Blog >> 156

>> SzervizRolcho // Alfa 156 1.6 TS // 2009-11-15

km: 93 500

Kiégett a jobb után a bal tompított izzó is, ezért kicseréltem mindkettőt. A múltkor vásárolt kínai noname helyére is Osram izzó került, ezekben megbízom. Így nagyjából ugyanakkor számíthatok majd rá, hogy ki fognak égni. (A mostaniak is rövid időn belül szinte egyszerre izzottak fel még utoljára.)
A szomszédos autószerelő műhelyben jól be is állítottuk.

>> AutóápolásRolcho // Alfa 156 1.6 TS // 2009-11-15

Szép, napos időre ébredtünk ma, ezért úgy döntöttem, hogy idén (valószínűleg) utoljára nagytakarítom az autót. Kapott így tél előtt egy alapos felni ápolást, belső nagytakarítást, alapos külső mosást és lakkvédő "polírozást".
Eltartott egy ideig, de a lemenő nap izzó narancssárga tengerként tükröződött vissza az autón. Szép volt. Ha lett volna nálam gép, lefotózom, így meg csak a verbálvizualizáció maradt.
Már csak négy lemezfelni kell, és jöhet a tél! Remélem még a hó előtt sikerül szereznem!

>> SzervizRolcho // Alfa 156 1.6 TS // 2009-11-15

km: 93330

Ki lett cserélve a termosztát. Tettünk bele Behrt, mert a gyárit is ők gyártották. Bízom benne, hogy hat évet ez is ki fog bírni. Ami most furcsa, hogy másképpen működik, mint a japán konstrukció. Itt igen nagy a mutató ingadozása, de a téli mínuszokban valószínűleg nem fog bekapcsolni a ventilátor. Szóval 88-nál nyit, és 85 környékén stabilizálódik. Majd meglátjuk mit fog mutatni nyáron.
A szerelőm a víz leengedése után megkérdezte, hogy visszategye-e? Mondtam neki, hogy köszönöm, de inkább keverjünk bele újat. Jobb a békesség. Most legalább tudom, hogy mikor telik le a két éves csereperiódus.

PS.: Maradt egy három pólusú hőfokjeladóm, amivel nem tudok mit kezdeni (nekem 4 pólusú van benne). Akinek kell, viheti...

>> SzervizRolcho // Alfa 156 1.6 TS // 2009-10-22

Ismét szerviz "lájt". Jobb tompított izzó csere. Ilyenkor tudok örülni, hogy ebben az autóban házilag megoldhatók ezek az apróságok. Nem úgy, mint egy-két hasonló korú és árú franciában. :-)

>> SzervizRolcho // Alfa 156 1.6 TS // 2009-10-19

Nem tudom mi legyen... Ha valaki tud esetleg segítsen! A termosztát valószínűleg feladta a harcot. Az 50-et nehezen hagyja el, majd nem sokkal hetven felett aláhullik és nagy lassan mászik hetvenig és vissza és fel és vissza. A csere nagyjából húszezer forint lenne folyadékostól, mindenestől, de nem tudom, hogy ez normális működés vagy hibás? Kicseréltessem a nagy mínuszok előtt a hűtőfolyadékkal egyetemben vagy sem? ....?

>> Szervizadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2009-10-12

Egy ingyenes átvizsgálás során hívták fel a figyelmemet arra, hogy a két első gumiabroncsom életveszélyes, mert hosszában mindkettő ki van hasadva szövetig több helyen. Az is kiderült, hogy a bal oldali kormány összekötő karom adta meg magát. Ez szombaton volt, és én már hétfő reggel a futóművesnél voltam a 2 csere abronccsal és a kormány összekötővel.

Most már nagyon jó, és így utólag érzem, hogy eltűnt rengeteg zavaró dobáló, rázó vibráció, és egy furcsa csörgő hang menet közben, ami szép lassan alakult ki kb 2-3E km alatt. Azóta keresem az okát annak, hogy miért torpangat az autó kettes fokozatban olyan 2500-as fordulat körül. A rossz gömbfej miatt nagyon széttartottak a kerekek, tehát hol az egyik ment egyenesen, míg a másik kicsit ferdén, hol pedig fordítva. Valószínűleg ettől voltak a torpanások, illetve a kihasadt gumik nagyon ütöttek. Ezek a jelenségek egyértelműen összefüggésbe hozhatóak a cserélt alkatrészekkel, mert a javítás óta megszűntek. Nem gondoltam volna, hogy a torpanásokra a választ a futómű környékén kell keresni. Sajnos az utóbbi időszakban nagyon sokat foglalkoztam ennek felderítésével feleslegesen. Kínlódás volt így vezetni az autót. Szóval tényleg igazán nem gyengén tropa volt már az összekötő is és a gumik állapota is. Talán még komoly baleset is lehetett volna belőle, ha nem az emelőn derül ki a turpisság.
Még a gyertyákat is kicseréltem idő előtt gyári NGK platinákra.

>> SzervizRolcho // Alfa 156 1.6 TS // 2009-10-07

Volt egy hétvégi utam Pécsre. Indulásnál visszafele egy számomra ismeretlen lámpa gyulladt ki a műszerfalon. Na, szépen vagyunk. Az első hosszú út és már hibalámpa! De kézikönyv elő és csak az első helyzetjelző égett ki. Arra is rá kellet jönnöm, hogy utána kell néznem néhány alkatrész árának, mert sikerült vennem H6W izzót, de 2000 forintom bánta.

>> EseményEngineCoffeeTables // Alfa 156 2,5 V6 // 2009-08-26

Ez most egy mindent bele blog lesz:)))
Voltunk otthon, Bonnie hazavitt és visszahozott minket, nem is akárhogy.
Utazás:
Hazafelé siettem, és néhol 200km/h feletti sebességel(230 volt a max) repültünk.
Ez meg is látszott a fogyasztásban(10-12l), de sajnos a sok dugó miatt az utazási időben nem.
Visszafelé finoman jöttem, figyeltem az haladás egyenletességre és 10liter alatti fogyasztást sikerült elérnem végig a 2400km alatt!!!!
Otthon:
Megnézettem a klímát, de el van törve egy cső. Nem volt idő kijavítattni, és itt Skóciában nincs rá szükség:(((
A dunaújvárosi Puskás szervízben Puskás Gergő ,Alfacorse cartárs kezei által kapott új hosszbordás szíjjat, fékbetéteket elöre, és felszabályozták az első tárcsákat, és rá pár napra kicseréltük az első Eibach kanyarstabilizátort. Na ez nem volt egyszerü játék, pláne az utána következő futómübeállítás. Minden összejött de Gergő hősiesen állta a sorozatos próblémákat, és nem engedett a minőségből! Szóval otthon, ezentúl én hozzájuk fogok járni.
Race: aug.20.ára jutott a gyorsulási nap, két versenyen is megjelentem, kevés sikerrel.
Kalocsán egy remek társaságban versenyezhettünk, és azt hiszem nagyon erős kategóriában szerepeltem. Az összes alfa közül a 6. legjobb idővel a kategória 5.ként kerültem döntőben ahol Satan cartárs ellen kezdtem és fejeztem be a döntőt.
Délután-este még felugrottunk a Hungaroringre, egy kis elégtételt szerettem volna az elrontott Kalocsai döntő miatt. Itt már a nevezésnél elszurtam, nem volt nálam a forgalmi. Igy mehettem teszt kategóriában. Futottam 3-at a becsület kedvéért, de az első futam után elment a kedvem. 9.9-es 200méterrel teszt kategóriában 13. helyen álltam, az eredeti S2-es kategóriában a 4. helyen kvalifikáltam volna magam a döntőre ha elviszem a forgalmit:((((
Skóciában:
Mivel az autóról aug31.én lejárna a müszaki, igy hazautazás elött kértem időpontot müszakira, és a mai napon el is gurultam a müszakiztató garázsba. Megkapta a müszakit, de hogy????? Az első futómüben középről-balról hallotam már hogy kotyog valami. Ez be is volt kalkulálva, hogy emiatt megbukik(itt Skóciában a bukás után 10napig ingyen újravizsgáztatják az autót). A hiba meglett de a vizsgán átment:))))
A bal első alsó lengőkar a bünős, de a kanyarstabilizátor-ültető rúgó-kemény gátló annyira bekeményíti a futómüvet hogy a gép nem dobta ki hibaként:))))
Már meg is rendeltem az újat és a héten kicseréljük.
Na most ennyi röviden:))))

>> Szervizadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2009-08-06

Már a mai tankolás volt zsinórban a második, mely után azt éreztem, hogy hirtelen nagyon fürge lett a kocsi. Ez azért érdekes, mert amikor ez először történt meg, akkor a benzin minőségére fogtam. Úgy gondoltam, egy jó minőségű, és/vagy jól adalékolt 95-öst sikerült venni.
De akkor most egy még jobbat tankoltam?

Hát az nem lehet, mert tényleg lusta volt már a vas, amikor beálltam a kútra. 55,33 liter ment bele, de előtte jó nagyot szusszant amikor letekertem a tanksapkát. Ezekből a jelekből arra következtettem, hogy a tanksapkán lévő szelep nem engedi levegővel pótolni az elfogyasztott benzinmennyiséget, az üzemanyag pumpa meg ettől erőlködik, ahogy fogy a nafta.

Úgyhogy behoztam a tanksapkát, szétszedtem, és sterilizáltam. Kissé "iszaposnak" mutatkozott, de nem volt ijesztő azért. Aztán összepattintottam és beszereltem. Gondolom most jó lesz.

Nem rég végeztem az ablakmosórendszer felújításával. Visszafolyószelepet és fúvókákat cseréltem gyári vadi újakra. A fúvókákat azért akartam lecserélni, mert egyrészt már nem szórtak egyenletesen, másrészt lehetetlen volt beállítani őket. Vagy nagyon fel szórtak, vagy nagyon alá. A vadi újat már egész precízen be tudtam lőni!

>> SzervizEngineCoffeeTables // Alfa 156 2,5 V6 // 2009-07-16

Múltkori gyorsuláson az egyik hátsó fékbetétem disszidált és a ferodol leugrott a betét fémrészéről. 2 nap alatt motorfékkel fékeztem és V6tól telhető lassúsággal közlekedtem. Rendeltem még 2 kormány összekötőt is mert a jobbos kezdet játszani.
A szerelő kicserélte múlthét szerdán, minden rendben.
Pénteken kész lett a hiányzó selespeed felnim(hegesztés és görgőzés), levettem a jobbos első felnit is hogy szépen párba legyenek centirozva, és ekkor vettem észre hogy 2 nap alatt kiszakadt a jobboldali belső féltengely gumiharang. Öröm bodocság:((((
Rendeltem javító készletet és tegnap kicseréltük. Nem volt egyszerű, elég erős anyagból készült az új harang is. Remélem már nem jön túl sok próbléma a hazaútig.