Tagok >> gyml >> 156 SportWagon >> Blog
- Típus:156 SportWagon
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2001
- Színe:ezüst
Elvittem az autót műszaki vizsgára. Állítólag rég láttak ilyen állapotú 156-ost és V6-ost meg főleg. 2 lengéscsillapító már a végét járja, azon kívül minden megfelelt és aki arra járt mindenki megcsodálta.


Találtam 4db felújítandó eredeti GTA 7,5x17 ET35 felnit a közelben. Volt rajta 4db Sailun 215/45 R17 téligumi, amiből 1 defektes és nem javítható. Mivel nekem a maradék 3-ra sincs szükségem, ezért azt eladom.




Visszaraktam a gyári szívócső harmónika részét, így be tudtam kötni a hátsó hengersor forgattyúsház szellőztetését is és még gyáriasabbnak tűnik a motortér.Nyomtattam hozzá PETG-ből egy adaptert. Kíváncsi leszek mennyire bírja majd.


Pályanapon katalizátor és középdob helyett csak egy csövet használtam. Utcára visszarakom a katalizátort és a középdobot. Egyébként nem sokkal hangosabb a csővel sem, csak kicsit más a hangja.
A gyári katalizátor és a Ragazzon középdob volt az autó alatt amikor megvettem, de a csatlakozás már javítva volt. Viszont itt valaki 55 mm-es csövet használt, ráadásul rövid is lett, hiányzott belőle 3 cm, ami pasztával volt kitöltve, de így is kifújt. A 2.5 V6 kipufogója 60mm-es csőből van, ezért rendeltem hozzá 1 métert és 2 db kipufogó talpat. Kivágtam a régit, behegesztettem az újat. Viszont amire nem figyeltem eléggé az az hogy az előző verzió is ferdén állt és vagy a hátsó dob ütődik a lökhárítóhoz, vagy a középdob a hővédőhöz. Mivel ugyanabban a szögben próbáltam összerakni, ezért kb hasonló lett. Próbálok még igazítani rajta.
A középrész függesztője szakadt volt, kapott egy újat. Új tömítést kapott a katalizátor előtti és mögötti rész is.








Amikor a pályanapokon felraktam az Enkei felniszettet akkor a csavarokat is cserélnem kellett hosszú mozgókúposra. Gondoltam kipróbálom az utcai felnivel is a hosszú csavarokat hogy ne kelljen ebből is még egy szettet vinnem mindig, de sajnos hátul nem fér el. El is törtem a bal hátsó ABS jeladót. Már korábban megvettem a cseredarabot, de most jött el az ideje hogy ki is cseréljem.

Szeretném az autót leműszakiztatni és most kicsit utcán használni, ezért visszakerült a forgalmiba bejegyzett Eibach szett a Bilstein B14 helyére. A felső eltolt poliuretán szilentes lengőkart is cseréltem normál gumi szilentesre.


Az új nagyobb hűtő miatt a légszűrőházat nem tudtam a gyári helyére visszarakni, nyomtatnom kellett hozzá egy tartót. Mivel így magasabbra és közelebb került a motorhoz, és vissza kellett raknom a gyári levegőgyűjtőt és fojtószelepet az akksi miatt, a gyári szívócső könyök és fémcső most nem fér el. A fémcsövet nem akartam rövidebbre vágni, hátha szükség lesz még rá később, ezért rendeltem egy 76mm-es flexibilis csövet és nyomtattam PETG-ből egy adaptert hozzá. A légtömegmérő 70mm-es belső átmérőjű, ahogy a fojtószelep is, így a nyomtatott darab belső átmérője is 70 lett. A külső 78 és 74, így jól lehetett rögzíteni. Teljesen más lett a motor szívóhangja, jóval hangosabb, ami még tetszik is. Ettől függetlenül ez egy ideiglenes megoldás csak.

A korábban használt LiFePo4 akksi nem képes már elindítani a motort, ezért vennem kellett egy normál akkumulátort és a tálcával együtt visszakerült remélhetőleg csak ideiglenesen az autóba.

A Spider mellett a 156-os sem volt elfelejtve, csak egyéb projectek lefoglalták az időmet. Viszont sajnos a motor első indítása és garázsból kiállás után már nem akart indulni az autó. Egyszerűen az önindító nem forgatta át, a kábele viszont melegedett. Miután rájöttem hogy ez önindító hiba nem sok kedvem volt nekiállni a cserének és kicsit hátrébb sorolódott az autó.
Az önindító csere a 4 hengeresen sem olyan könnyű, de a V6-on egyszerűen nagy szívás. A tűzfal és a hengersor között van, alulról pedig útban van a segédkeret és a féltengely. Egyben még látni sem lehet, nemhogy kiszerelni. Én felülről kezdtem neki végül. Levettem a levegőgyűjtőt, a leömlőt, lekötöttem a motor billenésgátlós és a hátsó motortartóbakot. Így kicsit előre tudtam billenteni a motort (de tényleg csak 1-2 centit). A leömlőt így sem tudtam kivenni, csak lecsavaroztam alul-fölül és a tűzfalnál raktam mindig jobb-balra, ahol éppen kellett a hely. Az önindító belső csavarja a legnagyobb szívás. Hozzá nem lehet férni rendesen, még kiszedett akksi és akksitálca után a váltóbovdenek tartóit is le kellett csavarozni és a hővédő kivenni hogy valamennyire a fejét lássam és rá tudja tolni a túloldalról átfűzött 13-as racsnis kulcs fejét egy 20 centis hosszabbító szárral. Visszafele sem volt könyebb. Én nem vagyok profi, csak hobbiból szerelek, nekem ez kb 7 munkaórámba telt, mire végül mindent összeraktam. Kb ennyiből tudtam volna kivenni a komplett motort is, sokan nem is állnak neki a helyén a fórumok tanulsága szerint. Szerencsére nálam nem voltak a csavarok berohadva, ez könnyítette a munkát.

Az importtuning oldalán volt még outlet motorsportos felni olcsón. Van már egy 9x17-es Enkei szettem, azon most slick gumi van, gondoltam veszek mégegy 9x17-est és erre majd később semi slicket szeretnék. Egyenlőre elrakom, később jól fog még jönni. Ennyiért ritkán lehet venni könnyebb felnit.





