SD - főkép
>> Tuning és extraAlfa Giulia Super // 2023-06-04

Kisasoltam egy lötyögő kábel csatlakozót, nincs is semmi dugva rá, de akár zörögnin is tudhat, így a kötegelőért nyúltam:D
Persze óvatosan kell minden ilyennel bánni, mert az auto nem egy statikus tárgy, mindem ami mozog, ami meleg, az hatással van egymásra, kárt is tud okozni.
De ezesetben tényleg csak ott fityegett, így nem túl szorosan megcsíptem:)

Megellenőrzitem még1x az OBD-t nulla hibát mutatott, eltároltat sem jelzett.. tehát a legutóbbi mint ahogy az kinézett fals riasztás volt, ami töltő levételnél keletkezett.

 
>> EseményAlfa Giulia Super // 2023-05-31

Most már figyeltem a töltő lecsatlakoztatására, nyoma sincs semmi nyavajgásnak:P

Családi telekocsis lötyögés próbáltam örömteli alfázást bemutatni, 90-el a 3-ason:)
Ugye. Nemhergeljük a családot:P

Egészen a 21-es úton is túljutottam, már vártam a szerpentint:D addig a pár ízesebb kigyorsításon kívül, említésre méltó nem történt.

Na de majd a szerpentin :D
Hát nem előttem termett az aktuális 50-el menő kocsisor?
Szépen követtem, hagytam őket kibontakozni:))
Aztan jött egy hosszabb szakasz, közben persze azonnal kaptam a kotkodálást…
Na mondom akkor csak lightosan:)
Onnan végre üres volt az út:))))
De szépen veszi a kanyarokat!
Mennyire megy!

Kb. Az út utolsó 10 percére jutott egy kis élményautózás:)
De megérte, leparkoltam, járattam még kicsit, egy pici fékszag egy kis égett fű, ami az aljához ért:P

De a fő atrakció hogy sikerült a Mátraszentistván lehajtónál kicsit odalépni neki, amikor is megajándékozott egy kis utánégetős, pops and bangs váltással :)

Hát apró örömök:)

 
>> Tuning és extraAlfa Giulia Super // 2023-05-27

Az autó üzenni akar valamit..
Hogy is mondjam.. ha ezt elmesélem egy off tulajnak, akkor jönnének a naugyék:P
Mert ugye 8k km vastagon garis, de most mit kezdjek ezzel..?

Szóval hogy olvasgattam világszerte ezeket a ilyen olyan hibakódot kír, mert csak és ez alfa stb..
Meg is próbáltam megfejetni magamnak, hogy nyilván valami hekkelés vagy akku probléma, mindenki másnál :P

Még azt sem mondom, hogy kétségbe estem, mert volt már hogy leszedtem az akksi sarut, akkor pedig mindent kiír, van is rá módszer kitörölni.

De most az volt, hogy az autó csepptöltőn, kicsit sietősen indultam, szedem le, indítok, erre jön a kód özön. Légzsák, kézifék, radar, sos nem elérhető és minden..
De konstatáltam a kézi működik, mire kiálltam a kertből, a nagyja eltűnt az utca végére kopp jobbra a kormány, aztán kopp balra el is tűnt a többi..

De azért bennem volt, hogy akkor most a hiba az hogy azt mondja hogy hiba, vagy van hiba?:D

Végül is akkor elmondhatjuk:
- vagy az van, hogy hirtelen kikapcsolás nélkül szedtem le töltőt, közben az autó már készenlétben volt a nyitás miatt, bezuhant a feszkó, és nesze.. mert pont nem vette a lapot a vezérlő ektronika?
- vagy ez valami szoftver bug amit nem gyomláltak ki mert ugye nyomtalanul gyógyul??
- vagy valami fizikailag nem kóser hát miért csinál ilyet..???

Lehet felhívom a szervízt azért nézzenek rá, mondjanak valamit..

Hmm..

Akkor mostantól szabály, hogy mielőtt nyitom az autót kihúzom a töltőt, hogy onnan már ne érhesse váratlanul a plusz tápnyál megszűnése..

Pont tárgyalták a topicban nincsan rózsa tövis nélkül.. őőő,

Vagy csak jelezte az autó hogy ő ilyen fáradtan nem hajlandó velem útrakélni:/
Jó tényleg fáradt voltam...

Na ezt majd úgy is átírom csak így hirtelen :P
A program hiba forrása, program hiba :D
A diagnosztikai rendszer hibásan jelez hibát :D
De legalább megy:)))

illusztráció: akkumulátor saru levétel utáni kódrengeteg találó zenei aláfestéssel.

Persze az OBD hibaolvasóm semmit nem mutatott, igaz csak gyújtáson volt, motort nem indítottam, de nyilván igazából hibajelenséget sem tapasztaltam.

 
>> EseményAlfa Giulia Super // 2023-05-09

Végre úgy használtam a gépet ahogy azt eredetileg terveztem:)))

NEeeeeeem volt könnyű megállni... :)

Kb. 2 hete kuksolt a garázsban töltőre dugva, aztán eljött anyáknapja és rávettük magunkat egy M3 oda-vissza a hétvégi körre :)

Oda fele úton mivel 21h után indultunk minden sima volt:) Gondoltam megajándékozom feleségem az Alfázás örömével, és felajánlottam neki hogy vezethet végig, de olyan fáradt volt az egész napi kertben tevékenykedés miatt, hogy nem vállalta:) Ok akkor maradok én:)))

Továbbra is foglalkoztat a mi a jó az autónak, hogy szereti ha vezetik témakör, és ezt ismételten tovább fejlesztettem, most se nem siettünk, se nem túlélő módban féktávról féktárvra menekültönk az idióták elől :D

M0: D módban 100-110 km/h körül gurulva szépen 1800-2000 RPM körül (manuálban csekkolva 7-es sebességben tartotta magát) mivel tempomattal gurultunk így a fogyasztáson nem látszott hogy többet enne mint normal-ban. Szóval az M0-án Dinamic-ba kell rakni akkor nem akar 1300-as fordulaton hegynek fel röfögni :)

M3: itt már mindegy mibe raktam, mert 130-nál eléri a 8-as sebességgel is a 2000-es fordulatot, így szintén tempomattal végig gurultuk a távot, néhány felhajtós örömteli gyorsítással alapvetően nyugodt közlekedéssel, a fogyasztásom is normalizálódott 8.2 ennek már több köze van a katalógus adatokhoz :D :)

( tankolás óta csak két rövid kör jutott 1-1km hideg motoral, ami miatt 15L-en volt kiakadva, na ez már nekem is sok:D)

Nagyon szeretem mikor az egész rendszer átmelegszik és érezhető hogy pont úgy működik minden mint ahogy a tervező asztalon kitalálták, engedek néha a csábításnak manuálba átdobva a váltót milyen szépen váltogat vissza, milyen szépen dobja a következő sebességet terhelés alatt :)

Más ez mint a városban épp bemelegedett motorral tötyögni, szépen átmelegedett trombitáló kipufogóval, váltóval és minden penge és életteli:))) Öröm a gyorsítás:)

Szokásos rigolyáimat most is betartottam, extrém körültekintő pakolóhely keresés, lehetőleg olyan mellé aki nem megy sehova :D:D:D
De miután bemondták hogy jégeső várható még a villanyautók fedett napelemes töltő helyét is kisasoltam, hogy én biz beállok oda ha úgy alakul:D

Hát vasárnap már az elején említett népszopásba torkollott a hazaút, a mindenki most megy, közben jégesők, zivatarok vonulnak át a pálya felett, bogarak, baleset.. ami kell::P De nézve az időképet szépen megvártuk kúton a zuhékat, így minket elkerült:)

Talán egy fokkal jobb volt a közmorál mint előzőleg tapasztaltam de igazából enyhén szólva is inkább pórias mentalitásra vall... csak pár példa:
35km/val gurul mindkét sáv.. BMW az elválasztó vonalon gurul, hogy eresszék már el.. HOVA?:D Suzuki Stift 1.0 bőgő motorral érkezik és próbálja bizonygatni hogy ő nagyon menne:D de hova.. mina különbség a két ember között?:D Semmi:D

A tolakodók a legalja, ilyenkor szépen megnyomódik a pedál, ha üres előttem a pálya és go, majd szépen kisorolok és eleresztem a húgyagyút, ha majd újra utólér :D

Szóval kb. látom már mit várnak el az emberek egy ilyan autótól és én megadom nekik, se többet se kevesebbet :))))
Határozott relatív sebességgel távolodok, vagy előzök, nincs félreértés:)))

Ha pedig van hely akkor normálisan lehet közlekedni, ha nincs akkor hallgatom ahogy gangol vissza a 8 sebességes ZF és gurgulázik a motor:))) Jó ez így mindenkinek:)

7900km

 
>> SzervizAlfa Giulia Super // 2023-04-17

Na végre, két tavaszi zápor közt feldobtam a nyárikerekeket, az óriás 17" felnikkel, ha nyárikerék akkor nagykerék:))))

Megnéztem végre milyen gumit is rakott rá Giorgio amikor alátette a platformot:)))
Hát EcoContact 6:))) Amúgy nem is olyan rossz így 20 fok környékén már jobban fog mint a téli Bridgestone:D

Szóval pipa, ez is megvan, téli ment a helyre, gyerekektől kértem kölcsön krétát:)))

Nyomás ok benne, majd kicsit kell kieresztenem belőle, mert már most 2.8 Bar menve:)

7000km:)

 
>> EseményAlfa Giulia Super // 2023-04-12

Azt hiszem abbe a címbe ma sokmindent bele lehetne magyarázni jelen környezetünkben:P Nem is teljesen értem miért szivatom magam buszozással:D

Már a gyerek egyik osztálytársának faterja is felajánlotta, hogy elvisz reggel céges verdával. De mondtam neki testet és lelket is edzeni kell:D:D:D

Amikor a vételi szándék megfogalmazódott a fejemben és véglegesedett, egy kompromisszumot kötöttem magammal, hogy nem lesz napi rohangálós autó:)

De azt nem gondoltam, hogy ezt ilyen nehéz lesz betartani, úgy véltem hogy majd maga a tény hogy ott áll a garázsban már annyi örömmel tölt el hogy öröm lesz a biciklizés vagy a buszozás is a maradék napokon..

Ehhez képest:

Az első 5000km-ben elég sokat városoztam vel,e ennek köszönhetően a kezdeti 9-10L-es fogyasztás elkezdett a 12-13 felé vándorolni. Persze ebben benne van a tél, a téligumi.. és az hogy már használom is az erejét :D De még így is jó két hetet kitart általában egy tank benya, így gyakorlatilag mindegy, egy kollégámag idézném:

És mennyit fogyaszt? "Amennyit akar:) A összeset:)"

Normál használat mellett autópálya 150-180 között 10.5 L körül, asszony lábbal téli üzemmódban is inkább a 7 környéke:) Azt a nyári 5.7-es meg 6.5-ös értéket nem értem már hogy hogy lett... de kinek jó az? :D

Egy dologra nem számítottam, hogy ennyire nehéz lesz otthon hagyni, minden amit szerettem volna bejött. A szín, a forma a régi Alfás érzések, a közösség, adott:)

A gyerekek tövábbra is közfelkiáltással ugranak ha megtudják hogy megyünk:)
Élükön a legkisebbel, nem is értem ha ilyen autóval kezdi, milyet fog akarni majd magának?:D

Update: DE qvvára boldogít hogy ott áll a garázsban:) :D Alfa Amore! ;) most néztem meg :))))

 
>> EseményAlfa 155 2.0 8V // 2023-04-08

Bőrkormány lett, egy újabb tökéletes nap:)

 
>> EseményAlfa 155 2.0 8V // 2023-04-08

Szintén egy életet meghatározó momentum, mikor elkészültem a 2010-es Alfacity beharangozó animációval:)

3 perc renderelt kisfilm, saját modellek és grafika, az akkori gépeken ez bravúrnak számított:) Most egy telefon 2-3x gyorsabb mint az a gép amin ezt rajzoltam:)

https://www.youtube.com/watch?v=YD2tQIdaNQU

 
>> EseményAlfa 155 2.0 8V // 2023-04-08

A teljesség igénye nélkül, előre nem megszervezett szálláshelyekkel, elindultunk a 155-el, GPS és térkép nélkül, irány olaszország:D

Az első nap velencéig jutottunk, itt egy 1969-es utikönyv segítségével, de úgydöntöttünk mégis inkább veszünk egy papír alapú térképet:)

Ezek után a teljesség igénye nélkül: Velence, Ravenna, Rimini, Roma, Firenze, Maranello, Caorle

Örök élmény!
2009 Augusztus

 
>> SzervizAlfa 155 2.0 8V // 2023-04-08

Felújítva, készülünk a nagy talján körútra, kezdettől fogva volt egy szokása az autónak hogy melegen néha meg sem nyekkent, egyszerűen nem indított, de megsúgom ez ezután is maradt így tettük meg a 3000km-es körutat is:D És tudjátok mi volt. a megoldást? A váltónál egy régi kiiktatott titkos kapcsoló helyén egy összesodort kábel, ami az öndindító behúzó mágnesét tiltotta, ha megmelegedett a váltó nem megmozdult a kábel nem érintkezett, nem indult:D Ezért ha valahova megérkeztem addig nem állítottam le az autót amíg a végleges helyén nem parkolt:D:D:D Mikor még ezt nem tudtam, utána jó lett mindörökre:)
2009 Június