Fórum >> Típusok >> Junior (Milano)

RomeoOne2024-04-18 16:38:10 // 268
A Porsche meg drágábban adja az egyszerűbb és olcsóbb manualt, mint a PDK-t és kaszál rajta egy nagyot. Nem azt mondom, hogy a Ferrarinál nem értenek a pénzcsináláshoz, de ezt eléggé benézték. Egy retrofitted manual Ferrari ma sokkal drágábban megy el, mint a gyári F1 váltós változata.

Here's Why Ferrari Should Make Manual Transmission Cars

De egyébként kár a szupersport/luxus kocsikat idekeverni, ott más vezérli a vásárlóréteget, az ottani szabályok nem érvényesek ezen a szinten.
Tommi2024-04-18 16:25:53 // 267
A Giulia eladások mekkora részét adta az RWD és mekkorát a Q4?

Milyen érv szól a kéziváltó mellett azonkívül, hogy "ezt szoktuk meg"? :) Gyorsabb? Kényelmesebb? Pontosabb? Kevesebbet fogyaszt?

A Giulia QV-nél is kivezették, mert a kutyának nem kellett... A Ferrari is nagyon régóta csak az F1-es stílusú automatát kínálja mindenhez, mert az ügyfeleknek nem kellett a kéziváltó - pedig a Ferrarit nehezen lehetne azzal vádolni, hogy nem vegytiszta élményautókat gyártana :) A 458 volt az első olyan modell, amit már úgy terveztek, hogy a struktúrája nem is tudott kéziváltót befogadni - megjegyzem, hogy 2009-ben dobták piacra, vagyis a fejlesztése már a 2000-es évek közepén kezdődhetett, tehát a Ferrari már közel 20 éve látta, hogy a kéziváltó halott :)
Liquid2024-04-18 15:09:25 // 266
Mindkettő csak egy szűk réteg kívánalma, amit még az a szűk réteg is igen-igen ritkán használ ki -> nincs értelme gyártani. Sajnos ennyi. Mondjuk én speciel a manuális váltót nyűgnek érzem, a hátsókerékhajtás meg igazából csak játszós autóban fontos, vagy ott van igazán értelme, vagy hogyan mondjam... :)
Piritu - 1.000.0002024-04-18 15:00:15 // 265
Vs amikor vettem a Giulia Q4-et: Nem volt készleten hátsókerekes mert elhordták az összeset így “csak” Q4 votl. :-DD
Kazes☻2024-04-18 14:55:36 // 264
Nekem az ütötte meg jobban a fülemet, hogy aszongya... sokan érdeklődnek a hátsókerékhajtás után -nála is-, aztán mindenki megy és veszi az összkerekest... ezért nincs is már olyan (ha jól látom) Giuliában sem... ez azért szomorú... megint egy választási lehetőséggel kevesebb, akárcsak a váltónál. : /
Piritu - 1.000.0002024-04-18 14:38:02 // 263
Tetszett a Csík féle videó. Ott is próbálta nyomni hogy technikailag mennyivel különb mint a többi. (Thorsen difi, mechanikus összkerékhajtás, stb.)

Apropó mechanikus összkerék. Rögtön a Giulia Q4 vs Super jutott eszembe. Ugyan azzal a motorral jól láthatóan nőtt a súly meg a fogyasztás is. Ez hogy illik bele a “zöld” elképzelésbe?
Selmak2024-04-18 13:33:26 // 262
Na igen prémiumság. Az olcsónak tervezett PUG-ot, eleve nehéz lesz prémiummá fazonírozni, az Alfához mindig tartozott valami plusz, a kommersz olcsó autókhoz képest. Na már most PUG 2008 alap, villannyal vagy 1.2 Purutyatekkel minden csak nem különlegesség. Firefly motorokat elvitte a cica?
Selmak2024-04-18 13:33:24 // 261
Na igen prémiumság. Az olcsónak tervezett PUG-ot, eleve nehéz lesz prémiummá fazonírozni, az Alfához mindig tartozott valami plusz, a kommersz olcsó autókhoz képest. Na már most PUG 2008 alap, villannyal vagy 1.2 Purutyatekkel minden csak nem különlegesség. Firefly motorokat elvitte a cica?
Piritu - 1.000.0002024-04-18 11:46:09 // 260
40 centivel az is hosszabb és 204 lovas.
Más kávéház…
Kazes☻2024-04-18 11:40:49 // 259
Pedig már akkor is nagykisfiú voltál már... talán csak nem jártál errefelé?! ;)
Giuntini2024-04-18 11:39:05 // 258
Igen! Az első projectben még 149 néven szerepelt, majd lett Milano néven.
RomeoOne2024-04-18 11:31:41 // 257
Már 15 éve is darázsfészekbe nyúlt az Alfa Romeo a Milano névvel

Fun fact. Nem is tudtam, hogy a Giulietta is Milano lett volna. Egy biztos. A balf.szkodás az Alfánál örök 😅
Giuntini2024-04-18 09:47:52 // 256
Mini Countryman elektromos változatban.
carver2024-04-18 09:43:20 // 255
ja, már Churchill is megmondta hogy csak azt a statisztikát hiszem el amit én találtam ki...

Megnéztem hogy vajon hogy állhat össze ez a konkurrencia:

Az Alfa ugye premium márkának határozta meg magát, tehát egyértelműen a szentháromság babérjaira tör. Az egyetlen apró probléma, hogy sem a BMW-nek, sem az Audinak,sem a Mercedesnek nincs ekkora méretben elektromos autója, a legkissebbek +/- 4500mm körül vannak...

Szal, még mindig nem tudom hogy ebben az esetben ki lehet a konkurrencia, mert mint ahogy írtátok a középkategória hasonló autói nem nehezebbek, a felsőkategóriában meg nincs ekkora elektromos autó...
Zselé2024-04-18 09:08:24 // 254
...ami aztán jó párszor megdől, ha kijön egy újabb tanulmány XD
Kócosw2024-04-18 05:31:20 // 253
jo de konkurensrol volt szo a reklámban 😉😁
Piritu - 1.000.0002024-04-17 21:16:22 // 251
A Jeep Avenger villanyos 1520 kiló...
Piritu - 1.000.0002024-04-17 20:00:04 // 250
Ezek szerint ugyan olyan nehéz lesz a "sima" villanyos Junior mint a 280 lovas? A Q4 nem hoz plusz tömeget?
pettinke2024-04-17 15:28:43 // 247
a két piros oszlop a Junior
a két szürke oszlop a többi (konkurrens) autó átlagos tömege

pl. 1750 kg egy átlagos elektromos B-SUV, ehhez képest 200 kg-al könnyebb a Junior Elettrica
Piritu - 1.000.0002024-04-17 15:16:34 // 246
Segíts értelmezni a képet amit betettél.
Itt nem a JUNIOR súlyadatai vannak? Mert ez alapján 1900 kiló lesz a csúcsmodell.
Kócosw2024-04-17 14:41:26 // 245
mar irtam hogy én értelek 🤣
WarbiRunner (Gyuri)2024-04-17 14:20:40 // 244
Minden Alfisti máshol húzza meg a határt. Azért örülök hogy van aki érti mire gondolok :-)
Halesz2024-04-17 12:54:30 // 243


Az ugyancsak 156 lóerős Jeep Avenger elektromos változata 1520 kg.

Ha megcsinálják, hogy a Veloce csak 1545 kg legyen, akkor zsenik, de ka mondjuk 1600 kg, akkor is azok. Az még mindig jó arány.
pettinke2024-04-17 12:29:41 // 242
igen, hát ... talán azért vagyunk mérnökök, mert a véleményünket tényekkel szeretjük alátámasztani ...
Kócosw2024-04-17 12:22:19 // 241
Én értek mindent, lehet mondani persze megmarad ezek által a márka oké,de egy igazi régi alfistinek ezek mar nem alfak. Öreg ismegmondta hogy ki kell fizetodni az autonak ,kell a pozitív merleg.Ez üzlet pont...
De mikor előallt a nagy mondataival az unokaival kapcsolatban,mar bocs de nezze meg a gyártás és az üzemeltetés és életciklus alatt kibocsátott karosanayagot es gondolja at ujra... Érdekes modon ha megnezi az ember az eu következő 5 evestervet erdekes modon nem szerepel a környezetvédelem a legfontosabb pontok között...Green deal ha jol tudom említve sincs...de ebbe nem mennek bele messzire vezet....
WarbiRunner (Gyuri)2024-04-17 11:50:14 // 240
Láttam mit hazudtak, majd elhiszem ha mérlegen látom. :-) Az a Veloce hogy lehetne könnyebb két motorral, több akksival, mint az alap Jeep ugyanazon a platformon, kevesebb akksival, egy motorral? Vagy hol könnyítettek száz kilókat egy Jeep kasznis változathoz képest? Ha látom, hogy megcsinálták, elhiszem. Addig kb annyira hiszem el mint Giulia csomagtartó litereit XD
WarbiRunner (Gyuri)2024-04-17 11:45:29 // 239
Magyar történelem szakos tanár :-)) Pont ezért fura számomra, ahogyan mérnökök képesek egy véleményt utolsó vérig cáfolni. Egy véleményt XDDD Nekem ettől mosógép, meg ne haragudj.
pettinke2024-04-17 10:18:46 // 238
Csík hosszabb videója Imparato-interjúval

Emil, amúgy itt az öreg azt állítja, év végéig átadják az összes 1. szériás 33 Stradale-t (mit jelent az 1. széria, ne kérdezd...)
pettinke2024-04-17 10:14:28 // 237
Most is sokat beszélgettem olaszokkal. Az olaszok nem akarják az elektromos autókat! Nekik nincs erre idejük töltögetni, nincs erre infrastruktura, nem akarják. De ezt a Stellantisnál senki nem veszi figyelembe, hogy elvileg fele fele tulajdonú PSA-FCA cégben az egyik fél mit akar.

erről speciel nem a Stellantis tehet, hanem az EU direktíva, amely szerint 2035-re csak 0 emissziós járművet lehet eladni. ebből csak a németek tudták kibulizni magukat félig...
Giuntini2024-04-17 10:03:31 // 236
Eg,ébként tévedtem, "csak" 4 milliard euróba kerülne az olasz államnak a 6,1 %-os tulajdonrész.😊
Giuntini2024-04-17 09:31:22 // 235
Igazad van ebben Zsolti, leírva így nehezen érthető amit mondani akarok.
Így van, ezt tudták régóta, jogy Lengyelországban fogják gyártani. Ez egy erődemonstráció az olasz kormány részéről, igazából egy szándéknyilatkozat a 6,1%-os állami befektetés előfutára.
Zsolti az egész mögött nem a lengyelországi gyártás áll!!!

Az egész mögött a Stellantis utóbbi időben mutatott kalózkodásai állnak. Nem a Milano névvel vagy a lengyelországi gyártással rántottak nagyot az oroszlán bajszán (ez jó Peugeot szimbólum).
A Termoli gyár teljes átállítása akku gyárrá, ahol a V6 motorokat gyártották, emiatt megszüntetnek idő előtt egy világraszóló autó gyártását. Aztán a Mirafiori gyáregység leszerelése, kínai elektromos autógyárrá alakítása, majd jön a hír, hogy mégis lesz belsőégésű 500-as az új karosszériában. Hihetetlenek ezek a meggondolatlan lépések. Tavares folyamatosan fenyegetőzik az olasz gyárak bezárásával, ugyanakkor az Alfa Romeo-t a Stellantis ékköveként említi.

Meggondolatlanul kijelentették, hogy az Alfa Romeo 2025-től csak elektromos autókat fog gyártani, és tessék.... Az új Giuliában lesz belső égésű hibrid.....

Szerintem nem tudják kezelni a 14 márkát. Amíg csak francia népautók az Opellel kiegészülve lehetett csinálni "az eszitek vagy nem ezt kapjátok", lehetett folytatni ezt a feltűrt ingujjú kalóz könyvelői mentalitást, az olasz presztizs modellekkel kiegészülve, meg az amerikai tradicionális Jeep-ekkel ezt nem lehet csinálni.

Az olaszok sokáig nem szóltak semmit, most dobták be az unalmast. Ez egy győzködés az olasz ellenzék felé is, hogy szavazzák meg a 6 milliárd eurós részesedést a Stellantisban.
Ez valóban most olasz belpolitikai kérdés lett, pár hónappal ezelőtt nem ásrák volna elő ezt a 2003-as törvényt (ez ha jól tudom annak idején Marchione javaslatára történt), de az utóbbi idők történései miatt most megtették.

Itt van Tavares nyilatkozata "a Stellantis ékköve az Alfa Romeo", aztán pár hónap múlva eladják a kínaiaknak... Miért, nem történhet meg???
A QV-t még évekig gyártják-mondták. Aztán hoppá nem rendelhető Amerikában, aztán jött a hír hogy leszerelik a Termoli gyárat.

Imparato igérgetései. Megcsinálják a gyönyörű Stradalét, hírek nincsenek a gyártásról vagy a leendő átadások folyamatáról....

Most is sokat beszélgettem olaszokkal. Az olaszok nem akarják az elektromos autókat! Nekik nincs erre idejük töltögetni, nincs erre infrastruktura, nem akarják. De ezt a Stellantisnál senki nem veszi figyelembe, hogy elvileg fele fele tulajdonú PSA-FCA cégben az egyik fél mit akar.

Ismétlem, nem a lengyelországi gyártás a probléma!
A probléma a gyárak védelme, az olasz munkahelyek megvédése. Tavares arrogans kijelentese, hogy Olaszországban ez 10 ezer euróval növelné a költségeket.

Én is azt mondom, ha ilyen autót hoznak létre mint a Junior, ésszerű döntés a platformtársaival együtt gyártani.
Csak ezek után már félő hogy az új Giuliát meg Franciaországban fogják gyártani az 508-as Peugeot-okkal együtt.
Ezt akarja megakadályozni az olasz kormány a 6,1 százalékos részesedéssel.
carver2024-04-17 09:26:24 // 234
azt hogy az elektromos hajtás mekkora mérnöki teljseítmény én is árnyalnám. Rövid keresésre nem találtam meg, de volt egyszer egy videója talán Csikósnak vagy Karottának ahol a Porsche Taycan (talán) futómű tervezőjével beszélt és a srác teljesen fel volt villanyozva, hogy az elektromos hajtással olyan dolgokat lehet megcsinálni amiről eddig álmodni sem lehetett. Az hogy milliszekundumonként tudod egyenként szabályozni a nyomatékot a kerekeken az pl olyan kanyarstabilitást jelenthet ami eddig elérhetetlen volt.

Persze mondhatod hogy köszönöm, te inkább magad szeretnél vezetni, de aki Taycan-t vezett eddig nem hallottam panaszkodni, hogy unalmas autó lenne.

Az akkupack miatti alacsony súlypont megint csak jobbá teszi az autó vezethetőségét. Persze nehéz még mint a sár, de a Milano szerintem pont azt mutatja hogy lehet faragni a súlyt a jelenlegi technológia mellett is.

Nyilván egy elektromos hajtálánc sokkal egyszerúbb, kevesebb komponensből áll (ami az én szememben egy óriási előny), ezért kevesebb mérnöki teljesítmény kell, de azt nem mondanám, hogy kisebb.
pettinke2024-04-17 08:13:43 // 233
"Eleve az elektromos autót nem tartom egy műszaki truvájnak. Sok jó dolog van benne, többek között hogy nem nagy kunszt, egy könnyen gyártható szórakoztató elektronikai cikk."

Fú, én nem tudom, mi a szakmád, de én történetesen villamosmérnök vagyok (OK, nem autós meg teljesítményelekrotinikás, hanem távközlős) - amit itt fent írsz az valami légből kapott előítélet.
Marha nagy kunszt gyártani jó villanyautót, csak a motorkonstruktőr helyett egy másik mérnöki ágnak lesz benne nagyobb szerepe. Vért lehet pisilni itt is, mire összejön a normális hajtás, a megbízható töltés, hűtés, akkukezelés, stbstb.
Halesz2024-04-16 22:49:52 // 232
Láttad Te, hogy milyen könnyü lesz ez az autó? :)
Halesz2024-04-16 22:34:00 // 231
Emil!
Azt, hogy hol fogják gyártani, hónapok óta tudjuk még mi is itt, az alfaamorén. Milyen nemzetgazdasági miniszter az, akinek csak április 10-én, a bemutató után esik le a tantusz? Én kb itt mondanék le, hogy ha rájönnék, hogy erről nem tudtam. De inkább ráépít egy hisztit. Naná, hisz jönnek a választások :) szép ez a nagy nemzeti öntudat, de azért a kukás Olaszországban is bevándorló… ne lepődjünk már meg azon, hogy Lengyelországan olcsóbb autót gyártani, amikor 2007 óta ott gyártják a Fiat 500-at, meg a Pandát…a legjobban fogyó olasz autókat…

Én biztos vagyok benne, hogy tudták ezt már régóta, csak szépen kifuttatták közösen egy ilyen win-win szitura.
Kazes☻2024-04-16 19:24:59 // 230
Innen kis hókotró! :)
Piritu - 1.000.0002024-04-16 18:30:39 // 229
Kellett súly rendesen a felnire hogy kiegyensúlyozzák :-DD
WarbiRunner (Gyuri)2024-04-16 18:09:33 // 228
A műszaki finomság és huncutság nálam nem itt kezdődik,szerintem ne mossuk össze a dolgokat. Ez iszonyatosan távol áll tőle a szememben, bármekkora féket tettek rá. Eleve az elektromos autót nem tartom egy műszaki truvájnak. Sok jó dolog van benne, többek között hogy nem nagy kunszt, egy könnyen gyártható szórakoztató elektronikai cikk. Annyira tudom csodálni, amennyire egy mosógépet, vagy porszívót. Ettől van itthon mindkettő, használjuk, de csak egy használati tárgy. Mindenkinek más a határ, nekem itt. Biztos lesz elektromos autóm, lehet hogy vezetni is szeretem majd, de műszakilag csodálni kevésbé valószínű hogy fogom. Pláne egy ormótlan fémkorong miatt XD
RomeoOne2024-04-16 18:08:28 // 227


Ez a kép talán közelebb vihet a megoldáshoz. Paint-es, képpontos méregetéssel hibahatáron belül kijött a 380 mm a tárcsá átmérőre.

Szembetűnő azonban hogy a tárcsa kopófelülete mennyivel távolabb van az agytól... a belső átmérő kb 27 cm... Szóval ez igazából nem olyan tárcsa, amiben sok anyag van, csak ki van húzva nagyra :D
Mondjuk nem ez az első autó, ahol látom ezt a koncepciót, hogy nagyobb külső átmérőthöz növelik a belsőt is... Ami növeli ugyanakkora tömegnél a forgási tehetetlenséget... Hogy most ennek esztétikai okai vannak, hogy ne vesszen el egy ekkora kerékben a fék...

Gondolom az az oka, hogy kisebb erőt kell így kifejteni a nagyobb erőkar miatt a fékezéshez, kevésbé hullámosodok a tárcsa. Meg lehet még pár indoklás rá. Kéne ide egy fékipari szakember... nem dolgozik valaki a Knorr-Bremse-nél? :DDD
RomeoOne2024-04-16 17:34:57 // 226
Ja, mert közúti autóra indokolt az olyan futómű, ami kitekerve pattog, mint egy versenyautó xD Ezt hiányoltad, az Alfás mérnöki huncutságot. Tessék, itt is is megnyilvánult :D Mert ha nem elírás, hanem tényleg ilyen pusztulat nagy fék van rajta (amit még azért mindig kétlek), akkor az biztos, hogy nem a kocsi tömege indokolja... Hanem hogy gázt nyomva tudj lejönni a Stelvio hágón és ne legyen hullámos a tárcsa :DDD

Még ha tényleg akkorát hazudtak is, hogy 1500 helyett 1700 kg a kocsi, az még mindig messze nem indokol ekkora féket. Ahogy írtam is már jóval erősebb autón sincs ekkora. És ahogy te is írod, max 150-ről kell fékezni, akkor ez a tárcsaméret kb. 2,5 tonnás súlyt feltételez... Amire azért kicsi az esély :D
Kazes☻2024-04-16 17:29:26 // 225
ystuc2024-04-16 17:22:33 // 224
WarbiRunner (Gyuri)2024-04-16 16:56:25 // 223
A 156 lóerős Jeep kinézetű ugyanez 1530kg körül van. Mitől lenne az erősebb, nagyobb akksis kétmotoros torsenes , belül is jól felszerelt Veloce ennél könnyebb? Nehezen hiszem :-)
Nekem ez a fék méret nagy tömegre utal. De ne legyen igazam XD Max 150-ről kell megállítani, szóval nettó fölösleges lenne rá, ha nem lenne sárnehéz dömper.
RomeoOne2024-04-16 15:36:09 // 222
1700 kiló csak egy normál Giulia Q tömege. Vagy annyi sem. Annak a teljesítménye is a duplája, mégsincs rajta ekkora fék. Másrészről meg semmi sem utal arra, hogy ez tényleg közelítené az 1700 kg-t. 1505 kg-t adnak meg rá, ami még akkor is messze van a 17 mázsától, ha hozzávesszük, hogy szeretnek kevesebbet mondani. Sehogy nem jön ki a matek.

Aztán lehet, hogy gondoltak egyet és mégis rárakták a legnagyobb vasféket, ami valaha Alfán volt... De ez megint csak egy olyan momentum lenne, amire csettint egyet az ember, hogy "olasz". Nem indokolt műszakilag, de megkapta, mert miért ne? :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2024-04-16 15:20:20 // 221
1700 kilóhoz kell is fék. Nehéz talicska. A torsen difi izgalmasan hangzott, amíg ki nem derült, hogy elöl van benne. XD. Nekem azért kérdés, hogy ki fog ilyet venni mondjuk egy Model 3 helyett. A sima egymotoros is megeszi reggelire ezt, és abból az alap 17.8 listaáron. Ez a Veloce vajon befér 20 misi alá?
Selmak2024-04-16 14:52:09 // 220
Nagy rugózatlan tömeg ellensége a jól reagáló futóműnek. Amikor esztétikai okokból raknak nagy felnit, széles peres gumit és indokolatlanul nagy fékeket azzal csak a rugózatlan tömeget növelik.
RomeoOne2024-04-16 13:40:07 // 219
Tonale-n sincsenek ilyen brutál méretű fékek, pedig az nagyobb.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.