs kitöltve olajjal, lefolyik az olaj a módosítóból, és nincs mi csillapítsa a foghézag zörgését. Ami lehet szép nagy is idővel. (A nord motorok vezérlésmódosítója még sokkal jobb anyagból volt, ott nagyon ritka ez a hiba, az alfánál is volt egy revB. belőle, az is tovább bírja.)
A zörgést azért csinálja, mert kikopik a fogpálya benne. Az igaz, hogy egy nagyobb viszkozitású olajjal ez nagyon mérséklődik, de sajnos egy nagyon kikopott módosító be tud szorulni - alapjárat ingadozást stb. (Ez nem a tegnap kezdte a kopogást kategória.)
A módosító működését ismerve, szerintem irreális, hogy akár 1L olajjal kevesebbtől felhangosodna.
Ugyanakkor vezérlés módosítónak nincsen semmi köze az olajszinthez. Amikor nem nyit rá, akkor nincs is benne olaj:) És ugye ilyenkor zörög, mert a kamra nincs kitöltve olajjal, lefolyik az olaj a módosítóból, és nincs mi csillapítsa a foghézag zörgését. Ami lehet szép nagy is idővel. (A nord motorok vezérlésmódosítója még sokkal jobb anyagból volt, ott nagyon ritka ez a hiba, az alfánál is volt egy revB. belőle, az is tovább bírja.)
A zörgést azért csinálja, mert kikopik a fogpálya benne. Az igaz, hogy egy nagyobb viszkozitású olajjal ez nagyon mérséklődik, de sajnos egy nagyon kikopott módosító be tud szorulni - alapjárat ingadozást stb. (Ez nem a tegnap kezdte a kopogást kategória.)
A módosító működését ismerve, szerintem irreális, hogy akár 1L olajjal kevesebbtől felhangosodna.
pb_2013-01-27 20:28:57 // 42362
Gondold, és nézd Vgig logikusan, tüzetesen és könnyen rájöxx melyik a helyes módxer.
pb_2013-01-27 20:27:32 // 42361
A boxernél nem kell max olajxint, az nem telesport.)
pb_2013-01-27 20:24:55 // 42360
Nincs trükk.)) Ha tod belerakod, ha nem nem.)
Attos2013-01-27 20:19:09 // 42359
Köszi a válaszokat, sajnos nem szűnik meg indítás után a dízelhang, végig olyan hangja van, és az alapjárat elég buta. Ezért is gondoltam, hogy a vezérlésmódostó. Mennyit kérnek szervízdíjra ha én beszerzem az alkatrészt?
Imyx2013-01-27 20:12:37 // 42358
Ha lemész az oldal aljára, (visszalapozni sem kell) Liquid Cartárs leírta a választ :).
Kau2013-01-27 20:12:13 // 42357
Mikor beindítod, pár másodpercig olyan hangja van, mintha dízel lenne. Aztán ez a hang megszűnik. Érdemes lecserélni, de nem a sűrgős és halaszthatatlan hibák között szerepel. Többen így járnak vele hónapokig, 1-2 évig és nem is tudják, hogy ez hiba.
Kau2013-01-27 20:09:34 // 42356
Ja és ahogy mreni is mondta, én is ezt tanácsoltam már sok ismerősnek és azóta senki nem panaszkodott, hogy neki mégis csörög... ;)
Kau2013-01-27 20:08:08 // 42355
Először elég komoly Alfa szerelőktől hallottam ezt, mert én is belesétáltam ebbe a vez módos hibába 30 ezer km alatt kétszer is. Megfogadtam a tanácsot. Maxon van immár 110 ezer km óta nem hallottam a hangját.
De mond nyugodtan. Sok érdekeset olvasni itt ;)
De mond nyugodtan. Sok érdekeset olvasni itt ;)
Attos2013-01-27 19:48:10 // 42354
Sziasztok!
Ha szar a vezérlésmódosító azt honnan tudom? Dízel hang, buta járás? Illetve ha tényleg szar és úgy közlekedsz vele egy ideig, az okoz kárt másban? Előre is köszi a segítségeteket.
Ha szar a vezérlésmódosító azt honnan tudom? Dízel hang, buta járás? Illetve ha tényleg szar és úgy közlekedsz vele egy ideig, az okoz kárt másban? Előre is köszi a segítségeteket.
Poczy2013-01-27 18:05:44 // 42353
Sziasztok !
Bedöglött a 166-ban a kalaptartó alatt lévő hangszórópár.
Cserélte már valaki? A fedőrács felőli lukon nem fér át, nem tudom kiszedni. A kalaptartót nem akarom szétbarmolni, meg sem mozdul.
Ötlet ? :)
Bedöglött a 166-ban a kalaptartó alatt lévő hangszórópár.
Cserélte már valaki? A fedőrács felőli lukon nem fér át, nem tudom kiszedni. A kalaptartót nem akarom szétbarmolni, meg sem mozdul.
Ötlet ? :)
mreni2013-01-27 17:59:41 // 42352
mert nagyon érzékeny az olajra,mint sokan tudják,és ilyenkor tényleg csendesebben is jár+ a vezmód is halkabb lesz,vagy nem is lesz hangja.
Sokaknak ezt ajánlom azóta nekik sem volt baj vele,már egy páran megtapasztalták ezt.:)
Sokaknak ezt ajánlom azóta nekik sem volt baj vele,már egy páran megtapasztalták ezt.:)
mreni2013-01-27 17:55:19 // 42350
ez hülyeség,a TS-n mindig max-on kell tartani a szintet...
Piritu - 1.000.0002013-01-27 17:22:25 // 42349
Mégis, a gyakorlott merre kezdi?
Először a házba pattint be és aztán gyömöszöli a dugattyút a másik végébe és a helyére, vagy először a gumit dugattyúra, aztán a házba és a helyére? (Netán mégiscsak lehet úgy, hogy a dugattyút teszem be először, és utána magát a gumit?)
Először a házba pattint be és aztán gyömöszöli a dugattyút a másik végébe és a helyére, vagy először a gumit dugattyúra, aztán a házba és a helyére? (Netán mégiscsak lehet úgy, hogy a dugattyút teszem be először, és utána magát a gumit?)
Piritu - 1.000.0002013-01-27 17:19:04 // 42348
"(sok ott a "morzsa féleség"...)" - az eredeti, szétszereléskori állapotot mutatja a kép, azóta egy nap ráment már :-P
Piritu - 1.000.0002013-01-27 17:17:40 // 42347
Meg :-)
Ez lenne a negyedik, de ez nem akarja magát megadni :-(
Ez lenne a negyedik, de ez nem akarja magát megadni :-(
Tocsa2013-01-27 16:26:49 // 42346
Már bocs de az a boxernál van hogy figyelni kell a max olajszintre !
A ts nél ha nívón van min max jelzés közt az olaj akkor benne a szívócső az olajban tökig tehát megy az olaj rögtön ! Az olaj miensége fontos vizkozitása és mennyire kopott a vezmód .
Nekem nyáron beindításkor ketyeg a vezmód kb 2 mp ig utánna kussol.
Télen egyáltalán nem ketyeg kerreg szóval a vizkozitáson van a hangsúly szerintem.
Csak logikusan gondolkozzunk persze ne legyen nívó alatt az fontos.
De bocs hogy bele dumáltam .
A ts nél ha nívón van min max jelzés közt az olaj akkor benne a szívócső az olajban tökig tehát megy az olaj rögtön ! Az olaj miensége fontos vizkozitása és mennyire kopott a vezmód .
Nekem nyáron beindításkor ketyeg a vezmód kb 2 mp ig utánna kussol.
Télen egyáltalán nem ketyeg kerreg szóval a vizkozitáson van a hangsúly szerintem.
Csak logikusan gondolkozzunk persze ne legyen nívó alatt az fontos.
De bocs hogy bele dumáltam .
[k i z z o]2013-01-27 16:04:59 // 42345
A trükk a gyakorlat sajnos, de azt a bal képen lévő nyerget még pucold el szerintem (sok ott a "morzsa féleség"...)
GTPeti2013-01-27 16:01:56 // 42344
Piritu blogját olvasgatva SZVSZ a cartárs nem tűnik "fotelfizikusnak". B)
Wickey2013-01-27 15:40:40 // 42343
hájjájjj tesvírem, a fotelfizikus féketszerel című szakcikket megolvastad elűtte? :-)))
Piritu - 1.000.0002013-01-27 15:16:45 // 42342
Kau2013-01-27 14:53:40 // 42341
Én inkább a javítókészletet választom, de hát látjuk, hogy ki mire esküszik :)
Nekem 110 ezer km ment bele úgy, hogy közben 3x cseréltem a szíjjakat, görgőket és akkor cseréltük a vez módban is amit kell. Szerencsére nem hallottam a kerregést 6-7 éve. Arra kell figyelni, hogy az olajszintet mindig a maximum szinten kell tartani a TS motoroknál! Ha középszint, akkor már érdemes rátölteni. Ha ezt betartjátok és figyeltek rá, akkor sokáig jó lesz. Ha nem, akkor szerintem mindegy, hogy milyen vezérlésmódosító...
Nekem 110 ezer km ment bele úgy, hogy közben 3x cseréltem a szíjjakat, görgőket és akkor cseréltük a vez módban is amit kell. Szerencsére nem hallottam a kerregést 6-7 éve. Arra kell figyelni, hogy az olajszintet mindig a maximum szinten kell tartani a TS motoroknál! Ha középszint, akkor már érdemes rátölteni. Ha ezt betartjátok és figyeltek rá, akkor sokáig jó lesz. Ha nem, akkor szerintem mindegy, hogy milyen vezérlésmódosító...
EvoGerry2013-01-27 14:47:55 // 42340
Ez biztos volt már ,de hátha pár tagnak érdekes:)
Twinspark vezérlés-módósítórol egy cikk.
http://www.fiatbravo.hu/leirasok/view.php?id=107
Twinspark vezérlés-módósítórol egy cikk.
http://www.fiatbravo.hu/leirasok/view.php?id=107
EvoGerry2013-01-27 14:41:42 // 42339
Igen, ha garantáltan tudod h 20v-ből való.!!!!!! Mert különbség nem látható,és simán eladják egyes dígóbontókba a bontottat is 10-15ezeré... persze garit nem mernek vállalni rá..
az új pedig csak gyári-ba létezik,nincs után gyártott. Emiatt az ára se kevés 40e körül mozog+ siklócsapágy.
Erhard kollégánál érdeklődj,nála sokkal jobb áron úgy se találsz:P.. Ha igen szólj!:)
http://alfaamore.hu/tagok/1928
az új pedig csak gyári-ba létezik,nincs után gyártott. Emiatt az ára se kevés 40e körül mozog+ siklócsapágy.
Erhard kollégánál érdeklődj,nála sokkal jobb áron úgy se találsz:P.. Ha igen szólj!:)
http://alfaamore.hu/tagok/1928
MogyiQV2013-01-27 13:27:26 // 42338
Értem! akkor marad a hgt vezmódja,és ebből akkor megreckirozható egy bontott is?vagy vegyek újat?árat tudsz esetleg?Köszönöm!
droberto2013-01-27 12:15:12 // 42337
Nagyon köszi! Egy ilyen Tool-t fogok csinálni! :)))
droberto2013-01-27 12:13:22 // 42336
Tudom: 400,-Ft x 16 = 6.400,-Ft :(
És arra sincs garancia!
És arra sincs garancia!
Piritu - 1.000.0002013-01-27 12:08:58 // 42335
GTPeti2013-01-27 11:55:37 // 42333
Vegyél hozzá más (német) csavarokat. Az én Enzo (német) csavarjaim nem rozsdásodnak.
droberto2013-01-27 11:53:44 // 42332
Vetem a kerékcsavar fejekre kupakot, mert már nem bírtam a rozsdával.
Csak nem adtak hozzá leszedőt. Ha felteszem őket, utána mivel/hogyan tudnám leszedni szerintetek?
Festeni nem akartam, mert az nem lenne tartós, a galvanizálás rögös út lenne, az új csavarok meg drágák. :)
Az olaszok sajnos gusztustalanul galvanizált kötőelemeket használnak szinte mindenhol. :(
Csak nem adtak hozzá leszedőt. Ha felteszem őket, utána mivel/hogyan tudnám leszedni szerintetek?
Festeni nem akartam, mert az nem lenne tartós, a galvanizálás rögös út lenne, az új csavarok meg drágák. :)
Az olaszok sajnos gusztustalanul galvanizált kötőelemeket használnak szinte mindenhol. :(
EvoGerry2013-01-27 11:07:45 // 42331
Ami fontos lehet még,megosztom az általam olvasott tapasztalatokat vezmód ügyben.
Felújító készletes megoldást én nem ajánlom.Több okból.
1. Valakinek felújító készlet beszerelése után is csörgött,de vkinek 1000km-t bírt,De valakinek 20e km-óta birja...Szval elég nagy a kockázat.
2.Felújító készlet nem drága,de berakása felér egy "vezérlés csere" müvelettel anyagiakat nem részletezem.
Én ezt a megoldást ki is zártam,de bátraké a szerencse:D:D
20v hgt vezmód mellett döntöttem,beszerelés közben világosítottak fel h vezmódhoz tartozó HF-be lévő Siklócsapágyat is ajánlatos cserélni!
Hegyalját felhivtam 12e a gyári siklócsapágy..másnapra lett is volna.De nekem nem volt ennyi időm.Másnap kellett az autó!. .........
Így Siklócsapágy csere nélkül raktam be a bontott 20v hgt vezmodot .
10e km-t már elment.Remélem sokáig bírja....
Felújító készletes megoldást én nem ajánlom.Több okból.
1. Valakinek felújító készlet beszerelése után is csörgött,de vkinek 1000km-t bírt,De valakinek 20e km-óta birja...Szval elég nagy a kockázat.
2.Felújító készlet nem drága,de berakása felér egy "vezérlés csere" müvelettel anyagiakat nem részletezem.
Én ezt a megoldást ki is zártam,de bátraké a szerencse:D:D
20v hgt vezmód mellett döntöttem,beszerelés közben világosítottak fel h vezmódhoz tartozó HF-be lévő Siklócsapágyat is ajánlatos cserélni!
Hegyalját felhivtam 12e a gyári siklócsapágy..másnapra lett is volna.De nekem nem volt ennyi időm.Másnap kellett az autó!. .........
Így Siklócsapágy csere nélkül raktam be a bontott 20v hgt vezmodot .
10e km-t már elment.Remélem sokáig bírja....
EvoGerry2013-01-27 10:47:41 // 42330
Hali!
Én úgy tudom ,hogy most már 1 féle vezmódot lehet kapni újonnan.
1éve én is érdeklődtem vezmódok iránt,és mondták h 20v fiat bravo hgt-be van olyan ami nem szokott csörögni."persze ez több okból is meghibásodhat"
De éppen egyik havernál volt egy brava hgt letérdelt 20v motorral:D Kibontottuk belöle a vezmódót ,és elkövetkezendő vezérlés cserélnél beraktam. 1,6 ts.be
Azóta kb 10e km-t mentem vele és hibátlan!
Én úgy tudom ,hogy most már 1 féle vezmódot lehet kapni újonnan.
1éve én is érdeklődtem vezmódok iránt,és mondták h 20v fiat bravo hgt-be van olyan ami nem szokott csörögni."persze ez több okból is meghibásodhat"
De éppen egyik havernál volt egy brava hgt letérdelt 20v motorral:D Kibontottuk belöle a vezmódót ,és elkövetkezendő vezérlés cserélnél beraktam. 1,6 ts.be
Azóta kb 10e km-t mentem vele és hibátlan!
gecsa2013-01-27 10:43:29 // 42329
sanszos, de nem biztos. :)
MogyiQV2013-01-26 17:44:42 // 42328
Ja és akkor több féle vezmód is, van?mert láttam hogy irták,hogy régi,vagy új?és ez a javítókészlet drága?:)
MogyiQV2013-01-26 17:42:56 // 42327
Köszönöm a választ,igen első inditásnál kerepel rendesen,atán legközelebb üzemmelegen kezd disznólkodni,alapjáraton.Még alszok rá egyet ,hogy ,hogy orvosoljam,:)
6UR202013-01-26 15:54:12 // 42326
1.6-osba nem lehet belerakni? Hallottam én is ilyet de én a barchetta vez. mód-ját ? Nekem is kezd zakatolni bár csak 3-4 mp-ig, de jó lenne sokáig kilőni ezt a problémát...
Liquid2013-01-26 15:10:50 // 42325
úgyérted dízelhangja van? Ha alapjáraton álandóan ketyereg (nem csak pár másodpercig hidegindítva) akkor tényleg megérett a cserére. Lehet próbálkozni a javítókészlettel, (van pro és kontra) de szerintem nem éri meg, mert ha nem jön be ismét szét kell szedni, tehát megfizeted a munkadíjat kétszer.
Elvben rövidtávon nem ártasz semminek ha dízelesen használod.
Elvben rövidtávon nem ártasz semminek ha dízelesen használod.
Boticselli2013-01-26 12:50:47 // 42324
köszi az infót!