Ablaktörlőlapátból ki mit szeret?
A gyári aerotwin helyett van bevált másfajta?
Megér ~7500-at, vagy inkább vegyek helyette öt pár olcsót? :)
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Fairlane2013-01-22 22:41:37 // 42223
Liquid2013-01-22 10:46:35 // 42222
ezt nagyon nem kellett volna, az égvilágon semmi rosszat nem mondott, ellenben ha már itt tartunk Te igen, tekintve hogy a turbo kb. akkor indul el amikor beindítod a motort. a turbo nem bekapcsol, vagy elindul hanem tölt.
Ferke2013-01-22 09:44:36 // 42221
Ez az arcoskodás most miért kell? Mit mondott a kollega, amiért el kell küldeni a pcsába?? Erősen vissza kéne venni szerintem ebből a stílusból...
mreni2013-01-22 08:35:42 // 42220
???
semmi rosszat nem mondott szerintem,ráadásul igaza van a cartársnak ;)
semmi rosszat nem mondott szerintem,ráadásul igaza van a cartársnak ;)
gecsa2013-01-22 08:30:48 // 42219
javasolt beavatkozás EGR szétszedése esetén a pdf-ben...
A te autód valószínű, hogy hibakódot fog dobni ez után, de nem lesz visszavezetve a kipufogógáz a szívósorba, így korom sem jut oda. Hatására előbb melegszik be a motor, alul nyomatékosabb lesz, minimálisan csökken a fogyasztás. Többen alkalmazzák, blogokban olvashatsz róla. A hibakódot meg simán ki kell iratni, és meg is van oldva a probléma. Egr-t évente illik pucolni, mert ez lesz a következménye. :) Én is az első dugulásnál oldottam meg.
No offense, de:
Sokszor hallani a turbólyuk kifejezést. De mi ez valójában? A turbólyuk egy jól körülírható jelenség, egyszerű magyarázattal. Ahhoz, hogy a megfelelő töltőnyomás felépüljön, bizonyos fordulatszámra van szükség – ez motortól függő érték, és általában 2000-3000 1/min között szokott bekövetkezni. Amikor alapjárattól indulunk, a turbó csak éledezik, és gyakorlatilag nem, vagy csak nagyon szerény mértékben érezhető a jelenléte, majd amikor a töltőnyomás felépül, a motor hirtelen erőre kap – az autó pedig rakéta módjára kilő. A lyuk tehát az a fordulatszám-tartomány, ahol a turbó − a fizikai tehetetlensége miatt − nem dolgozik teljes gőzzel, emiatt gázadásra nem tapasztalható meggyőző erőkifejtés, kvázi az autó lomhának tűnik. E kellemetlen jelenség megszüntetésére több módszert is sikerrel alkalmaznak a gyártók. Bevált gyakorlat az egy nagy turbó helyett két kisebb alkalmazása, lévén ezeknek kisebb a tehetetlenségük (Newton I. törvénye), gyorsabban képesek felpörögni, és emiatt alacsonyabb fordulatszámtól foghatók hadra. Általában V-elrendezésű motoroknál szokták ezt a trükköt bevetni, hengersoronként egy-egy turbóval, de létezik kettős megoldás is – a BMW például két turbót kötött sorba, és nagyon leegyszerűsítve a kisebb alacsony, a nagyobb magas fordulatszámon brillírozik, míg a legfontosabb közepes tartományban együtt dolgoznak. Ugyancsak elterjedtek a VGT, azaz a változó geometriájú turbófeltöltők (pl. Porsche 911 Turbo), ahol a lapátállások fordulatszámfüggő változtatásával próbálják elérni a leghatékonyabb működést.
Másik megoldás a kompresszor, aminek lebutítva a lényegi elve ugyanaz, mint a turbónak, annyi különbséggel, hogy nem a kipufogógáz hajtja meg, hanem főtengelyről szíjhajtással működik. Előnye, hogy nincs "lyuk", lineárisabb a teljesítményleadás, alacsony fordulaton is hozza az erőtöbbletet, viszont a fogyasztásnövekedést is. Ellenben elektronikusan kapcsolható. :)
A te autód valószínű, hogy hibakódot fog dobni ez után, de nem lesz visszavezetve a kipufogógáz a szívósorba, így korom sem jut oda. Hatására előbb melegszik be a motor, alul nyomatékosabb lesz, minimálisan csökken a fogyasztás. Többen alkalmazzák, blogokban olvashatsz róla. A hibakódot meg simán ki kell iratni, és meg is van oldva a probléma. Egr-t évente illik pucolni, mert ez lesz a következménye. :) Én is az első dugulásnál oldottam meg.
No offense, de:
Sokszor hallani a turbólyuk kifejezést. De mi ez valójában? A turbólyuk egy jól körülírható jelenség, egyszerű magyarázattal. Ahhoz, hogy a megfelelő töltőnyomás felépüljön, bizonyos fordulatszámra van szükség – ez motortól függő érték, és általában 2000-3000 1/min között szokott bekövetkezni. Amikor alapjárattól indulunk, a turbó csak éledezik, és gyakorlatilag nem, vagy csak nagyon szerény mértékben érezhető a jelenléte, majd amikor a töltőnyomás felépül, a motor hirtelen erőre kap – az autó pedig rakéta módjára kilő. A lyuk tehát az a fordulatszám-tartomány, ahol a turbó − a fizikai tehetetlensége miatt − nem dolgozik teljes gőzzel, emiatt gázadásra nem tapasztalható meggyőző erőkifejtés, kvázi az autó lomhának tűnik. E kellemetlen jelenség megszüntetésére több módszert is sikerrel alkalmaznak a gyártók. Bevált gyakorlat az egy nagy turbó helyett két kisebb alkalmazása, lévén ezeknek kisebb a tehetetlenségük (Newton I. törvénye), gyorsabban képesek felpörögni, és emiatt alacsonyabb fordulatszámtól foghatók hadra. Általában V-elrendezésű motoroknál szokták ezt a trükköt bevetni, hengersoronként egy-egy turbóval, de létezik kettős megoldás is – a BMW például két turbót kötött sorba, és nagyon leegyszerűsítve a kisebb alacsony, a nagyobb magas fordulatszámon brillírozik, míg a legfontosabb közepes tartományban együtt dolgoznak. Ugyancsak elterjedtek a VGT, azaz a változó geometriájú turbófeltöltők (pl. Porsche 911 Turbo), ahol a lapátállások fordulatszámfüggő változtatásával próbálják elérni a leghatékonyabb működést.
Másik megoldás a kompresszor, aminek lebutítva a lényegi elve ugyanaz, mint a turbónak, annyi különbséggel, hogy nem a kipufogógáz hajtja meg, hanem főtengelyről szíjhajtással működik. Előnye, hogy nincs "lyuk", lineárisabb a teljesítményleadás, alacsony fordulaton is hozza az erőtöbbletet, viszont a fogyasztásnövekedést is. Ellenben elektronikusan kapcsolható. :)
andrej0312013-01-22 06:56:04 // 42218


Kiakartam pucolni és véletlenül eltörött a képen látható pipa.Én erre fogtam egy kis gumicsövet és a törés és a letört részközzé dugtam majd pillanatragasztóval körb enyomtam ,azóta kurva nehezen indul a gép és rángatt menetközben.
Vagy koszjutott bele vagy ez nemtúl jó megoldás nemtom?
admirális2013-01-22 01:00:58 // 42217
Sziasztok. A kérdésem, hogy TS 16V-n belül karterek és olajpumpák között van-e lényeges különbség évjárat, vagy lökettérfogat szerint. Tudja valaki a biztos választ?
Valentino842013-01-21 23:30:29 // 42216
"ha a motor megy, a turbo is megy.."
És te mikor mész... el a ..csába?
És te mikor mész... el a ..csába?
Valentino842013-01-21 23:25:07 // 42215
Köszönöm mindenkinek, aki segített...
Alfa GT-Csaba2013-01-21 20:15:02 // 42214
Ilyen nekem is volt amikor megvettem!!EGR tömődés ,vagy csere!nincs erő ,mert turbód sincs!! amúgy a turbó már 1500 tol kezdene tolni!
Hari2013-01-21 19:42:03 // 42213
Szeva! Na most én kérek segítséget! :)
Valakinek úgy egész véletlen nincs 166 2,4JTD '05 elektronikai kapcsolási rajza???!
Előre is köszönöm! :)
Valakinek úgy egész véletlen nincs 166 2,4JTD '05 elektronikai kapcsolási rajza???!
Előre is köszönöm! :)
gecsa2013-01-21 08:00:30 // 42212
"... csak onnantól húz, ha elindul a turbo 2,2 kb...."
:D
ha a motor megy, a turbo is megy..
:D
ha a motor megy, a turbo is megy..
mreni2013-01-21 07:39:29 // 42211
90% hogy EGR szelep... megér egy próbát a tisztítása,ha nem segít akkor csere
Valentino842013-01-20 22:36:40 // 42210
Sziasztok!
Ha tud valaki segíteni, azt megköszönném. Van egy 1,9 JTD Gt-m. A probléma az, hogy alacsony fordulaton teljesen erőtlen. Hideg motorral szinte alig lehet vele elindulni. Ha már melegszik, akkor valamivel jobb, de akkor is csak onnantól húz, ha elindul a turbo 2,2 kb. Lejtőn való indulás abszolút problémás, már egy kis emelkedő is megfogja stb. Motor check lámpa világít. A tárolt hibakód a légmennyiségmérő. Gyári bosch-t vettem bele, de csere utána sem javult. Hibakódot törlés után is visszaírta. Jelenleg itt tart a projekt. Ha van valaki aki tud erre lehetséges megoldást mondani, az nagy segítség lehet. Ha esetleg javítást is vállal, az még jobb :) Elég sokat utazom, szóval sok helyre el tudom vinni. Segítségeteket előre is köszönöm. Peti
Ha tud valaki segíteni, azt megköszönném. Van egy 1,9 JTD Gt-m. A probléma az, hogy alacsony fordulaton teljesen erőtlen. Hideg motorral szinte alig lehet vele elindulni. Ha már melegszik, akkor valamivel jobb, de akkor is csak onnantól húz, ha elindul a turbo 2,2 kb. Lejtőn való indulás abszolút problémás, már egy kis emelkedő is megfogja stb. Motor check lámpa világít. A tárolt hibakód a légmennyiségmérő. Gyári bosch-t vettem bele, de csere utána sem javult. Hibakódot törlés után is visszaírta. Jelenleg itt tart a projekt. Ha van valaki aki tud erre lehetséges megoldást mondani, az nagy segítség lehet. Ha esetleg javítást is vállal, az még jobb :) Elég sokat utazom, szóval sok helyre el tudom vinni. Segítségeteket előre is köszönöm. Peti
GTPeti2013-01-20 20:03:49 // 42209
Dízelt írtál, én is dízelről beszélek.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-20 19:54:49 // 42208
és akkor egy másik cikk az USA-ban a legtöbbet visszahívott márka a Toyota meg a Honda :DDD
klikk..
klikk..
Hari2013-01-20 19:53:09 // 42207
Egy szó mint 100! Az összes Japó motor nagyon király volt ... kb. 2000.ig!!! Az után amiket gyártanak az valami tragédia!!! (Mesélhetnék én is egy tucat sztorit a megbízható Török Toyota meg Honda motorokról!!!)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-20 19:50:30 // 42206
nincs 2.2 benyás honda 2.4-es van
GTPeti2013-01-20 19:43:46 // 42205
Az agyondícsért 2.2-es Honda motor is?
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-20 19:43:40 // 42204
pedig a Delphi meg a Siemens egy kalap kaki :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-20 19:42:40 // 42203
miben dízelben biztos az utolsó helyen a japánok vannak mindegyik egy kalap szar...benyásban elhiszem hogy megbízhatóak
.......................2013-01-20 19:38:59 // 42202
Kérdés mi szàmít hibànak?
A növéremék toyotàja 1,4 diesel, van benne 10e km
De màr dugókat+turbót cseréltek gariban,
Zabàlja a motorolajat
Szerintem EZ nem a legmegbízhatóbb,ez szar ,mind ..
A növéremék toyotàja 1,4 diesel, van benne 10e km
De màr dugókat+turbót cseréltek gariban,
Zabàlja a motorolajat
Szerintem EZ nem a legmegbízhatóbb,ez szar ,mind ..
[k i z z o]2013-01-20 19:32:47 // 42201
Ha a Delphivel gondok lennének arról tudnék:) Az OM651 piezo hiba pedig már régen volt, itt az nem játszik + van helyette csereszabatos megoldás.
GTPeti2013-01-20 16:21:07 // 42200
"elektromos eszközöket is." Akkor nem értem. De sebaj. :)
[k i z z o]2013-01-20 16:19:52 // 42199
A statisztika valós, én máshol láttam ugyanezt és stimmel, a motor megbízhatóságára vonatkozik, amibe belefoglalják a mechanikus és elektromos eszközöket is.
Hari2013-01-20 16:06:02 // 42198
Na azért ne keseredj el annyira! Ugyanis nemrégen megjelent a legújabb TEXA Matrix mnevű adatrögzítő, ami állítolag sokkal jobb már!!! ... és nem csak a motor paramétereit lehet rögzíteni vele!!! (Bakker most én is vehetek egy újabb kütyüt!!!) :)
GTPeti2013-01-20 16:03:16 // 42197
Egy PC-vel mindig autóspecifikusan csatlakozol, vagy akár spec. programmal. Ez a gond ezekkel a loggerekkel, hogy ők nem feltétlenül ennyire "univerzálisak", hanem szigorúan az "elvi szabványt követik". Ami valószínűleg nem minden autónál lett 100%-osan implementálva.
mreni2013-01-20 16:01:58 // 42196
érdekes,köszi az infót,akkor átgondolom még,hogy megéri-e nekem beruházni rá.
Hari2013-01-20 15:57:14 // 42195
Igen! Sajnos nem tud csatlakozni hozzá! (Legalább is nekem csak nagyrészt a '03 utáni modelekkel sikerült!)
Először a Lanch CRecorderem volt meg és kicsit elszomorodtam amikor nagyon "válogatós"-nak tünt. Aztán vettem egy TEXA OBD Logert is. ... egy fokkal jobb, de ez sem kapcsolódott a régebbi típusokkal! :(
Először a Lanch CRecorderem volt meg és kicsit elszomorodtam amikor nagyon "válogatós"-nak tünt. Aztán vettem egy TEXA OBD Logert is. ... egy fokkal jobb, de ez sem kapcsolódott a régebbi típusokkal! :(
Hari2013-01-20 15:49:06 // 42194
Kimondottan a mechanikai felépítésére vonatkozik a statisztika! ( Na ja! Delfi meg a Bos ... :) tiszta röhej!!!)
mreni2013-01-20 15:48:29 // 42193
a mercin én is meglepődtem a többi akár valós is lehet.
GTPeti2013-01-20 15:46:02 // 42192
"a dobogó harmadik fokára a Mercedes állhatott fel."
A Delphi cuccok és problémák ismeretében sejteni lehet, hogy mennyire valós tényeken alapuló ez a statisztika.
Vagy ez csak a mech. alkatrészekről szól?
A Delphi cuccok és problémák ismeretében sejteni lehet, hogy mennyire valós tényeken alapuló ez a statisztika.
Vagy ez csak a mech. alkatrészekről szól?
mreni2013-01-20 15:43:15 // 42191
jaja.
Miért? Nem csatlakozik hozzá?
Miért? Nem csatlakozik hozzá?
Hari2013-01-20 15:38:40 // 42190
Nem is tudom ide való-e?!!! (Lehet, hogy kicsit OFF is??!) ... de azt hiszem nem fog senki nagyon tiltakozni!
Érdemes átfutni rajta! ... és főleg a vége táján érdekes! :)
Egy cikk az autómotorok megbízhatóságáról!
Érdemes átfutni rajta! ... és főleg a vége táján érdekes! :)
Egy cikk az autómotorok megbízhatóságáról!
Hari2013-01-20 15:32:43 // 42189
Ahha! ... valami ilyesmit ???! Ilyenem van nekem is meg Launch CRecorderem is. ... de alfákhoz kevés sikerrel tudtam alkalmazni!
GTPeti2013-01-20 14:44:57 // 42188
Az orvosok ezt holter monitorozásnak hívják. :)
mreni2013-01-20 14:39:18 // 42187
muszáj :)
utálom mikor 60km-t kocsikázok és nem jön elő a hiba,de mikor a tulaj elindul vele haza akkor rögtön produkálja... :D így meg ezt megoldhatom
utálom mikor 60km-t kocsikázok és nem jön elő a hiba,de mikor a tulaj elindul vele haza akkor rögtön produkálja... :D így meg ezt megoldhatom
gecsa2013-01-20 14:15:19 // 42186
teljesen bekebelezett a diagnosztika....:D:D
mreni2013-01-20 14:09:33 // 42185
alfába nem próbáltam,de sok tipusba simán elfér,sőt most rendelek olyan cuccot ami tárolja az adatokat majd később gépre dugva kiolvasható az összes adat belőle.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-01-20 14:01:13 // 42184
Sashegyen, meg Bőnyön van fényező lehet ők csinálnak ilyesmit is. A bőnyi az nagyon szépen és relative olcsón dolgozik. Tesómnak az alfáját is ő fújta, csak ajállani tudom. Este el küldöm a telefonszámát ha kell.
mizooo2013-01-20 13:44:23 // 42183
Tegnap rendeltem egyet én is kivi vok, milyen lesz :)
gecsa2013-01-20 13:34:58 // 42182
és, vissza tudod csukni a fedelet?:D
mreni2013-01-20 09:33:15 // 42181
.......................2013-01-20 08:39:56 // 42180
Ismer valaki Győr környékén lökhàrító ,műanyag hegesztőt?
gecsa2013-01-18 21:27:50 // 42179
mikoda utcára elmegy, verseny célokra nem a legjobb...
GTPeti2013-01-18 21:22:07 // 42178
Nem egy nagy tudásbázis. :)
Bambinoo2013-01-18 20:22:08 // 42177
Mi a véleményetek ezekről a féktárcsa + betét kombóról?
1.Zimmermann Sport (fúrt & bevonatolt) féktárcsák EBC Blackstuff Ultimax (kevlár-aramid) fékbetétekkel előre-hátra
2.Első tárcsa: MIKODA fúrt/mart 284*22mm Hátsó: Zimmermann csak fúrt 251*10mm
TEXTAR betétekkel lenne.
1.Zimmermann Sport (fúrt & bevonatolt) féktárcsák EBC Blackstuff Ultimax (kevlár-aramid) fékbetétekkel előre-hátra
2.Első tárcsa: MIKODA fúrt/mart 284*22mm Hátsó: Zimmermann csak fúrt 251*10mm
TEXTAR betétekkel lenne.
Marklar1552013-01-18 20:01:49 // 42176
Nemtom volt e már, de érdekes: 16V
droberto2013-01-18 13:48:02 // 42175
Létezik már mini ELM327?!?
Hmmm... ez igen elgondolkodtató.
Ezzel már talán vissza lehet csukni, diag közben a fedelet....
Hmmm... ez igen elgondolkodtató.
Ezzel már talán vissza lehet csukni, diag közben a fedelet....
droberto2013-01-18 13:44:04 // 42174
Szégyenszemre egy Kókusz-os topicban találtam:
Autódiagnosztika: alapok
Autódiagnosztika: alapok