Fórum >> Típusok >> 159

ATE TR2023-08-24 19:20:20 // 126552
Köszi köszi!
ProdyG2023-08-23 17:43:09 // 126551
Sziasztok,
2.4 JTDM-em annak idején hengerfej cserén esett át (meglepő módon). A kocsi már nincs meg, de a régi repedt hengerfej azóta is a garázsomban van. Ha valakinek bármi miatt szüksége lenne rá, annak szívesen odaajándékozom :)
max dísznek is jó lehet :D én nem tartgatnám tovább...
Smith2023-08-23 16:44:31 // 126550
Köszi mindenkinek, néztem én is, a Bosch ami a legdrágábbnak számít, az van 8200 Ft körül, nem egy nagy befektetés, és a kicserélés sem agyműtét, konkrétan van egy youtube video erre ahol minden látszik pontosan :)

https://www.youtube.com/watch?v=TLLITK-9mkY

Kikergetem a békákat és a pókokat a szerelőaknából... :-o
Tocke2023-08-23 08:23:26 // 126549
Nekem volt olyan, hogy menet közben (üresben gurultam) leállt. De volt olyan is, hogy nem állt le csak a fordulatszámmérő csinált menet közben egy min-max kitérést és dobott egy hibalámpát is. Első körben, ahogy a többiek is mondták a főtengely jeladót cserélném kapásból. A Bosch 10e Ft, csere kb 5 perc. (ha le van véve a haspajzs :-))) Nekem megoldotta a problémát.
Liquid2023-08-22 23:09:59 // 126548
én valami kábel / csatlakozó hibára gyanakodnék így messziről
Piritu - 1.000.0002023-08-22 22:37:40 // 126547
Nálam is az elején azonnal indult, aztán egyre többet kellett várni.
Smith2023-08-22 22:30:03 // 126546
Dettó ugyanez a jelenség amúgy, leáll és ennyi, hibakód nincs. A különbség annyi, hogy nem kell várnom, hogy hűljön, rögtön indul utána. Még gurulás közben ráindítok és már megy is megint. 😀

Elképzelésem sincs, hogyan lehetne utánanézni mitől van, miközben majdnem lehetetlen reprodukálni a hibát, szándékosan nem tudom reprodukálni. :(
Piritu - 1.000.0002023-08-22 21:23:04 // 126545
Emlékeim szerint a vezérműtengely jeladó csak indításkor játszik. Attól nem áll le.
Piritu - 1.000.0002023-08-22 21:22:08 // 126544
A főtengely és vezérműtengely jeladó két külön dolog.
A korrekciótól nem áll le, ettől függetlenül annak is jó lenne utána nézni hogy mitől van.
Piritu - 1.000.0002023-08-22 21:19:04 // 126543
Nekem a 2.0-nál a főtengely jeladó csinált ilyet. Melegen se szó, se beszéd leállt. Aztán hűlt egy kicsit és minden rendben volt. Hibakód semmi.
Liquid2023-08-22 19:52:33 // 126542
Attól nem áll le. A főtengely jeladó tapasztalatom szerint úgy omlik be, hogy pl. melegen nem működik, megvárod míg kihűl és újra jó. A vezérműtengelyessel nem volt dolgom.
Smith2023-08-22 18:25:48 // 126541
Nincs eltárolt hibakód semmi :(

Olvasgatok, de írnak főtengely jeladót és holtpontonjeladót is, vagy ez a kettő ugyanaz lehet?

Illetve vezérműtengely jeladót is néhol. Ez sem ugyanaz mint a főtengely jeladó gondolom.

Az egyik injektor korrekciója marhára kilóg a sorból. De szerintem ettől nem állna le.
pettinke2023-08-22 16:14:51 // 126540
holtponti jeladó szokott ilyet csinálni. nincs hibajel, csak mivel nem érzi az ECU, hogy forogna a motor, inkább leállít mindent.
így a fotelből...
Liquid2023-08-22 16:00:31 // 126539
ilyet nem láttam még közelről, de simán lehet hogy valamilyen fontos csatlakozó nem tökéletes, hibakód van a tárolóban?
Smith2023-08-22 15:46:07 // 126538
Ma hazafelé jövet kétszer is megállt alattam a vas. Menet közben is éreztem, hogy be-be rángat nagyobbakat, aztán egy körforgalom előtt kinyomtam a kuplungot leállt a motor. Elgurultam még vele pár métert, megálltam, ráindítottam beindult szépen.
Pár kanyarral arrébb, megint ugyanez, menet közben rángatás majd megáll.
De utána mindig pöccre indul elsőre.

Ezt leszámítva megy szépen, nincs rosszabb hangja.

Sárga tengeralattjáró nem jelent meg, de most megyek és ráolvasok géppel is.

Valakinek volt már hasonló? Vagy valami tipp, vagy akármi javaslat, amit nézzek a diaggal?
leopop32023-08-20 10:37:41 // 126537
Ne is mond kivagyok ettől 😅
Smith2023-08-20 10:31:31 // 126536
Azt hiszem Apline-nak van direkt 159-hez való hangszórója, de ha jól emlékszem ebay-en lehet venni hozzá keretet amivel beletehető szinte bármi szabvány méret.
ATE TR2023-08-19 13:04:40 // 126535
Valamire oda kell figyelni az első hangszóró cserénél? Mélység, akármi. Mint a 156os esetében? Kicsit megszakadtak a gyáriak. 😀
KovacsK852023-08-18 11:25:07 // 126534
Nekem mindig mondja, mikor cserél valamit, hogy gyári cucc volt-e, vagy már cserélték előttünk. Az életkor és vélt km fényében, pedig hiába próbálják haverok, kollégák szívni a vérem, leszarom. A céges Seat és ©kodákkal sokkal hamarabb van baj, pedig 90%-uk egy gazdás. :)

Viszont kíváncsi leszek, hogy most a garanciálisan cserélt Lemförder kar meddig fogja bírni. Sajnos nap mint nap járok szar utakon, szóval hajtva lesz. Viszont jobb oldalt alsó és felső már cserélve lett november körül ugyanezen márkájúra, azokkal semmi probléma nincs.
Liquid2023-08-18 08:12:35 // 126533
elképzelhető hogy az még a gyári volt...
KovacsK852023-08-18 07:35:09 // 126532
Végül sikerült megoldani, valóban felső lengőkar volt, garanciálisan ki lett cserélve. Külsőre nem lehetett látni rajta semmit, de kiszedve is nyekergett. Most teljesen fura, hogy ha tekerem a korményt vagy terhelés éri nem nyekeg. :)

A gyári felső lengőkar mikor AUG-ban lett cserélve akkor volt óra szerint 200e az autóban, valójában senki sem tudja mennyi a valós. 15éves az autó, olasz importos.
Tocke2023-08-18 07:11:45 // 126531
Az igazsághoz az is hozzá tatrozik, hogy én nem azért cseréltettem a felső lengőket, mert kopogott a gömbfej, hanem ordenálé módon elkezdtek nyikorogni. Egyszerre mindkét oldal. Kiszedtem, tisztítottam, zsíroztam, nyomatékra húztam de tök mindegy volt. Hidegben melegben nyekergett mint egy rossz szekér. Már idegesített, az ilyennek nincs helye az autóban.
WarbiRunner (Gyuri)2023-08-17 23:18:36 // 126530
Ennyi a lényeg, én már erre hajtok. A 24 éves 146-on sem cseréltem lengőkart a 9 év alatt. 176e-nél ment el, nem volt baja a lengőkaroknak, ép volt a futómű keret. Ha tehetem így váltok autót továbbra is. Persze biztos mázli is volt, bele lehet választani használtnál könnyen.. Jut eszembe felső lengőkar csere volt egy a 159-en, tök fölöslegesen, szóval mégis volt.. 5 éve? Az új pont úgy nyekergett mint ami benne volt. Megbántam azt is, hogy hagytam hozzányúlni.
Liquid2023-08-17 23:10:01 // 126529
Jókor vetted és adtad el az autókat :)
A TI-ben a gyári szerelésű bő 200k / 9 évet bírt, a TBI-n 100e / 12év után kellett hozzányúlni (igaz az még csak nagyszilent volt), tehát vélhetően az már nem fog 200-ig elmenni, szerintem a naptári kor is számít nem csak a km.
WarbiRunner (Gyuri)2023-08-17 22:56:13 // 126528
Nekem a 146-ban a szalonból vett gyárinak mondott lengőkar bírta legjobban. 70e+, azzal adtam el.
A gyári meg 200e+. Azóta nem volt autóm ami nálam futotta meg a 200e-t, és nem is cseréltem lengőkart. Visszanéztem, 10 és fél éve nem cseréltem lengőkart semmin. És nem hiányzik.
berobbantam2023-08-17 20:48:48 // 126527
Nekem van egy fanatikus ismerősöm.Ő már 2 éve is a meyle hd-t mondta favoritként.Előtte a lemföldert favorizálta.Én még csak az 56-ba cseréltem de abban többször is.Volt noname felsőm.Kritikán aluli.Még méretben sem stimmelt.Most lemfölder van benne felül.Beszerelés előtt a gömbfejet rendesen megzsíroztam.Ami volt benne az nevetség.Már bírja egy jó ideje.Pedig szegény 56 folyton úton van.Nagy melegbe nyekereg kicsit a szilentje de evvel együtt tudok élni.
Attis2023-08-17 17:00:12 // 126526
Ez lenne a normális, hogy ennyit ki bír. Nem az, hogy szemetet kell vennünk, mert nem tudjuk, hogy melyik a jó. Az meg külön szánalmas, hogy a neves gyártók is beálltak a minőség csökkentésbe.
Roll19832023-08-17 16:41:03 // 126525
Nekem a gyári felső lengőkarok most kerültek ki az autóból, és volt bennük dátum, 2008 év végi gyártás volt, az autó meg 2009-es és 185e km-t bírtak ki. Én is az ilyen alkatrészeket kedvelem, nem az évente cserélgetősöket. Kíváncsi vagyok a Meyle HD mennyit fog bírni.
Smith2023-08-17 13:16:30 // 126524
Nem csodálom, ha felhúztad magad. Sz*pjon le az összes.
Mindeközben halálra idegesítenek a PET palackhoz kötözött kupakkal és a 7 Ft felszámolásával ha a szaros 200 Ft-os sóskiflihez van pofám zacskót tépni, így megmentjük a Földet, sőt az egész világegyetemet is.
Attis2023-08-17 12:39:36 // 126523
gyönyörű. Ha a "fast" nevű márkára gondolsz, akkor nem csodálom, hogy messzire kerülöd. Vicc az egész. Az hogy kibír 25ezret az semmi, csek egy szemét. Mellesleg a nagy környezetvédő EU szerint rendben van ez a sok szemét, amit feleslegesen vesznek az emberek? otthon gyűjts szelektíven, de egy alkatrész aminek minimum 100ezret kéne kibírnia csak 20-25 ezret bír ki, háááát vicc. 4-5 darabot kell venni feleslegesen. Bocs mindenkitől, de felhúztam magam.
Tocke2023-08-17 12:39:17 // 126522
Ebből a 70% városban került bele, ahol azért kis sebességgel megy az autó, kerülve a kátyúkat. Nem tudom, hogy pályán többet bírnának e, ahol azért jobb az út de sokkal nagyobb a sebesség is.
Liquid2023-08-17 12:15:21 // 126521
hát az nem sok :( Tudom hogy semmilyen alkatrész se olyan mint a gyári szerelésű, de a TI-ben 200k-t futott gyárihoz képest elkeserítő a 40k.
Tocke2023-08-17 12:01:27 // 126520
Lengyel felső lengőkart is próbáltam, 1,5 év, 20-25e km után lett kuka.
Tocke2023-08-17 11:58:16 // 126519
Kb 36-40ezer. semmivel sem több.
leopop32023-08-17 00:18:30 // 126518
Jaja a másik a TRW lenne amit kipróbálnék csak attól félek mert hiába az a gyári én is sok helyről azt hallom hogy szar. Pedig kb minden gyárilag TRW az autóban még a biztonsági öv cserekor néztük hogy az öv mechanikája is TRW.
Meyle HD ról pedig csak jókat hallok illetve nem csak alfásoktól.
Bár amúgy azon is szoktam gondolkodni, hogy az én futásteljesítményemnél (évi nagyon max 5000 km) mindenkettő hibátlan lenne 😅
Liquid2023-08-16 13:37:58 // 126517
Én is azt próbálnám ki...
A TRW volt anno a sztár, de azóta sok helyről jött hogy nem annyira jó. Én kb. 2 évet és 18e km-t használtam lengőkar csere után a TI-t, addig nem volt baja.
leopop32023-08-16 11:02:13 // 126516
Ha majd egyszer cserélni kell én is a Meyle HD-t néztem ki.
Liquid2023-08-16 00:12:00 // 126515
A 3 év hány km volt kb.?
KovacsK852023-08-14 12:59:26 // 126514
Köszi, holnap kiszedjük. Ez április óta bírta (8000km), direkt úgy voltam vele hogy tegyünk bele jobbat, nincs kedvem fél évente rohangálni. De sejthettem volna, nálam már Conti' ékszíjtárcsa is adta meg magát 8e km alatt. Borzasztó, hogy már lassan minden egy hulladék.
Attis2023-08-14 12:44:25 // 126513
Én most a hátsó lengőkar felől hallok "nyikorgást", ha lassabban megyek át a fekvűrendőrön esetleg útegyenletlenségen.
Láttam kapható utángyártott, de félek hogy azok nem hogy 15 évet (vagy 200 ezer km-t) de még a felét sem fogják bírni. Meg mondom őszintén sz@rra ódzkodom kidboni a pénzt. 3 hete vettem lengyen "utángyártott" szervócsövet. igen, pont azzal a 2 mm-rel volt vastagabb és pont az a roppantás hiányzott belőle, ami kellett volna.. Dupla kiadás. :(
Tocke2023-08-14 10:12:13 // 126512
Felső lengőkar szilent 100%. Egyéb tanácsot én se tudok adni, sokat próbáltam már, nálam eddig a TRW a nyerő, 3 évet bírt. Mondjuk most pont meyle-t rakattam alul-felülre.
KovacsK852023-08-14 07:08:19 // 126511
Akkor ezt megjárom én is, hogy szedjük ki és úgy nézzük meg, köszönöm!
Roll19832023-08-13 22:38:41 // 126510
Milyen vonóhorgot ajánlotok? Legyen levehető, lököst nem szívesen vágnám. Letezik ilyen?
Roll19832023-08-13 22:37:33 // 126509
Múlt héten voltam szerelőnél, mert idegesített a futóműből jövő hang. A szerelő első blikkre azt mondta, hogy minden lengőkar jó, nem látja mi a baj. Nem hagytam magam, beültettem az autóba, ekkor már hitt a fülének. Ez esetben a jobb felső lengőkar volt a ludas. A helyén épp, hogy meg lehet mozgatni a felfogatása miatt, kiszedve egyből látszott a probléma a fém levált a gumiról. Egy pár Meyle HD-t rakattam bele, mert olvastam Facebook csoportban, hogy mostanában a TRW meg Lemförder csak átcsomagol valamit.
KovacsK852023-08-13 19:13:08 // 126508
Sziasztok!
Nyekergő hang jön a bal első keréktől. Lengőkar gyanús, de áprilisban lett cserélve Lemförderre a felső. Megnéztük szerelővel az alsó rendben van, ép, jól működik, a felső is viszont ahogy terhelésre nyekereg álló helyzetben is ha fentről terhelem a felső lengőkaron érezni hogy pattog ha ráteszem az egyik ujjam, legalábbis a rezonanciát átveszi. Melegben, száraz időben egyre hangosabb, ha nagyon vizes az idő akkor halkabb vagy néma. Valaki kijárta már ezt az utat? Toronyszilent rendben van, stab'pálca ép, és nem is olyan hangja van. Ez ilyen száraz nyekergés. Létezik, hogy a Lemförder is egy kalap szar? Ötlet esetleg amivel fel lehetne tárni melyik alkatrész lehet a gáz?
Köszi előre is!
BT1592023-08-11 21:17:13 // 126507
Sziasztok!

2.0 Jtdm-hez vagy ha ehhez nincs akkor bármilyen verzióhoz eLearn telepítőt esetleg tud valaki küldeni mondjuk egy Gdrive-on? Sajnos a nem találtam sehol értelmeset és az itteni korábbi linkek nem működnek. Vagy ti is a https://4cardata.info/elearn/939/2 oldalt használjátok? Tulajdonképpen jónak tűnik, csak nincs 2.0 Diesel.

Köszönöm,
DKori2023-07-22 22:10:11 // 126506
Szia(sztok)!

FélOFF, de műszakilag és méretileg/súlyilag jó pár dologban közeli rokon a faceliftes Croma-m (mint 1.9 MultiJet 8v tapasztalat...)

Áh, sokszor én se tudom eldönteni placebo vagy sem, de X km-ként én befecskendező-tisztítót (STP diesel cleaner) szoktam a tankba löttyinteni...mióta meg van az autó 3. "kúrát" kapta legutóbb.

Most konkrétan közvetlen nyaralás előtt borítottam bele, és meglepetten láttam, hogy a következő kinti tankolásomig 6.3as számolt (! - a fedélzeti talán 6.2t mutatott...) átlag jött ki úgy, hogy ilyen ritmusban (2 felnőtt 2 gyerkőc, full csomagtartó, gyakorlatilag a kútig kvázi végig pálya, tempomat 140...) rendre inkább a 7et szokta súrolgatni, mintsem 6 közepe alámenni. Aztán nemsokkal később lemenve a pályáról a tenger felé andalogva ilyen 5.8akat írkált...végülis az egész nyaralást valami 6.6al megjárta (hazafelé már többet kért, hasonló haladás mellett), úgy hogy tavaly ugyanoda stílusilag ugyanígy vezetve 7 eleje lett az átlag. Aztán a fene tudja, azóta megint feljebb ment a szokásos értékre (egyébként vétel óta 6.9 a teljes átlagom, fuelio appban vezetem :) ), nekem kicsit olyan mintha kúra közben/után kb 2 tankig leesne a fogyi...na mindegy, spec nem ezért csinálom, inkább "megóvni" szeretném a technikát kicsit, aztán lehet placebo ez már ilyen, sose derül ki. :)

Ui.: valahogy eddig nem kerestem vissza de most meglepett, hogy a legjobb "mentett" fogyasztásom 6.2volt (kevesebbre számítottam mert országutas messziremenéseket csináltam már simán 5össel kezdődő fedélzeti értékkel, na de aztán 1 tankra már a többi árnyalta/rontotta a képet...), a legrosszabb 7.8.
Giuntini2023-07-22 16:27:30 // 126505
Nem mondasz hülyeséget! En is beleraktam a Protec DPF tisztítót, és lehet hogy emiatt csökkent a fogyasztás.
ATE TR2023-07-21 19:52:15 // 126504
😄 köszi a válaszokat srácok! Jókat nevettem. 😀 Wrooom
Holnap megyek egy kört az enyémmel. Most aksit ápolok benne.
Kitakarítottam az egrt, meg a mi ez? pillangó szelep? Van valami más neve. Mindegy az is iszonyat kormos volt. Emiatt ugrált az alapjárat. Ez eltűnt most. És a dpf miatt toltam bele a jlm terméket. Nem érzem amikor takarít. És lement a fogyasztása 8.1re. Azért én is szeretem rúgni neki. És sosem hittem és hiszek ebben. De valami változott. Véletlenül akadt meg rajta a szemem, mármint a fogyasztáson. Sosem figyeltem.

Van egy dél koreai gépem mellette és arra mondták, hogy majd nem eszik semmit, nem kell sosem szerelni, sosem kell hozzányúlni, semmi baja lesz..... azóta többet költöttem rá mint amennyiért az Alfa eladható. Fuuuuu szétesik. Jó van megígértem itthon, hogy nem szidom többet. 😀
Csabo222023-07-20 22:37:13 // 126503
Köszönöm a tanácsot.
De én ebben a verzióban nem hiszek. A 159 lencsében van egy törés. Azaz ha nincs nekik raktáron 159 felújított gyári projektor akkor nem ugyanolyat kapok vissza mint amilyet leadtam. Ha mégis, akkor ők is lefúrják a peremezést, majd csavarral huzatják össze a részeket. Vszeg
Gyömrőn már csináltattam foncsorozást, ott nincsenek ilyen himihumi extra csomagok. Csak alap módon, tisztességesen megcsinálják és pont 🙂
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak