Tagok >> SD >> Giulia Super >> Blog
- Típus:Giulia Super
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2022
- Színe:Rosso mi más:)
Ahogy már korábban is írtam, próbálok minden típus-specifikus gyenge ponttal tisztába kerülni.
Ennek jegyében idén rendeltem az Alfissimo kínálatából hűtőkör légtelenítő csavarokat a Giuliához.
Nem a legolcsóbb megoldás – ráadásul Amerikából rendelni eleve nem a költséghatékonyság mintapéldája –, de amit ezzel megelőzésben megspórol, az szemmel látható összeg. Nem csak pénzben, hanem biztonságban és nyugalomban is.
Miért szükséges ez az alkatrész?
A gyári légtelenítő csavar költségoptimalizált, finoman szólva alulméretezett darab.
Nem értem az olaszokat: annyira tipikus forgatókönyv, hogy egy alapvetően jó autó az út szélén áll egy filléres alkatrész miatt, gőzölgő motorháztetővel.
Ciki. Bizalomromboló. A tulajdonos megalázása.
De hát… ezek az olaszok már csak ilyenek 😄
Szerencsére az alfás közösség itt is működésbe lép.
Vannak cégek, amelyek kifejezetten ezekre a típushibákra specializálódtak, és megfelelő anyagból, pontos méretben gyártanak légtelenítő csavarokat.
Nem kapkodtam el a cserét – jellemzően régebbi autóknál jön elő –, de elég rendszeresen, hogy ne opcionális, hanem kötelező kiegészítő legyen.
A szerelés
Maga a művelet nem bonyolult, inkább körültekintést igényel.
Senki nem szeretne egy elejtett tömítés vagy beesett csavar miatt órákig matatni a motortérben.
YouTube-videók alapján:
a két érintett pontot előre rongyokkal körbetömtem,
a tömítést kicseréltem (és nem raktam be véletlenül duplán 😄),
a kifolyt hűtőfolyadékot hideg állapotban, szintre mérve pótoltam.
A munka kicsit… nőgyógyászati jellegű 😄
szűk hely, finom mozdulatok, odafigyelés.
Kis ijesztés – happy end
Amikor kész lettem, indítás, járatás…
és jött is a gőz 😄😄😄
Nyilván: a kifolyt hűtővíz pont a katalizátorra csöpögött – ami természetesen az első, ami üzemi hőmérsékletre melegszik.
Egy pillanat pánik, majd gyors felismerés.








