Mutasd

>> Tuning és extra2025-08-08

Ahogy már korábban is írtam, próbálok minden típus-specifikus gyenge ponttal tisztába kerülni.
Ennek jegyében idén rendeltem az Alfissimo kínálatából hűtőkör légtelenítő csavarokat a Giuliához.

Nem a legolcsóbb megoldás – ráadásul Amerikából rendelni eleve nem a költséghatékonyság mintapéldája –, de amit ezzel megelőzésben megspórol, az szemmel látható összeg. Nem csak pénzben, hanem biztonságban és nyugalomban is.

Miért szükséges ez az alkatrész?
 A gyári légtelenítő csavar költségoptimalizált, finoman szólva alulméretezett darab.
Nem értem az olaszokat: annyira tipikus forgatókönyv, hogy egy alapvetően jó autó az út szélén áll egy filléres alkatrész miatt, gőzölgő motorháztetővel.
Ciki. Bizalomromboló. A tulajdonos megalázása.
De hát… ezek az olaszok már csak ilyenek 😄
 Szerencsére az alfás közösség itt is működésbe lép.
Vannak cégek, amelyek kifejezetten ezekre a típushibákra specializálódtak, és megfelelő anyagból, pontos méretben gyártanak légtelenítő csavarokat.
Nem kapkodtam el a cserét – jellemzően régebbi autóknál jön elő –, de elég rendszeresen, hogy ne opcionális, hanem kötelező kiegészítő legyen.

A szerelés

Maga a művelet nem bonyolult, inkább körültekintést igényel.
Senki nem szeretne egy elejtett tömítés vagy beesett csavar miatt órákig matatni a motortérben.

YouTube-videók alapján:
 a két érintett pontot előre rongyokkal körbetömtem,
 a tömítést kicseréltem (és nem raktam be véletlenül duplán 😄),
 a kifolyt hűtőfolyadékot hideg állapotban, szintre mérve pótoltam.

A munka kicsit… nőgyógyászati jellegű 😄
szűk hely, finom mozdulatok, odafigyelés.

Kis ijesztés – happy end

Amikor kész lettem, indítás, járatás…
és jött is a gőz 😄😄😄

Nyilván: a kifolyt hűtővíz pont a katalizátorra csöpögött – ami természetesen az első, ami üzemi hőmérsékletre melegszik.
Egy pillanat pánik, majd gyors felismerés.