Blog >> 156
Találtam Ebay-en egy csomagtér hálót.
Köszönet Ribipetinek, hogy leütötte, GTPetinek és Liquidnek a logisztikáért, András bácsinak pedig a tartókért.

Ma végre kézhez kaptam a 156-os naptárjaimat, igényes, szép kivitelezés, szuper! Köszönet Gábor80 cartársnak!!!!




Először amikor észre vettem, hogy csak minden 3-4. próbálkozásra gyullad be az egyik xenon, gondoltam, csak az égővel van baj, de átcseréltem a két izzót és megállapítást nyert: a trafó felmondta a szolgálatot. Sok jóval nem bíztattak, mindenhol közölték, hogy mivel a trafó a lámpatest belsejében van, és külön nem is lehet kapni, az egész lámpatestet cserélhetem. Ezt csak az tudja átérezni, milyen, aki tisztában van az árakkal: Újonnan 250E ft fölötti összeget kérnek egyetlen fényszóróért. Bontottban 50-80E körül mozog, de lehet hogy abban is rossz a trafó. Sok járkálás után véletlenül tudtam meg egyik ismerősömről, hogy ő nagyon ért ezekhez a gyári xenonokhoz, van is hozzá bontott alkatrésze, és bár már nem ezzel foglalkozik, de haveri alapon megcsináltuk együtt. Ehhez ki kell venni a lámpát, aztán kiimádkozni a trafót, utána új trafóval visszaszerelni, és működött! A végén teljes mértékben olyan lett, mint amilyennek megálmodták tervezői.
A gyári xenon lámpatest egyébként minden híreszteléssel ellentétben nem olyan mint a halogén, nem a halogén lámpatest xenonnal való felszereléséről beszélünk. Egyetlen alkatrészük egyezik, az a búra. Az ugyanúgy Carello, mint a halogénesen. A hátulja, a fekete rész más alakú, mert el kell férnie benne a trafónak, és az aljára fel van csavarozva egy szürke vízhatlan doboz, ami a rendszer elektronikája. Figyeli a helyes működést és innen van vezérelve a dinamikus szintszabályozás.
Az első képen a kiszerelt trafó látható. A csatlakozót a végén az izzóra kell tenni.
A második képen a fényszóró alján található vezérlő elektronika van.


Pár perce elkezdett esni az idei tél első hava!
(igaz, hogy az előző téli idényben 1x már havazott, és az pont idén, január 1-én volt)
Szerencsére már fenn vannak a Michelin téli papucsok, és még délelőtt az OFFos autón is megcseréltük a gumi garnitúrát, felkészülten várjuk a Telet!
(de hol is lehet a jégkaparóm ???)



Azt hiszem, ma végére értem a téli felkészítésnek. Úgy alakult hogy pont most érkezett el az olajcsere ideje is. Kb 2 hete kezdtem el, és máig fokozatosan, ahogy időm engedte, a következő dolgokat hajtottam végre:
-Légszűrő csere
-Pollenszűrő csere
-Motorolaj és motorolaj-szűrő csere (ebben csak közreműködtem:))
-Téli szélvédőmosó betöltése
-Utastér porszívózás
-Új gumiszőnyegek
-Téli kerékszett felszerelése
-Nyári kerékszett letakarítása
2008.10.29.: megérkeztek a felniháztól a GTA replika felnijeim 17- es méretben, és rászerelve a Pirelli PZero Nero 225/45 ZR 17-es gumik. Feltettük a Katus gumiszervízben rögtön, és mentem is vele haza.
Azóta kb. 1000 km-t mentem vele. Tapasztalataim nagyon jók voltak. Ezen a gumin menni egy álom. Az autóm halkan, egyenesen megy, ha elengedem picit a kormányt. Kanyarsebesség is nagyobb, hát, elég sokkal. Esténként az autóm mellett ülök, és nézegetem, gyönyörködöm a szépségében. Nagyon örülök ennek a szép felninek és ennek a szuper gumikészletnek. Örülök, hogy teljesült ez az álmom.


Vettem bontóból jobbra és balra való levélfogót az ablaktörlő karok alá. 2001.02-től szerelik a 156-osokat ezekkel a módosított levélfogókkal, amiken van egy gumi csík is. Az én példányom egy 2005-ös évjáratú 156-ról való.
Azt várom tőlük, hogy a pollenszűrőt kevésbé hagyják majd szennyeződni mindenféle növényi származékokkal, és városi piszokkal.

Az Amore-n sokan panaszkodnak arra, hogy 156-osukon a vezetőajtó nyitása után a nyitó gomb beragad, és csak kínlódások árán ugrik vissza a helyére. Ilyenkor mindenki WD40-et és zár olajozót ragad, de ez sem vezet eredményre.
Így jártam én is múlt héten. 10 és fél évig kibírta problémamentesen, de most eldobta magát. Gondolkodtam, hogy talán magát a zárat kéne lefújni, ami a B-oszlopon lévő kampóba akad be, de az sem segített, így végül elhatároztam, hogy ki fogom szedni a kilincset és megvizsgálom. Nagy kockázattal azért nem járt, mert nekem van itthon a lakásban egy kifogástalanul működő másik (dísztárgyként funkcionál), így ha máshogy nem sikerül, végül beszerelhettem volna azt.
Amikor a kilincs zárastul a kezemben volt, már egyből láttam, hogy a zár egy darabja rendellenesen becsúszik egy résbe, és ettől megszorul, nem jön vissza magától alaphelyzetbe. Gyorsan szétszedtem, és akkor láttam, hogy a zár körüli szigetelő gumigyűrű van elszakadva. A tartalék kilincsemről tudtam pótolni, és összerakás után már hibátlanul működött, pont mint régen.
A szétszerelés rávilágított arra, hogy a zárba, vagy köré fújt bármilyen csodaszer teljesen hatástalan, mert körbe van szigetelve a beázások elkerülése végett. Úgyhogy azt senki ne tegye, főleg azért, mert ha nincs szerencséje, a lecsurgó folyadék nyomot hagyhat a fényezésen is akár. Nincs mese, szét kell szedni, és egy bontott kilincsről áttenni a tömítő gyűrűt.



Csütörtökön szépen lemostam a drágámat, amit kellett leápoltam(gumik, műanyag elemek). Ma pedig sort kerítettem a fotózásra a 156-os naptárhoz .







