Blog >> 156
Az index nem működött, elakadásjelző szintén. Riasztó aktiválása/deaktiválás esetén villogott.
Cserélve az index relé.
Ki lett cserélve a légszűrőházam. Az enyém el volt törve a csavarozási pontoknál, ahol a tetejét csavarozom rá a házra. Sajnos újat már nem lehet kapni, így maradt a bontott. Elég sok dolgot le kellett szerelnem, hogy fentről ki tudjam bújtatni, de sikerült. Kapott új légszűrőt is, gyárit.
Km: 172.004
Április elsején belekerült az autóba a 295 ezredik kilométer (a pillanatot megint nem sikerült pontosan elkapnom), s lekopogom abszolút túl is teljesíti minden elvárásom. Jön megy - meglepően dinamikusan - közben alig fogyaszt gázolajat, olajat pedig egyáltalán nem.Megszűnt a klíma és hűtőventillátor hektikus működése (fogalmam sincs mitől - talán így próbálja meghálálni a törődést, mint egy menhelyről befogadott kutya), valamint a vezetőülés alatti csatlakozó fixre forrasztásával már a légzsáklámpa sem világít a műszerfalon, így ebben a hónapban le is műszakiztatjuk a gépet. Ha időnk engedi kicsit foglalkozunk is vele, de ezek mind csak apró, a működést nem befolyásoló, leginkább csak zavaró dolgok elhárítása lesz.

Olaj: Castrol 10W60
Olajszűrő: MannFilter
Km: 171572
A Sprintauto Service-ben beszerelték az új Eibach pro kit rugókat és a Koni STR.T lengéscsillapítókat. Az alkatrészt én vittem, de kellett még hozzá 4 porvédő a lengéscsillapítókhoz, illetve Rado szólt, hogy a felső lengőkarok elég gatyák (a szilentek nyikorgását én is hallottam), úgyhogy azokat is kicserélték.
Beigazolódott a sejtésem, hogy nem a gyári rugók voltak benne, hanem egy Vogtland ültető szett, ami 40 mm-t ültet elöl-hátul. Az új rugókkal (amik 3 centit ültetnek) is láthatóan magasabb lett a kocsi, főleg elöl. Ezt egyáltalán nem bánom, mert állandóan leért mindenhol az eleje. Attól, hogy egy kicsit magasabb lett még most is elég jól néz ki. :)
A fő különbséget persze akkor vettem észre mikor elindultam az autóval és mentem kicsit. Szó szerint ég és föld. Sokkal összeszedettebb az egész, a gátlók pont jó keménységűek. Nem billeg, nem úszkál, fogja az utat és fekszik a kanyarban, mint macska az ágyban. :) Egyszerűen olyan, mintha egy másik autót vezettem volna.
Ja és kicserélték az ABS pumpát az eredeti megjavítottra. Rendesen működik: van ABS, működik a sebesség mérő és km számláló és nincs hibaüzenet. :)
Csináltam egy előtte-utána képet, ami elég béna, de azért látszik a lényeg. És van egy kép a régi rugókról is.


Megjöttek. :) Eibach pro kit rugók és Koni Str.t lengéscsillapítók. Jövő héten kerülnek be, már nagyon nagyon kíváncsi vagyok. :)
Az az igazság, hogy nem tudom milyen rugók vannak benne, mivel azokon nem találtam semmiféle jelölést is sima fekete rugók. Viszont szemre lejjebb van, mint egy sima sport futóműves 156.
Beraktam egy képet a jelenlegi állapotról, hogy lehessen látni majd a különbséget.



A napokban járt nálam egy 156 a következő hibajelenséggel: tolatólámpa, hátsó ködlámpa, csomagtérvilágítás nem működik. Ebből arra következtettem, hogy a csomagtérajtó kábelköteg meg van törve. Bontott, ki tudja milyen állapotban van, új meg nincs, ezért maradt a javítás.
Akkor javítsunk:
Először bontsuk le a kárpitot (1.kép)
A kalaptartó alatt van a csatlakozó (2.kép)
Patentokat pattintsuk ki, fűzzük ki a kábelt (3.4.kép)
Nos, itt nem csak meg van törve a kábel, szó szerint eltört a kábelköteg (5.6.kép)
Úgy gondoltam, hogy nem csak simán összeforrasztom a kábeleket, hanem teszek bele toldást. Ez azért jó, mert a gyári kábelek már elég merevek, hamar elpattognának újra, de a "friss" kábelek még hajlanak, így egy darabig biztos jók lesznek.
Tippek, trükkök: a toldó kábeleket egyformára vágjuk, így szépen be tudjuk majd bandázsolni a végén. A gumi átvezetőt húzzuk rá forrasztás előtt a kábelkötegre, mert a csatlakozó nem fér át, és a kész kábelköteg csupaszon marad. Színt színre párosítsunk, kivéve a fekete kábeleket, azoknak mindegy (testkábel). Mielőtt bandázsolunk (szalaggal körbetekerünk) dugjuk össze a csatlakozásokat, és ellenőrizzük a lámpákat. Használjunk zsugorcsövet, az jó dolog (7.kép)
Ha mindent jól csináltunk, lesz egy Alfás karácsonyfánk (8.kép)
Eredmény: világít a tolatólámpa, a hátsó ködlámpa, működik a csomagtérvilágítás, és végre kijelzi ha nyitva van a csomagtartó.
A költségek elhanyagolhatóak, időben kb. 2-4 óra a művelet, kézügyességtől függően.








Felkerültek az új görgők az autóra, szerintem jó lett! Féltem hogy magas lesz, de átmérőbe a kerék nem nagyobb, csak most jobban zavar az eddig is szóban forgó ültetés, de marad így most egy darabig, 30mm kellene, úgy pont tökéletes lenne! A fekete nem feltétlen nyerő szín, elveszik kicsit a szekér alatt, nem is tűnik fel, hogy ilyen nagy, pedig az. Az egyik ugye le lett csiszolva, eddig nagyon nem tetszett, de most így fent az autón egészen jól néz ki, nyárig ez is eldől, hogy milyen szín is legyen. Tartottam egy nagytakarítást, bőrápolást, most nagyon tiszta és szép. Viszont a turbó előtti cső kiszakadt, azt cserélnem kell mihamarabb, illetve szórja az egyik féltengely az olajat, arra is megoldást kell keresnem, vagyis cserélni. 225/40 r18 van fent, elől 80%-os infinity, hátul zsír újak. Ugye maga a felni nagyon könnyű, lévén hogy mennyire drága, azt kell hogy mondjam, nagyon kényelmesek, meglepően, nem ráz, nincs hangja, jobban megy, mint a sárnehéz régi kerekeimmel, nagyon elégedett vagyok, tetszik!! Szépen lassan kezdi elnyerni azt a külsőt, amit szeretnék.







