Nem hanem erről:

Egyébként oda is teszek majd, ha leszedem a műanyag burkolatot!
Milyen korom? :)
Nálam van EGR meg DPF is! :)))
Mennyit bír a Rain-X-es bevonat? Mik a tapasztalataitok?
Nálam így frissen, már 45-nél már megindultak a cseppek.
Shadin2013-01-23 08:13:35 //
29530
Már futnia kellene az utakon ahhoz, hogy amikor eladom a 159-est, meg tudjam venni fillérekért :-(
Na, jó éjt!
Megyek és álmodom erről:

GTPeti2013-01-22 23:19:01 //
29528
Sorry, még az előző témánál vagyok. Gondolom az ablaktörlő-motor tengelyéről beszélsz.
Oda tényleg jó tenni. Mert a RainX-nél beállhat a nemhasználattól. :))
GTPeti2013-01-22 23:17:42 //
29527
Nem tartotok attól, hogy a zsírba beleragad a korom?
Vélhetően a sajátommal én is ki fogom várni a tél végét. Ma is éppen elkezdett havazni, mire a gyárból kiértem a parkolóra. Gondoltam lesöpröm gyorsan ezt a 2mm havat azután GO. Van a kocsimban egy benzinkutas ablakmosó eszköz, ennek a szivacsos részével szoktam lesöpörni a havat a kocsiról, a gumis felével meg lehúzom a szélvédőket. Előis kaptam a csomagtartóból, de legnagyobb meglepetésemre szemcsésen rá volt fagyva a cucc a szélvédőre. Vélhetőleg ónos szitálásnak indult, azután ment át havazásba. Hiába nyomtam be a szélvédő jégmentesítését, a meleg levegőnem dolgozott olyan gyorsan, mint amilyen gyorsan én indulni szerettem volna, úgyhogy rásegítettem az ablaktörlővel.
Asszem a télnek még korántsincs vége, előfordulhat még néhány ilyen rendkívüli alkalom.
Viszont a feleségem 147-esére rá kell tennem, mert az övé már csak maszatol. Az utóbbi heteket csak azért úszta meg jól, mert alapvetően enyhe idő volt felénk, szinte csak eső esett, a RainX miatt meg nemigen kell ablaktörlő, csak kb. 80-as tempó alatt szemerkélő esőben vagy szitálásban.
Én is féltem, de majd okosba csinálom! :)
Tettem egy kis szilikonzsírt a tengelyre! :)
Csabi2013-01-22 23:00:10 //
29524
Nálam a polcon landolt az aerotwin, még nem tettem fel, mert féltem a jégtől,hótól:) De a hasonlatod alapján már alig várom, h feltegyem.:)))
Jó látni az új ablaktörlőinket :)
Egyrészt a rugóerő, mészrészt a gumiprofil anyagminősége és mechanikai tulajdonsága, nem elfelejtve persze a geometriát (egyenes gumiél). :)
CTEK-es motyó! - Egy barátom kérte plusszba az MXS 5.0 mellé (egy 2. robogóhoz).
Majdnem vettem a töltőm-höz
gumi (védő) pelenkát, de SZVSZ az kissé túlárazott.
Rain-X felvitel:
Sejtettem, hogy el lehet tolni. Mivel németből csak 50%-os vagyok :), ezért segítségül hívtam fordító barátunkat és egy videót a helyes technológia meglelésére.
(Szilikon eltávolítóval kezdtem)
GTPeti2013-01-22 22:37:30 //
29520
"ez a gagyi JÓ:" Attól jó, hogy "véletlenül" passzol a fémlap "rugóállandója" adott autó szélvédőjének a görbületéhez. Ilyen tényleg van, de ki kell tapasztalni, hogy melyik jó, nem úgy mint a Bosch-nál, ami tényleg autóspecifikus. Nekem is van a 156-hoz olcsó(bb) favoritom.
GTPeti2013-01-22 22:34:35 //
29519
Az mi az a kicsi CTEK cucc?
A RainX tényleg jó. Bár el lehet tolni a felvitelt és akkor meg nem. (Forrás: egy barátom.)
Megjött ma a futárbácsi: :)))

Csak szuperlatívuszokba tudok mindenről nyilatkozni!
Az Aerotwin siklik az üvegen, mint kecskesz@r a betonon, a Rain-X hatás pedig rabul ejtett! :)))
Asszem' be is kencézem a zuhanykabint is! :)
Egy jó barátom tapasztalata, hogy ez a gagyi JÓ:

Tud annyit mint a fémvázas Bosh (kb. egy éves).
Ja és csak 900 pénz! (Persze nem az Aerotwin)
Ruszi2013-01-22 21:00:49 //
29516
Egyetértek az előttem szólókkal én is használom és csak jókat tudok mondani róla.
no akkor nekifeszülök :) köszi a tanácsokat
Shadin2013-01-22 20:45:37 //
29514
Nekem semmi bajom a B&M-vel, androidos telókkal hibátlanul együttműködik, a telefon könyvet nem szükséges letöltetni vele, amikor a párosítás után rákérdez ki is hagyhatod. Hangminősége és integráltsága példás, media player kezelése nehézkes...
Liquid2013-01-22 20:43:56 //
29513
valószínűleg jóval böszmébb lenne a GT, de ha már eccer GT, akkkor mértnem a jókis 3.2 V6, az még rendes V6. Bár nekem speciel nem teccik a GT, a Brera sokkal inkább.
eddig Breraban gondolkodtam másod autónak de ami nagy szám lenne egy GT 2,4-es blokkal csak ugyi idegen de milyen lenne egy GT a Delta 1.9 dupla turbósával?
Csabi2013-01-22 20:07:18 //
29511
Ne aggódj nem fog szétpörögni:)) de én nem is mondtam ilyet:P
Emlékeim szerint nem automatikusan olvassa be, hanem utasításra.
minden kép beolvassa a könyvtárat? nem lehet csak sima kihangosítóként használni?
lekamerázom neked a 7 végén 1500-as, 2000-es meg 3000-es fordulatnál az ecuscant mi mennyi hogy megnyugodjon a lelked :) nem ám szétpörgi a turbóm magát :P
úgy is olajcsere lesz és ki kell nulláznom a rendszert....
Rövid próbálgatás után kidobtam. Nem vette át az ékezetes betűket tartalmazó neveket a telóból, a maradékot meg megfordította.
Ha nem érdekel, hogy ki hív és kit hívsz, akkor akár használni is lehet. Személy szerint a vezetékes fülhallgatót használom.
Csabi2013-01-22 19:54:57 //
29506
Úgy h taposod a gázt...:) ott direktbe kapja a kipuffgázt....de nem értem ez hogy jön ide :)
ma kaptam valami újabb fajta blade ablaktörlőt persze noname kíváncsi leszek meddig bírja a strapát ...
más valaki használj a a gyári kihangosítót? mennyire jó vagy nem érdemes vele kínlódni? így 3 év után meg egy majdnem bünti miatt lehet be kéne aktiválni :P
tudod kisebb legyen a turbólyuk minél előbb felálljon a turbónyomás miután a szelep elengedi a nyomást stb....de nem azért hogy gyorsuljon a tengely :D
szerinted a nem változó geós turbó hogyan pörög fel gázadásra? több kérdésem nincs... a változó geót azért találták ki hogy lapátállások fordulatszámfüggő változtatásával próbálják elérni a leghatékonyabb működést.....
szerintem hagyjuk nem érted mit beszélek :P
Csabi2013-01-22 19:29:06 //
29501
Ezt én most nem értem...Te ezt tényleg komolyan gondolod? :)) Gázadásra hogyan fog felpörögni a turbo? Nem véletlenül úgy, h a geometrián állít az ECU ezért kisebb szögben, nagyobb sebességgel, áramlik a turbinalapátokra...azaz felpörög a turbó. Ha az ECU a vezetőlapátokat visszaállítja úgy, h szinte merőleges szögben érkezzen a gáz a turbinalapátokra akkor a fordulatszám leesik....
VGT---animáció
egyébként nézz meg egy turbót és tényleg rájössz a csacskaságra a változó geometriával csak csökkenteni lehet a sebességet növelni nem :P
ALFI1562013-01-22 14:34:37 //
29499
Én most mindegyikbe az olajcserénél tettem nanoenergyzert.Meg én spurit azt folyamatossan öntöm.
kapott Xado-t lehet ér valamit....annyit biztos hogy nem porosodik a polcon :P
ez a rövidtávú használat 5km városon kívül aztán 10km városban napi 2x....
ALFI1562013-01-22 14:03:59 //
29496
És városba mennyi?Mondjuk hülye kérdés mert gondolom nem volt még olyan,hogy 1 tanknyit csak városba elfüstőlj.
most nőtt a fogyim lehet az EGR miatt...7,5L :)))
szerintem meg nem mivel az egr nyit a kipuffgáz X hányada elmegy a szívósorhoz a csiga hajtásához kevesebb jut tehát nyílnak a kis lapátok a levegő miatt :)
Plusz a tisztább égéshez előhűtött levegő kell ami a kipufógázból nem igazán nyerhető a kamionoknál legalább van egy 1m-es kipuffgáz hűtő ami itt nincs, szóval ez a meleg, kátrányos, oxigénhiányos szar több kárt csinál mint hasznot :)
Csabi2013-01-22 11:39:46 //
29493
"Dízel rendszerek esetében általánosan elmondható, hogy az EGR-rendszernek nagyobb szerepe van, a motor által beszívott gáz akár 70%-a is származhat innen. Otto motorok esetében a visszavezetett kipufogógázok aránya a szakirodalom szerint legfeljebb 15-20%."
Ha nincs ez a visszavezetés(EGR kikapcsolva) akkor ugye pótolni kell levegővel, ami után nőni fog a levegő mennyiség...
Én nem azt mondom h lefalazott EGR-nél kuka lesz a turbo, de valamivel többet fog szállítani...csupán csak ennyi az állításom
Olvsani való
Csabi2013-01-22 11:04:49 //
29492
"így tovább az hogy a változó lapátok hogyan állnak vajmi keveset befolyásol a csiga pörgésén (vagy rosszul látom? :) ) azzal a légtömeget tudja növelni ...."
A Te szavaiddal élve, honnan vetted ezt a sületlenséget? :)) Pont a geometria változtatásával lehet csökkenteni, vagy növelni a turbo fordulatszámát....a "csiga" fordulatszám emelésével nő a szállított levegőmennyiség, és a turbónyomás is
Ha a változó lapátok több kipuffgázt (és más szögben) engednek a turbinalapátokra, így az jobban fog pörögni... tehát több levegőt fog szállítani...:)
Látom tetszik ez a 40%, ez egy maximum lehet részterhelésen...nyilván folyamatosan változik a terheléstől függően...:) de szerinted is nő a levegőmennyiség..
mreni2013-01-22 10:27:39 //
29491
persze valamennyivel nő,de nem 40-50%-al... :)))
valamennyit biztos nő mivel a változó geometriával meg a pillangószeleppel tud játszani a comp no de ugyi a turbónak egy tengelye van emlékeim szerint ami ahogy jön a kipuffgáz úgy pörög ha nem tévedek 1000 fordulaton X-et, 2000 fordulaton XxY-ont s így tovább az hogy a változó lapátok hogyan állnak vajmi keveset befolyásol a csiga pörgésén (vagy rosszul látom? :) ) azzal a légtömeget tudja növelni ....
Vermacy2013-01-22 09:08:58 //
29489
Az jó lesz hamutartónak :o)
Vermacy2013-01-22 09:07:50 //
29488
Ha eladni akarsz autót, ne olaszt vegyél!
Shadin2013-01-22 08:59:26 //
29487
De ugye, ha az EGR-t kiíratom, akkor a DPF-et is ki kell?
mreni2013-01-22 08:32:54 //
29486
"A 40% megjelenik nem egy szakirodalomban, sőt valahol 50-et is írnak dieselenknél." azt a diagramot még megvárnám ha nem haragszol :D szinte minden nap látok ilyen diagramot és érdekes mód soha nem volt még olyan hogy egr kiiktatás miatt akár csak fele ekkora mértékben is nőtt volna a beszívott levegő mennyisége :)
Liquid2013-01-22 08:17:16 //
29485
az ellenkező oldalon csak a gyári állapottól való eltérés és az esetlegesen ebből következő emisszio változás áll, semmi más racionális érv nem hangzott el itt az EGR mellett.