Blog >> 156
Február első hetébe felhívtam munkaidő alatt az érdi bontót, megkédeztem h mien bőr ülései vannak? ami spontán érdekelt volna az a 156TI, GT, - ezek közül csak a gt volt de azt kompletten akarta eladni, sima 156 mustársárga volt de az nem volt annyira szép állapotba, még a végén rákérdeztem h brera ülések vannak-e. Meglepődve a válaszon mert szintén ritka - volt 2db, szép állapotba, jöjjek le nézzem meg és megalkudunk. Oké szombaton megyek. Lementem, és mikor beleültem, körbenéztem nagyon megtetszett, tudtam h nem fog stimmelni a sin meg miegyéb de kis igazítással mindent meglehet orvosolni. Megvettem. Tolattam is be az udvarba tettük be és nagy mosollyal jöttem el onnan.
Hétvégén volt rá időm h betegyem, leápoltam Turtlewax bőrápolóval már két hete kb, a 156 sinjeit kellett átraknom. Nem kellett heggesztenem, furnom.. csak egy kis adaptert tettem alá, mivel +3,5cm volt a két sin külömbsége. lényegébe 4 csavar és 4 anya kellett plusz az adapterhez anyag. Én egy rozsdamentes acélt vettem elő ami nem hajlékony. levágtam 4 csíkot, melyet majd befedek filccel és nem látszik semmi. biztiöv meg a hátsó adapterhezrögzítettem a kasztnihoz, így az is biztonságos. Összképre nagyon szép és mégnagyobb mosollyal ülök be szeretett alfámba. Nagyobb figyelmet kap az alfa a parkolóba illetve azon a helyen ahol lassan gurolok.




Készülnek a kiegészítők tavaszra. Egyszer csak eljön, bár ahogy az időjárás kinéz nem sok esély van rá. :-)
Ültetőrugók lefestve, felni előkészítve a fényezésre.



A katalizátor csere miatt gondoltam kipróbálom mi változott. A BmS tanácsára lehúztam az AFM csatiját.
Első indítás, beröffen és azonnal lefullad. Második indítás, kis bizonytalanság és beáll az alapjárat. F@sza. P1172 és P1175 ill. P0100 és P0110 hibakódok (utóbbi kettő az AFM lehúzás miatt). Hibakódokat kitöröltem, értelemszerűen P0100 és P0110 visszajött.
Elindultunk egy kis kirándulásra, hogy megnézzük a Zsámbéki templomromot. Ahogy bemelegedett éreztem, hogy valami változott, de nem jó irányba. Menet közben egy fordulatszámon tartva néha ici-picit bedadog. Az alapjárat nagyon gyenge. 400rpm körül ingadozik és egyenetlenül jár, néha a töltéslámpa is bevillan. Egyszer, parkolásnál a szervó beterhelésére le is fulladt. A rövid kis autópályarészen meghajtottam kicsit, nem is megy jól.
Ismerős jelenségek voltak. Ugyanezeket a jelenségeket produkálta, amikor vélhetően elszállt az AFM, csak utána rendbejött.
Nem lettünk sokkal okosabbak, viszont ami jó hír, hogy cirka 70km alatt nem jött vissza a két keverékképzési hibakód (P1172, P1175).
A kormánymű ki-beszerelés miatt kellett egy futóműállítás is.
Alexék nagyon jó munkát végeztek végre nem kopog semmi. Nem hittem, hogy valaha elérjük ezt az állapotot. :) Nagyon korrektek is voltak ár tekintetében, mivel tartották magukat az előzetes árajánlathoz, annak ellenére, hogy előre nem feltétlenül látható dolgok miatt elég sokat szívtak.
Az 1. hengersor leömlője környékén valahol kifújt elvileg. A kormánymű kiszerelése miatt ehhez is könnyebb volt hozzáférni, de azért Alexék ezzel megküzdöttek. :)
Kifújást nem sikerült találni, de az gyorsan kiderült, hogy az 1. hengersori leömlőn lévő katalizátor ki van belezve.
Szerencsére nagyon gyorsan sikerült az alfadepo-tól egy jó állapotú bontottat beszerezni, ismét köszönöm nekik a gyors beszerzést.
A másik leömlőnél viszont csavar gondok akadtak, mivel két csavar letört a katalizátornál lévő csatlakozáson. Ezt is megoldották a srácok. :)
Az cserélt leömlőnél a sortömítés is cserélve lett.
Update: a P1172 és P1175 hibakódok azóta sem jöttek vissza. Ahogy sejthető volt a kibelezett katalizátor miatt jöttek ezek a kódok.




Hidegindításkor néha kerrent egyet az önindító és a kormánymű kivétel alkalmával ezt is egyszerűbb volt kiszedni és felújíttatni.

Már korábban megvizsgálták Alexék (Alfarium), hogy a még meglévő kopogás a kormányműtől jön.
Mivel több dolgot is meg kellett vizsgálni, cserélni, ami a kormányműcserével összeköthető, ezért elvittem hozzájuk, hogy újíttasák fel a kormányművet.
A szakműhelyben bevizsgálás után azt mondták, hogy nagyon odavan a kormánymű ezért igen drága lenne a felújítani. Szerencsémre Alexék tudtak adni egy belevaló kormányművet, aminek vélhetően sokkal kisebb gondjai vannak. Ez be is igazolódott, még a bontott kormánymű árát beleszámolva is jóval olcsóbb volt az egész felújítás így.
Természetesen a szervófolyadék is cserélve lett valamint a bal oldali axiált is cserélni kellett.




Elvittem átnézetni a gépet. Történt ugyanis, hogy az ABS önálló életet kezdett élni. Ha kell ha nem működésbe lépett.
Rá lett kötve gépre, fékpad stb.
Az ABS elvileg azért játszik mert a jobb oldali kerékcsapágy elhalálozott.
Közben fény derült még pár dologra(hála a magyar utaknak)
-bal első felső és alsó lengőkar is csere....
Alkatrészek megrendelve Erhard 242 (Dark Side) nál.
Volt időm az első tavaszi napsütéses hétvégén autóba ülni egy laptoppal.
Kinyertem pár adatot a motorvezérlő elektronikából (ECU). Akit érdekelnek az adatok, azokból következtetést képes levonni, az örömmel olvassa tovább.Aki nem hisz a száraz tényeknek, idő előtt lapozzon!
12 év és 130 000 Km után beszéljenek a számok!
Km óra számlap szerint megtett Km: 131316. FIAT ECUscan által kiolvasott érték: 130331 Km. HOgy miből adódik az eltérés, őszintén megmondom, hogy nem tudom! Van olyan OFF-os autó a családban, amin két kijelzőn más más megtett hosszt mér, akkor is, ha egyszerre lettek nullázva ...
A Selespeed nagynyomású szivattyúja (/actuator) 33 736 alkalommal kapcsolt be, hogy feltornássza a nyomást a kívánt szintre, továbbá eddigi élete során 44 188 percig volt szolgálatban.
Sebességi fokozatok kihasználtsága:
― N (üres) : 43 300 alkalommal kapcsolva, megtett távolság ~ 4 Km
― 1 (első) : 32 037 kapcsolás, ~ 46 Km
― 2 (kettes) : 25 746 kapcsolás, ~ 3 312 Km
― 3 (hármas): 21 107 kapcsolás, ~ 8 377 Km
― 4 (négyes) : 20 565 kapcsolás, ~ 14 340 Km
― 5 (ötödik) : 27 741 kapcsolás, ~ 62 906 Km
― R (rückv.) : 28 440 váltás, és 0 megtett Km
Ebből vagy az látszik tisztán, hogy az autó sokat pályázott, vagy az, hogy elég gyorsan közlekedek ahhoz, hogy sokat legyen 5.-ben. Sajnos, ez még csak ötsebességes, MK I Selesped váltós Alfa 156-os, a hatodik fokozatról ezért nincs infóm.
Köszönöm, hogy végig olvastad ezt a blogbejegyzést!



