Blog >> 156

>> EgyébTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2013-12-22

Imádjuk a fehér színt! :-D Ezt mosd le!

>> EgyébSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2013-11-24

Felkerültek a téli kerekek a tegnapi napon. Elég későn tettem fel őket, mivel idén megint másik szettel gurulok, és mostanra állt csak össze. Gyári 16os aluk mentek fel, Vredestein Snowtrac 3 gumikkal. Kíváncsi leszek milyenek lesznek a GY UG 7 után.

Am. nagyon jól áll neki szerintem ez a garnitúra. Mondjuk nem hiába, gyári... :)

>> EseményTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2013-11-19

Egy picit lepihentetem a dögöt. ;-)

Megnézzük mit csinált a PUG az elmúlt pár hónapban a garázsban.

>> EgyébTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2013-10-23

10,4 l / 100 km :-o :-)

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-10-19

Akárcsak a 155ön itt sem a km, hanem az 1év miatt kellett cserélni.
Selenia racing 10W60-at kapott, ami eddig is volt benne.
Valóban nem a legbarátibb helyen van az olajszűrő a V6-ban, de azért tényleg nem annyira vészes. :)
Óraállás: 110485 km

Lekerültek a 18-as RONAL-ok, felkerültek a Marek-tól jó áron beszerzett gyári, 16" méretű kerekek elöl téli gumikkal.

 
>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-10-13

Már sejtem, hogy ez sem egy lépéses sztori lesz, ezért kezdem sorszámozni. :)
Szóval augusztusban lettem figyelmes arra, hogy szerintem valami nem teljesen normális hang hallatszik a motor felől. Pár alkalom után sikerült kb. lokalizálni. Ez alapján úgy tűnik, hogy a vezérmű felől érkezik a hang.
Jártam vele Alfariumban. Ott annyi kiderült, hogy nem a bordásszíj okozza a hangot, mert azt levéve is megmarad a hang. Viszont az első-alsó fém vezérlés burkolatot súrolta az ott lévő fix fém feszítő görgő (1. és 2. kép). Meglepett a dolog, mert a vezérlés csere óta tudomásom szerint ezek a burkolatok nem lettek babrálva. Mindenesetre ez orvosolva lett, de továbbra is maradt fémes-üveges hang. Hideg motornál nem hallani, ahogy melegszik a motor úgy erősödik ez a hang. Engem nem hagy nyugodni. 7000 km van benne és szerintem csere után nem volt ilyen hangja, de erre nem esküszöm meg. :)
Ezért nekiláttam otthon vizsgálódni. Felső vezérlés burkolat le, bordásszíj le, alsó fém vezérlés burkolatok le. (Itt jó tanácsként ajánlom, hogy a bordásszíj automata feszítőjét ill. a hátsó fix feszítőt érdemes levenni, ha a fém burkolatokat akarjuk levenni, mert nagyban megkönnyíti a dolgot, bár az eLearn ezt nem írja.)
A terv az volt, hogy egyrészt ellenőrizzem, látszik-e bármiféle nyoma a burkolatokon annak, hogy esetleg bármelyik feszítő vagy a vezérmű szíj beleért-e a burkolatba valamint, hogy burkolat nélkül ill. azokat egyesével visszatéve ellenőrizzem a hangot. Kettő ismert kopáson kívül (amit Alex-ék találtak ill. egy korábbi eset - 3. kép) nem találtam más friss kopást.

Összehasonlításképpen ez az a hang, meleg motornál, minden burkolat a helyén.

Ez pedig leállításkor.

Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy "szabad füllel" hallgatva nem ilyen éles a hang, mint amilyen a videókon. De ez lehet, hogy pont jól jön.

Összeszerelés:

1. - Vezérmű hang burkolatok és bordásszíj nélkül

Szerintem van valami kaparó-kerregő hang.

2. - Vezérmű hang hátsó-alsó burkolattal

3. - Vezérmű hang alsó burkolatokkal

4. - Vezérmű hang visszaszerelt alsó burkolatokkal és bordásszíjjal

Bárkinek a véleményét, akinek van tapasztalata V6 vezérlés hang terén, szívesen fogadom. Normális ez a hang avagy nem?

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-10-12

Még a hűtőradiátor visszaszerelésekor derült ki, hogy a kuplung munkahenger porvédője szét van szakadva és a dugattyúnyomó rúd is korrodált, ráadásul picikét szivárog is a folyadék, ezért cserélve lett egy Ferodo márkájúra. A csere viszonylag egyszerű volt. :)

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-09-22

Mivel nemrég sikerült megjavíttatni a már az autó vásárlásakor is törött állapotban lévő klímacsövet, ezért a hűtőradiátor visszaszerelésével együtt a klímaradiátor is vissza lett szerelve.
Nyomáspróbázva, feltöltve még nincs a rendszer.