Tagok >> SD >> Giulia Super >> Blog
- Típus:Giulia Super
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2022
- Színe:Rosso mi más:)
Na EZ nem az alap felhasználása ennek az autónak:D
De most mond meg, hát lehet ellenállni?
- süt a nap
- a biztosító problémázik a képeken, fotózni kell
- a postára pedig el kell menni, biztos fontsos :)
- egy gyerekszéket is meg kellene még nézni..
De parkolni átlagos gépjárművek közt... ház az kb olyan kockázatos mintha egy 20-as éveiben lévő bombázóval szeretnél végig gyalogolni a körúton csúcsidőben, meztelenül!!! :D:D:D
- sehol egy védő gumi csík, se az ajtó oldalán, se az alján, mindenhol csak a pőre lemez és a gyönyörű fényezés "as it is"
- azt hittem letépem a mellettem parkoló nő fejét mikor nekitámasztotta a prius+ ajtaját a tükörnek, élete szerencséje hogy nincs nyoma..
Amikor elmentem a közkedvelt babaáruházba széket próbálni és megkértem, próbáljuk bele... (A sima magasítóval az volt a bajom hogy a gyerek dereka mögött marad egy kb. 5cm rés ami vagy hülye üléspozíciót vagy teljesen rossz tartást eredményez... ovijáratnál ok, de mi utazni szeretnénk ezzel a géppel:) szerencsére beszámolták a magasítót, így végül vettem egy harmadik Römer Discovery-t :D
De amikor kivezettem az eladó nőt és odaléptem a piros Alfához, hogy ebbe szeretném belepróbálni:) Becsületére szóljon nem tört ki hangos kacagásban..
"hogy jellemzően nem ezekbe az autókba szoktak 3 széket hátra betenni"
De én pedig be fogok:))) Mert és kész :) Ez egy busz csak nem látod :)))
Biztos van jobb magasító, de én olyat most nem találtam így marad a 15-35kg szék:)
Ezek után felsejlett bennem hogy mintha azt az utasítást kaptam volna a manuálban hogy 500 km után a teljes fordulatszám tartományban szekvenciális módban próbáljam használni az autót:))) Jó hát egy M0-ás kitérő még talán belefér:D
Persze hogy 30-al megy előttem a Volvo:D én meg M2-ben 2200-as fordulaton:D:D:D
Na jó végül is nem kell ezt erőltetni, majd ha lesz hely..
Így is megeresztettem azért kb. kétszer :D Ááá itt nincs ilyenre hely, hát hogy megy ez!
Jelenetm az autó mozog, féktávon is, gyorsításnál is és hirelen kanyar és gázadásra:D
Hollly elektronika mi lenne velem nélküled, az egy fenevad, hát hol van neki elég nagy hely, ez az alap verzió és hozzá képest, értelmezhetetlenül lassú és tötyögő a városi forgalom.
Sőtt előttem még direkt lassítanak:D Várják hogy majd kivágok és nyélen megelőzöm... De nem most jöttem a falvédőről.. Ez a színház jegy nekem szól, tempomat bekapcsol és Bartókot hallgatok vagy hasonló :D
És mélységes elnézést kérve vissza kell vonnom előző állításom.. neeem nem csak úgy tesz mintha Ferrari lenne, egyszerűen jobb ha figyelsz és kész:D
DE végre egyedül álltam be a garázsba:)))
Ja és megvan a törzskönyv, ugye ezért indultam:D
Elől sziszeg a kélgyó:)
Hátul meg a SpaceX Dargon Crew!!! óriási!
Hazaérve mondom ismerős szag ez, olyan fékszag, de miért van ennek fékszaga:D
Még visszamentem a garázsba lefotózni a székeket, hát az illatok kinyittatták velem a motorháztetőt is, és nem bántam meg, legközelebb ez OT-n lesz ilyen tiszta :)))
557km


Mai karika: a régi 3-as úton majd a 21-es és Pásztótól Mátra és szerpentin.
Lefele: Kékes, Gyöngyös, 3-as, tankolás, mosás, garázs.
Gyerekszállítás:
A gyerekek hősiesen kitartottak, cserében kaptak kaját:)))
Asszony Aszód után vagy 30 km-re elcsaklizta tőlem a volánt, neki is tetszik!
Próbáltuk tartani a 90-es limitet, 3-4k alatt:)
Helykínálat okés;)
Útfekvés valami elképesztő!!!
Hangját csak a nap végén hallgattam meg 5000-ig, mert már megvan az 500km.
De ez valami fenséges nem is értem, egész nap 3000 alatt bugyogtunk, ez meg így tud szólni? :D
Ergonómia:
Érdekes, hogy a lábfejem ebben az autóban is kitörik.. (jó ez igazából nem ergonómiai kérdés) de a sebesség határokat betartani egy ilyen autóval lehetetlen, ha nem hátratört lábfejjel egyensúlyozol a gázpedál felett :D detto 155 :D
A térdem pont a középkonzol szélén fekszik ez egy kicsit éles, de nem zavaró:)
A kormányt is szokni kell, mert a gombok pereme kicsit belelóg a nagy tenyerembe, de amúgy a fogás szuper jó:) Kell egy kesztyű?:)
Ennyit régen mosolyogtam mint az utóbbi 2-3 napban:)
517km

Végiggondoltuk a köv. heteinket és nemsokára autópályára szeretnénk menni, így a kíméletes 90km/h 3000rpm 0-500km bejáratási szakaszt letudjuk most hétvégén:)
Ennek első része volt a mai kis esti karika.
Elindultunk: Rakpart, Szentendre, Esztergom, Tata, 1-es úton haza.
Tapasztalataim:
Először izadtam meg igazán az autóval amikor megpróbálta a 3 gyerekülést már rendesen bekötve a helyére tenni, hát nem ment elsőre:D
Végül maradt a két szék és egy magasító, ez lesz a megoldás, illetve övhosszabbítókat kell vásárolnom, mert a kezem ezt kívánja:D nem nagyon fér a székek közt :D
Amikor mindenki a helyén volt, kiállás a garázsból, konstatáltam hogy nincs sok hely:D az autó is, azt mondta, ő se előre, se hátra:D csak sípolt a radar, pedig van ott még simán 2 cm:)))
Harmadszori kézifék ellenörzésre hajlandó megmozdulni, de nem kellett kikapcsolni a radart.
Maga az út kellemes volt, a gyerekek nem panaszkodtak, egy uzsonna után elalaudtak és csenben tűrték míg Apa játszik;)
Nem is tudtam hogy ilyen széria extráim vannak:
- a követő tempomat szerpentinen és körforgalmakban is hiba nélkül követ, de ha van egy kis hely ahol elfér az autó pl. egy lekanyarodó jármű, azt azért tudja parkoló autónak nézni, ha nem előttünk állt meg.
Amúgy teljesen állóra fékez és újra is indul lámpánál az előttem lévő autó után, ha nem telik el sok idő. Nyilván a félkbe nem szabad belepöccinteni mert onnan a tied a híd :D
- nekem az egyszerűbbik Xenon fényszóró van a gépben, de ha egyszer felrakom a távfényt onnan automatán kapcsolja, illetve élesebb kanyarban LED fényekkel segít oldalra
- a fogyasztás most még magas 13-ról indult, most 10L-nél tartunk. A grafikon szerint 5-7L között van ez a kímélős bejáratós országúti fogyasztás. De valóban néha látszólag indokolatlanul feldobja 15+L-re lejtmenetben, ekkor a részecskeszűrövel trükközik ismereteim szerint
- az automata váltó nagyon inteligens, 50-körül alapjáraton vitorlázik, de fékezésre kapcsol motorféket, nagyrészt N és D módban mentünk, az A-t elrakjuk dugóban araszolni:) mert olyankor nagyon nyomatékból és kis fordulaton gyorsít, ami a bejáratós motornak szerintem nem jó.
Kipróbáltam az Apple Carpaly-t is:
- a telefonom nem wireless charger-es, de oda tettem, ezt 10-15 percenként jelezte is hogy talált itt valami de nem tetszik, majd megnézem esetleg ezt le lehet-e tiltani menüből, átraktam máshova a telefont onnan rend volt.
- google maps-ot szoktam használni navigációra, így tükrözve nekem kicsit lassúnak tűnik, lehet hogy csak megszokás kérdése de több fordulót is elnéztem, igaz este is volt.
De nem értem pl. körforgalmakban szeret több kört is menni:D
Maga a menet komfort szuper:)
- a gumi most már jobban betapad kanyarban:))) nem huzgáltam a bajszát, de azért egy-egy tempósabb forduló belefért.. először ellenőriztem, mindenkinek jó irányban alszik a feje, kitámasztva, és gyí:D
- egy padlógáz “sajnos” sikeredett.. kicsit bizonytalanul érkeztem egy alig kivilágított traktor mögé az 1-esen és ellenőrizve a GPS-en az egyenes útszakaszt végül rászántam magam az előzésre, hát persze hogy azonnal feltűnt szembe a fényszóró:D na innen hathatós intézkedésnek tűnt a gázpedál padlóra helyezése, azt hiszem ez a megfelelő eljárásrend:)
- de minden egyéb esetben sikerült a bejáratásnak megflelő viselkedés:)
Km állás: 241
Első alfámat megvettem 2005-ben és eladtam 2015-ben. Akkor vettünk egy babakocsit, amit lassan meg is fogok hirdetni mivel a majd 8 év alatt, kinőtte három gyermekem.
De valahol motoszkált bennem a sok régi kedves emlék, a találkozók, az utazások, az élmény, amit csak egy ilyen autó adhat meg.
A mai napon ültem újra saját Alfám volánjához.
Anno: egy Alfa 155 Super 2.0 TS, ma egy Alfa Giulia Super 2.0 T:)
Tapasztalataim:
- elsőre kényelmes üléspozíció (194cm vagyok)
- gyönyörű formák mindenhol, facelift technika
- az autót beindítva kissebb gázt adva mozdítja a kasznit;)
- az első félméteren úgy ugrott meg alattam mint egy ló, egyből a Ferrari logo ugrott be:))
- utána gyors benzinkút keresés, én nem tudtam melyik kúton-oszlopon tankoltam, bentről tudták:)))
- egy gyors bemutatkozás szüleimnél, még 95 éves nagyapám is ki jött az erkélyre, hogy megnézhesse:)
- utána elindultam hazafele
- a rakparton araszolva kicsit nyomkodtam (csak a gombokat 15km :D) All weather Advanced efficiency módban lesz megfelelő:)
- utána kifele a Soroksárin Neutral módból Dinamic módba került:)
- a Rákóczi-hídon kicsit megnéztem a manual módot, de alig hallottam a motort 3000 fölé meg nem nagyon akartam forgatni, de vagány ahogy adja a gázfröccsöt:)
- ezek után a 6-os útra kiérkezve már visszaköszöntek a régi emlékek, hogy nem egy átlag dobozban ülök, hanem egy Rosso Alfában, és ezt észreveszik:)
- a tétényi körforgöban kicsit lendületesebre vettem az ívet
- semmi huligánkodás, elvégre felnőttek vagyunk már, ez nekem szól nem másnak:)
- egy kis segítséggel beálltam a garázsba, majd még többször visszamentem a nap folyamán megnézni:D
Egyszerűen csodálatos, a lényeg ugyan az mint a 155, csak tökéletesebb, jobb, újabb, Alfább, de ugyan az, a motorhang, az élő futómű, agilis, minden rezfülésre reagáló autó!!!!
Le vagyok nyűgözve!
Emlékszem valami nagy erő oda vonzott, egy Honda Civic volánjánál érkeztem AlfaCity-be, a 155 árából már babakocsi lett, a gyerek nőddögélt, de a szív továbbra is rab volt:)
Nézegettem ízlelgettem, nem szájtátva, hanem hogy én ezt ki akarom próbálni.
EGy fajta kiváncsiság, egy műszaki érdeklődés, egy adag szerelem, egy jó adag vagányság, szűk sport ülés:) Így emlékszem akkor rá.
Nem is kellett rá sokat várni:)




